hoe lang moe na Corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:02

In ieder geval nu echt even je rust pakken, slapen als je lichaam dat nodig heeft en gezond eten.

Ik wandelde wel elke dag een rondje door het weiland. Even er uit en in beweging.

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:08

Ik was op 14 februari positief en begin deze week weer rustig een beetje te sporten. Nadruk op rustig want bij een hele hoge hartslag wordt ik nog steeds licht in mijn hoofd. Ik heb conditioneel echt heel veel stappen terug gezet, voelt niet als vanaf 0 beginnen maar vanaf -20.

Zolang je je nog moe voelt, rustig aan doen. Je lichaam laat vanzelf weer weten wanneer je weer wat meer kan gaan doen, en bij de 1 duurt dat helaas langer.

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:10

Reality check : 2 jaar al.

TS, voor nu : hou echt rekening met je vermoeidheid. Wees lief voor jezelf. En maak je niet teveel zorgen, komt wel goed. Omikron lijkt niet voor long-covid te zorgen zoals de eerste varianten.

Maritelisab
Berichten: 1105
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:13

Hier de eerste keer, vorig jaar juli, gelijk een week ponykamp gedraaid nadat ik na 7 dagen weer naar buiten mocht.
3 weken geleden helaas weer ziek. Een week echt goed ziek geweest. En nu nog steeds moe. Als ik teveel doe, last van hoofdpijn. Nu houdt ik er rekening mee. Dus op tijd naar bed. Elke dag de grens op zoeken en daarna aan mijn vermoeidheid toegeven. Elke dag gaat ietsjes beter

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:15

Een week is echt nog niet lang! Ik zit op dag 14 en ben nog vermoeid en bij inspanning (fysiek en/of mentaal) nog allerlei klachten.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:17

Ik ben 2 weken nagenoeg niet van de bank af geweest door de vermoeidheid en het hoesten enzo.
Daarna was bij mij het hoesten en de verhoging over en ben ik weer meer gaan doen.
Maar ik heb nog wel een tijdje last van vermoeidheid gehad.
Denk wel tot een maand of 3 nadat ik ziek was.

Mijn partner was zieker dan ik en is meer dan 1,5 jaar blijven kwakkelen en super vermoeid gebleven.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:52

Ik was 1 week “ziek” (snachts koorts en elke dag hele dag hoofdpijn en erg moe). Na die week alleen nog een weekje vermoeid geweest en daarna niets meer gelukkig.
Beterschap!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:55

Ik ben 2 weken ziek geweest. Daarna 2 weken half gewerkt. Ben toen wel weer fulltime gaan werken, maar ‘s avonds kon ik niet meer. En de dagen dat ik toch teveel deed, was ik ‘s nachts gigantisch ziek weer. Overgeven en heel erg hoofdpijn.

Dus ben rustig aan weer begonnen met alles, nu zo’n 6 weken verder en begin net weer idee te krijgen dat ik richting m’n oude energie niveau ga.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:01

Hier ook al bijna 2 jaar, eerste half jaar was het ergste, maar ik ben nog steeds niet de oude.
Ik merk ook gekke dingen op die ik daarvoor nooit had.
Mijn huisarts viel dat ook op, dat ik ben gaan kwakkelen daarna, terwijl er daarvoor weinig aan de hand was.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:06

Ik ben 07-02 positief getest en ga vanaf morgen mijn eerste dag 3 uurtjes weer werken en zit in de medische molen.

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:10

‘Blij’ om te lezen dat meerdere mensen ‘lang’ moe zijn. Sinds mijn positieve test van 31 januari ben ook ik nog niet de oude. Na de quarantaine week halve dagen gaan werken en dan moest ik ook echt naar huis en even gaan slapen. Ik was dan ook licht in mijn hoofd en soms ook duizelig. Daarnaast onthield ik ook niet alles. Ik heb dus vooral dat mijn hoofd niet langer wil. Het raakt snel ‘vol’ en dan moet ik naar huis en even niet moeten concentreren.

Het wordt wel wat beter gelukkig. Ik onthoud weer meer, ben niet snel meer licht in mijn hoofd of duizelig, tenzij het echt allemaal teveel is. Daarnaast verschilt het ook per dag. Soms heb ik echt een mega dip. En dat werkt dan ook niet mee, omdat je dan gaat denken, waarom lukte het gisteren wel en vandaag niet?! Overigens werk ik nog steeds niet volledig.

