Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:36

Jaaaa! Ik heb er een Shetlander bij staan en dat is zooo fluffy <3 . Ik vond Mona fluffy maar deze is echt ontploft :') .

Afbeelding
Haar van Shetlander

Afbeelding
En hopelijk kan je het bij Mona ook zien hahaha. Oja, mona is gek op veulens :') . Die kan ik zo in de opfok gooien als oppas _O-

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:12

Ik heb zo'n ijzeren roskam, komen de haren goed mee los!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:19

Ja, normaal maak ik er m’n borstels mee schoon, maar eens per jaar onthaar ik daar m’n pony’s mee :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:21

Oeh wat leuk Romy! En spannend natuurlijk :D

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:00

Ik heb losse dekens.

Ik heb 0, 100, 200 en 300 grams. Wel allemaal waterdicht.
Mona staat nu onder 300 grams, want met die regen en wind en die koude tempraturen had ze het niet heeel warm...

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:38

Ik vind verplaatsen prima! Als we gewoon zo door mogen kletsen vind ik het geen probleem :D!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:47

SusanH schreef:
Ja hoor hij was braaf. Nu ging mijn andere paard aan de kletter met me :')

Haha zal je altijd zien :') .

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:12

Koud weer in de lucht zeker :') .
Ik had van de week een race Shetlander, rem was volgens mij kapot _O- .

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:37

Ik ga er straks even heen (eerst aan school werken -O- ). Eens kieken of ze niet vastgevroren zijn aan de grond :') .

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:29

Ah wat een schattig filmpje Richard <3 !j

Hier krijgen ze beide nog prikjes. Kliniek weet ik niet wat we gaan doen dan, hangt denk ik van haar conditie af.


Afbeelding
Wij hebben genoten van het zonnetje!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:21

monsera schreef:
Ik heb Ranger op zijn 26e nog laten opereren. Hij had kanker aan zijn geslachtsdeel. Daar gebben ze toen de onderkant vanaf gesneden. Over een paar maanden word hij 34. Nu begint hij wel echt oud te worden maar ik vond hem op zijn 26e nog echt niet oud.

Werd op stal wel voor gek verklaard door 3/4 van de mensen. Dat ik hem nog ging laten opereren. Nooit 1 dag spijt gehad.

Enten doe ik hier wel.


34, wat een mooie leeftijd!
En het is denk ik ook echt kijken naar de conditie van je paard. Mona voelt zich echt nog top en blij dat we het nu nog wel aandurven.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:39

Femke_Tweety schreef:
Lau07 schreef:
Ik heb net de entingen bekeken en influenza doen we elk jaar in juli. Tetanus zie ik echter nergens terugkomen terwijl de vorige stalhouder wel zei dat dit eens in de zoveel tijd gebeurde! Ik kon het eerder niet controleren omdat het paspoort altijd op kantoor bij de stalhouder lag. :x hoe vaak enten jullie voor tetanus?



Influenza jaarlijks, tetanus tegenwoordig eens per 2 jaar.
Vroeger die ook jaarlijks, maar dat schijnt tegenwoordig niet meer nodig te zijn.


Dit inderdaad :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:08

Wij wandelen altijd naar de dierenarts voor de prikjes. Is ongeveer 3,5 kilometer van ons vandaan. Dierenarts kwam er zelf mee om er heen te wandelen, dus waarom niet :D .

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:14

Oooh wat een mooie <3 !
Gefeliciteerd met je knapperd en veel plezier samen *\o/*

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:49

Romy1234 schreef:
Hahaha nou bedankt :)
Dan blijf ik wel gewoon mee kletsen hier

Jaaa lekker blijven :D!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:59

Hier gaat het helemaal niet echt vriezen.. -2 is het koudst..
Nog wel koud, maar ik haat winter :+.

Ik heb wel een eigen buitenbak, maar wij rijden voornamelijk in de bossen en zandpaadjes, dus dikke prima :D!
Met koud weer ga ik wel vaker wandelen, blijf ik ook warm

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:11

Ik woon 40 minuten van de pony's af :=.

