Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SnippergroenJarig

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 22:18

Nu overal de huizen weer in de feestdagensferen worden gehuld en het daarmee tijd was voor mijn eigen ongewone kerstgewoontes, was ik benieuwd hoe dat bij anderen gaat.

Ik heb zelf nooit een kerstboom in huis, maar versier wel ieder jaar die van mijn ouders. Zo heb ik wel de lusten (versieren!) en niet de lasten (opruimen!) O:)

Daarnaast is steevast ieder jaar een nieuwe foto van mijn broertje, in stervorm geknipt, de piek. Dat begon als een grapje en is nu al jaren een traditie _O- Ook dit jaar topt onze topper weer piekfijn 8)7

Welke ongewone kerstgewoontes heb jij? :D

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.


Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:35

Nja veel mensen vinden onze gewoonte om de boom al in oktober te zetten ongewoon :')

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:46

Ik laat meestal mijn boom staan tot februari.
En de kerstlampjes bij mijn raam hangen er gewoon permanent O:)

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:21

Na een altijd heel gezellige eerste kerstdag met vrienden en familie, in een uitermate kerstversierd huis, is mijn tweede kerstdag mijn "mensvrije zone", waar ik de hele dag niets anders eet dan de door mij zo geliefde noodle soep ( indomie/chicken flavour) :') :')


Iedereen een Connemara!!


.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:24

Hier blijft de kerstboom ook tot in februari staan en de lampjes buite blijven hangen. Veel te ongezellig dat meteen na kerst alles wordt opgeruimd -O-

Met kerst werk ik vaak en dan zorg ik dat ik een dienst heb waarbij ik een eigen voertuig hou de hele dag, die gaat dan mooi versierd met mij mee die dag :):)

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 03:16

Ik plan standaard 1 kerstdag in voor mezelf, een allesmagnietsmoetdag waarin ik lekker kan bijtanken.
Zo blijven de feestdagen voor mij ook beter te behappen ipv dat ik tussendoor jankend rondloop van vermoeidheid/overprikkeling. %)
Oh en vaak vieren we op de 22e of 23e al 1 kerstdag zodat alle plannen mooi om mijn rustdag heen door kunnen gaan. :D

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

dierenfan
Berichten: 9562
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 05:36

Wij hebben sterk de neiging bij feestdagen voor iedereen onbereikbaar te zijn en puur wij, honden, paard dagen van te maken. Wandelen, spelletjes, rijden en gourmetten als slot.

Dit jaar voor het eerst een boom gezet. Half november al haha

SnippergroenJarig

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 07:23

Wat heerlijk! :D herkenbaar, die rust houden tijdens kerst. Als enige single in het gezin heb ik altijd een heerlijk rustige kerstplanning, wat jaloerse blikken van mijn broertje en zusje oplevert :+

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 08:07

Of het ongewoon is weet ik niet. Maar Kerst is geen Kerst zonder foute kerstnummers als: Ik ben een kerstbal van Bert en Ernie, Bakske vol met stro van Urbanus en sinds vorig jaar Beuk de ballen uit de boom van de Snollebollekes. Die MOET ik gewoon een paar keer horen in deze kerstperiode. Nou ja....die laatste dan niet zo, maar die moet er van mijn dochter dan weer bij :')

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 08:35

Voor mij heel normaal, bij het kerstontbijt het kerstalbum van Harry Belafonte op. Vroeger thuis was het een lp, jaren later een cd gevonden en nu heb ik er een lijst van gemaakt op Spotify. Mijn man is er nu wel aan gewend, na 16 jaar samen, hahaha.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Anoniem

Re: Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 08:46

Tweede kerstdag altijd naar Intratuin en de rest van de dag in badjas :')

Alleen vorig jaar niet geweest bij Intratuin en dit jaar zal ook wel niet

CairnTerrier

Berichten: 975
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 08:56

Ongewoon is het niet, maar Eerste en Tweede Kerstdag altijd gezellig met familie van mij en partner. Kerstavond vaak met vrienden, maar in het algemeen is de ultieme Kerst voor mij om samen te zijn met elkaar en met onze families <3

Daarnaast moet ik minimaal één avond stoofpeertjes, beenham en aardappeltoefjes eten. Dat hoort gewoon bij Kerst :')

Niwla

Berichten: 4111
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 08:59

Wij gaan kerstavond slapen onder de kerstboom, dat is een nieuwe traditie met de kinderen. Tweede kerstdag doen we niet aan sociale verplichtingen en we maken ieder jaar een foto van ons gezin bij de boom.

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 09:03

SusanH schreef:
Of het ongewoon is weet ik niet. Maar Kerst is geen Kerst zonder foute kerstnummers als: Ik ben een kerstbal van Bert en Ernie, Bakske vol met stro van Urbanus en sinds vorig jaar Beuk de ballen uit de boom van de Snollebollekes. Die MOET ik gewoon een paar keer horen in deze kerstperiode. Nou ja....die laatste dan niet zo, maar die moet er van mijn dochter dan weer bij :')

Mijn zoon (25) en ik lopen dit al een week te zingen.
Maar ook Sipje, Sapje en Sopje komen voorbij.


Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 09:10

Schaatsen kijken.
En dan bedoel ik kunstschaatsen, geen langebaan- of shorttrack, en ik bedoel ook geen galas en kerstshows, ik bedoel echt wedstrijden.

Kan ik er wat aan doen dat de twee belangrijkste landen in het kunstschaatsen hun nationale kampioenschappen altijd tijdens de kerstdagen houden (Japan en Rusland). En tja, het niveau is nou eenmaal hoger dan op de WKs, dus… die wedstrijden zijn Belangrijk. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:14

O Sipje en Sopje van Bert en Ernie. Die waren ook briljant. Ook heel leuk om in de kerstsfeer te blijven is Kroamschudd'n in Mariaparochie van Herman Finkers. Die grappen zijn zo goed. Ik lig nog steeds dubbel om die teksten. Heel leuk om te kijken en dat kerstnummer op het eind past in mijn rijtje nummers die ik moet horen anders is het geen kerst.

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:25

Ik ga eerste Kerstdag Grote Kuis houden.
Zolder wordt dan omgekeerd, de kasten leeggehaald, alle gereedschappen nagelopen, verspreide spullen weer netjes in de kisten of doosjes(dat blijft precies een week goed) en alles wat niet meer nodig is gaat op een hoop in dozen.
Tweede kerstdag family and friends. En nee ik kook niet alles wordt gaar, klaar, gesneden en gekoeld meegenomen.
Kerstboom zit van het weekend in de planning.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:42

Eigenlijk elk jaar wel dobbelspel met cadeautjes. Blijft leuk! Vaak ook zelfs wel 2x: met mijn familie en schoonfamilie.
Ik heb de regel voor mezelf dat ik maximaal 2 dagen kerst vier met familie. Het maakt me ook niks uit wat de rest daarvan vindt, ze hebben het er maar mee te doen. Ook als dat betekent dat ik er dat jaar niet bij ben met kerst :+ 3 dagen kerst vind ik echt te veel (gescheiden ouders, dus moeder, vader en schoonfamilie). Dan wordt het teveel verplichting en daar heb ik een hekel aan. Dus duidelijke grens :D
1 dag voor onszelf, lekker bij de paarden en lekker eten met biefstuk en stoofpeertjes <3

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:18

SusanH schreef:
O Sipje en Sopje van Bert en Ernie. Die waren ook briljant. Ook heel leuk om in de kerstsfeer te blijven is Kroamschudd'n in Mariaparochie van Herman Finkers. Die grappen zijn zo goed. Ik lig nog steeds dubbel om die teksten. Heel leuk om te kijken en dat kerstnummer op het eind past in mijn rijtje nummers die ik moet horen anders is het geen kerst.

Die is echt BRIL-JANT!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:56

Klopt. Ik lig nog steeds dubbel bij de 3 wijzen uit het Oosten. Het is niet alleen de tekst. Ook de timing is zo goed.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:57

Hanafubuki schreef:
Tweede kerstdag altijd naar Intratuin en de rest van de dag in badjas :')

Alleen vorig jaar niet geweest bij Intratuin en dit jaar zal ook wel niet


getverderrie op 2e kerstdag naar zoiets. Nee dat zoek ik dus totaal niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:08

Dat ik kerst het liefst solo vier aan de andere kant van de wereld. :+ Helaas gaat dat feestje dit jaar voor de tweede keer niet door, maar tot vorig jaar had ik al een jaar of 5 geen kerst meer gevierd in Nederland. Mijn ouders zijn wel een keer naar Londen gekomen, maar verder ben ik meestal met vrienden of alleen. Heerlijk.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:14

Wij doen 3 dagen kerst vieren, maar overdag doen we dan dus gewoon helemaal niets.. Heerlijk tijd aan onszelf!!
De avonden zijn al druk zat met al het eten en verplichtingen!

Vroeger was het altijd 3 avonden gourmetten!! Heerlijk!
Maar nu is het meestal maar 1 avond gourmet en de andere 2 gewoon allerlei gerechten die de verschillende personen zelf maken en meenemen.

c_alsemgeest

Berichten: 20566
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:18

1e Kerstdag ochtend... naar stal, gewapend met een foute kersttrui, bellen en rendiergeweitjes...
Aftoppen met een glühwein, jägermeister of schrobbeler. (ja het is dan nog steeds ochtend :') )
Zo lopen we eigenlijk allemaal wel een beetje rond op stal <|-

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Welke ongewone kerstgewoonte heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:45

Kerstavond al jaren met mijn vriendinnen sinds de brugklas…. Hoop gedoe in families dat we alle 3 besloten (vanaf nu 1 standaard avond met wie we kiezen).
Kerstochtend altijd kerstmuffins met cranberry’s naar recept van Nigella Lawson.

Een avond met alleen ons gezin (dat mag ook 3e Kerstdag zijn). Kinderen zijn nog zonder aanhang, dat wordt nog een beslissing over paar jaar….

Verder mag iedereen bij ons met Kerst aanschuiven hoe hij of zij zich goed voelt. Desnoods in jogging of onesie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Capriootje, Ginny135, girlyggirl, lillylover, Polarize, Rose94, RSLevi, xColorCross, Zick_Zack en 57 bezoekers