[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:57

Wow!!
Gefeliciteerd!
Wat knap zeg!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:01

Wauw Bamsy, wat een super punten! Welke jury zat er? Ik zal daar nooit voor komen of weg blijven, maar vind het altijd wel een fijn idee als er eentje reële jury zit.

Wat gaaf Mahitri! Mooi dat sommige paarden ervoor geboren lijken te zijn. Ik denk dat Beleza zou gaan rennen om nooit meer te stoppen :')

Nogal een scherpe planning heb je, Noukie. Ik word al moe als ik lees. Waarom moest je je huidige huis uit?

Wat een gaaf dier Yvank! Succes morgen! Hoe is je Z-proefje gegaan?

Beleza is 24 dec geënt en stond sinds die tijd met een dikke borstspier -O- Vandaag was de zwelling gelukkig weer dusdanig weg dat we wat rond konden hobbelen. Morgen maar weer serieus aan de bak. Zo wordt ook eind januari geen haalbare kaart.
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 29-12-18 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:22

Ik ga proberen ook weer een beetje bij te blijven, lukt niet altijd goed, lezen vaak nog wel maar reageren niet altijd...

Mrijn, vervelend is dat, Ferro heeft ook altijd heel veel zwelling en hoge koorts na het enten, waardeloos...

Mahitri, stoer, en leuk voor de afwisseling als hij het zo fijn doet!

Succes noukie met alle drukte!

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:26

Mrijn schreef:
Wauw Bamsy, wat een super punten! Welke jury zat er? Ik zal daar nooit voor komen of weg blijven, maar vind het altijd wel een fijn idee als er eentje reële jury zit.

Dhr van der Heijden, staat een geloof ik wel om bekend met punten te kunnen strooien maar heb ook aantal 4en en 5en staan voor oa keertwending en travers dus het is niet dat hij het alleen maar door een roze bril ziet maar misschien ietsje rozer dan sommige andere haha.

Heb mn 2de proefje op film staat en mist misschien wat expressie maar algemeen beeld is gewoon netjes gereden dus kan me er wel grotendeels ik vinden in de punten had had ik met minder ook al blij geweest :j


Nouvel schreef:
Wow!!
Gefeliciteerd!
Wat knap zeg!

Thanks, twijfel over morgen of ik wel moet starten := dit ga ik niet meer overtreffen!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:29

Knappe beer!!
Douwe was vandaag met oefenen ook heel heet En scherp. Proefjes ging helemaal niet slecht!

Bamsy sodeju wat een punten super goed gedaan! Gewoon gaan wie weet wat morgen je brengt!

Nouvel succes met trainen vervelend van de zwelling.

Vandaag kregen wij het bericht dat de influenza besmetting erg dichtbij zit en wij niet weg mogen met trailer of naar ander terrein. Hierdoor kan ik nu niet naar les en is het maar de vraag of ik 13 januari op wedstrijd kan. Gezondheid gaat uiteraard voor voor alle paardjes bij ons op stal.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:37

Ja dag influenza verhaal is wel een dingentje zeg -O-

De stal waar ik vandaag moest rijden was wel netjes geregeld, normaal moet je door de stal heen maar nu via de achterkant zodat je direct langs de wasplaats de binnenbak in gaat ipv door de stallen heen. Zo voorkom je al wel contact alleen een virus hou je niet achter de deur.

Hier vooralsnog niets in de buurt gehoord.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:54

He getsie Laura dat is geen fijn idee!
In welke regio zit jij?
Duimen dat het niet bij jullie komt..

Ferro heb ik niet extra laten enten hoor, die is eind april gedaan en er dus altijd zo ziek van dat ik dat risico nu niet ga nemen.
Gewoon maar even voorzichtig zijn, hij is al kwetsbaar genoeg...

Hier gelukkig in de buurt nog niks bekend.
Gisteren de dierarts gehad en er naar gevraagd maar die gaf ook aan dat alles hier gelukkig nog rustig is.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:00

Wij zitten in zeist provincie Utrecht. Het is al in groenekan Woudenberg en doorn op stallen.wij zijn gelukkig vrij van en willen dat ook blijven.

Voor besmetting is er ook geen contact nodig via de lucht al overdraagbaar.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:05

Oeps... ik ken daar wel wat mensen met paarden in de buurt, griezelig...
Ik ga eens informeren...

Snap dat jullie super voorzichtig zijn!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:24

Better safe than sorry Laura! Goed dat jullie er zo voorzichtig mee zijn. Al is het ook balen idd qua les en wedstrijd. Gaat wel hard rond zo te lezen..
Fijn dat t oefenen goed ging trouwens! :)

Bamsy gefeliciterd! Wilde net vragen: breng je het nog op morgen weer full focus te rijden? :D

Wat rot Mrijn. Het gaat wel over, maar toch altijd vervelend dat soort dingetjes.
Ik heb mijn appartement verkocht, vandaar dat ik over moet. Alleen die ging eind november pas de verkoop in, dus het is gewoon méga snel gegaan allemaal en daardoor moet ik nu ook snel iets anders :+ Thanks iig voor de succes wensen :)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:28

Ik vind het erg jammer dat er niet inzichtelijk wordt gemaakt waar het heerst. Je hoeft je niet te schamen is gewoon een heftige griep. De da was bij ons voor een ander geval en die gaf aan dat als we niet weg hoeven met de trailer ook echt niet moeten gaan. Dat advies neem ik graag aan.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:31

Nee dat begrijp ik dus ook niet, zet gewoon een lijst online net als bij droes en Rhino...
Dat maakt alles een stuk concreter.

Bamsy, snap dat je twijfelt voor morgen, Haha!
Joh deze kan niemand meer afnemen!

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:35

Noukie schreef:
Bamsy gefeliciterd! Wilde net vragen: breng je het nog op morgen weer full focus te rijden? :D

Haha nee waarschijnlijk niet maar zo genoten van vandaag, dat pakken ze me niet meer af. De druk is er nu vanaf, laatste puntje is binnen dus er is morgen niets te verliezen. Ik ga er lekker van genieten en zien wel wat ons dat gaat brengen :D

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:38

Ja, met die instelling kan je idd gewoon lekker gaan rijden! Veel plezier iig!

Laura, idd. Het kan iedereen overkomen, maar een beetje duidelijkheid is best fijn.
Bij ons worden ze elke 6 maanden geënt en dat is gelukkig vrij recent geweest, dus hoop dat het ons ook overslaat.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:44

@Noukie, ik ben zelf geen menwonder omdat ik het gewoon te spannend vind. De pensioneigenaar wil wel vaker met hem mennen en dat vind ik helemaal prima. Het klopt dat ik afgelopen zondag op wedstrijd ben geweest. De eerste proef ging best goed maar ik dacht dat hij in de verkeerde galop aansprong dus heb ik drie keer de goede galop geprobeerd te corrigeren _-:( Daarna was ik er een beetje vanaf. Ik had die proef 202 - 2. De tweede proef reed ik verkeerd en daarna waren Beer en ik beide in de war dus die heb ik vlak voor het eind afgegroet toen Beer echt de kluts kwijt was. Die proef bleek qua punten niet verkeerd. Iemand op het voorrijterrein zei nog dat ik niet had moeten afgroeten want ik had nog winst kunnen hebben. Ik denk dat die proef uiteindelijk ook rond de 200 was uitgekomen. Voor mij een overwinning om twee proeven te rijden. We zitten heel dichtbij maar om eerlij te zijn doe ik ook maar wat tijdens de proef :D Een vriendin heeft voorgesteld om me te helpen met proefgericht rijden en ik denk dat dat wel goed gaat zijn.

@Bamsy, gefeliciteerd met je punten! En succes voor vandaag *\o/*
@Mrijn, wat vervelend dat Beleza zo heftig reageert op de enting. Hopelijk lukt het om vandaag wel iets te kunnen doen met rijden.
@Laura, top dat Douwe lekker heet was :) Dit is een goede voorbereiding voor het echt straks. Wel spannend dat de influenza zo dichtbij is. Wij lijken er vooralsnog geen last van te hebben.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:43

Alvast een prettig eindejaar gewenst iedereen!

Ik lees hier veel goeie verhalen, en toch een paar mensen die ook zo beetje net-niet zijn.

Wij blijven thuis hard aan de bak en kregen van juf de bevestiging dat dit gewoon niet onze reeks is.
De les vrijdag was wel zo goed dat we voor t eerst sinds lang eens zin hebben om naar de planning te kijken. We zien wel voor eind januari dan.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:53

Wat een goede verhalen hier! Beer voor de kar, Noukie verhuizen... Lekker bezig allemaal...

Maar Bamsy, wat knal jij lekker het nieuwe jaar in! Hoop dat het vandaag ook zo lekker is gegaan!

Hier de kerst goed doorgekomen, 1e kerstdag even gewerkt en 2e kerstdag gevierd. En toen was ik vrijdag doodziek :') Oké, ik overdrijf graag... Maar dit was echt lang geleden.
Gek genoeg mijn ouders, zusje en zwager en hun zoontje ook... En vrijdagavond was ik weer heel wat fitter (hele dag niets eten en kleine beetjes cola drinken hielp). Gisteren lekker schoongemaakt, want ik heb een pleurishekel aan ziek zijn en die bacillen :r
Nog niet veel zin in eten, nog steeds niet _O- Dus ik denk dat het met mijn goede voornemens wel goed zit :+
Nouja, geen zin? Ik heb berehonger, maar ik durf niet zo goed te gaan eten :') Ik hoef het niet weer terug te zien zeg maar :')

Influenza heb ik gelukkig niet zo zeer last van, wij reizen weinig met de paarden en hier komt ook niemand. Stalgenootje heeft nog wel eens les op een andere locatie, maar haar paard is niet helemaal fit. Maar zal van de week eens informeren of de eigenaar de entingen ook naar voren gaat halen. Normaal moeten ze in maart namelijk weer.

Verder ging ik dus 1e kerstdag rijden met en zere rug. Toen ik donderdag me niet helemaal top voelde op het werk ging ik uit van een verkoudheid, lage weerstand. Dus ging niet rijden, was makkelijke keuze want 1e kd ging het ook niet zo heel erg top daardoor. Vandaag wel weer gereden, last van de rug is nu minimaal. En hij ging zooooooooooooooooo fijn <3 Laatste stukje nog wat proeffragmenten gereden zonder zweep en jeetje wat ging hij! Dat is lekker naar het nieuwe jaar toe werken!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:14

Mahitri, ah leuk als de pensionhouder dat af en toe wil doen met m! Je hoeft zelf ook niet alles te kunnen he :D Als Beer t leuk vindt, is t wel een mooie afwisseling.
En enerzijds wat ontzettend jammer van je proeven, maar anderzijds ook wat goed!! Want kijk even waar je vandaan komt. En nu rijd je twee bijna winstwaardige proeven, terwijl je voor je gevoel nog vanalles mis doet. Dat is écht een enorme stap. Proefgericht oefenen kan wel echt helpen (merk ik nu ook, ben dat nu pas echt gaan oefenen en scheelt best wel :=) en dan ga je hopelijk in t nieuwe jaar gewoon lekker door en dan net wel over die 60% grens heen ipv net eronder :)

Balen van t ziek zijn Janine. Vaak met feestdagen of vakanties dat je weerstand t dan net begeeft. Maar zo te lezen wel nog steeds lekker aan t rijden! Ook jij hebt dit jaar echt wel een grote ommezwaai gemaakt.

Hier vandaag weer eens bij de '2e juf' om t zo maar te zeggen gelest. Eigenlijk vooral met t galopperen bezig geweest en telkens nog scherper, nog sneller, nóg meer overgeven en accepteren van de hulp. Ging ie dus gelijk weer doen alsof ie geen wissels kan, want t mocht niet meer op zijn manier (ik zoek toch de compromis qua moment, lijn, etc, zodat hij t snapt en perfect voorbereid is en dan lukt t nu wel), maar uiteindelijk was ie er weer en waren ze ook echt beter. Ook deze juf vindt m nog altijd een brutale hengst qua gedrag :+ Maar hij pakte wel echt aan, heel fijn naar de werkpirouette kunnen rijden, waar ie normaal wel graag strak wordt of niet meer meedoet, bleef ie nu echt werken. Echt zo'n les dat je niet per se perfecte momenten hebt, maar wel heel duidelijk stappen hebt gemaakt. Voor mij is die extra blik soms best even nuttig :)

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:00

Gefeliciteerd met de winstpunten, wat gaaf zeg! Heerlijk om zo het jaar af te sluiten.

Leuk om Beer voor de wagen te zien! Altijd goed voor de afwisseling. Danzel is ook beleerd voor de wagen, die heb ik vorig jaar, na iets van 3,5 jaar, nog een keer ingespannen. Dat was ook zo wegrijden, maar ik zit er zelf liever op. Jammer van je proeven, maar je zit wel heel dicht bij winst! Super goed.

Ah vervelend Janine! Maar dat rijden daarna zo goed gaat is wel weer helemaal super!

Jij bent ook goed bezig Noukie. Je paard is wel een boef dat hij meteen vindt dat hij een oefening niet meer kan als het even anders moet :') Maar zo te horen hebben jullie allebei weer fijn gewerkt! Succes met het verhuizen straks.

Ik heb even niet zoveel geplaatst, op mijn werk is het altijd gekkenhuis voor Kerst. Dus erg druk geweest, veel extra gewerkt. Vanaf dinsdag vrij en toen was ik al niet fit, maar nog wel even fijn kunnen rijden. Vanaf woensdag ben ik helemaal uitgeschakeld, had de griep goed te pakken.. Ook niet meer kunnen rijden :( Dus Danzel heeft eventjes vakantie. Ach we kunnen er in ieder geval wel weer tegenaan in het nieuwe jaar. Vorige week dinsdag voor het laatst les gehad en toen ging het echt zo fijn! Durf al bijna weer naar wedstrijden te gaan kijken *\o/*

Allemaal alvast de beste wensen voor 2019, laten we er een mooi jaar van maken!

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:00

Heerlijk bamsie!

Balen van ziek zijn janine :(:)

Mijn paard vrijdag minder helaas dus ook geen winst.

Vandaag wel finale met de haflinger! Liep enorm uit dus zat er veel te lang op. Dus beetje mat maar wel tevreden voor nu konden we niet beter dan had ze frisser moeten zijn.

Zijn 2e geworden met 192,5 punt. De winnaar had 193 dus het scheelde echt niks! Jammer maar wel heel trots! Als haflinger tussen de dressuurpaarden.

Afbeelding
Afbeelding

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:20

Ik reageer nog even over vandaag voor ik weer in de meeleesmodis ga, lekker knus onder die steen haha.

Maar vandaag weer “even” 3 winstpunten bij elkaar gereden 8)7
Met een 2de plaats en 222,5 en 220 (was ik verdorie maar niet naast de A-C lijn binnengekomen) kan ik niet meer zeggen dan dat ik heel trots ben op mn kanjer. Hij heeft afgelopen dagen met zoveel meer go en energie door de proeven gelopen! Dat gevoel is me nog meer waard dan de punten die het opleverde!

Proeven bevatten hoop voldoendes en zelfs paar 8en te pakken maar ook gewoon weer dikke 4en en 5en.

Echt onwijs genoten van de wedstrijd vandaag en nu al zin om weer te gaan trainen! Don krijgt nu eerst lekker 3 dagen vrij en dan weer aan de slag om klaar te stomen voor van het voorjaar!

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:40

Wat zijn jullie allebei goed bezig geweest zeg! Gefeliciteerd met de behaalde punten!
Mooie foto’s ook weer Yvank_, echt een knap dier! <3

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:50

Wat een superpunten!!!

Ik wil iedereen een goed uiteinde wensen en heel veel goeds voor het nieuwe jaar!!

Ik heb nog wel een vraag :)
Wup loopt best erg lekker op s&t.
Alleen rij ik met hoofdstel en bitten van wel 20 jaar geleden.
Vlg mij sprenger bitten, in elk geval looodzwaar...
Als ik mijn hoofdstel uit de kast pak dan heb ik eigenlijk gelijk medelijden ondanks dat hij daar wel lekker op loopt.
Nu denk ik er over om een simpele s&t van bv hh te kopen, gewoon vanwege het feit dat ze enorm lichter zijn. Alleen wil ik niet dat hij er slechter op gaat lopen.
Iemand ervaring hiermee?

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:17

Ik heb de sweet iron van harry's horse. Voelt nog steeds zwaar hoor haha. En ik heb er pas 3x mee gereden, dus veel ervaring heb ik er niet mee.
Opzich loopt hij wel oke ermee :)

Gefeliciteerd met de punten iedereen!

Hier zit ik al bijna 2 maanden in de lappenmand, voorlopig geen wedstrijden voor ons. Paarden gaan per februari naar een andere stal, en tot die tijd rijd ik wanneer ik me goed genoeg voel (en das niet vaak helaas)

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:08

@Optiwolk, wat heerlijk dat je toch weer de kriebels krijgt om naar een planning te kijken. Dat is het begin!
@Janine, wat top dat het rijden zo goed gaat! Jij hebt ook echt behoorlijke stappen gemaakt dit jaar. Hopelijk niet meer ziek en ook geen last meer van je rug.
@Noukie, grappig dat jij merkt dat proefgericht rijden voor jou verschil maakt. Ik ben echt zo benieuwd wat het voor mij doet. Eerlijk gezegd doe ik nu maar wat in de proef en dan hoop ik dat het goed genoeg is. Wat dus nu nog niet het geval is :D
@Kylian, lekker zo doorgaan dan komt het gevoel van echt weer willen starten vanzelf. En als het niet komt dan is dat natuurlijk ook dikke prima.
@Yvank, gefeliciteerd Knap gedaan hoor *\o/*
@Bamsy, ook gefeliciteerd. Mooie afsluiting van het jaar!
@Liss, ik denk dat als je paard er fijn op loopt dat het critirium moet zijn. Een paard kan echt wel wat meer gewicht dragen dan wij kunnen. Mijn bitten zijn ook niet echt licht te noemen maar zolang Beer er fijn op loopt maak ik me daar niet druk om. Kun je anders niet van iemand lichtere bitten uitproberen?
@Ivy, wat balen dat je in de lappenmand zit. Ik hoop dat je een beetje opknapt zodat je toch wat vaker kunt rijden.

Bij deze wil ik iedereen een super fijne jaarwisseling wensen en een heel sportief en liefdevol 2019! *\%/*