Maar ik ben verhuisd van de Achterhoek naar Arnhem, vanwege studie. En omdat ik Mona al zo lang verzorgde kon ik het echt niet over mn hart verkrijgen om te stoppen. En omdat ze toch al op leeftijd was hoeft ze ook niet elke dag gereden te worden.
Ze staat 24/7 buiten met de Shet, krijgen voer als ik er niet ben er wordt dan gemest. Dus ik ben er (nu iets minder) vaak alsnog wel 3/4 keer in de week. Kan ik gelijk even langs mn moeder koffie drinken :D.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:35

Haha jij wint :') .

Stel dat, mocht Mona overlijden en Veerle blijft alleen over zou ik dr wil over willen nemen en dan komt die dikke Shet hier in de buurt staan.
Maar Mona wordt heel oud, dat moet van mij :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:22

Interessant om te zien Femke!

Oeh mooie foto Susan :D !

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:13

SusanH schreef:
Monsera wat een heerlijke plaatjes.

Branco heeft voor kinderpony gespeeld en mijn neefjes hebben ook even erop gezeten. Best stoer, een van mijn neefjes is pas 3 en dan op zo'n groot paard.

Aaah leuk!

Super leuke foto’s Monsera :D

Maike, welkom :D

Ah schattig Richard!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:07

Zou heel leuk zijn Jolmer :).

Mona is ook geknipt kindjes! Ze vindt ze altijd heel gezellig.
En ze is gek op onze stal katten, maar die vinden haar eng :') .

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:22

Lau07 schreef:
Als Chantal heel blij of senang is, gaat ze met haar lippen bewegen. Vandaag deed ze dat voor het eerst weer nadat ze zo ziek is geweest in oktober. Dus we zijn hier vandaag allemaal blij. <3
https://youtu.be/PkIf_1CDZfo

Hoe laten jullie oudjes zien dat ze heel blij zijn?

Dat lipje <3 !

Hele mooie foto’s jolmer!

Mona is sinds we de shet hebben heel blij! Dat merk ik aan hoe ze doet. Zoals nu komt ze een knuffeltje ‘eisen’ bij het vorige paard durfde ze dat niet.
En als ze heel blij is gaat ze mij knuffelen als ik haar hoeven uitkrab bijvoorbeeld. Of ik word gewoon als steuntje gebruikt :')


Afbeelding
Ik merk het ook heel erg hoe ze kijkt, ze kijkt op deze foto zo blij <3

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:21

SusanH schreef:
Jolmer wat een leuke foto's!

Branco is vooral blij als je met wat lekkers aankomt haha :')

Est_ther Mona ziet er echt zo lief uit!

Lau07 fijn dat Chantal weer lekker in haar vel zit.

Echte liefde gaat door de maag :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:08

Hahahah geniaaal _O- .

Ik ben mn Shetlander aan het leren dat ze gewoon los stil kan staan, ook als ik ff wegloop om iets te pakken. Maar die dikzak loopt achter me aan omdat ik misschien wel eten heb >;) .
En het is zo schattig, want dan voel je een neusje tegen je aan en dan kijkt ze zo schattig :') .
Ze wordt wel vroeg grijs (of haar leeftijd klopt niet). Ze is nu 12, maar ze wordt een beetje grijs op haar koppie.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:37

SusanH schreef:
Haha die Chico :')

De vos waar ik het eerder over had heeft wel eens bijna een kip geplet := expres.

Whut, wat een moordernaar :') .

Ghehe Chico, oogt zo lief maar ondertussenn.....

Hier hadden we ooit een haan in de wei. Geen idee van wie die was, niemand kende dat beest maar hij liep in de wei. Maar onze paarden vonden hem niet leuk dus die renden er de hele tijd achteraan als ie te dichtbij kwam.
Tot de haan werd gegrepen door een roofdier. Eigenaren hoorden een boel lawaai en in de ochtend lagen er veren in de wei :') .

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers