Welke supplementen voor ouder paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
8nnemiek

Berichten: 43307
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Welke supplementen voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-21 18:50

Mijn tinker is inmiddels 21, en gelukkig nog lekker actief en vrij soepel, en zo houd ik hem natuurlijk het liefst zo lang mogelijk. Ik ben dus benieuwd of er supplementen zijn om oudere paarden soepel te houden en de gewrichten te ondersteunen.
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met een bepaald merk of bepaalde kruiden?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


ellepel

Berichten: 47212
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:58

kelly is 28 en die word sowieso niet bereden of mee gewerkt.
maar die heeft afgelopen winter bodybuilder van mijten bij haar gewone voer gehad en die is daar enorm van opgeknapt.
ze is bijna door het verharen heen, ze glimt, is blij en vrolijk :j

https://www.mijten.be/nl-nl/hippalgo-bo ... 20295%2015
daar staat wel info.

kelly heeft artrose in de achterbenen, dus daar heeft ze af en toe wat last van en dan krijgt ze een paar dagen duivelsklauw.
ik geef die van prohorse en dat bevalt goed.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke supplementen voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:26

Sandy (26, wordt nog mee gewerkt) krijgt sinds kort equiflexion en wat kruiden en doet het daar erg goed op. We zijn wel pas begonnen met supplementen nadat ze wat begon te kwakkelen. Aan pensionering moet ze in ieder geval nog lang niet denken...

8nnemiek

Berichten: 43307
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke supplementen voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-21 07:36

Bedankt allebei!
Duivelsklauw vind ik ook wel interessant. Ik begrijp dat je het ook gewoon dagelijks over het voer kan doen, dus dat wil ik wel eens proberen.
Nessinator, welke kruiden voer jij?

Bodybuilder van Mijten is denk ik nog wat te veel voor mijn paard, die is van zichzelf al wat aan de dikke kant en mist nog niet veel bespiering.

Equiflexion klinkt ideaal. Fijn dat Sandy het daar goed op doet! Die gaat ook op mijn lijstje.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Welke supplementen voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:32

Duivelsklauw is een pijnstiller en ontstekingsremmer, die heeft weinig zin preventief..
Glucosamine ondersteunt de gewrichten, msm daarbij houdt de spieren en de gewrichten soepel..
Magnesium houdt de spieren ook soepel..

Mijn oudje van 26 doet t heel goed op cbd olie toen ze wat stijf werd..

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Welke supplementen voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:58

Mijn 23 jarige staat eigenlijk ook nog vol in het werk en staat nu sinds een jaar op msm en glucosamine. Hij was vooral in de winter vaak wat stijf. Afgelopen winter eigenlijk nog maar weinig van gemerkt. Zelfs met die sneeuw en vieze kou niet stijf.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Maddy_Paola

Berichten: 1321
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:01

Mijn merrie van 24 doet het goed op de gewrichtssap van kramer, als je m opzoekt op de site van landmühle en gelenke op de fles. Ik rijd dr nog 3 of 4x per week. Het is niet dat ze heel stijf was ofzo maar soms had ze dagen dat ze net ietsjes minder graag wilde buigen, sinds ik dit echt standaard geef gaat t goed, gaf dr t eerst alleen in de winter, nu jaarrond.
In deze zitten ook geen pijnstillende kruiden, hier zou ik zelf zo lang mogelijk mee wachten als t niet nodig is.
De basis is bij mij op t moment de oerbalans, die sap dan, en voor nu even de healthy fibre mix van equifirst (had dr van de winter op de booster mix), 2 pompjes lijnzaadolie van vitalbix (ze viel van de winter wat in door de 24/7 in kudde vandaar ook voerwissel) en een schep monnikspeper omdat ze een goed aanwezige merrie is blijkbaar en hier gaat ze goed op, maar ook de huisvesting doet veel, stond vroeger altijd op stal, toen tussenperiode snachts stal zomers overdag wei swinters paar uurtjes paddock, en nu 24/7 met open stallen op een verharding en paddock, met zomers uur of 2 wei als extraatje, maar kan nu continu bewegen

Paola ❤ elke dag met haar is een cadeautje [o]

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:31

8nnemiek schreef:
Bedankt allebei!
Duivelsklauw vind ik ook wel interessant. Ik begrijp dat je het ook gewoon dagelijks over het voer kan doen, dus dat wil ik wel eens proberen.
Nessinator, welke kruiden voer jij?

Bodybuilder van Mijten is denk ik nog wat te veel voor mijn paard, die is van zichzelf al wat aan de dikke kant en mist nog niet veel bespiering.

Equiflexion klinkt ideaal. Fijn dat Sandy het daar goed op doet! Die gaat ook op mijn lijstje.

Deze kruiden https://www.paardendrogist.nl/paardendr ... ging-Emmer

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:13

Mijn haflinger is 25 en nog steeds super actief. Hij krijgt dagelijks Senior Opkikker en Equiflexion als ondersteuning en dat werkt bij ons heel goed.

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Herfstblad
Berichten: 727
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:17

Ik lees mee!

xLiez

Berichten: 1881
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Welke supplementen voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:14

Mijn senior krijgt equine america cortaflex ha strength, daar doet hij het eigenlijk heel erg goed op. Hij is nu 19!

crow
Berichten: 2425
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:41

Mijn 21 jarige krijgt in kuren duivelsklauw poeder, en silicium. In het seizoen pluk en geef ik rozenbottels. Verder vitalbix daily complete en een bakje slobber mash.

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:23

Hier mijn 29 jarige met artrose ook aan equiflexion en duivelsklauw.

It's not how good you are, but how good you want to be!

GroeneRoos
Berichten: 20
Geregistreerd: 14-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:41

Ik geef mijn hond Groenlipmossel en dit is ook geschikt voor paarden. Het is een natuurlijk product met onder andere omega-3 en glucosamine. Je kunt er online veel meer over vinden natuurlijk maar het is zowel in poeder als vloeibare vorm te krijgen.


fannetje

Berichten: 3520
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Welke supplementen voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 01:11

Mijn oudere, nog bereden paard krijgt joint power van Horseflex.
Ik heb ook de curcumix en de duivelsklauw van hun staan, maar sinds hij op de jointpower staat, zijn die andere niet meer nodig.

Herfstblad
Berichten: 727
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:16

Mag ik dit topic omhoog schoppen voor de ervaringen?

djengo
Berichten: 30
Geregistreerd: 22-02-08

Re: Welke supplementen voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:38

Mijn paard wordt volgende maand 22 en heeft 2 slechte straalbenen, zeer tot zeer zware atrose in iig zijn voeten en drie ( inmiddels ingekapselde)botfragmenten in zijn knie. Hij doet het goed op de joint power met hyalyronzuur van horseflex. En ik gebruik de devils relief van NAF. Om hem fit te houden doen we werk aan de hand in stap draf en wat galop en longeren we met mate.

Skye93
Berichten: 40
Geregistreerd: 15-03-23

Re: Welke supplementen voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 23:20

Hier de equimins flexijoint! Ik ben er wel blij mee. Zit ook van alles in, onder andere duivelsklauw.

Sadira (arabisch volbloed, 5 mei 2019)
[PP] [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker