Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
hwn schreef:@Narcissa, dat is een heel mooi sieraad! Waar heb je die gehaald? Ik heb hier ook nog manen- en staartharen van 2 van mijn merries, en ik ben er nog steeds niet toe gekomen er iets mee te doen.
Katyatje schreef:Ik had heel erg het gevoel dat ik de laatste dagen nog leuke dingen met hem wou doen, maar ik deed hem geen plezier met rijden of gaan wandelen aan de hand want dat gaf hem stress. Dus heb ik hem die laatste dagen vooral liefde gegeven in de vorm van knuffels en lekker eten. En ik heb hem nog zien kroelen en spelen op de wei met zijn beste maatje.
Het drong bij mij ook pas echt door op het moment van het afscheid zelf. Ik denk niet dat je je daar écht op kan voorbereiden. Het schuldgevoel kwam bij mij vooral erna en is kort en heftig geweest. Daarna is het rationele teruggekomen en daarmee ook het besef dat het de juiste keuze was.
Hutcherson schreef:Ik wil je veel sterkte wensen in deze laatste gekke periode. Niet weten wat je moet (voelen) is helemaal prima. Vervelend maar ook die verwarring mag er zijn.
Misschien leuk idee als je een aandenken wilt, denk eens aan een bodycasting van het been van je paard (wellicht met jouw hand?) in 3D beeld. Kun je laten uithollen en wat haar of eventueel as in stoppen.
Berith schreef:Ik had het gevoel dat we in de jaren ervoor al steeds een stukje "wat ooit was" aan het afsluiten waren en dus dat je al een aantal jaar met het afscheid nemen bezig bent.
Heel veel sterkte de komende tijd.
pmarena schreef:Ik denk dat het ook goed is om je paard te knuffelen, er tegen te praten, hem uit te leggen wat er gaat gebeuren en waarom je deze keuze hebt gemaakt. Hij zal de woorden niet begrijpen maar wel de intentie. Of op zijn minst is het voor jou dan prettiger dat je niet / minder het gevoel hebt dat je het dier zo ineens onvoorbereid pats-boem overgeleverd hebt aan de dood zeg maar.
Heel veel sterkte
Kelan schreef:Ik heb hem de dag van het inslapen juist lekker in de wei bij z'n vrienden laten staan. Met het idee: als ik hem extra / andere aandacht geeft, voelt hij aan mij dat er wat aan de hand is, en dat geeft misschien juist wel onrust of stress.
Terwijl nu heeft hij gewoon nog een hele dag met z'n vrienden in de wei gestaan. Eind van de middag uit de wei gepakt, en naar het weitje er naast gelopen. Daar is hij ingeslapen. Heel rustig, zonder stress, naast z'n vrienden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker