Welke leuke kerstmarkt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 19:08

Ik was afgelopen weekend in Oberhausen en Dusseldorf.
Ik vond beide plaatsten heel erg leuk en gezelllig
Maar als ik even kritisch mag zijn vond ik de afwisseling in eten/drinken en spulletjes in Oberhausen beter dan in Dusselfdorf daar was echt 90% eten en drinken.

Maar beide plaatsen zijn gewoon heel gezellig met kerst. Oberhausen heeft natuurlijk nog CentrO waar je super kunt winkelen(zeker als het weer tegen zit zit je daar heel goed) en in Dusseldorf loop je door de winkelstraten.
Oberhausen is ook gratis parkeren *\o/*

Volgend jaar ga ik weer maar wel een andere plaats :D

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:44

Had Centro ook een markt?
Daar ben ik een paar jaar terug geweest en dat was ook wel mooi, zeker in combinatie met het winkelcentrum

thequeensmum
Berichten: 3528
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:43


Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:12

Kan iemand die in Düsseldorf is geweest mij vertellen of ze dit jaar nog de traditionele Sterrenmarkt en Engelenmarkt hebben? Wij gaan volgende week dinsdag voor de 4de keer alweer, maar ze lijken dit jaar een beetje de boel omgegooid te hebben!

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:21

Oehlala schreef:
die in dusseldorf is dicht op zondag


Ik denk dat je daar wat verkeerde informatie hebt. Van eind november tot 30 december zijn ze alle dagen van de week open.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:23

CairnTerrier schreef:
Düsseldorf is echt fantastisch! <3


Ik ga het weekend van 17/18 december! Hotelletje geboekt voor 45 euro pp incl ontbijt. Samen met een vriendin heerlijk burgerlijk doen. Gluhwein drinken en bratwurst eten haha.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:24

Cowgirl schreef:
Ik was afgelopen weekend in Oberhausen en Dusseldorf.
Ik vond beide plaatsten heel erg leuk en gezelllig
Maar als ik even kritisch mag zijn vond ik de afwisseling in eten/drinken en spulletjes in Oberhausen beter dan in Dusselfdorf daar was echt 90% eten en drinken.

Maar beide plaatsen zijn gewoon heel gezellig met kerst. Oberhausen heeft natuurlijk nog CentrO waar je super kunt winkelen(zeker als het weer tegen zit zit je daar heel goed) en in Dusseldorf loop je door de winkelstraten.
Oberhausen is ook gratis parkeren *\o/*

Volgend jaar ga ik weer maar wel een andere plaats :D


O Oberhausen is een goede tip! Die ga ik noteren voor volgend jaar. Hoe zit het daar met milieuzones etc? Dat is in Duseldorf natuurlijk best streng.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:41

Wat wil je weten over de kerstmarkten in Leiden en Den Haag?

In Leiden hebben ze altijd een drijvende kerstmarkt, weet niet of dat dit jaar weer is. Op de nieuwe rijn, is niet zo heel groot, maar op zich leuk om even te kijken.

Den Haag heeft wel een redelijk grote kerstmarkt.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 23:00

Wij zitten eraan te denken om naar Osnabrück of Münster te gaan. Weet iemand of de winkels op zondag ook open zijn?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:36

PSvanLot schreef:
Cowgirl schreef:
Ik was afgelopen weekend in Oberhausen en Dusseldorf.
Ik vond beide plaatsten heel erg leuk en gezelllig
Maar als ik even kritisch mag zijn vond ik de afwisseling in eten/drinken en spulletjes in Oberhausen beter dan in Dusselfdorf daar was echt 90% eten en drinken.

Maar beide plaatsen zijn gewoon heel gezellig met kerst. Oberhausen heeft natuurlijk nog CentrO waar je super kunt winkelen(zeker als het weer tegen zit zit je daar heel goed) en in Dusseldorf loop je door de winkelstraten.
Oberhausen is ook gratis parkeren *\o/*

Volgend jaar ga ik weer maar wel een andere plaats :D


O Oberhausen is een goede tip! Die ga ik noteren voor volgend jaar. Hoe zit het daar met milieuzones etc? Dat is in Duseldorf natuurlijk best streng.



Ik had nog een milieu sticker op mijn auto zitten van de equitana. Ik heb er verder ook niet echt naar gekeken.


Tytonidae schreef:
Kan iemand die in Düsseldorf is geweest mij vertellen of ze dit jaar nog de traditionele Sterrenmarkt en Engelenmarkt hebben? Wij gaan volgende week dinsdag voor de 4de keer alweer, maar ze lijken dit jaar een beetje de boel omgegooid te hebben!


Ik was er voor het eerst maar las dit idd ook achteraf.
Wat houden die markten precies in?

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:43

Ik ben voor nu aan het twijfelen tussen Dusseldorf of Centro (Oberhausen).....
waarbij voor mij een pluspunt bij Centro is dat het overdekte winkelcentrum wel heel fijn is mocht het kloteweer zijn.

maar goed, daar ben ik wel al een aantal keer geweest, dus vraag me af of Düsseldorf dan misschien niet leuker is.

Mochten mensen hier nog hun mening over hebben (die bij beide geweest zijn).
Ik wil mijn ouders graag een leuke 2 dagen geven, dus er moet lekker veel te doen zijn.

Rocamor

Berichten: 10864
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:46

Een jaar of 3 geleden in Centro geweest. Vond er weinig aan, maar wellicht omdat we er op een vrijdagochtend waren. Jaaaaaaaren terug in Keulen geweest en dat vond ik veel gezelliger.

Iemand ervaring met de markt in Vaassen? Wil perse naar een kerstmarkt, maar bv Bad Bentheim is al bijna 3 uur enkele reis

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:51

Sky_As schreef:
Ik ben voor nu aan het twijfelen tussen Dusseldorf of Centro (Oberhausen).....
waarbij voor mij een pluspunt bij Centro is dat het overdekte winkelcentrum wel heel fijn is mocht het kloteweer zijn.

maar goed, daar ben ik wel al een aantal keer geweest, dus vraag me af of Düsseldorf dan misschien niet leuker is.

Mochten mensen hier nog hun mening over hebben (die bij beide geweest zijn).
Ik wil mijn ouders graag een leuke 2 dagen geven, dus er moet lekker veel te doen zijn.


Gewoon naar Düsseldorf dan.
Paraplu mee en je kan aĺtijd nog de winkels in. Sommige hebben 2 of 3 verdiepingen.

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:14

Ik lees even mee. Wij willen ook nog graag naar een kerstmarkt dit jaar. Moet wel rekening houden dat mijn scootmobiel mee kan.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:42

Sky_As schreef:
Ik ben voor nu aan het twijfelen tussen Dusseldorf of Centro (Oberhausen).....
waarbij voor mij een pluspunt bij Centro is dat het overdekte winkelcentrum wel heel fijn is mocht het kloteweer zijn.

maar goed, daar ben ik wel al een aantal keer geweest, dus vraag me af of Düsseldorf dan misschien niet leuker is.

Mochten mensen hier nog hun mening over hebben (die bij beide geweest zijn).
Ik wil mijn ouders graag een leuke 2 dagen geven, dus er moet lekker veel te doen zijn.


Ik ben zaterdag bij Centro geweest, heel erg druk, maar qua kraampjes niet bijzonder. Miste ook een beetje sfeer ofzo. Dan vind ik Düsseldorf een stuk leuker!

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:50

bedankt, dan wordt het Dusseldorf!

nu nog een leuk hotelletje in de buurt boeken.
(we gaan op een maandag/dinsdag, maar ik vind het niet erg als het dan eventueel wat rustiger is, ik ben niet zo van de drukte...hihi, wat doe je dan op een kerstmarkt vraag je jezelf af, ik houd wel van de kerstsfeer..haha)

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:33

2u rijden vanuit Arnhem maar wel zéker de moeite waard: Münster <3

Nymphe

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:30

Zijn er ook leuke kerstmarkten in Duitsland die wat meer in het noorden liggen? Volgens mij is de meeste noordelijk die nu genoemd is Bad Bentheim maar dat is vanaf provincie Groningen alsnog een eind rijden.

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:21

Mijn broer is afgelopen weekend in Oberhausen geweest. Hij zei het volgende: de kerstmarkt is bijna alleen maar eten en het was mega druk (zaterdag). Als je sowieso al naar Centro wilt is het leuk om even over de kerstmarkt te lopen maar als je echt voor de kerstmarkt gaat zou ik ergens anders heen gaan.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:18

Wij zijn op de terugweg vanuit Winterberg naar Dortmund geweest. De grootste van Duitsland. Was alleen slecht weer (veel natte sneeuw). Maar het rook er heerlijk, mensen waren vriendelijk en leuk opgezet. Ook voor kinderen.

Vroeger vaak naar CentrO geweest, die is overdekt dus met slecht weer erg leuk.

Met school gaan we naar Dusseldorf. Klinkt goed als ik het hier zo lees, ben benieuwd wat de leerlingen vinden :)

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:39

Nymphe schreef:
Zijn er ook leuke kerstmarkten in Duitsland die wat meer in het noorden liggen? Volgens mij is de meeste noordelijk die nu genoemd is Bad Bentheim maar dat is vanaf provincie Groningen alsnog een eind rijden.


Wij gaan zaterdag naar Nordhorn, nog iets noordelijker dan Bad Bentheim, schijnt ook heel leuk te zijn. Hoger dan dat houdt mijn kennis op, haha, dan moeten wij zelf te ver rijden.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:13

Komende zaterdag Harlingen vanaf 15.00 uur
Erg gezellig.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:19

Wij waren 2 weken geleden in Düsseldorf. Vond het eigenlijk vies tegen vallen. Het is bijna alleen maar eten en drinken. Weinig leuke kraampjes met spullen.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:39

Voor degenen die Bad Bentheim overwegen: die was alleen afgelopen weekend. Kun je dus overslaan :') ;)


x_Rebecca schreef:
Nymphe schreef:
Zijn er ook leuke kerstmarkten in Duitsland die wat meer in het noorden liggen? Volgens mij is de meeste noordelijk die nu genoemd is Bad Bentheim maar dat is vanaf provincie Groningen alsnog een eind rijden.


Wij gaan zaterdag naar Nordhorn, nog iets noordelijker dan Bad Bentheim, schijnt ook heel leuk te zijn. Hoger dan dat houdt mijn kennis op, haha, dan moeten wij zelf te ver rijden.

Ik ben vorig jaar in Nordhorn geweest, maar vond er niet veel aan. Vrij klein, maar kan ook door corona zijn geweest. Komende week is volgens mij de dierentuin daar ook in kerstsferen. Wij zijn toen doorgereden naar Osnabrück, die raad ik wel aan. Is ook makkelijk bereikbaar met het OV :)

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:00

Nymphe schreef:
Zijn er ook leuke kerstmarkten in Duitsland die wat meer in het noorden liggen? Volgens mij is de meeste noordelijk die nu genoemd is Bad Bentheim maar dat is vanaf provincie Groningen alsnog een eind rijden.


Bremen en Oldenburg :j