Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-22 11:37

Vorige topics:
[CV] De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China
[CV] Algemeen Corona-topic #2
[CV] Algemeen Corona-topic #3
[CV] Algemeen Coronatopic #4
[CV] Algemeen Coronatopic #5
[CV] Algemeen coronatopic #6
[CV] Algemeen Coronatopic #7
[CV] Algemeen Coronatopic #8

Moderatoropmerking:
Regels:
- Geen flauwe opmerking of afbeeldingen delen die niks toevoegen aan het topic.
- Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is.
- Onthoud dat dit geen 'overtuig de ander'-topic is, accepteer dat er verschillende visies zijn en hou het bij inhoudelijke argumenten zonder anderen te beledigen of belachelijk te maken.

Ga er bij het lezen van berichten van andere gebruikers vanuit dat ze het goed bedoelen: de meeste ruzies online ontstaan niet doordat mensen een hekel aan elkaar hebben maar doordat ze elkaar verkeerd begrijpen. Zorg ervoor dat je eigen berichten duidelijk zijn en positief of in ieder geval neutraal overkomen. Sneren onder water, al dan niet goed verpakt sarcasme, grove of denigrerende opmerkingen, beledigingen en persoonlijke aanvallen zijn slopend voor een discussie en daarom niet toegestaan.

De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten.

Het is niet toegestaan om Bokt op welke manier dan ook te gebruiken om een ruzie uit te vechten. Net als in het echte leven kom je op Bokt mensen tegen die je niet mag, waar je al problemen mee had of waar je gewoon de zenuwen van krijgt. Gelukkig is Bokt groot genoeg om iemand te ontlopen of te negeren. Eventueel kan de foei-functie je hierbij helpen.

Klein verzoek: als je informatie deelt die voor veel onrust kan zorgen bij andere gebruikers maak dan duidelijk waar je het bericht vandaan hebt. Deel een bron als die er is en geef het aan als je niet zeker weet of de informatie klopt. Zo voorkomen we met z'n allen onnodige paniek.


Moderatoropmerking:
Ook in tijden van Corona blijven de regels van het auteursrecht gewoon gelden. Er zijn een aantal uitgevers die op voorhand verbieden om artikelen van hun sites of bladen te verspreiden, en dan mag er alleen naar die stukken gelinkt worden. Hooguit met een paar woorden uit het begin. Dat zijn bijna alle grote uitgevers: van Mediahuis (bijvoorbeeld De Telegraaf, maar ook NRC en een aantal regionale bladen) en De Persgroep (bijvoorbeeld AD, alle regionale bladen, Trouw, Parool en De Volkskrant) mogen alleen de eerste paar woorden geciteerd worden en moet daarna worden doorverwezen naar de bron. Hetzelfde geldt voor veel bladen en internetpublicaties, bijvoorbeeld horses.nl

De nieuwsredactie kent die lijst en past hem in haar artikelen ook toe. Maar ook voor elke gebruiker geldt dat je bij het plaatsen van een bericht moet bedenken of je wel het copyright hebt van wat je plaatst. Linken mag altijd, kopiëren van gegevens van een ander mag zonder expliciet gegeven toestemming niet.

Normaal gesproken is het niet zo erg als er eens iets doorglipt, maar we zien dat er nu een grotere behoefte is om informatie te delen en dat er dus ook vaker grotere stukken tekst van anderen geknipt en geplakt wordt. Vandaar dat we nu toch nog een keer duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. Vind je een stuk de moeite waard, omschrijf dan waarom dat zo is en plaats de link. Het is voor auteursrechthebbenden ook een zware tijd.

Wij houden ook dit topic scherp in de gaten en zullen waar nodig bijsturen zodat het topic voor iedereen prettig blijft verlopen.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 23-04-22 11:55, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: moderatoropmerking aangepast

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


_Mir
Berichten: 1356
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:38

Fijn, even adem ruimte voor wat komen gaat.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-22 11:40

Ik ben er ook weer, maar hoop toch echt dat dit het laatste topic wordt. Al zal Corona nooit meer weggaan natuurlijk. Maar hoop dat het na nog een keer 500 pagina’s niet meer interessant genoeg is om een deel 10 aan te maken. Deel 10: we houden het voor gezien. Zoiets dan maar. :+

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:12

Ik ben wel heel benieuwd hoe het komend najaar weer gaat.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:16

_Mir schreef:
Fijn, even adem ruimte voor wat komen gaat.


Wat een positieve mindset heb je zeg :)) :+

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:33

Suzanne F. schreef:
Ik ben er ook weer, maar hoop toch echt dat dit het laatste topic wordt. Al zal Corona nooit meer weggaan natuurlijk. Maar hoop dat het na nog een keer 500 pagina’s niet meer interessant genoeg is om een deel 10 aan te maken. Deel 10: we houden het voor gezien. Zoiets dan maar. :+

Dan moeten we deze dus heel snel vol kletsen.
Hoe sneller hoe beter :D :+

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:06

Lindor92 schreef:
Ik ben wel heel benieuwd hoe het komend najaar weer gaat.


Ik ook, hopelijk blijft het hierbij en steekt er niet weer een ergere variant de kop op.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:19

Er staat vandaag een lang, informatief stuk in De Volkskrant over long covid.

Afwijkingen die na 2 jaar onderzoek bij long covid patienten aan het licht zijn gekomen.

