Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 07:55

van die koeien dat snap ik,die stinken en schoppen :+


Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:47

ellepel schreef:
van die koeien dat snap ik,die stinken en schoppen :+


:j

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:41

Ik heb maandag weer een ritje gedaan sinds april. Het magere is er nu een beetje af dus ik vond het nu verantwoord om een buitenritje te maken. We staan vlakbij het bos en er heen was even spannend maar eenmaal in het bos is het oortjes naar voren en gas erop. Flinke galop en uitgestrekte draf. Ben benieuwd of ze het bos herkende want 10 tot 5 jaar geleden reden we daar ook al vaak. Voor herhaling vatbaar in ieder geval. Ze is wel altijd weer erg blij om thuis te zijn. Nu denk ik ook weer van waarom hebben we d'r eigenlijk met pensioen gedaan meer dan een jaar geleden.
Had een filmpje gemaakt maar kan ik niet plaatsen dus hierbij een foto van het filmpje toen er best hard gingen :):)
Afbeelding

Lau07
Moderator

Berichten: 1515
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:06

Ik had het topic even uit het oog verloren, maar fijn om te lezen dat het goed gaat met alle oudjes! Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar iedereen. Dat we maar veel mooie avonturen mogen beleven met onze bejaarden. :D

Wat schrikken Bagheera! Ik kan me goed voorstellen dat je hart in je keel zat. Dat ze zouden kunnen ontsnappen is ook wel een beetje mijn ergste nachtmerrie.

Fijn om te horen dat de verhuizing goed is gegaan Sil1985. Hopelijk is hij inmiddels al weer wat meer gewend geraakt. Ik zag er ook tegenop om mijn oudje vorig jaar te verhuizen, maar achteraf was ik zo blij dat ik het heb gedaan.

Wat goed dat je de DA hebt laten komen zeg, Westerntrail. Zag je geen slijm uit de mond en neus komen door de verstopping? Fijn dat het goed is afgelopen :)

Klinkt fantastisch, die crossrit Blaze :D Op het strand kun je ook zo heerlijk racen.

Ik heb vorige week mijn jaarling verhuisd naar de pensionstal waar Chantal staat. Best even een gedoe, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Ik moet wel heel erg wennen aan het feit dat ik allemaal dingen die heel vanzelfsprekend zijn voor Chantal allemaal moet gaan leren aan het jonkie. Nu pas besef ik me eigenlijk wat een gouden dier het altijd is geweest en hoe verschrikkelijk braaf ze wel niet is, onze oma. <3

Afbeelding
Dit zijn ze samen.

Op oudejaarsdag heb ik de tandarts nog op bezoek gehad, en die was eigenlijk heel tevreden. Ze gaf wel aan dat ze het gebit niet meer kan herstellen, en dat het alleen nog maar onderhouden kan worden. Ik heb mee mogen kijken en dat was echt heel erg leerzaam. De arts heeft heel goed laten zien dat het gebit een beetje gaat golven, maar kon gelukkig geen losse kiezen ontdekken. Over een half jaartje komt ze weer terug voor controle.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:00

Dat lijkt me nou echt heerlijk blaze1994 om gewoon naar het bos te kunnen.

Lau07 wat een leuke foto zo samen. En wat fijn dat ze nu bij elkaar op stal staan.

Westerntrail

Berichten: 1740
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:20

@Lau07 Wat goed dat je de DA hebt laten komen zeg, Westerntrail. Zag je geen slijm uit de mond en neus komen door de verstopping? Fijn dat het goed is afgelopen :)

Nee dat zag ik dan weer niet, vond ik zelf ook wel appart.
Maar dat ze zich duidlijk niet lekker voelde wel en dat ze geen gras wou.
Toen gingen bij mij alle alarmbellen af.

