"Dat is toch geen kerstcadeau?"

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-21 12:24

Varekaj schreef:
Ha, het drinken-en-rijden verhaal. Ik sluit aan :wave: Ik wil weleens een glaasje drinken maar heb er een bloedhekel aan om dronken te zijn. Ook omdat ik dan ter plekke in slaap donder :+ en da's nou niet zo charmant. Over de dag nadien zwijg ik al helemaal, leeftijd is daar echt geen goeie invloed op haha.

Dus als we uit eten gaan en vriend wil eens rijden, dan is het steeds "wel met aangepaste wijnen hoor. Als je al ophoudt na 2 glaasjes is het ook de moeite niet". Waarop dan steevast mijn argument volgt dat je niet stiepelzat hoeft te zijn als je een keer niet zelf chauffeur bent. Is ook altijd zelfde discussie met zijn familie trouwens. Ben je geen Bob? Laat maar vloeien dan :roll: Was ook lang zo in de vriendenkring, een aantal kropen ook zat achter het stuur. Nu beginnen de meeste echter in te zien dat je ook veel Fun kan hebben zonder al die alcohol erbij etc dus dat is wel fijn.

Mijn stiefpa heeft elk jaar een hoop ecocheques waar hij niks mee kan. Het bedrag wat hij krijgt is best hoog en ja, op een moment is de inspiratie ook op. Heb gezegd dat ze dan voor mijn verjaardag kalkcyanide of meststof mogen halen voor de weide, daar kunnen ze die ecocheques voor gebruiken. Vonden ze een prima plan :D


Hier durven ze de ecocheques ook doorschuiven naar mij haha! Ik kan er paardeneten mee kopen, dus altijd handig. De kringwinkel neemt ze ook aan, en een boekenhandel in de stad ook. Dus altijd een blij mens hier, en de gever is altijd blij dat ze er vanaf zijn en dat de ontvanger er blij mee is :D

Hier blijkt het ook standaard te zijn, dat als je niet moet rijden, je je dan te pletter drinkt.
Wat is daar nou leuk aan? Ik snap er niks van, geef mij gewoon een cola aub...

Ik heb 2 jaar geleden nogal overhaast mijn ene glas pina colada moeten leegdrinken. Resultaat: tijdens het middageten heb ik mezelf naar mijn bungalow moeten slepen, om de misselijkheid er te proberen uitslapen. Bij poging 2 aan tafel, na mijn dutje, ben ik heel snel terug naar de bungalow moeten rennen, en heb ik de ziel uit mijn lijf gekotst.
Dus echt - doe mij aub een cola, of een koffie, maar je mij veel blijer bij!
Ik ben geen 17 jaar meer hoor haha, die drang naar dronken zijn is er al lang niet meer :') Helaas kom ik (en mijn vriend) uit een familie die graag (en goed) drinkt, zonder ziek te worden, dus ze snappen niet echt dat er mensen bestaan die dat niet zo ervaren haha. Schoonouders wonen in Spanje, om 11u al aperitieven is daar doodnormaal. Mijn papa haalt op zijn verjaardag (midden in de zomer) wel eens een fles passoa voor mij, dan kan ik voor de leuk meedrinken - geen hond heeft door dat er 95% appelsiensap in zit dan :')

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:38

Wat ben ik blij dat wij geen commerciële feestdagen en verjaardagen vieren (nee, niet vanwege een of ander geloof, gewoon omdat we het allemaal onzin vinden), dan heb je dat gel*l niet. Ergens in het jaar spontaan iets geven of voor de ander betalen is zoveel mooier dan wanneer het 'moet' of 'verwacht wordt'. :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-21 13:40

Ik vond deze wel toepasselijk haha!

Ojee...

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:51

LWDaisy schreef:
Die zijn idd mooi!
Maar... Ik heb de boeken in het NL - ik het een Engelse editie van Gryffindor - en de Engelse geïllustreerde versies van Jim Kay.. Ik kan ze niet nog eens kopen/vragen hahaha, dat wordt te gek dan!

Ik heb deze (maar dan apart, niet in de box) :
[ [url=m/BS4Fxf.png]Afbeelding[/url] ]

En deze heb ik voor Kerst gevraagd:
[ [url=m/5jBBAH.png]Afbeelding[/url] ]

Verder heb ik heel veel "extra" boeken ivm Harry Potter. Spellbook, artifact vault, Hogwarts collection, ... Ik maak morgen een foto haha. Hele collectie hoor :')


Ik had wel eens gehoord van de Jim Kay versie, maar nooit echt bekeken. Ziet er wel heel gaaf uit ook!
Die zijn ook alleen in het Engels toch of ook Nederlands?

Ik heb idd ook al een Nederlandse ‘gewone’ set. Van marktplaats allerlei edities door elkaar, dus een mooie Nederlands geïllustreerde set zou wel kunnen nog :+
En ben nu dus begonnen met de Minalima Engelse set.

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 07:09

Dispar_Vulgo schreef:
LWDaisy schreef:
Die zijn idd mooi!
Maar... Ik heb de boeken in het NL - ik het een Engelse editie van Gryffindor - en de Engelse geïllustreerde versies van Jim Kay.. Ik kan ze niet nog eens kopen/vragen hahaha, dat wordt te gek dan!

Ik heb deze (maar dan apart, niet in de box) :
[ [url=m/BS4Fxf.png]Afbeelding[/url] ]

En deze heb ik voor Kerst gevraagd:
[ [url=m/5jBBAH.png]Afbeelding[/url] ]

Verder heb ik heel veel "extra" boeken ivm Harry Potter. Spellbook, artifact vault, Hogwarts collection, ... Ik maak morgen een foto haha. Hele collectie hoor :')


Ik had wel eens gehoord van de Jim Kay versie, maar nooit echt bekeken. Ziet er wel heel gaaf uit ook!
Die zijn ook alleen in het Engels toch of ook Nederlands?

Ik heb idd ook al een Nederlandse ‘gewone’ set. Van marktplaats allerlei edities door elkaar, dus een mooie Nederlands geïllustreerde set zou wel kunnen nog :+
En ben nu dus begonnen met de Minalima Engelse set.


Ik denk/vrees dat de edities van Jim Kay enkel in het ENG te krijgen zijn. Het was voor mij mijn eerste boek in het ENG, sindsdien komen er meer en meer bij haha!
Maar zeker de moeite hoor!!

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

c_alsemgeest

Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:23

Zie best dingen voorbij komen die ik gewoon heel normaal zou vinden om te geven, sommige mensen doen zo moeilijk.
Wat maakt het nou uit of het voor een hond is, of een boek? :Y)

En ja weet je... wat is dan wèl een kerst cadeau?
Als je het even lekker strak terug pakt op de oorsprong zouden we elkaar dan alleen goud, wierook en mirre mogen geven? :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Anoniem

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:32

Er was/is toch een topic met de meest rare cadeau’s of iets in die aard? Daar zag ik erg vaak stofzuiger etc voorbij komen, terwijl ik nu erg gelukkig zou worden van een nieuwe stofzuiger :D

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 12:41

c_alsemgeest schreef:
Zie best dingen voorbij komen die ik gewoon heel normaal zou vinden om te geven, sommige mensen doen zo moeilijk.
Wat maakt het nou uit of het voor een hond is, of een boek? :Y)

En ja weet je... wat is dan wèl een kerst cadeau?
Als je het even lekker strak terug pakt op de oorsprong zouden we elkaar dan alleen goud, wierook en mirre mogen geven? :+


Mij mag je altijd een klomp goud geven hoor! :')
Wierook niet, dat stinkt. Met mirre zou ik niet weten wat doen hahaha.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 12:43

Moestuin schreef:
Er was/is toch een topic met de meest rare cadeau’s of iets in die aard? Daar zag ik erg vaak stofzuiger etc voorbij komen, terwijl ik nu erg gelukkig zou worden van een nieuwe stofzuiger :D


Ja klopt haha, ging over rare cadeau's die je kreeg, maar dan cadeau's waar je niet om vroeg.
Dit topic gaat meer over wat je als cadeautip geeft, waarvan de gever dan denkt "wat een raar cadeau vraagt persoon x" :j

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 10:11

Ik heb het blijkbaar weer gedaan haha, nu mijn verjaardag er aan komt.
Mijn broer vond het een vreemde vraag, maar heeft wel gewoon gekocht wat op mijn lijstje stond: een set nieuwe prikpalen :')

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!