Hartslagmeters voor mennen met pony's

Moderators: Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola, Coby, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Donald73

Hartslagmeters voor mennen met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 18:06

Ik wil mijn pony's gaan rijden met een hartslagmeter,.
Trainingen volgen en ook liefst de verschillende gangen kunnen meten.
Welke hebben jullie. Ik wil een volledige band rondom de borst en welk horloge en welke app?

Syzygy

Re: Hartslagmeters voor mennen met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:15

Ik gebruik de hartslagmeters van Polar. Heb al verschillende banden gebruikt, zowel de mensenbanden als de paardenband. Daar zit weinig verschil in gebruik in. Werken allebei even goed. Ik heb nu de polar H7 en die is super. Ik gebruik hem met de app Polar Beat.

Donald73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-24 17:27

Mensen band dan ook voldoende contact?

Syzygy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:02

Jahoor! Ik pak zelfs vaker mijn mensenband. Beide banden moet je eerst natmaken en daarna maken ze contact. Bij de mensenband vind ik het wat makkelijker gaan.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:59

Huh! Kan je een mensen hartslagmeter gebruiken voor paard? /betrouwbaar? Cool!

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:05

Sorry dat ik dit topic even kaap maar heb een vraag rn vast ook interessant voor Ts

Met een Polar h7 met mensen band kan je dus paard betrouwbaar meten? En kan je de band zelf verlengen zodat het past om een groot paard?
Ik heb 0 verstand hiervan en weet nie twaar de sensoren zitten maar vind dit reuze interessant

Syzygy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:26

Ja, zeker betrouwbaar. Het enige wat ik gemerkt heb is dat sommige apps waar je de H7 aan kan aansluiten in de war raken door de andere hartslag van paarden tov mensen. Dan krijg je bijvoorbeeld rare trainingsconclusies. Maar goed, hoef je verder niet naar te kijken.
Mijn xl(of xxl?) band past standaard om het paard. Past het niet dan kan je er een stuk elastiek extra tussen naaien of met een touwtje verbinden. De sensoren zitten op een stuk van 30-40 cm. De rest van de band kan je in knippen en naaien.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:16

Syzygy schreef:
Ja, zeker betrouwbaar. Het enige wat ik gemerkt heb is dat sommige apps waar je de H7 aan kan aansluiten in de war raken door de andere hartslag van paarden tov mensen. Dan krijg je bijvoorbeeld rare trainingsconclusies. Maar goed, hoef je verder niet naar te kijken.
Mijn xl(of xxl?) band past standaard om het paard. Past het niet dan kan je er een stuk elastiek extra tussen naaien of met een touwtje verbinden. De sensoren zitten op een stuk van 30-40 cm. De rest van de band kan je in knippen en naaien.

Waar lees je dan de hartslag actueel op af? Op jouw telefoon?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie