Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 06:43

Melzazu, jammer dat je net geen winst hebt gereden. Rijden in een zwembad is ook niet al te prettig. Die van mij zou staken, die haat plassen :') .

En plezier is inderdaad het belangrijkste. Ik zie soms mensen hun frustraties botvieren op hun paard, die hebben er dan duidelijk geen plezier in ;(

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 08:32

Kwam met m'n Houston merrie ook aan bij een zwembad . Ze was net 4 en het was haar 2e wedstrijd.

Mijn man was mee ( want ze was moeilijk te laden). Die kijkt naar die bak , schud z'n hoofd en zegt:" gaat ze nooit doen" .

Dus ik erop , losrijden ( was binnen) en de ring in.
Nou ja ..hij heeft haar erin moeten duwen en verder als een paar meter Kwam ik niet :') .
Dus afgegroet en naar huis.

Ohja moesten eerst nog n paar 100 m naar het dorp lopen, zoekend naar een muurtje waar we naast konden parkeren omdat we haar op die grote wei niet geladen kregen _O-

Dat laden ging later trouwens super , nadat we n andere trailer hadden, toen kon ik alleen op pad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 17:43

Geweldig getup :') dat moment misschien niet maar nu mooi verhaal.

Ik ben net terug van onze 1e echte buitenrit weer na botbreuk van paard :+: Ze was was heet en beetje stout maar was heerlijk! Wel veel sneller moe door de indrukken en toch wat spanning, maar hebben vooral gestapt en wat stukken lekker gedraafd. 1 klein galopje en dat begon met paar fikse bokken :') Voor haar doen dan

Ze loopt altijd bruggen over en dat hebben wr na blessure ook alweer paar keer gedaan want die komen we in de wijk tegen. Maar nu weigerde ze en ging echt in de achteruit en omdraaien. Hebben daar wel 5 minuten staan prutsen want paard van vriendin durfde ook niet. Uiteindelijk is zij afgestapt en gingen ze braaf en daarna nog 4 bruggen gehad zonder probleem :+ Geen idee wat het probleem van die ene was. En ze mag het best spannend vinden maar niet blind achteruit of omdraaien. Waarschijnlijk even te veel opgebouwd want voor die brug kwamen we langs een stal waar ze ook beide in de ankers gingen en omstebeurt 3 passen vooruit, 10 achteruit en omdraaien. Dan de ander voorop een paar passen en hetzelfde. Tot ik even streng deed en ze toch maar er langs ging en dan kan je meteen weer lange teugel geven haha
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 12-10-25 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 17:46

Ach, ik was al blij dat het losrijden zo fijn ging en nam het een jonkie niet kwalijk dat ze niet in die bak / zwembad rond ging.

Bleek later dat ze eigenlijk in vele bakken niet wilde _-:(

Fijn MWM ! Paardlief zal ook wel erg blij geweest zijn ja :=

Waren net naar de buitenbak , was zulk mooi weer.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 20:34

even een snelle bijlees, ik ga vanaf nu weer wat fanatieker bij blijven :+

Gabbergill duidelijke uitleg met het zwarte paard, jammer maar snap je keuze goed!

Altijd jammer als je de punten voor je gevoel te ver uit elkaar liggen, maar net wat Mwm zegt met verschillende juryleden is het niet altijd te vergelijken. Ik denk vaak maar dat de waarheid in het midden ligt als je voor je gevoel 2 fijne proeven rijd en het verschil toch wat groter is :+

Melzazu niet de meeste ideale omstandigheden vorige week, maar fijn dat je wel tevreden bent, en je zit ook niet ver van de winst af!

Ik vind het juist heerlijk dat hier op moment nog best veel buitenwedstrijden zijn die ook Z uitschrijven, dat is binnen toch altijd wel een heel stuk beperkter

Melzazu zeker niet jouw talent om steeds laatste te worden, ik vind het jouw talent juist dat je heel eerlijk relativeert en altijd het positieve eruit haalt ook bij de mindere dagen! Plezier in onze hobby is het allerbelangrijkste

Noukie dat is wel gek inderdaad. Misschien de organisatie gevraagd om een oefenproef te mogen rijden HC?

Mwm heerlijk weer op buitenrit, en ondanks de obstakels toch een lekker rondje :D

Melzazu hoe is het dit weekend gegaan?

Wij hebben vorige week oefenrondje clubkampioenschap gereden, 1e proef veruit onze fijnste Z2 proef, 2e proef heel tevreden over, 2 wissels nog niet helemaal goed. 238 en 207 :') Dus ook daar denk ik maar dat de waarheid in het midden ligt. Ere zat zeker verschil in de proeven, maar niet zoveel. Maar een heel fijn oefenrondje en nog een 3e prijs het in clubkampioenschap :)

Gisteren mochten we ook weer op pad, lekker kunnen rijden. En weer steeds meer controle. Wissels worden steeds beter, nog 1 met een bok maar inmiddels 3 vd 4 die er aardig op leken in de 2e proef. 1e proef ook 2 prima wissels. Heel blij met de vooruitgang die we maken en ook heel leuk om dat terug te zien in de scores, in de 1e proef een 5e prijs met 217,5 en de 2e proef wonnen we met 222 <3
Dat laatste had ik zeker niet verwacht, maar heel leuk :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 09:10

Heb ik hier vorige week nog gepost dat ik in de winter liever alleen start als zowel losrijden als proef in de binnenbak is, heb ik mij in een vlaag van verstandsverbijstering gewoon opgegeven voor zowel november als december bij de locale rijvereniging (buiten losrijden, binnen starten) O:)

Plan van Aanpak: 's ochtends daar gewoon al heen gaan om aan te melden en te betalen, dan kijken hoe de buitenbak erbij ligt. Mocht dat vreselijk zijn dan lekker thuis losrijden in de binnenbak en dan onder de man ergens tussen de 5-10 minuten stappen naar de rijvereniging.

Aangezien Paardlief zich nogal anders gedraagt zodra de vlechten er in zitten zal dat 'rustig naar de rijvereniging stappen' meer lijken op 'alvast de passage oefenen onderweg' :):) :+ dus misschien dat ik daar ook nog even een plan B (de wederhelft naar de rijvereniging laten rijden) of plan C (met de trailer) tegenaan gooi.

En mocht het vreselijk weer zijn dan kan ik ook nog besluiten om niet te starten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 09:14

En anders dagelijks vlechten :D
Of een rondje om richting wedstrijd. Maar dan heb je wel bos nodig, anders is t niet tof.

Er naar toe kunnen rijden is echt handig , deed ik vroeger ook.
En dan ook thuis al even kunnen losrijden is ook al fijn.

Zo hallo Melis, dat zijn nog eens punten _/-\o_

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 07:27

Whaha getup ik moest enorm lachen over jouw zwembad verhaal :D

Zo fijn MWM dat het allemaal weer lukt zonder dat het been opspeelt +:)+

Oeh melis wat een mooie punten *\o/*

Ik ben benieuwd Apple hoe dat zal gaan. Komt vast goed toch?

Nou ik moet nog vertellen over afgelopen weekend maar zullen we dat maar overslaan :evaw:

Het was dus op loopafstand dus ik dacht: ik ga er rijdend naar toe. Nou dat begon al spannend met een bankje links en rechts iets van bulten met zand. We gaan ook nooit die kant op. Hij wil dan omdraaien of in de achteruit dus ik eraf want dan heeft hij wel steun aan me maar het was allemaal heel spannend. Een robotmaaier, schapen noem maar op.

Op dat terrein hebben we al eens eerder wedstrijd gehad, toen wel met de trailer erheen geweest maar ook zoveel spanning. Toen ben ik er nog afgevallen zelfs. :oo

Ik had het niet echt meer verwacht omdat het de laatste tijd zo goed gaat overal maar dit terrein brengt blijkbaar uitdagingen met zich mee en dan de weg ernaartoe. Ik denk dat het zich wat opstapelde. Toen ik erop ging wilde hij al meteen dribbelend wegdragen wat natuurlijk niet mocht en ik kreeg hem niet lekker met de aandacht bij mij.

Tweede proef met galop verruimen op de lange zijde toch maar een volte gedraaid want ik dacht dat we anders rechtuit de ring uit zouden gaan :(

Toch nog 172 en dus die tweede met -2 168,5 gereden.
De vorige keer op dit terrein zat er een proef bij van 155 dus in dat opzicht was het een enorme verbetering. +:)+
Ik baalde toch wel een beetje want ik dacht vooraf echt, wij kunnen dit en gaan gewoon weer eens een winstpunt pakken en toen liep het dus heel anders.
Stond er onder 1 protocol. Zelf ontspannen blijven zitten. Euh zag je niet dat ik dat probeerde dan? :D

melis_93

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 13:53

Goedzo apple! En acht met de winters van tegenwoordig kunnen we over het algemeen best lang buiten rijden.

Getup heerlijk dat je er eerder ook zo rijdend heen kon, als het paard braaf is onderweg is dat wel echt ideaal!

Melzazu wat jammer van de spanning, maar inderdaad waarschijnijk door de weg erheen al teveel spanning wat dan niet meer op zo'n korte termijn opgelost kan worden. Jammer, maar wel weer een leermoment rijker!
Was je toevallig ook in Laren geweest?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 17:06

Jaaa melis ik was in Laren. Daar vlakbij staat mijn paard. Het is zoals je weet een groot open terrein waar een paard zoals die van mij fijn alles kan zien, ook wat er 100 meter verder op de weg gebeurt :D

Was jij daar ook gestart?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 23:29

Apple schreef:
Heb ik hier vorige week nog gepost dat ik in de winter liever alleen start als zowel losrijden als proef in de binnenbak is, heb ik mij in een vlaag van verstandsverbijstering gewoon opgegeven voor zowel november als december bij de locale rijvereniging (buiten losrijden, binnen starten) O:)

Plan van Aanpak: 's ochtends daar gewoon al heen gaan om aan te melden en te betalen, dan kijken hoe de buitenbak erbij ligt. Mocht dat vreselijk zijn dan lekker thuis losrijden in de binnenbak en dan onder de man ergens tussen de 5-10 minuten stappen naar de rijvereniging.

Aangezien Paardlief zich nogal anders gedraagt zodra de vlechten er in zitten zal dat 'rustig naar de rijvereniging stappen' meer lijken op 'alvast de passage oefenen onderweg' :):) :+ dus misschien dat ik daar ook nog even een plan B (de wederhelft naar de rijvereniging laten rijden) of plan C (met de trailer) tegenaan gooi.

En mocht het vreselijk weer zijn dan kan ik ook nog besluiten om niet te starten.

Je kan bij de Kleihoeve ook binnen losrijden, alleen niet zolang :o

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 11:09

Dat kan ook. Losrijden tijdens ring verkennen in de binnenbak. Komt handig uit als ik direct na ring verkennen of als eerste daarna moet ofzo.

Lang losrijden hoeft toch niet, zolang ik maar even een galopje heb meegepakt en een keertje wijken naar beide kanten.

Ik hoop gewoon op mooi weer :))

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 00:05

Apple schreef:
Dat kan ook. Losrijden tijdens ring verkennen in de binnenbak. Komt handig uit als ik direct na ring verkennen of als eerste daarna moet ofzo.

Lang losrijden hoeft toch niet, zolang ik maar even een galopje heb meegepakt en een keertje wijken naar beide kanten.

Ik hoop gewoon op mooi weer :))

De bak is 20 meter afgezet daar mag je ook in losrijden, tenminste toen wel :D

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 08:06

Hoi allemaal, zijn er hier mensen die in omgeving van Arnhem wedstrijden rijden? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen van de accommodaties en organisatie, waar losgereden kan worden, of de baan verkend kan worden etc. Ik ben nog nooit gestart, maar zou dit wel heel graag willen als we er klaar voor zijn. Heb me aangemeld bij vereniging van de Waterberg, zodat ik daar ook evt in de bak al eens kan gaan rijden e.d. Benieuwd naar jullie verhalen!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 08:45

Ik heb laatst in Lathum gereden, dat is fijn! Prima parkeren, mooie banen. Baanverkennen is afhankelijk van je plek op de startlijst, maar er waren wel pauzes iig waarin dat kan.
Bij buiten wedstrijd was het losrijden binnen (of dus in een lege ring) en binnen vermoed ik in de ene hal losrijden en de ander de proeven.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 21:08

Lathum ben ik ooit ook al eens geweest. Toen was het buiten en kon je ook buiten voor de ringen losrijden of binnen.
Mooi terrein. Fijne bodems. Veel ruimte om te parkeren. Baan verkennen geven ze inderdaad ook gelegenheid voor.

Eigenlijk eens met Noukie dus :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 08:46

Ik ben gisteren weer op wedstrijd geweest want we gaan gewoon door en geven niet zomaar op.

Het was voor het eerst weer binnen en ergens waar we nog nooit waren geweest. Ik heb hem dit keer vooraf wat rustgevende kruiden gegeven en ik had het geluiddempende oornetje maar eens uit de kast gehaald.

En…. wat had ik een fijn en braaf paard. Met losrijden voelde hij al zooo fijn aan met zijn focus bij mij. Alleen daardoor kon mijn dag al niet meer stuk. Ik vond de locatie zelf ook een hele fijne sfeer trouwens.

De proeven voelden ook heel fijn. Geen enkel moment gehad dat ik me alleen maar passagier voelde.
Ik had op beide protocollen een aantal x een 7 :j
Onder andere beide keren voor het stap verruimen een 7 terwijl we daar zo mee aan het klungelen zijn geweest. Binnenkomen een 7, halthouden groeten een 7. En de overige cijfers waren vanaf 5 en alles tussen 5 en 7 :D
Met als resultaat: eerste proef 178 en tweede proef 183
*\o/*

Jullie begrijpen vast hoe enorm trots ik was op mijn paard. Hij was echt de beste (vond ik) en het liefst knuffelde ik hem bijna dood :):)

Oh ja…. We waren dus ook geen laatste! We waren zelfs iets van 5 of 6 na laatste of zo _O-

Voor mij was gisteren echt even een soort drempel waar we over zijn. Als hij zijn koppie erbij kan houden dan kunnen we echt wel iets en ik heb er weer zoveel meer vertrouwen in gekregen zo.