Het zal bij mij misschien ook wel in combinatie zijn met stress klachten waar ik al enige tijd mee rond liep, maar toch gaf de huisarts aan dat het door Corona komt. (Bloed ook gecheckt, voordat ik Corona kreeg)

Mocht het nog langer aanhouden, dan ga ik wel weer even informeren bij de huisarts.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:17

Ik heb Juli 2020 corona gehad, en ik ben eigenlijk nooit echt meer op mijn oude niveau terug gekomen. Ik kan weer prima werken, ik kon na een week alweer wat bezig zijn, maar ben nog steeds met vlagen soms even heel moe, en mijn conditie is niet meer wat het vroeger was. Ik slaap ook nog steeds meer dan vroeger.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:20

Hier tijdens de besmetting alleen 2 dagen verkouden geweest, daarna begonnen pas de langdurige klachten. 2 weken heel moe geweest en nu, 5,5 week na positieve test, nog steeds heel veel hoesten en piepende ademhaling. -O-

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 13:09

Ik ben in ieder geval niet de enige die moe is. Schrik er wel van hoe lang sommige mensen al vermoeid zijn. Hoop echt dat ik er eerder vanaf ben. Vandaag een redelijke dag. Vanmorgen met de hond gewandeld. Daarna gesloopt maar toch iets gedaan.
Beterschap aan iedereen.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:11

Het heeft mij zeker een maand gekost voor ik weer wat op conditie was. Vermoeidheid bleef echt een tijd hangen bij mjj

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:22

Even ter vergelijking. Ik heb nu een simpel buikgriep virus te pakken. Niet echt ziek geweest als in: 1 avond/nacht verhoging. Maar nu 3 dagen later nog moe, draaierig en niet in staat om iets te doen. Het is dus ook iets wat heel normaal is en een reactie van je lichaam op een virus infectie.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:33

frensje schreef:
Ik ben in ieder geval niet de enige die moe is. Schrik er wel van hoe lang sommige mensen al vermoeid zijn. Hoop echt dat ik er eerder vanaf ben. Vandaag een redelijke dag. Vanmorgen met de hond gewandeld. Daarna gesloopt maar toch iets gedaan.
Beterschap aan iedereen.


Doe dit maar niet. Ook het advies van SusanH om elke dag je grenzen op te rekken vind ik onverstandig. Vermoeidheid na corona is voor veel mensen anders dan vermoeidheid na pfeiffer of zwangerschap of een ander virus.
Elke dag over je grens gaan, betekent elke dag 3 stappen achteruit gaan. Je kan jezelf snel de vernieling in werken, zeker de eerste weken. Gaat het 3 dagen achter elkaar goed? Ga dan wat meer doen en hou je energie goed in de gaten. Gaat dat ook weer 3 dagen goed, weer iets meer etc. Maar luister echt naar je lijf en ga niet zitten pushen, dat werkt averechts.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:34

Amyyy schreef:
frensje schreef:
Ik ben in ieder geval niet de enige die moe is. Schrik er wel van hoe lang sommige mensen al vermoeid zijn. Hoop echt dat ik er eerder vanaf ben. Vandaag een redelijke dag. Vanmorgen met de hond gewandeld. Daarna gesloopt maar toch iets gedaan.
Beterschap aan iedereen.


Doe dit maar niet. Ook het advies van SusanH om elke dag je grenzen op te rekken vind ik onverstandig. Vermoeidheid na corona is voor veel mensen anders dan vermoeidheid na pfeiffer of zwangerschap of een ander virus.
Elke dag over je grens gaan, betekent elke dag 3 stappen achteruit gaan. Je kan jezelf snel de vernieling in werken, zeker de eerste weken. Gaat het 3 dagen achter elkaar goed? Ga dan wat meer doen en hou je energie goed in de gaten. Gaat dat ook weer 3 dagen goed, weer iets meer etc. Maar luister echt naar je lijf en ga niet zitten pushen, dat werkt averechts.


Helemaal mee eens! En mocht je langdurig vermoeid zijn, zoek alsjeblieft hulp bij een fysiotherapeut en/of ergotherapeut. Zij kunnen je helpen om op een goede, gezonde manier je grenzen weer verder uit te bouwen.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:38

Ja, goede toevoeging Zertab. Begin ook niet te snel met fysio, bij mij heeft dat 3 maanden geduurd voordat ik daar klaar voor was. Alles daar voor werkte alleen maar tegen mijn herstel. Ergotherapie kan juist wel vanaf het begin werken! Je moet wel even naar je huisarts voor een verwijsbrief, dan krijg je veel meer vergoed. Mocht het echt lang duren, kun je contact opnemen met C support, om te kijken of zij nog iets kunnen betekenen.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:50

Ik ben in de eerste golf heel erg ziek geweest en ben nog steeds snel erg vermoeid. We zijn nu twee jaar verder en het wordt helaas niet beter. Fysio heeft bij mij niets geholpen helaas.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:14

Voor degenen die er al maanden / jaren in zitten, verdiep je eens in de werking van lactoferrine. Een bekende van me met dezelfde soort klachten is daar heel goed mee geholpen.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:20

Amyyy schreef:
Ja, goede toevoeging Zertab. Begin ook niet te snel met fysio, bij mij heeft dat 3 maanden geduurd voordat ik daar klaar voor was. Alles daar voor werkte alleen maar tegen mijn herstel. Ergotherapie kan juist wel vanaf het begin werken! Je moet wel even naar je huisarts voor een verwijsbrief, dan krijg je veel meer vergoed. Mocht het echt lang duren, kun je contact opnemen met C support, om te kijken of zij nog iets kunnen betekenen.


