Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:36

Oh spannend Romy! Heel veel plezier alvast als ze morgen komt!

Ik zag net dat er een nieuw forumdeel is voor oudjes, wat leuk! En een heel leuk stukje over Branco, SusanH :D

Dit topic staat nu bij PP, maar misschien is het wel een goed idee om het naar AOW te verplaatsen. Al weet ik nooit zo heel goed waar alle topics thuishoren op bokt :o

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D


Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:21

Ik sta ook op een pensionstal, dus ook een verplichting tot enten. Ik zat er wel over na te denken, met mijn oude hond zei mijn dierenarts op een gegeven moment dat hij hem niet meer zou inenten. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit met oude paarden ook doen.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:41

Ik heb net de entingen bekeken en influenza doen we elk jaar in juli. Tetanus zie ik echter nergens terugkomen terwijl de vorige stalhouder wel zei dat dit eens in de zoveel tijd gebeurde! Ik kon het eerder niet controleren omdat het paspoort altijd op kantoor bij de stalhouder lag. :x hoe vaak enten jullie voor tetanus?

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:04

Femke_Tweety schreef:
Overigens denk ik dat die tetanus dan gewoon wel geent is hoor, Lau.

Er hoeven geen twee spuiten in/niet twee stickers.

Er is enting influenza met tetanus in 1 of influenza zonder.

Als je een foto hebt van de laatste paar entingen (de stickertjes in het paspoort) dan kan ik het wel zien.



Ooh je hebt gelijk! Ik heb het gecontroleerd. De laatste is wel al twee jaar geleden dus ze is weer aan de beurt. Pfoe ik was alweer bezorgd. Maar voor niets dus :D

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:17

Heel veel plezier Romy, het is een heel knap dier met een aansprekend koppie. <3

Ik weet niet of ik nog naar de kliniek zou gaan. Het trailerladen gaat nu echt top en het is voor ons niet zo ver weg. Ik denk dat ik dat op het moment zelf pas zou beslissen.

Wat een rare tarieven ElCamino! Ik heb even opgezocht wat ik betaalde in de periode dat het zo slecht ging met Chantal's longen:
€63,75 voor visite op zaterdag
€17,30 voor een onderzoek (dat komt dus bovenop de visiteprijs, maar betreft wel een vaste prijs)
€60,80 voor avond visite doordeweeks (dus alles na 18:00)
€30,00 voor een visite doordeweeks tussen 08:00 en 18:00

Edit: Ik vind dat de prijzen van jouw dierenarts wel heftig zijn. Helemaal als ze met een staffel werken die per X minuten omhoog gaat.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:09

Welkom radicalM, wat een leuk dier! Ook een bijzonder verhaal :)

Pfoe, ik schrik van jullie reistijden! Ik hoef maar 20 minuten naar stal en dat vind ik al ver :'), ik ga van het ene eiland naar het andere (Zeeland).

Wat schattig Monsera, het lijkt net alsof het een grote knuffel is zo in de tuin<3

Ik vind het heel interessant om over het speciale beslag te lezen Femke! Fijn dat je dit hier op bokt deelt, kunnen we allemaal weer van leren. :D Chantal staat momenteel op beslag met dubbele lippen en dat werkt voor haar heel goed.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D


Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:48

Als Chantal heel blij of senang is, gaat ze met haar lippen bewegen. Vandaag deed ze dat voor het eerst weer nadat ze zo ziek is geweest in oktober. Dus we zijn hier vandaag allemaal blij. <3
https://youtu.be/PkIf_1CDZfo

Hoe laten jullie oudjes zien dat ze heel blij zijn?

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:52

Jeetje, wat een moordlustige dieren hebben jullie _O- Chico die muizen verdrinkt, wat een sadist :')
Susan, werd die kip gewoon in zijn nek gegrepen o.i.d.? Hier heeft de pauw weleens een trap gekregen van de shetlander toen hij zijn veren opstak, maar verder zijn ze hier vrij verdraagzaam naar alle honden, kippen en muisjes.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:35

Zo leuk om alle oudjes voorbij te zien komen in de topics op de voorpagina!

Ze is echt leuk Romy, fijn dat het al zo goed gaat. :D

Queelens, hier ook. We lopen altijd hetzelfde rondje, en als ik dan voor de verandering het rondje andersom wil lopen of een andere afslag neem, dan kijkt ze me echt aan alsof ik op mijn hoofd ben gevallen. :')

De foto's in de sneeuw van de ijslanders zijn echt prachtig. Sowieso vind ik dat hier in het topic altijd veel mooie foto's worden gedeeld. :D

Hoe ver wandelen jullie gemiddeld met de oudjes? Ik houd het meestal een uur vol, daarna wordt Chantal wat ongeduldig.

Siersma, ik zou goed naar je oudje kijken. Als ze het graag wil en je geen problemen ondervindt tijdens het rijden zou ik er lekker van genieten. Misschien kun je haar al wat gaan voorbereiden voor onder het zadel qua beweging en voeding?

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:58

ach Jolmer wat een schattige kuikentjes <3

Haha Susan, mijn veulen/bijna jaarling vindt wortels dus ook echt goor. :')
Ik heb ook goede ervaring met de fibre beet die jij linkte. Sowieso vind ik fibre beet echt topspul, ook als ze eens ziek zijn of snel afvallen is dit een goed middel om ze snel weer op de been te helpen.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:25

_O- _O-

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:22

Oei Susan, ik hoop dat alles oké is met je dochter en dat ze niet al te veel last heeft.

Bagheera, ik vind echt dat je een prachtig plekje hebt voor de kudde. Handige indeling ook!

Hier ook redelijk natte paddocks op het moment. Chantal is dol op rollen in de plassen, die is in haar vorige leven een varkentje geweest denk ik. Ik wissel dan ook best wel veel dekens, iets wat mijn stalgenoten maar raar vinden.

Ze ziet er goed uit Romy! Ik heb een paar keer op een EDIX boomloos zadel gereden, dat zat erg prettig. Wel begreep ik dat je met zo'n zadel er altijd een extra pad onder moet leggen. Waarom dat is weet ik niet zeker meer. De kopijzers zijn gewoon te verwisselen, dus dat lijkt me erg handig voor een dier dat nog veel spieren gaat ontwikkelen. Ik zie die zadels vaak voorbij komen bij Akash Saddlery op Facebook, je zou zijn posts eens kunnen doorspitten voor wat ervaringen.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:06

Ik geef foenegriek (werkt ook goed voor de weerstand) en Pabo Health boost. Over beiden ben ik tevreden. Ik geef ‘s zomers van die gedroogde knoflook snippers. Ik heb het idee dat die goed tegen de vliegen werken.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:34

Het komt helemaal goed Romy, het heeft gewoon tijd nodig. Ze zeggen meestal toch dat je een jaar nodig hebt voordat je helemaal aan elkaar gewend bent en een combinatie vormt?
Ik verzorg af en toe de driejarige van een vriendin, ik kan me dan ook zo'n stuntel voelen. Omdat ik niet aan haar gewend ben, gaat er weleens wat mis. Hoort er gewoon bij. :D

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:17

Esther, ik vind dat echt zo'n heerlijk hollands landschap, fijn dat jullie lekker gereden hebben. <3

Welkom Ryanne!

Bagheera, in welke vorm voer jij duivelsklauw bij?

Fijn dat het is over is MarryAnne!

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van je shoot Jolmer!

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:37

Es_ther schreef:
jolmer20 schreef:
Nou he, wat een regen. Bleehhh

Hopelijk snel lente inderdaad!

Eens! Straks moet ik m’n Shetlander echt gaan leren zwemmen :') . Zag dit weekend wel zon, geeft de mens hoop!


Ik zou je shet maar een snorkeltje geven, voorlopig blijft het nog even nat _O-

Ik baal er ook van, het is gewoon niet fijn. Ik merk ook dat de paarden blij zijn als ze naar binnen mogen. En dan ook nog het drama van de varkentjes paarden die graag in de plassen liggen rollen. Ik kan wel een stomerij beginnen met al die vieze dekens. :')

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:49

Jeetje Bagheera, ik zit me hier een partijtje jaloers te worden. Hier ook alleen maar regen. :') Ze staan hier van 's ochtends tot 's middags buiten en komen halverwege de middag naar binnen toe. Het is hier nu zo nat dat mijn dekens 's avonds ook nog nat zijn. Blegh. Hopelijk wordt het snel beter.

Ik kijk altijd per week even hoe de voetjes erbij staan. Soms gaat het harder en soms kan het wat langer wachten, het verschilt erg per seizoen hier.

Heb ik nog een leuke vraag voor jullie. Mijn oudje Chantal eet eigenlijk (bijna) alles. Ze is alleen niet zo van de mandarijntjes, die laat ze echt uit haar mond vallen. Mijn bijna jaarling is in tegenstelling tot het oudje ontzettend kieskeurig. Die vindt (nog) bijna niets lekker. Hebben jullie oudjes bepaalde dingen waar ze echt super enthousiast van worden en dingen waar ze hun neus echt voor op halen?

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:01

Annemiek, is er een ander beslag dat hem eventueel kan helpen? Hopelijk heeft hij niet al teveel pijn. Veel beterschap gewenst. :knuffel:

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:08

Mooie foto's Jolmer!

Alle liners in Tal's maat zijn overal online uitverkocht, dus ik heb maar een andere deken van 300gr. besteld. Zij heeft sinds september ook een stal met een buitenluik en dat is me koud! Maar wel goed voor de longen dus we klagen niet. :D
Ik hoop dat er veel sneeuw valt, altijd leuk om dan mooie foto's te maken.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:00

Inderdaad, gelijk bellen! Problemen met ademen is een serieuze zaak. Als er iets in de longen zit wil je daar zo snel mogelijk bij zijn om de schade zoveel mogelijk te beperken!

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:44

Ik heb dus echt wel een beetje belangst en ben meer van het appen/mailen (en ik ben 25), maar voor mijn paarden zet ik dat gewoon opzij. Ik bel altijd. Ik heb vaak een beetje moeite met foto's e.d. want die kunnen zo vertekenen. Ze moeten toch echt komen kijken om een goed oordeel te kunnen vellen. Gelukkig denken ze er bij de praktijk hetzelfde over.

Het is alleen wel een beetje jammer dat mijn paarden altijd ziek worden in de avond of in het weekend. :')

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:57

Hooi niet natmaken maar compleet onderdompelen is wat wij doen. Gewoon lekker in een ton met water voor 24 uur. Ik zou hem zo lang mogelijk en zoveel mogelijk buiten laten staan nu het nog kan. Is de DA ook langs geweest om hem te onderzoeken?

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:14

Wij hebben gisteren ook alles klaargemaakt. Dikkere deken erop en alle luiken dichtgedaan. De waterleidingen lopen langs de buitenmuren dus het is spannend of ze het gaan houden. Tal staat lekker warm onder een nieuwe deken. Die was gisteren al helemaal wappie in de wei, dus ik ben benieuwd hoe het met de sneeuw gaat zijn. :D Afbeelding

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:51

Prachtige sneeuwfoto's! <3

Barbara, zitten ze goed in de vacht? Als de dekvacht goed werkt en ze kunnen zichzelf warm houden zou je het zo kunnen laten. En inderdaad, het scheelt ook wel of ze goed op gewicht zijn, want warm houden kost veel energie. Ik heb Chantal momenteel onder 300 gram staan, maar dat is ook omdat ze al extreem heeft verhaard en nu bijna geen dikke vacht meer heeft, alleen onderop de buik heeft ze nog een wollig laagje.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:01

Hier moet mijn vader voor het eerst in jaren weer mee naar stal, hij heeft de beste auto voor dit weer. Hier wordt op de polderweggetjes ook niet gestrooid, dus het zal wel flink glibberen worden.
De paarden blijven bij ons nu binnen, het is buiten te glad. Wij hadden zaterdagavond regen voordat het ging sneeuwen dus er ligt al veel ijs hier. Dus voorlopig vermaken we ons in de binnenbak.

Esther, je kunt altijd je gemeente een berichtje sturen of ze de straat een beetje sneeuw/ijsvrij willen maken. Op verzoek willen ze dat nog weleens doen :)

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freyr en 40 bezoekers