Dag lieve beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mariella1973

Dag lieve beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-25 15:32

Afbeelding
Het is nu alweer bijna 2 weken geleden ... maar toch, het blijft enorm pijnlijk en het is een gemis om te weten dat hij er niet meer is. Een maatje, een vriend zonder oordeel, met duidelijke communicatie en veel liefde ... mijn dochter werd vannacht nog eens huilend wakker, het afscheid verwerkend ... mijn paard op high heels, onze beschermengel en toeverlaat! Hoe moet ik dat aanpakken ...?

Jasia

Re: Dag lieve beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 15:49

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje!

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-25 15:52

Dank je wel, soms helpt het hé als je 't kan schrijven ... niet iedereen begrijpt dat, een paard is niet zomaar een paard ...

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 17:10

Vreselijk om je paard te verliezen, heel veel sterkte Y;( Wat was hij mooi, met zo'n lieve uitstraling.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 20:16

Hij ziet eruit als een grote vriendelijke reus, enorm veel sterkte!

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 20:20

Ach dat jullie zo'n grote lieverd nu moeten missen... Ik heb voor zo'n grote vriendelijke reus mogen zorgen, een Gelders paard, sabino bont, zelfde soort voskleur. Zulke lieverds vergeet je nooit, heel veel sterkte jullie!

I like it when the Earth rotates.
It really makes my day.

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-25 08:11

Dank jullie wel voor jullie reacties. Als mama ben je 't gewoon om voor alles te zorgen, je eigen behoeften weg te steken maar uiteindelijk komt het er toch uit ... we hebben samen 23 jaar avonturen gemaakt, samen verdriet gehad, stress ondervonden en vreugdedansjes gedaan ... dat klinkt heel menselijk, maar dat was hij ook... zijn stoerheid met zacht karakter ... hij heeft mijn buik gelikt bij de zwangerschap en zat te roepen toen ik van het ziekenhuis kwam ... hij heeft de pasgeboren baby geïnspecteerd en goed bevonden ... mijn man zag het aan maar heeft het nooit begrepen, hoe zo'n paard tegelijk imposant kan zijn en toch zo zorgzaam. Nu wil ik opnieuw zo'n paard vinden, maar dat lukt net zomaar hé ... eerst de tijd nemen om te rouwen, uit te zoeken wat we willen/nodig hebben ... makkelijker gezegd dan gedaan. Fijn dat ik het hier even kwijt kan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 08:15

Wat was hij knap.
En wat kan jij mooi over hem schrijven. Mooi eerbetoon zo.

Veel sterkte voor jou en je dochter :knuffel:

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-25 14:45

DuoPenotti schreef:
Wat was hij knap.
En wat kan jij mooi over hem schrijven. Mooi eerbetoon zo.

Veel sterkte voor jou en je dochter :knuffel:

Dankjewel...hij verdient dit ook

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 14:49

Wat schrijf je prachtig en vol liefde over hem.
Een enorm gemis, heel veel sterkte en geef jezelf de tijd en ruimte om te rouwen :knuffel:

Volg mijn avonturen met Charlie & Momo in Portugal op Instagram

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-25 12:20

Sunshinedaan schreef:
Wat schrijf je prachtig en vol liefde over hem.
Een enorm gemis, heel veel sterkte en geef jezelf de tijd en ruimte om te rouwen :knuffel:

Dank je wel, alleen heb ik altijd het idee dat er geen tijd is om te rouwen .. nu staat onze pony alleen en dat lukt uiteindelijk wel hé, maar wij hebben het gevoel dat ze ongelukkig is zo alleen ... maar dat zijn wij hé ... ik durf ze ook niet goed alleen buiten laten tijdens de nacht ... ook zoiets stoms misschien, want ze is niet liever dan buiten ... de huilbuien van dochterlief gaan door merg en been ... en ik, tja, ik huil dan mee en vraag me af hoe ik dit kan oplossen ...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 12:37

Oh, wat een mooie uitstraling! Zo zacht naar je dochtertje toe.

Heel veel sterkte!

Don't take anything for granted

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-25 15:23

Dank je wel! Had nu niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn om het los te laten ... je doorloopt zoveel stadia in zo'n rouwproces ... het komt wel goed!

