Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:58

Ik heb het van de week weer gehad (voor de 3e keer, volgens mij)
Mn moeder had Corona en ze mocht niet alleen blijven (bij ouderen uit Covid zich o.a. in (flauw)-vallen en verward zijn). Vanwege valgevaar (bijv gebroken heup) moest ze constant geholpen worden, maar ze kon niet in een tijdelijk verpleeghuis of ziekenhuis (want Covid). Dus dan moet er maar iemand in huis komen. De ambulancemedewerkers deden een thuistest bij haar en die gaf gewoon positief aan (ze had geen verkoudheidsklachten verder). Ze moest ook haar booster, maar dat heeft ze dus net niet gehaald. Ik vraag me nog steeds af of ze met booster minder klachten had gehad.. maar dat zullen we niet weten.. :)

Bij mij gaf de thuistest 6 dagen later ook positief aan, terwijl ik geen (verkoudheids-)klachten heb. Wat dat betreft was de thuistest best betrouwbaar. (En ik heb gewoon dagen achter elkaar mezelf getest). Ik kon het zelf oo weten omdat ik ineens weer rare dingen rook. Dat is waar ik het nu aan merkte.
Verder geen klachten eigenlijk..

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:58

Ik heb het van de week weer gehad (voor de 3e keer, volgens mij)
Mn moeder had Corona en ze mocht niet alleen blijven (bij ouderen uit Covid zich o.a. in (flauw)-vallen en verward zijn). Vanwege valgevaar (bijv gebroken heup) moest ze constant geholpen worden, maar ze kon niet in een tijdelijk verpleeghuis of ziekenhuis (want Covid). Dus dan moet er maar iemand in huis komen. De ambulancemedewerkers deden een thuistest bij haar en die gaf gewoon positief aan (ze had geen verkoudheidsklachten verder). Ze moest ook haar booster, maar dat heeft ze dus net niet gehaald. Ik vraag me nog steeds af of ze met booster minder klachten had gehad.. maar dat zullen we niet weten.. :)

Bij mij gaf de thuistest 6 dagen later ook positief aan, terwijl ik geen (verkoudheids-)klachten heb. Wat dat betreft was de thuistest best betrouwbaar. (En ik heb gewoon dagen achter elkaar mezelf getest). Ik kon het zelf ook weten omdat ik ineens weer rare dingen rook. Dat is (achteraf) waar ik het nu aan merkte.
Verder geen klachten eigenlijk..

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 10:19

Bijzonder veel collega’s hebben Corona gekregen de afgelopen tijd, gelukkig heeft het mij overgeslagen ook al heb ik, vanwege het ingewerkt moeten worden voor een nieuwe functie, heel dicht op iedereen gezeten.

Dark7
Berichten: 182
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:43

Iedereen die ziek is of nog klachten ervaart beterschap Y;(

Hier zijn we 18 oktober begonnen met m’n man, 20e was ik aan de beurt, eerste keer naar ons weten dat we het hadden.

Man 40,2 koorts gehad voor een dag of 3, toen weer opgeknapt nog wel erg snel moe, snotverkouden,buiten adem, en spierpijn. Hij is z’n smaak en reuk niet kwijt geweest.

Ik zeker 4 dagen ook flinke koorts, echt beroerd gevoeld en vooral veel duizelig en hoofdpijn,spierpijn, en nu nog snotverkouden en sinds 5 dagen geen reuk en smaak meer, echt zwaar irritant :evaw: vooral ook snel moe nog, wil al te snel te veel doen…

Eerlijk is eerlijk wij hadden het ook onderschat, dachten ach griepje en even koorts en voorbij… daar zijn we op terug gekomen _O-

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:25

ik ben ruim anderhalve week flink ziek geweest, sinds gisteren begin ik weer mezelf te worden.
Heb een week lang nauwelijk iets tot niets gegeten, hoofdpijn (echt een spanband om mijn hoofd gehad), vreselijke spierpijn (kon niet rechtop lopen), en dikke koortsaanvallen. Daarnaast ook helemaal geen energie, en toen ik eindelijk iets begon op te knappen kwam de hoest en volle holtes. Als ik de trap op liep moest ik daarna 20 min bijkomen en toen ik de hond uit had gelaten (15 min) heb ik 2 uur bij moeten slapen.
Wat is het fijn om te merken dat ik eindelijk weer wat energie krijg en niet meer de hele dag hoef te slapen en hele strip paracetamol moet eten om een beetje pijn en koortsvrij te zijn. Oh ja! En me weer kan concentreren. Dingen lezen, tv kijken. Wow.

Was mijn eerste keer Corona en wat heb ik het onderschat. Ik dacht, dat ik een griepje. Maar was een beetje heftiger.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:50

Lijkt er wel weer op... zelfde klachten als de vorige keer dat ik positief getest heb. Gisteren wat koppijn en iets zere keel. Vandaag niet helemaal fit maar geen hoofdpijn meer.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:48

Vorig jaar dec gehad.

Ik heb een week geen smaak en geur gehad.
Heb me niet ziek gevoeld en omdat ik op een doe het zelf stal zonder stalgenoten stond lekker de hele dag bij de pony's geweest

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:13

Ik heb er nu alweer een week last van, de vorige keer was in maart.
Heb nu precies dezelfde symptomen als toen, maar het slaat iets minder op mn brains gelukkig, progress *D
Vooral hoest, koude koorts, duizelig pijn, geen geur en smaak en spierpijn. Gelukkig gaat het alweer wat beter dan eerst.
Sterkte aan de rest hier met vervelende klachten :(:)

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:10

Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier:
Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je je energie terug had?
En hebben jullie ook "gaten" in jullie geheugen? Ik kom momenteel heel vaak niet op een woord, heb ik niet eerder zo erg gehad. Het blijft gewoon blanco daarboven. Heel irritant en heel frustrerend. Ook een beetje eng. Hoop dat het snel weer bijtrekt.

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:32

Ania schreef:
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier:
Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je je energie terug had?
En hebben jullie ook "gaten" in jullie geheugen? Ik kom momenteel heel vaak niet op een woord, heb ik niet eerder zo erg gehad. Het blijft gewoon blanco daarboven. Heel irritant en heel frustrerend. Ook een beetje eng. Hoop dat het snel weer bijtrekt.


heel vervelend is dat he? Die wolk in je hoofd... ik ben nu een week wat opgeknapt en kan echt niets onthouden en me ook niet concentreren. Bleeh.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:24

Ania schreef:
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier:
Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je je energie terug had?
En hebben jullie ook "gaten" in jullie geheugen? Ik kom momenteel heel vaak niet op een woord, heb ik niet eerder zo erg gehad. Het blijft gewoon blanco daarboven. Heel irritant en heel frustrerend. Ook een beetje eng. Hoop dat het snel weer bijtrekt.


Het is ook eng maar gaat echt vanzelf over. Rust, rust, rust. Voor sommigen is het gewoon een pittig virus en daar moet je even van herstellen. Geef daar aan toe en dan komt het vanzelf goed.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:10

Hier idd ook heel erg last gehad van zoals ik het noemde mist in mijn hoofd. Idd niet op woorden komen. Vergeten wat ik ging doen (bv. Bedacht iets waar ik mijn telefoon voor nodig had, deze lag naast mij, pak hem en wist niet meer wat ik ging doen. Dit heeft bij mij ongeveer 2 maanden geduurd. En was echt van ene op anddag weg. Werd wakker en was veel helderder dan de dag er voor.

Energie is bij mij een ander verhaal die heb ik nu ruim 3 maanden later nog niet. Slaap nog elke dag een aantal uur over dag. Vaak in de ochtend. Werk nog niet heel veel. Vandaag begonnen met iets op te bouwen (via bedrijfsartsen).

Huisarts zij dat klachten wel 4 tot 8 weken kunnen aanhouden.