Afbeeldingen van zichtbare afwijkingen t.o.v gezonde mensen in het bloed, de longen, het zenuwstelsel, de hersenen, het immuumsysteem.

Bij zowel mensen met forse als met milde klachten tijdens de besmetting. Dat vind ik zo bizar.

Persoonlijke verhalen van zorgpersoneel dat long covid is overkomen. Ze stonden in de vuurlinie en raken nu hun werk kwijt en zijn nog maar een schim van wie ze eens waren. Soms is er geen verbetering.

Ik heb echt met hen te doen.

Blijkbaar toch niet zomaar een griepje.
Laatst bijgewerkt door Boras op 23-04-22 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:29


Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:57

Volgens mij weten we nog niet 75 % van wat het virus aan kan richten bij sommige mensen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:08

bigone schreef:
Volgens mij weten we nog niet 75 % van wat het virus aan kan richten bij sommige mensen.


Maar nee dat vaccin is veel enger :j

Best jammer dat er zo’n dubbele standaard is wat dat betreft.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:10

Wat wel interessant is om te weten, hoeveel long covid komt er voor bij mensen die gevaccineerd zijn. Is het percentage mensen met long covid afgenomen sinds de vaccinatie campagne?

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:14

Dat ging fout.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:19

SusanH schreef:
Wat wel interessant is om te weten, hoeveel long covid komt er voor bij mensen die gevaccineerd zijn. Is het percentage mensen met long covid afgenomen sinds de vaccinatie campagne?


Hopelijk.

Mijn broer heeft long covid. Ik weet even niet meer of hij besmet raakte met covid voor of na zijn vaccinatie(s). Of er tussenin. Voor trouwens zeker niet.

En we waren destijds zo blij dat hij ondanks overgewicht en onderliggende aandoeningen maar mild ziek was tijdens de besmetting. De ellende begon later.

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:31

Volgens mij waren de eerste berichten destijds dat long covid minder zou zijn na vaccinatie. Maar ben ook wel benieuwd of daar meer onderzoek naar is gedaan :j

(En ik bedoel natuurlijk na infectie na vaccin, niet door het vaccin)

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:33

In China zijn ze het nu ook echt wel zat.
Er gaat een video in het rond van een quarantaine centrum waarin de mensonterende omstandigheden gefilmt zijn. De overheid censuur verwijderd het steeds weer maar mensen blijven het overal uploaden op eigen risico.
Dit is een foto uit het filmpje:


Afbeelding

FrNo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:21

Ik vind het echt schandalig dat het zorgpersoneel nu zo wordt 'bedankt'

En in China gaat het inderdaad ook helemaal niet zoals je zou willen.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:28

Ik ben er toch weer bij. Blij met minder maatregelen en hoopvol dat het zo blijft!

Webshop - digital art: MoTekent

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:45

Ik ben er ook weer.
Dat het zorgpersoneel na 2 jaar op straat staat is erg, maar dit is in iedere baan zo.
Mensen die langdurig ziek zijn in elke andere sector hebben precies hetzelfde

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

friezenfan2

Berichten: 2556
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:04

Ergens voelt het alsof dat zorgpersoneel die toen tijdens de eerste golf besmet zijn opgeofferd zijn en dat ze daarom een andere aanpak zouden moeten krijgen. Als ze misschien niet in de eerste golf besmet waren hadden ze nu geen long covid en gewoon nog een baan.

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Needje

Berichten: 19173
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:07


DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:09

Maar dat zorg personeel kan het ook opgelopen hebben met carnaval of vakantie.
Mijn oud buurmeisje is nu 100 % afgekeurd is het voor haar minder erg? Want ze werkte niet in de zorg.

En dan denk ik nog. Ben blij dat je geloofd word door het Uwv.
Kijken of dat over 3 jaar nog zo is...

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:15

Ik vind het erg dat zoveel mensen niet beschermd zijn op hun werk. Ze moesten in een gevaarlijke situatie werken, en we wisten dat die gevaarlijk was, en er was te weinig bescherming. En nu zijn mensen ziek en worden ze aan de kant gezet. Dat vind ik inderdaad nog net iets erger dan mensen die op carnaval of vakantie ziek geworden zijn - want er was veel meer te kiezen in wel of niet carnaval of vakantie vieren. Verreweg de meeste mensen hadden mogelijkheden om hun risico echt te verkleinen, en veel mensen zijn niet ziek geworden of pas na vaccinatie. De mensen in de zorg hadden die keuze niet, hebben zich extra ingezet in moeilijke tijden en zijn als gevolg daarvan nu langdurig ziek. Ik vind dat behoorlijk erg.

friezenfan2

Berichten: 2556
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:23

Dat was Shadow zegt dus. Het zorgpersoneel dat op het werk besmet zijn toen in het begin had geen keuze. En je hebt zelf altijd de keuze gehad of je toen carnaval ging vieren.

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:23

Nee want men wist toen niet dat carnaval ziek kon maken.
Als men dat wel had geweten was ik het met je eens geweest.
Maar dat was nog niet bekend.

Later was het anders.
Toen bijvoorbeeld in het ziekenhuis wel kapjes waren maar bij een verzorgingshuis niet.
Dat was echt idioot hoe lang dat duurde.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KleinBoefje, SemrushBot en 38 bezoekers