Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:20

Ah leuk!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Vosje_fjord
Berichten: 22
Geregistreerd: 22-02-21
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:10

Hij is ook echt super lief :P Hij heet Vosje, al verwarren de kleine kinderen hem dan wel met een vos :j

Vosje word ook nog gewoon bereden, zelfs buitenritten van 2 uur (af en toe doen en bijna alleen maar stap, en wat draf) maar hij geniet er enorm van en blijft super voorwaarts, laatst zelfs voor het eerst geweigerd de trailer in te lopen zodat hij in de duinen kon blijven :D

Als je pony nog fit is kan je nog gewoon rijden hoor, ik zou kijken naar wat hij aangeeft.

Vosje :)

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:40

Welkom aan alle nieuwelingen.

Hier is mau 23, ik rijd nog 4-5x in de week. Gewoon intensief. Bosritten doet ie ook nog makkelijk. En rust roest. Bewegen is goed.

Afbeelding
Hier van daag de osteopaat op bezoek gehad. Even tijd voor de jaarlijkse apk. Tandarts, zadelmaker en osteopaat. Hij zat alleen een beetje vast op zn lendenen. Verder niks aan de hand. Dus ik ben weer blij.

Hij ziet er ook goed uit, is vervelend, dramt lekker door en is overal een happy, vrolijk paard met al zn fratsen. Niets te klagen.dus

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:17

Welkom Vosje_Fjord en Major_Shet

EmptyWords schreef:
Welkom aan alle nieuwelingen.

Hier is mau 23, ik rijd nog 4-5x in de week. Gewoon intensief. Bosritten doet ie ook nog makkelijk. En rust roest. Bewegen is goed.

[ [url=m/qZQbJN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier van daag de osteopaat op bezoek gehad. Even tijd voor de jaarlijkse apk. Tandarts, zadelmaker en osteopaat. Hij zat alleen een beetje vast op zn lendenen. Verder niks aan de hand. Dus ik ben weer blij.

Hij ziet er ook goed uit, is vervelend, dramt lekker door en is overal een happy, vrolijk paard met al zn fratsen. Niets te klagen.dus


Wat fijn weer even die APK.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:02

Ah fijn EW!


Afbeelding
Hier weer lekker gewandeld. Iemand was heeeel blij :')


Afbeelding
En we hadden dit kind wakker gemaakt ...
Hij is zo goed als verkocht! Hij gaat naar bekenden toe, dus dat is fijn. Hebben de dames n het najaar rust :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:04

Aah lief die laatste foto <3

Ik heb gisteren voor het eerst weer even op Branco gezeten, na longeren. Hij was heel fris :):) door de wind en kinderen op skeelers die hij oprecht best eng vond. Hij reageert toch al zo op wind, dus was geen beste combi en fris van het stilstaan, met de wind erbij en die kinderen. Als je gezegd had dat het een 4 jarige was hadden we het geloofd. Maar hij liep wel 100% goed :D

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:38

Ik kreeg een foto opgestuurd van een rouwkaart.Het was een foto van het plaatselijke kerkje met op de voorgrond ons paard Nap die dromerig in een hoekje van de wei staat.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:16

Lijkt me een rare gewaarwording, maar ergens ook wel mooi

Afbeelding
Afbeelding
Deze oude draak is vandaag jarig. Marissa is 27 geworden Y)(^)

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:35

Gefeliciteerd marissa *\o/*

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:33

Hero heeft vandaag weer zijn rondje gedaan voor de kar. We zijn bijna door de wintervacht heen. Op zijn rug en billen zit al een glanzende zwarte vacht. Op buik en hals is het nu een grijze ellende. Nickey is al wel door zijn vacht. Ze zijn gelukkig goed de winter doorgekomen en zijn mooi op gewicht.
Met Nick heb ik twee weken geleden definitief afscheid genomen van zijn mencarriere. Heel jammer want hij loopt graag maar dat is ook zijn probleem. Stappen gaat wel maar hij gaat te snel dribbelen en loopt nu toch echt wel flink kreupel na inspanning. Hij ontlast zijn linkerachterbeen steeds meer. In het land loopt hij prima. Hij heeft dus spat. Is in 2019 behandeld met infuus. Geen echt resultaat gehad. Cortisonen worden afgeraden. Als hij door het land loopt zie ik weinig aan hem. Hij speelt nog. Zijn bespiering is wel asymmetrisch in de achterhand.
Weet iemand waar ik rekening mee moet houden? Wat kan een dierenarts nog?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:36

Oei wat jammer -O- Geen tips helaas.

Hier komen er nog steeds pakken haar van de shets en de vacht zelf lijkt nog nauwelijks veranderd behalve op de schouders en borst.

Paardengek in hart en nieren!

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:51

Oei wat lastig zeg! Helaas geen tips -O-

Hier is Mona bijna klaar, Veerle heeft vooral onder haar buik haar. Heb het idee dat ze er langer over doen, ook vanwege de langere kou.


Afbeelding
Neem een wit paard zeiden ze, want die zijn zooo mooi... andere kant was nog erger _O- .

Afbeelding
Maar, lekker samen uitgewaaid!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:47

Herkenbaar. Onze schimmel was ook bont vandaag.

Dochter heeft weer op Branco gereden. Ging super. Ik had er vrijdag even op gezeten met de harde wind maar dat was geen succes. Dan is het net een bommetje :=

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:06

Zandkleurig, zie je niets op :D


Fijn dat Branco weer een beetje oke is.


Tweet doet het lekker.
Als je hem zo ziet zit er nog een vrolijke frisse kop op :D

Dit was vandaag:

Afbeelding


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:13

Branco heeft echt dezelfde kleur als Tweet. En ook zo'n wakker hoofd :j Tweet genoot er wel van zo te zien.

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:16

Tweet ziet er goed uit!

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:24

Lastig zeggen vanaf hier natuurlijk Napie. Zeker als je niet weet of het alleen de spat is, of ook iets anders (pees, spier, artrose...)..

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 01:08

Femke_Tweety schreef:
Zandkleurig, zie je niets op :D


Fijn dat Branco weer een beetje oke is.


Tweet doet het lekker.
Als je hem zo ziet zit er nog een vrolijke frisse kop op :D

Dit was vandaag:

[ [url=m/hS1oJS.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/i6nzUV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij ziet er goed uit zeg!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:15

Hoe gaat het hier in de bejaardensoos? Mijn oma is nog niet helemaal door haar wintervacht heen.

En ook ontzettend stom weer deze dagen. Wilde eigenlijk geen dekentje om doen, maar sinds vrijdagavond toch maar weer een 0 grams regendekentje op gedaan. Hopelijk kan hij vanaf donderdag dan weer af.

Afbeelding

It's not how good you are, but how good you want to be!

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:35

Het weer is echt prut... heb ook het idee dat ze langer doen over verharen dan normaal.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:49

Hier al door de verharing heen. Verder zit mau echt zo super in zn vel. Met rijden is het ook echt genieten. Alles is.gewoon goed nu.

Heb wel zn 100 grams deken net verwisseld voor een vliegendeken met regenliner, wat overeenkomt met een regendeken. Hopelijk vanaf vrijdag lekker zonder

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:28

Branco is ook nog niet alles kwijt hoor. Maar het meeste is er echt wel af nu. Er was weer wat wind dus hij was wakker. Dochter vond hem iets te vlug geen straf voor mij. Ik heb heerlijk gereden. Omdat hij gister ook al lekker gewerkt had was het prima te managen.

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:19

Marissa is zo goed als klaar, tenminste zo op het oog. Totdat je gaat plukken en borstelen, dan blijkt er toch nog een pak op tr zitten her en der. Toevallig net nog wat foto's gemaakt van Marissa die haar feestmaal eet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 00:25

Marissa lijkt zo klein tegenover jullie :')

Ziet er lekker uit! Behalve dan dat de mijne die bananen terug in mijn gezicht zou spuwen haha. Heeft ze daar genoeg extra energie aan om wat bij te kunnen komen? Met die oudjes is het niet gemakkelijk he.

Paardengek in hart en nieren!

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 06:37

Marissa is ook maar 1.44 dus klein klopt wel. Ze krijgt een schep 18+ en dus wat brood extra, banaan en appel was voor dr verjaardag. Verder krijgt ze gras via strookbegrazing en ook nog een volle kruiwagen voordroog. Erg snel komt ze niet bij, maar er blijft altijd voordroog over dus is wel genoeg

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag en 39 bezoekers