Ik ben pas weer naar de huisarts geweest omdat het nu dus 3 maanden later nog niet beter gaat. (Leek wel steeds beter te gaan tot ik 1 keer te veel heb gedaan en nu terug bij af ben op de mist en buitenadem na die zijn nog wel weg gelukkig).
Nu eerst bloedonderzoek en daar vanuit verder.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:15

Dark7 schreef:
Iedereen die ziek is of nog klachten ervaart beterschap Y;(

Hier zijn we 18 oktober begonnen met m’n man, 20e was ik aan de beurt, eerste keer naar ons weten dat we het hadden.

Man 40,2 koorts gehad voor een dag of 3, toen weer opgeknapt nog wel erg snel moe, snotverkouden,buiten adem, en spierpijn. Hij is z’n smaak en reuk niet kwijt geweest.

Ik zeker 4 dagen ook flinke koorts, echt beroerd gevoeld en vooral veel duizelig en hoofdpijn,spierpijn, en nu nog snotverkouden en sinds 5 dagen geen reuk en smaak meer, echt zwaar irritant :evaw: vooral ook snel moe nog, wil al te snel te veel doen…

Eerlijk is eerlijk wij hadden het ook onderschat, dachten ach griepje en even koorts en voorbij… daar zijn we op terug gekomen _O-


Wat je beschrijft is toch ook vergelijkbaar met een griep?
De keren dat ik influenza in serieuze mate had was ik ook zo 3 weken verder voordat ik weer eens zonder hoesten door kon slapen.

Wat ze bedoelen met ‚milde variant“ is dat je het zonder medische ondersteuning thuis kunt uitzieken.
Niet dat het vergelijkbaar is aan een kleine verkoudheid.
Voor sommigen (vooral jongeren) pakt het wel uit als een verkoudheidje, maar dat is niet wat WHO bedoelde met mild (geen ziekenhuisopname nodig).

Long-covid is dan weer losstand daarvan. Je kunt ook long covid krijgen terwijl je enkel een snotneus had.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:17

Ania schreef:
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier:
Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je je energie terug had?
En hebben jullie ook "gaten" in jullie geheugen? Ik kom momenteel heel vaak niet op een woord, heb ik niet eerder zo erg gehad. Het blijft gewoon blanco daarboven. Heel irritant en heel frustrerend. Ook een beetje eng. Hoop dat het snel weer bijtrekt.


Frustrerend he! Maar het gaat weer terug naar normaal hoor :) bij mij heeft de ergste periode van geheugenverlies en dement gevoel 2 weken geduurd, maar daarna nog wel ongeveer 2 maanden wat perioden van fuzzyness gehad.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:24

Ik heb in augustus voor het eerst Corona gehad, terwijl ik 25 weken zwanger was.
Ik heb nog voor ik echt klachten had me direct ziek gemeld, veel extra uitgerust en extra vitamine genomen, etc. Alle beetjes die mee konden helpen voor m’n immuunsysteem.
Uiteindelijk gelukkig geen koorts gekregen, wel flink verkouden/ellendig, maar niks schadelijk voor de baby!

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:26

Begon met hoofdpijn , keelpijn , wat spierpijn en hoesten . Het hoesten doe ik nog steeds maar verder niet veel last van gehad . Had het vier weken geleden .

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:19

Sinds vrijdag typische griepverschijnselen. Rillerig, overgeven, keelpijn, hoofdpijn, oorpijn, spierpijn etc. Vanaf gisteren ook hoesten en neusverkoudheid bijgekomen.

Gelukkig de enige van het gezin en dat terwijl ik amper buiten kom. Ik weet echt niet waar ik besmet ben geraakt..

future_vet
Berichten: 2613
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:08

Ik heb onlangs voor de derde keer dit jaar COVID gehad. De eerste twee jaar de dans ontsprongen maar helaas nu dus 3x raak. En dat als introvert persoon zonder extreem sociaal leven. Omikron vindt mij wel leuk ofzo

Typisch bij mij was dat ik echt wel goed beroerd ben geweest. Mijn hart heeft het zwaar gehad, ik lag zeker de eerste 4 dagen met een hartslag van boven de 120 in bed. Dat slaapt niet fijn. Opstaan moest echt in etappes anders werd het zwart voor m’n ogen. Ik heb de tweede keer wel contact gehad met ziekenhuis omdat ik echt bang was dat m’n hart gewoon stopt. Naar de wc (5 meter) en m’n hartslag was 180.

Positieve is wel dat ik iedere keer iets sneller herstelde. De eerste x lag ik zeker 7 dagen in bed. De tweede x 5 dagen en nu de laatste keer 3 dagen.
Opvallend is wel dat ik tot nu toe iedere keer een week later een kriebelhoest krijg. Alsof m’n longen de zooi aan het opruimen zijn.

Kwa energie vind ik het lastig. De eerst keer echt nog weken moe geweest. Al zat ik mentaal toen ook niet lekker in m’n vel. Tweede keer idem dito. Nu wel het idee dat ik weer redelijk snel m’n energie terug heb gekregen.

Ik ben trouwens 3x gevaccineerd. Wilde booster halen maar testte de dag ervoor positief.

hahahatsjoe

Berichten: 2389
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:31

Gek hoor, ik ben niet gevaccineerd en maar 2 dagen min geweest en geen last verder.

Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:40

Sommige mensen lijken behoorlijk pech te hebben.

Ik klop het zwaar af ik heb het nu toe 1 keer gehad maar kom nog wel regelmatig in contact met mensen met corona maar wordt tot op heden nog niet weer ziek ( morgen ben ik aan de beurt hoor :') )

Laatste booster is van januari dacht ik
Gelukkig gaat het op werk nu in delen dat er maar 1 of 2 mensen uitvallen wat veel gedoe in het rooster scheelt. Cliënten zijn ook afwisselend van elkaar dus zo blijft het wel iets gespreid en niet meer dat iedereen tegelijk aan de beurt is.


Aantal mensen hier bouwen sowieso geen antistoffen meer op die krijgen het ook wel weer een stuk sneller.

MarliesV

Berichten: 15182
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:47

Lestria schreef:
Ania schreef:
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier:
Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je je energie terug had?
En hebben jullie ook "gaten" in jullie geheugen? Ik kom momenteel heel vaak niet op een woord, heb ik niet eerder zo erg gehad. Het blijft gewoon blanco daarboven. Heel irritant en heel frustrerend. Ook een beetje eng. Hoop dat het snel weer bijtrekt.


Het is ook eng maar gaat echt vanzelf over. Rust, rust, rust. Voor sommigen is het gewoon een pittig virus en daar moet je even van herstellen. Geef daar aan toe en dan komt het vanzelf goed.


Ik vind dit wel een heftig statement. Collega is 2 jaar verder en nog niet eens zover hersteld qua geheugen/ belastbaarheid/ vermoeidheid dat ze de dagen door kan komen zonder rusten. Laat stan aan werken denken....

Dus om nu te zeggen, het komt vanzelf goed....nou nee, niet bij iedereen!

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:11

hahahatsjoe schreef:
Gek hoor, ik ben niet gevaccineerd en maar 2 dagen min geweest en geen last verder.


Idem dito. En manlief ook.

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 12:20

Momenteel zit ik weer met enorme haaruitval te kampen. In Augustus besmet geraakt en nu (vooral onder de douche) handenvol haar -O-
Gelukkig heb ik krullen van mezelf, dus als je het niet weet valt het niet al te erg op.
Maar als ik een staart in doe heb ik zo’n knullig bosje….. :(

Begin 2020 ook Corona gehad en het kwam toen gelukkig allemaal weer terug, hoop dat, dat nu ook gebeurt en het slechts een periode zal zijn.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:21

Die waarschuwing kreeg ik ook van mijn huisarts. Tot nu toe nog geen haaruitval, alleen de psoriasis op mijn hoofd gaat weer opspelen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:25

ik heb ook enorme haaruitval, maar ik weet het aan de bloedverdunners die ik moet spuiten zo lang ik in het gips zit, maar het kan dus ook van corona zijn (in augustus gehad). Ik loop nu enorm voor aap, want ik kan ook niet naar de kapper, maar ik kom toch het huis niet uit, dus het maakt niet zoveel uit.