Endurance 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:48

Ja wat dat betreft is het wel zonde dat echte winkels verdwijnen en je veel online moet kopen.
Kun je gewoon niet even lekker meer passen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 20:49

ha Billy klinkt het heel erg dat ik nu pas door heb wie je bent. := := 8)7

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:24

scooby09 schreef:

:+ En dan post ik op dit moment zo weinig op de socials door omstandigheden hahah :')

Zag een flinke inschrijvingen voor Ermelo volgende week! En ook bijna 30 impuls ruiters. Super tof dat er toch zoveel stiekem interesse hebben in de sport!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 11:52

billy3105 schreef:
scooby09 schreef:

:+ En dan post ik op dit moment zo weinig op de socials door omstandigheden hahah :')

Zag een flinke inschrijvingen voor Ermelo volgende week! En ook bijna 30 impuls ruiters. Super tof dat er toch zoveel stiekem interesse hebben in de sport!

Ik zag je advertentie op bokt langskomen en toen ging het lampje aan. :D

Ja super he en vandaag ook de mail met de vergadering uitnodiging.
Daar ga ik ook heen nog meer mensen die er heen gaan?

Maar nu zo eerst rondje bos met het meisje eindelijk weer eens .
Werd tijd na mijn hand operatie.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 17:56

Even een ego post hoor :=

Maar mijn allerbeste vriend en ik hebben gisteren onze eerste 80km gereden *\o/* <3 Zo ontzettend trots op Archie! Ja we waren de laatste finishers maar dat boeit helemaal niks. Ons doel was om de wedstrijd uit te rijden en dat hebben we gedaan met een prachtige vetcard. We hebben zo’n mooi seizoen gehad! Nu al zin in volgend jaar :D
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 18:29

Ik had het al op insta gezien lideli, fantastisch! *\o/*

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 20:09

Zo knap! Van harte gefeliciteerd met die topprestatie en dan ook nog eens met het regenachtige weer erbij.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 05:31

Ik heb je gezien echt toppers Jullie gingen super de laatste ronde in.!
En nu straks weer mooie plannen voor een volgend seizoen.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:41

Lideli, gefeliciteerd! Ik ben diegene die jou de rozet heeft uitgereikt. Dus we hebben elkaar nu ook in het echie ontmoet :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 13:51

De agenda al bij de hand en hier worden plannen al los geschetst :)

Jullie al bezig?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:00

Ik heb al wel heel globaal gekeken ja...
Maar nog niet echt voor gezeten de afstanden heb ik nog nodig maar die kan ik ook evt van de kalender van vorig jaar bekijken.
Misschien zijn de afstanden wel weer ongeveer hetzelfde.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:23

scooby09 schreef:
Ik heb al wel heel globaal gekeken ja...
Maar nog niet echt voor gezeten de afstanden heb ik nog nodig maar die kan ik ook evt van de kalender van vorig jaar bekijken.
Misschien zijn de afstanden wel weer ongeveer hetzelfde.

Ja dat is meestal wel zo :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 15:27

Ik heb besloten om geen focus meer te leggen op wedstrijden met Clara, na al ons ongeluk het afgelopen jaar is haar lijf zo kapot dat ik niet denk dat ze ooit helemaal 100% zuiver komt te lopen. Ze loopt op het moment wel ok, we zijn het rijden weer aan het opbouwen en we draven nu zo'n 10 min per rit en ze wilt heel graag veel meer dus dat is een goed teken, maar je voelt en ziet wel wat stijfheid. Dat zal waarschijnlijk met de tijd nog wel verbeteren maar het is goed zo. We blijven wel lekker door rijden en trainen want ze voelt zich mentaal en fysiek beter des te meer ze traint, maar meer om gewoon lekker lange buitenritten te kunnen maken volgende zomer en haar lijf in check te houden. Vandaag heeft ze nieuwe Duplo's onder gekregen en hopelijk gaat ze daar ook nog wat beter van lopen. Dus we blijven lekker doorrijden maar niet met een x aantal km op de focus maar voor de lol en de gezondheid. En toch omdat we allebei er erg goed op gaan om gewoon lekker buiten km's te sprokkelen :D Januari 2027 is mijn vriend hopelijk afgestudeerd als dierenarts en dan ga ik haar zeer waarschijnlijk laten dekken door een Akhal Teke hengst met als doel een geweldig, langbenig endurance paard :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 15:59

Wij doen ook niet meer mee met de wedstrijden. Na onze eerste keer klasse II kort heeft hij een peesblessure van de oppervlakkige buigpees opgelopen die nu na meer dan een jaar nog steeds niet mooi is op de echo. We rijden wel weer gedoseerd en onder deze belasting blijft het echobeeld gelukkig stabiel en hij is niet onregelmatig (nooit geweest ook), maar echt weer toetrainen naar de lange afstanden durf ik niet meer aan. Maar ik lees nog graag mee met jullie (jaloersmakende) verhalen :j

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 20:01

He jakkes als ze een blessure hebben.
Wel fijn dat het beeld nu stabiel is en hopelijk kun je nog wel fijne ritjes maken Miriam.

Vaak geeft zo`n beslissing gewoon rust vooral in je hoofd Piekosjj het hoeft dan niet meer en dat is ook fijn.
Samen plezier maken is ook heel lekker en genieten van jullie ritjes samen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 21:27

He Miriam wat balen zeg -O- Dat is het leuke, 'spannende' aan endurance maar ook het lastige, dat alles altijd 100% moet zijn. Hopelijk kunnen jullie nog wel gewoon lekker genieten van jullie ritjes :)

Ja Scooby zo is het. Vorig jaar met 'alleen' artrose dacht ik: oh we gaan het gewoon proberen en we zien wel of het gaat. Maar nu is ze kapot aan twee benen dus het risico is gewoon te groot. En inderdaad makkelijker om dan te zeggen: nee we doen 't niet meer, ipv toch te hopen en weer teleurgesteld te worden.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 22:44

Dappere beslissingen dames, respect _/-\o_

Qua plannen is hier de ideale weg al uitgestippeld. Maar zoals altijd zal de ideale weg niet bewandeld kunnen worden :+ dus ook de alternatieve wegen zijn bekeken :D nou zal het meer zijn als A uitvalt dat B de nieuwe A gaat worden waarschijnlijk. Dus plan technisch maakt het dat wel makkelijker gelukkig.

We beginnen het seizoen in maart en eindigen hem in november als het goed is. Ik geniet nog even van de rust :') maar ergens mis ik het rijden wel op dit moment. Maar ze verdienen echt nog even rust, vanaf half december begin ik met 1/2 keer in de week longeren met bijzet / lange lijnen / dubbele longe om alvast wat bovenlijn te kweken. En dan na de jaar wisseling gaan we weer lekker stappen! Februari word mijn draf maand heb ik met mijzelf afgesproken. Ik vind dat ik te weinig draaf in mijn trainingen, dus wil mijzelf verplichten een maand zo min mogelijk galop te pakken in de hoop dat ik de draf zelf wat meer ga appreciëren en dan rollen we zo het seizoen in.