Nog anderen die wedstrijd hebben gehad of dit weekend nog gaan?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 09:15

Wat goed *\o/* *\o/* *\o/*

En vooral fijn, dat de punten bij je gevoel pasten. Werken en geduldig zijn loont echt , gefeliciteerd!

Wij konden niet zo vaak trainen laatste tijd. Iets Met werk en proefwerken en motivatie.
Hebben 01.11 nog een grote wedstrijd staan en kijken nog , of ze die meerijdt. Is wel gaaf , op selectie. Maar dan zijn er dus de beste uit heel Wallonie en dan wil je wel n beetje leuk voor de dag komen. T is dan te ver ( en geloof ook om 8 uur s ochtends) om er gewoon even heen Te gaan. Als je al weet , dat het niet zo fijn gaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 10:56

Gefeliciteerd!!! Super goed gedaan en zie je wel dat je geduld beloond wordt!

Ik moet nog anderhalve week wachten op mijn 1e les weer. :+ Ze heeft ook weer even kortsluiting qua paniek met rijden dus even dat aanpakken weer. Combinatie van haar verlatingsangst en overblijfsel van de tumor.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 14:01

Wauw Melzazu wat een fijne wedstrijd voor jullie! het is jullie gegund *\o/*
Ik was inderdaad 2 weken terug ook in Laren geweest :)

Getup klinkt wel als een leuke wedstrijd!
Hopelijk tegen die tijd weer helemaal klaar voor!

Mwm fijn dat je snel weer kan lessen!

Wij mogen morgen weer op pad :) Buiten, dus hoop dat het doorgaat.
Daarna beginnen we half november met de selecties.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 14:04

Ik kom na een half jaar ook weer eens om de hoek kijken.
Eerst trailer kapot, daarna te druk met andere leuke dingen zoals clinics, crosslessen en buitenritten maar morgen ga ik ook weer op wedstrijd :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 15:15

Melzazu, gefeliciteerd! Dat zal een boost geven :D

Melis_93, succes morgen!

Ik ga 15 november mijn officiële wedstrijddebuut maken. Ik sta nu nog 1e op de wachtlijst, maar hoop dan te kunnen starten :D

Ik vind het wel spannend. Heb voorheen wel oefenwedstrijdjes gereden, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden. Met mijn eigen paard in september wel gestart bij de clubkampioenschappen, maar nu dan voor het echie! Spannend!

Moet je tegenwoordig nog melden bij het secretariaat dat je er bent? Betaling is vaak al online ofzo gepiept.

Ik ben op zoek naar een wedstrijdnummer voor op het dekje. Ik wil gewoon een simpele met 3 nummers, maar ik zie ook met 4 nummers? Waar is dat dan voor? :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 15:16

Wat fijn dat je weer naar buiten kon MWM.

Gefeliciteerd mooie punten hoor melis!

Wat jammer van de spanning Melzazu, maar volgende keer gaat het vast een stukje beter. En lees nu dat je volgende wedstrijd best heel goed ging, super *\o/* .

XMyrth ik meld me inderdaad wel altijd netjes en dan kun je ook gelijk vragen of alles nog op schema loopt etc.

Hier 2 november weer een wedstrijd. Onze eerste indoor, ben benieuwd binnen ziet ze altijd overal spoken :') . Gisteren is ze weer geschoren dus we kunnen weer lekker door trainen zonder kletsnat af te sluiten. Trainen gaat heel goed. We pakken inmiddels het wijken en het achterwaarts gaan ook mee. Van achterwaarts gaan wordt ze bloedfanatiek, heel grappig :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 22:59

Dankjulliewel!! Ik geniet nog steeds na vandaag.
:)

Dat gaf zeker een boost xMyrth.
Hopelijk ga je van de wachtlijst naar de startlijst maar dat zal vast.
Ja even aanmelden bij het secretariaat doe ik altijd. Ik had niet eens het idee dat dat niet nodig was zelfs. Ik heb de allersimpelste en goedkoopste die je aan het hoofdstel kan maken en die heeft gewoon 3 cijfers. Geen idee waar 4 cijfers voor nodig zijn. :o?

Melis en Audesta veel succes morgen.

Ik wil aankomende week ook tijd maken om te scheren Elina. Mijn paard wordt nu ook zo snel nat.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 03:22

Ik sta nu op de definitieve startlijst! :D

Alleen wordt me niet duidelijk hoe ik moet betalen. Er staat bij betalen: zoals vermeld in vp.

Maar ik kan nergens niets vinden... Zou iemand eens met me mee willen kijken?