Ricky009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 19:12

Heel veel sterke

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-25 15:38

Dank je wel voor je reactie. Het is nu al bijna 3 weken geleden ... 't is dat ik het niet gewoon ben denk ik, dat het zo blijft nazinderen ... ook mijn dochtertje wordt nog wenend wakker 's nachts ... het is nu wel al minder vaak, maar toch ... je merkt de impact pas als je het moet missen hé ... Het komt wel goed, dat is zeker ...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:43

Een maatje verliezen is altijd verdrietig en zwaar. Je hebt veel mooie momenten om straks op terug te zien, tijd zal de scherpe randjes van je verdriet minder scherp maken.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:52

Heel veel sterkte, ook voor je dochter. Het is altijd zo intens verdrietig als je je lieve maatje verliest. :knuffel:

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-25 12:14

Dank je wel voor jullie reacties ... deels probeer ik het op te vangen door de zoektocht naar een vervanger. Helaas is dat geen gerustellende bezigheid ... schrijnend eigenlijk wat er aangeboden wordt, ongeacht de prijsklasse. Ergens zou me dat moeten geruststellen dat onze oude vriend het goed gehad heeft bij ons, maar dat doet het net niet. Ook mijn kleine meid heeft nog geen paard gezien waar ze zoveel vertrouwen in heeft als haar grote beschermengel. Ze wil hem nog steeds gaan bezoeken in de paardenhemel.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:01

Het is ook niet niks voor zo’n meisje het verlies van je maatje.
Ik wens jullie allebei veel sterkte en hoop dat dit verdriet een plekje kan vinden met de tijd.

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-25 19:38

4 weken ondertussen ... de rouwfase is nu een onrustige fase geworden ... onrustig en ongerust, maar ook uitkijkend naar iets, nog niet goed wetend wat. Nu word ik 's nachts weer wakker en heb ik de drang om te gaan kijken of alles ok is met de pony die alleen is achtergebleven ... Mijn dochtertje is al 5 dagen beter aan 't slapen maar nog niet uitgeslapen (mede dankzij de paashaas). We zoeken een nieuw evenwicht en de pony krijgt met veel plezier meer aandacht, ze besnuffeld alle bezoekers naar paardengeur of koekjes. Bij elk paard dat ik zie, zoek ik naar vertrouwde kenmerken ...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:42

4 weken is niks na het verlies van een maatje. Dat duurt echt even. Neem vooral de tijd. Je wereld ziet er nu anders uit.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-25 12:59

Dank je wel voor je reactie, onze wereld ziet er inderdaad heel anders uit. We zijn ons stilaan aan het reorganiseren (klinkt wel zwaar) en maken nu meer tijd vrij voor de pony, die weet niet wat haar overkomt nu ze 2x daags mee mag gaan wandelen met hond en baasjes ;) Maar we merken ook eenzaamheid bij haar, waarschijnlijk niet zozeer haar maatje specifiek, maar alleen zijn is niets voor een paard. De weides rondom zijn voor 't moment ook leeg, dus ook weinig communicatie en dat hakt erop in bij zo'n paardje ... En hoe oud een paard ook wordt, toch blijf ik mezelf afvragen of ik het beter had kunnen doen. Toevallig van merk parafine-olie verandert, maar dat zou het niet mogen zijn ... echt zo kleine dingetjes die me achtervolgen. Maar zoals je zegt ... mezelf en mijn dochtertje de tijd geven ...

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 10:19

heel veel sterkte!

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-25 10:29

Dank je wel ... Stilaan maakt verdriet en schuldgevoel plaats voor mooie herinneringen en het besef dat je je best hebt gedaan maar daar ook vrede mee neemt. Vooral dat laatste vind ik moeilijk, waarschijnlijk is dat wie ik ben en moet ik dat ook laten slijten. Mijn dochter heeft het ook een plaatsje gegeven ... ze heeft namelijk een knuffel in de vorm van een paardje, en die knuffel heeft nu een naam gekregen, die van haar liefste beste vriend. Zo vinden we toch onze weg weer terug ...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie