Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica
troi schreef:Vaak is dit een rij-technisch probleem, dit soort paarden moet je rete-consequent rijden.
Altijd aansporen als ze te traag gaan en bij de eerste stap harder daarmee stoppen en belonen om het vervolgens weer op te pakken als ze terugvallen.
En ja dat betekent in het begin dat je een halve seconde beloont en daarna weer aanspoort, dat jij doodmoe bent na 10 minuten, dat je hiervoor een instructeur nodig hebt (consequent zijn en timing is namelijk heel moeilijk), en dat het een alles of niks spel is. Ben jij 1 sessie toegevelijk en laat je hem wegkomen met dit gedrag dan begin je heerlijk weer overnieuw..
MarliesV schreef:Hoe oud is je paard? Hoe wordt hij gehouden (binnen/buiten)? Wat krijgt hij te eten?
Wat is jullie niveau (van jou en van je paard) en heb je les?
Alleen uit: hij is sloom, is niet veel te halen. Flegmatiek wordt vaak ook voor sloom aan gezien, die dieren zijn niet sloom, die moet je alleen op een andere manier benaderen.
Diddykong schreef:Een paard kan van zichzelf natuurlijk kalm zijn. Is hij altijd al zo traag geweest? Als hij alleen onder het rijden traag is, kun je dat met bijv les oplossen. Maar is hij overal traag, en past dat niet bij hem, dan zou ik eerst een uitzoeken waar hij last van heeft.
Krijgt hij wel genoeg te eten? Soms helpt het om een sportbrok te voeren om hem wat actiever te krijgen. Beweegt hij soepel? Of is hij stijf? Komt er wel eens een dierenarts kijken of bijv een fysiotherapeut?
dioni schreef:Hoe lang heb je hem al? Is hij altijd traag geweest? Alleen in de bak traag of ook buiten?
Rizette schreef:Dat paard vind er niks meer aan die rondjes door de bak. Lijkt met het logischt. Is het ook nog een zware bak? Kun en wil je zelf wel naar buiten? Hebben jullie daar beide plezier aan? Dan zou ik dat doen.
littleroosie schreef:Klinkt als een paard die het rijden in de bak gewoon niet zo leuk vindt?
DuoPenotti schreef:Ik heb 2 koudbloeden beide niet traag aan het been.
Elk paard kan gewoon direct reageren.
Ja een volbloed zal je dat misschien wat makkelijker als ruiter kunnen versloffen bij recreatief rijden.
Het is echt een kwestie van zelf opletten hoe je zelf je hulpen geeft.
heb je les?
Lindsey_99 schreef:Wat ik lees; hij is dus wel aan het been, en buiten goed actief, en in de bak met springen ook wel goed actief. Dan is zijn arbeidstempo gewoon niet zo vlot als jij zou willen zien?
Hij is niet sloom, maar valt terug en ik vermoed dat je specifiek dit paard overvraagt in hoger arbeidstempo aanhouden.
Je wilt hoger komen in de sport/hobby. Is een sportiever gebouwde pony die beter past bij de ambities geen betere optie?
Gebruikers op dit forum: SentiBot en 17 bezoekers