Topic voor onze oudjes!

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:32

Chantal heeft wel humor :D hoop dat het snel beter gaat.

Hocus Pocus Branco

ElCamino

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:36

Hier heerlijk in de paddock in het zonnetje.... ik haal er een emmer haar per dag af, maar zie je het ???? nope...

Afbeelding
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:57

Paarden mochten na 2 maanden weer op de grote wei.Feest.Na 2 uur wil ik de dekens af gaan doen,Max bleef mooi stil staan,maar Nap liet zich niet vangen.Hij denkt dat hij dan weer terug moet.Tja,dan maar met deken.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:51

pfff, hier gaat de wei pas rons koningsdag open..... nog even wachten...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:01

Hier gaat de wei nooit dicht

Afbeelding
Afbeelding

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:22

Haha Lau, dat gezichtje. Fijn dat je zo snel kon verhuizen en hopelijk vindt ze snel haar plekje daar.

Charaz, leuk. Met Peri gaat het gelukkig goed :)

Bij ons gaat de wei ook nooit dicht. Ze hebben het hele jaar een grote wei waar ze in kunnen spelen en doen. Maken ze soms nog wel eens goed gebruik van met de nodige spintjes :D
Soms krijgen ze er een vers nieuw stuk bij, dan is het inderdaad groot feest dan hoef ik in het eerste uur ook niet bij hem aan te kloppen hoor :=

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+9

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:22

Hier is ie nu wel even dicht, want de wei was echt zeiknat..

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Siersma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:39

Ik heb mn wei opgedeeld in 4 stukken, 2 daarvan zijn in de winter dicht om het gras te laten rusten. De 2 die nu open zijn die mag ze in de winter stuk lopen. Ligt er dus maar aan waneer ze weer op het gras kan, gras moet eerst groeien en dat doet het voorlopig nog niet echt. Jammer want ze kan het gras goed gebruiken om weer wat vetjes te kweken

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:42

Helaas wordt het hier in de winter echt te nat om op de wei te staan, dat vind ik echt wel heel erg jammer, maar het gaat gewoon echt niet. Ze lopen alles helemaal aan snot.
En aangezien mijn poepeschatje ondanks tig bloedonderzoeken die allemaal hartstikke goed zijn qua waardes, blijft ze zand eten en op zoek gaan naar elk grassprietje. Dus ik heb voor haar een aparte winterpaddock met all weather snippers op antiworteldoek. Die paddock is iets van 11m x 20m. Maar daar houdt ze zich gelukkig redelijk braaf in.
Op dit moment heb ik alleen mijn twee eigen paarden thuis staan (ik heb 3 stallen), dus mijn jonge paard staat ernaast in de zand paddock (20m x 30m). Dus die kan zich wel goed uitleven en de benen strekken (en die maakt daar ook graag gebruik van). Maar het land droogt mooi op. Dus hopelijk rustig opbouwen binnenkort (hoppa weer een voordeel van dat thuis werken. Anders was het altijd een geklooi in de avond uren).

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:48

Hier gaat ook alles naar de kl*te..
En je krijgt een weilandje waar je van april tot einde seizoen mee moet doen.
Wisselen kan niet of zo.... dus we zijn er zuinig op...

Ook Ik begin ivm HB heel langzaam met opbouwen. eerst 5 minuten, dan 10 etc etc. Tot hij een uurtje kan op de eerste dag dat ze de wei op mogen.
Dan bouw ik zelf per half uur op, rest van de stal staat met 3 dagen volop erop, dat durf ik echt niet....

Siersma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:06

Ik doe al jaren strookbegrazing, werkt heel goed hier. Eerste dag er wel vol op, maar dat is dan ook een stukje van 6x5 ongeveer. En gelukkig heb ik een haflinger die stopt met eten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:37

Wij doen ook strookbegrazing. Werkt ideaal! Wij hebben 7 weilanden waar ze in kunnen staan, dus kunnen goed wisselen :D .

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:08

De grote wei hebben we in 3 gedeeld en dat wisselen we af.Maar de laatste 2 maanden was het te nat.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:24

Ohjee, Chantal heeft wel humor inderdaad!
Fijn dat het zo snel dan ging zeg!

Hier geen weiland.. hebben we wel, maar de weilanden die we hebben zijn zo klein.. weet nog niet of ik ze er eventueel wel op zet dit jaar..

Came to you with a broken faith. Gave me more than a hand hold.
Fotografie: http://www.rilo-media.nl

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:23

Hier staan ze ook nog op de winterweide. De winterweide is fractie groter en vooraan is zand gestort en daar staat de ruif. Zo kunnen ze altijd soort van droog staan/liggen, omdat het daar iets opgehoogd is. In het voorjaar gaat de ruif weer uit de wei. Voor de zomer hebben ze drie weitjes waar we strookbegrazing doen.

Afbeelding
Je ziet ze links op de foto staan. Die met de blauwe deken is de andere oma van de kudde. Mijn paard stond even uit de wei terwijl ik de foto nam.

Afbeelding

Hier zie je de kudde in de middelste zomerwei staan:

De rest staat in strookbegrazing, maar oma's mochten even bij eten op het voorste stuk.

Gisteren ging weidegenootje even in de bak rijden dus zijn niet gaan wandelen, maar even met balkjes in bak gewerkt.

De schim in de achtergrond is weidegenootje.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:47

Bij ons staan ze in paddocks, met regelmatig een middag wei. We hebben niet zo veel grond dus lossen we het zo op.

Afbeelding
Wij zijn met de oudjes aan de wandel geweest! Ze hadden er zin in!

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:19

Hoi hoi, is het goed als ik even binnen kom vallen hier?
Ik heb een pony van 19, en die wordt sinds kort weer bereden. Ze heeft ruim een jaar weinig tot niks gedaan. Het valt me op dat ze de laatste tijd wat strammer en stijver is.
Hebben jullie tips? Misschien een bepaald supplement wat kan ondersteunen?

Hier was ze 14
Afbeelding

Twinkel (Welsh) en Evita (Gelders)

Twinkel & Skylar:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1992855

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 05:51

Wat een knapperd! Nee ik heb geen verstand van supplementen. Ik zou lekker rustig beginnen, veel rechtuit. Goed de tijd nemen om de spieren op te warmen. Maar daar had je vast zelf ook al aan gedacht.

Hocus Pocus Branco

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 07:18

Nap en Max verharen bijna niet.Nog steeds 2 beertjes.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 07:23

We hebben het vrij recent in dit topic nog over supplementen gehad en wie wat waarom voert. Had je dat al terug gelezen? Misschien zit daar nog een goede tip voor je bij.

Ze verharen hier beide wel serieus. Ik neem ze vandaag beide mee naar de fysio, dus die ziet er vast aan het einde van de behandeling uit als een Ewok :D

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:36

Hier verhaart Mona vooral op dr hals :') .
Dus nog een lekkere teddybeer, maar ze staat nog bloot dus ze kan die haren lekker eraf rollen.

Lau07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:25

Gimmick, als ik een tijd niet werd bereden en ik moest ineens weer aan de bak zou ik ook wat stijfjes zijn. De stijfheid zou ook met de recente kou te maken kunnen hebben. Er zijn veel verschillende soorten supplementen, kijk gericht naar haar klachten en zoek daar iets passends bij. Een aantal pagina's terug kom je genoeg tegen, ik denk dat als je zoekt op duivelsklauw je veel zult vinden.

Bagheera, ik ben echt een beetje verliefd op je oma en de prachtige plek waar jullie staan. Het ziet er echt heerlijk uit. <3

Hier staan ze nog op de paddocks, maar mogen ze misschien binnenkort voor het eerst het gras op als het goed gaat. We zitten hier met vrij natte Zeeuwse klei, dus het is echt even kijken wanneer het droog genoeg is om niet meer stuk te lopen. Niet dat het Chantal wat uitmaakt, zolang ze lekker languit kan liggen gelooft ze het wel. Op de nieuwe stal dachten ze dat ze dood was, ik had namelijk nog niet verteld over haar gewoonte om helemaal gestrekt te gaan liggen slapen. :')

'Reite dein Pferd vorwarts und richte es gerade'

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:30

Britta lag ook altijd heel dood te slapen.
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:45

Dan snap ik dat ze een hartverzakking krijgen ja :')

Hier is het verharen ook begonnen. Gister lekker even met de massage borstel gepoetst en er kwam al aardig wat los. Lang niet genoeg, maar ik heb geen haast meer

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:00

God ik word echt gek van Chico en zijn haar!!!Ze begonnen al over scheren op stal, doe ik echt niet.... ik poets gewoon stug door iedere dag :7 komt vanzelf goed...

Sanet, Ewok is wel een leuke :D :D :D

En Lau, ik dacht excat hetzelfde, wat een paradijsje voor die ijsco's!!