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:01

Er is een verandering met de rangorde tussen de paarden.Nap is altijd onderdaning geweest,bij Britta en Iwan en ook bij Max.Maar na 2 jaar met Max begint Nap de leiding over te nemen.Zou het komen omdat Max zwakker word.Hij is niet ziek,eet goed.Ze zijn allebei 26.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:48

ik denk dat je met twee paarden bij elkaar niet echt van een leiderschap kunt spreken?
al geloof ik sowieso niet in het hele leiderschap verhaal.
wij zetten zelf de paarden bij elkaar en die moeten dan maar met elkaar overweg kunnen.
en dat gaat soms goed,maar soms ook niet.

ik zie het altijd als een klas vol pubers,daar is ook niet 1 de baas.
maar hebben er vaak een heleboel wel een grote bek, en een aantal houd zich afzijdig want die hebben helemaal geen zin in dat gedoe.

wat doet hij dan?

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:04

Hij haalde het niet in zijn hoofd om aan de ruif van Max te eten.Max liet duidelijk merken dat hij dat niet leuk vind.Nu loopt Max weg als Nap van zijn ruif eet.Niet altijd natuurlijk.Max ging ook altijd als eerste naar binnen nu doet Nap dat ook meer.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Sanet

Berichten: 7848
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:05

Afbeelding
In april wordt ze 25. En zo gek als een deur af en toe….

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 07:17

Ik had laatst de schrik van mijn leven, maar gisteren hadden een paar stalgenootjes het. Ze waren de paarden aan binnenzetten en toen schrok een paard in de buitenbak en die ging er vandoor. Ze liepen net met de paarden op het pad naar voren en die gingen mee. Ze zijn nog best ver gekomen. Eentje lijkt er met schrammen en schaafwonden vanaf te komen. Twee lijken geen letsel te hebben en de vierde heeft een aanvaring met een auto gehad en staat nu op de kliniek. -O-

De eigenaresse van mijn paard is toevallig in Nederland. Met beetje mazzel volgende week een paar dagen weg, maar vind het altijd wel lastig om los te laten. :=

Hier nog een paar grappige Insta reels van mijn oma. <3







@EmptyWords: Wat goed dat Mau niet meer kreupel is! Leuke foto's. Fotografeer jij zelf ook?

@Sil1985: Fijn dat hij al weer rustiger is en al beetje went. Bij oudere paarden kan dat vaak nog wel eens iets langer duren het wennen na een. Altijd lastig die moeilijk etende paarden. Mijn paard had laatst een dag dat ze totaal geen trek in haar hapje had. Moet zeggen dat we toen wel net de Pavo 18+ op was en vervangen hadden door een schepje Agrobs muesli. Dat ben ik toen maar langzaam gaan opbouwen. Nu eet ze gelukkig haar hapje weer. Heb nu de Agrobs muesli senior besteld voor de volgende keer. Dat krijgt ze dan bovenop haar Vitalbix Daily Complete en Vitalbix Active+.W

@Myrthe: Hoe schattig jouw oma en haar adoptie dochter.

@Westerntrail: Gadsie een slokdarmverstopping. Jij bent dus ook weer een paar jaar van je leven kwijt. -O- Hoe gaat het nu?

@Blaze1994: Wat fijn dat jullie weer kunnen rijden zeg! Dat is dan echt genieten als je al zolang niet hebt gereden met haar.

@Lau07: Jij ook nog de beste wensen! Wel fijn dat jouw paarden nu samen staan. Alles goed gegaan met de verhuizing en al beetje gewend? Goed dat je tandarts hebt laten komen. Hier gaan er denk ik dit voorjaar weer paar kiezen uit. -O-

@Britta31: Altijd lastig die rangorde. Ik weet niet of mijn merrie hoog in rangorde heeft gestaan, maar sinds ze dagje ouder is en we er noga dominant paard in de kudde bij hebben staat ze denk beetje onderaan.

@Sanet: Heerlijke foto! Hoe ouder hoe gekker. Een kwart eeuw klinkt al best oud.

It's not how good you are, but how good you want to be!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:02

Hier druk momenteel we hebben een pup in huis. Branco doet het goed. Die is noodgedwongen over gegaan op voer wat langer moet weken omdat de fibre beet and mash niet geleverd was, maar hij staat er nu veel beter bij dan vorige winter dus we laten het mooi zo. Zetten het nu wel zelf klaar omdat het minstens 4 uur moet weken.

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:00

@Bagheera_206 ja ik merk ook dat hij er nu meer tijd voor nodig heeft om te wennen. Maar dat is prima we hebben geen haast.
Fijn dat ze haar hapje weer eet.
Hij eet gelukkig wel zijn brokjes op met een handje muesli maar ben gestopt met de lijnzaadolie want dat vond hij ineens niet meer lekker. Ga hem nu lijnzaad vlokken geven om te kijken of hij dat wel wil hebben.

Westerntrail

Berichten: 1740
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:34

@Bagheera

Gaat nu weer super met haar ze is weer helemaal de oude.

Gaan het rijden nu weer rustig aanopbouwen.

Hoe is het nu @Bagheera


Hennos

Berichten: 490
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:33

Afgelopen Zaterdag met Tennessee naar een vriendin gegaan. paar jaar geleden stonden wij samen op een stal en reden wij altijd samen buiten. Dit missen wij heel erg dus gaan proberen 1 keer in de maand weer samen te rijden. Met trailer moet ik een half uur rijden. Dit is dus altijd wel een dag uit, ook omdat zei de paarden aan huis heeft dus Tennes eerst bij haar in de wei gaat met water en hooi en wij eerst gaan koffie drinken. Oeps weer een uur verder :P Dan gaan rijden en als wij weer terug zijn hetzelfde Tennes even in de wei nog koffie en een broodje en dan weer terug naar stal.

Wat is Tennes nog fit hij liep als een 12 jarige
en moet altijd even naar buiten kijken als je hem de trailer in zet.

Afbeelding

Wat zijn de oudjes toch gouden paarden he.

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:03

Hoe is het met de oudjes?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:20

Afbeelding

goed!

Kelly verhaart echt behoorlijk en heeft daardoor wel flink kriebels.
maar verder prima!

Siers83

Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:27

Prima. Afgelopen zondag weer eens een rondje met Marissa gedaan. Ze vond het leuk maar kan echt merken dat ze oud word. Ze is behoorlijk mager geworden deze winter en conditie heeft ze niet meer. Hoop dat ze weer bij trekt als het gras er weer isAfbeelding

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:52

Chico gaat oke, maar die verliest nog niet 1 haartje.....
waar andere oudere dieren al aan verharen zijn hier nog niks, noppes, nada..... pffff

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:09

Heerlijke foto’s!

Hier ook goed :). Maandag vitamine spuit gegeven en ik leef nog :') . Mona is echt een drama queen dan…

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:47

Hier ook alles prima. Zaterdag gaan we de paarden en dus ook Branco verhuizen.

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:13

Spannend Susan!

Mau gaat ook super. Hij is druk, drammerig en nadrukkelijk aanwezig:')

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:27

Spannend Susan!

Met Silvano gaat het ook goed. Hij blijft de koeien nog wel wat spannend vinden. En ook van die bakken(geen idee hoe ze heten) waar kalfjes in staan echt ontzettend spannend vind. Maar goed hij ligt steeds meer in zijn box en dat vind ik fijn. Want hij mag graag liggen in zijn box. Geen last van mestwater. Ben nog steeds blij met mijn keuze :). En hij zal vast koeien een keer leuk gaan vinden. Althans dat hoop ik ;)

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:31

ElCamino schreef:
Chico gaat oke, maar die verliest nog niet 1 haartje.....
waar andere oudere dieren al aan verharen zijn hier nog niks, noppes, nada..... pffff

Hier houdt de merrie ook nog gewoon alles vast, maar die is altijd laat en laat dan ineens alles los :')

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:43

ElCamino schreef:
Chico gaat oke, maar die verliest nog niet 1 haartje.....
waar andere oudere dieren al aan verharen zijn hier nog niks, noppes, nada..... pffff


Och jeetje die van mij verhaart al een tijdje.
Ook al is het soms nog zo koud


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 0 bezoekers