. En plezier is inderdaad het belangrijkste. Ik zie soms mensen hun frustraties botvieren op hun paard, die hebben er dan duidelijk geen plezier in
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
dat moment misschien niet maar nu mooi verhaal.
Ze was was heet en beetje stout maar was heerlijk! Wel veel sneller moe door de indrukken en toch wat spanning, maar hebben vooral gestapt en wat stukken lekker gedraafd. 1 klein galopje en dat begon met paar fikse bokken
Voor haar doen dan
Geen idee wat het probleem van die ene was. En ze mag het best spannend vinden maar niet blind achteruit of omdraaien. Waarschijnlijk even te veel opgebouwd want voor die brug kwamen we langs een stal waar ze ook beide in de ankers gingen en omstebeurt 3 passen vooruit, 10 achteruit en omdraaien. Dan de ander voorop een paar passen en hetzelfde. Tot ik even streng deed en ze toch maar er langs ging en dan kan je meteen weer lange teugel geven haha

Dus ook daar denk ik maar dat de waarheid in het midden ligt. Ere zat zeker verschil in de proeven, maar niet zoveel. Maar een heel fijn oefenrondje en nog een 3e prijs het in clubkampioenschap 
dus misschien dat ik daar ook nog even een plan B (de wederhelft naar de rijvereniging laten rijden) of plan C (met de trailer) tegenaan gooi.
Apple schreef:Heb ik hier vorige week nog gepost dat ik in de winter liever alleen start als zowel losrijden als proef in de binnenbak is, heb ik mij in een vlaag van verstandsverbijstering gewoon opgegeven voor zowel november als december bij de locale rijvereniging (buiten losrijden, binnen starten)![]()
Plan van Aanpak: 's ochtends daar gewoon al heen gaan om aan te melden en te betalen, dan kijken hoe de buitenbak erbij ligt. Mocht dat vreselijk zijn dan lekker thuis losrijden in de binnenbak en dan onder de man ergens tussen de 5-10 minuten stappen naar de rijvereniging.
Aangezien Paardlief zich nogal anders gedraagt zodra de vlechten er in zitten zal dat 'rustig naar de rijvereniging stappen' meer lijken op 'alvast de passage oefenen onderweg'![]()
dus misschien dat ik daar ook nog even een plan B (de wederhelft naar de rijvereniging laten rijden) of plan C (met de trailer) tegenaan gooi.
En mocht het vreselijk weer zijn dan kan ik ook nog besluiten om niet te starten.
Apple schreef:Dat kan ook. Losrijden tijdens ring verkennen in de binnenbak. Komt handig uit als ik direct na ring verkennen of als eerste daarna moet ofzo.
Lang losrijden hoeft toch niet, zolang ik maar even een galopje heb meegepakt en een keertje wijken naar beide kanten.
Ik hoop gewoon op mooi weer
Ze heeft ook weer even kortsluiting qua paniek met rijden dus even dat aanpakken weer. Combinatie van haar verlatingsangst en overblijfsel van de tumor.

Buiten, dus hoop dat het doorgaat.

.
. Gisteren is ze weer geschoren dus we kunnen weer lekker door trainen zonder kletsnat af te sluiten. Trainen gaat heel goed. We pakken inmiddels het wijken en het achterwaarts gaan ook mee. Van achterwaarts gaan wordt ze bloedfanatiek, heel grappig