Ja bij de huisarts vragen om de herstelzorg. Dan krijg je sowieso meer vergoed.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 14:37

miccamaaike schreef:
Voor degenen die er al maanden / jaren in zitten, verdiep je eens in de werking van lactoferrine. Een bekende van me met dezelfde soort klachten is daar heel goed mee geholpen.


Toevallig las ik er gisteren wat over. Een ziekenhuis wil hier nu mee gaan testen. Een groep krijgt de lactoferrine en de andere groep een placebo. Ik heb meteen pillen besteld bij de online drogist. Wie weet helpt het herstellen.

Afanaisa91

Berichten: 1343
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:38

Pff wat heftig om sommige reacties hier te lezen. Ik heb me mentaal al wel kunnen instellen op nog enkele weken met klachten. Maar jaren, jeetje. Sterkte!

frensje schreef:
Een week is inderdaad niet zo veel maar het is meer de angst over het soort vermoeidheid die ik voel. Heb me nog nooit zo moe en uitgeput gevoeld. Lijkt me echt vreselijk als dit nog veel langer gaat duren al besef ik dat ik ook moet proberen om het te accepteren. Heel lastig merk ik aan mezelf.


Toevallig zocht ik van het weekend m’n klachten op. Die lijken erg op een post-COVID syndroom, waarbij beschreven stond dat vooral m’n denk-problemen nog heel lang zullen aanhouden. Hierop werk ik ook echt vreselijk verdrietig en bang, want nu staat waarschijnlijk mijn leven nog veel langer stil.
Ook dat stond beschreven als ‘catastrofaal denken’. Dat schijnt ook dus bij de hele klachtenbups te kunnen horen.

Amyyy schreef:
Ja, goede toevoeging Zertab. Begin ook niet te snel met fysio, bij mij heeft dat 3 maanden geduurd voordat ik daar klaar voor was. Alles daar voor werkte alleen maar tegen mijn herstel. Ergotherapie kan juist wel vanaf het begin werken! Je moet wel even naar je huisarts voor een verwijsbrief, dan krijg je veel meer vergoed. Mocht het echt lang duren, kun je contact opnemen met C support, om te kijken of zij nog iets kunnen betekenen.


Oeps, dat klinkt niet best die fysio. De vernieuwe COVID zorgrichtlijn van 1 maart richt zich vooral ook op extra rustig aan alles. Dus een goed geïnformeerde zou niet te hard van stapel moeten lopen.
Ergotherapie zou ik ook zeker aanraden, vooral energiemanagement is heel handig (ook in het dagelijks leven).

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:12

PrizTwir schreef:
‘Blij’ om te lezen dat meerdere mensen ‘lang’ moe zijn. Sinds mijn positieve test van 31 januari ben ook ik nog niet de oude. Na de quarantaine week halve dagen gaan werken en dan moest ik ook echt naar huis en even gaan slapen. Ik was dan ook licht in mijn hoofd en soms ook duizelig. Daarnaast onthield ik ook niet alles. Ik heb dus vooral dat mijn hoofd niet langer wil. Het raakt snel ‘vol’ en dan moet ik naar huis en even niet moeten concentreren.


Je beschrijft exact mijn klachten!!
Fysieke inspanning gaat hier eigenlijk nog het best. Wel iets eerder moe dan normaal en misschien iets trager, maar eigenlijk gaat dát best goed.

Maar ohhh.....alles waar ik mijn concentratie bij nodig heb, daar wordt ik dus echt ziek van op de manier zoals jij het beschrijft: licht in mijn hoofd, duizelig en als ik dan door ga misselijk, hartkloppingen en koorts... Dus inderdaad: het hoofd wil niet ( en laat ik nu net mijn mijn hoofd werken...)

Klachten bij mij vanaf 2de week februari... En omdat ik heel eigenwijs steeds weer wél naar mijn werk ging als ik uitgerust was omdat ik dacht dat ik beter was....steeds weer een heftige terugval en mezelf waarschijnlijk erg in de weg gezeten. Deze week met de bedrijfsarts in overleg om een goed plan te bedenken...