Corona en een paard…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Bibi_2022

Corona en een paard…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 18:47

Hoi Bokkers,

Aangezien ik via de zoekfunctie alleen maar kon vinden of paarden Corona konden krijgen en wat er van de maatregelen gevonden werd… bij deze mijn vraag! ;)

Ik heb Corona en ben daar ook ziek van, ik heb daarbij ook een pony die ik nu 4 dagen heb en dus moet verzorgen. Ik denk dat je geen keus hebt, maar gaan. Toch ben ik wel benieuwd hoe de Bokkers die in hetzelfde schuitje gezeten hebben dit gedaan hebben.

*DISCLAIMER ;
Ik ga nu wel gewoon naar stal, met mondkapje en handschoenen. Ik ben alleen maar buiten en ga dus niet maar binnen. Ik ga ook op een tijdstip wanneer er niemand is.

Thankyouuu
Laatst bijgewerkt door Bibi_2022 op 07-03-22 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

no hour of life is wasted that is spent in the saddle

MissBmx

Re: Corona en een paard…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:49

Vragen iemand anders te gaan, het is niet anders. En maar voor een paar dagen.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:50

Sta je op een pensionstal? Want dan vind ik het niet netjes om met Corona toch naar stal te gaan. Kan een stalgenoot niet die paar dagen overnemen?

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:50

Ik weet of je ze aan huis hebt?

Ik ben er goed ziek van geweest maar de paarden gingen gewoon door. Wel alles met een heel traag tempo gedaan :')

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Bibi_2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 18:51

Selina schreef:
Sta je op een pensionstal? Want dan vind ik het niet netjes om met Corona toch naar stal te gaan. Kan een stalgenoot niet die paar dagen overnemen?

Ik sta op 24/7 buiten!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:52

Hier ook corona gehad, en wel op stal geweest maar laat in de avond dat er niemand meer is.
Als paard vol pension staat zou ik gewoon een paar dagen niet gaan als dat kan, mits hij natuurlijk wel buiten komt.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:53

Bibi_2022 schreef:
Selina schreef:

Ik sta op 24/7 buiten!

Dat beantwoord alsnog niet echt m’n vraag want pensionstallen kunnen ook 24/7 buiten aanbieden. Moet je erheen om te voeren of te mesten of alleen voor te verzorgen?

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:54

Als je op een stal staat met stalgenoten dan vind ik het niet kunnen om zelf te gaan. Dan kun je ook stalgenoten vragen.

Heb je je pony in eigen beheer staan zonder stalgenoten dan is het een ander verhaal. Ik heb die van mij praktisch aan huis staan en heb ze zelf verzorgd. Ik had ook alleen maar lichte verkoudheidsklachten.

Bibi_2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 18:55

Selina ;

Oh sorry!!!
Ik moet dr heen voor te voeren en verzorgen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:59

Dat werkt toch immers gewoon hetzelfde als met andere ziekten, of zie ik dat verkeerd?

Als ik me echt heel ziek voel en dus in bed lig dan gaat mijn man voor me naar stal of vraag ik een stalgenoot. En anders ga ik zelf maar dan in een rustiger tempo.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:03

Mijn paarden staan ook 24/7 buiten. Ik kom nu heel vaak met mensen in contact die corona hebben. Ik blijf dan toch weg van stal. Mijn paarden staan een stukje van de stal af dus ik kan er wel heen zonder iemand tegen te komen.

Maar als ik echt corona heb redden ze zich ook wel ik ga nu ook niet elke dag heen. Staleigenaar en stalgenoten letten ook wel op dus ik hoef mij daar niet druk om te maken.

Her is even niet anders , je kunt er niks aan doen en ik merk dat iedereen wel bereid is om te helpen als dat nodig is.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:05

Heb je veel stalgenoten?
En zo ja, is het vaak druk op stal? Want dan is het niet netjes om de anderen bloot te stellen aan het risico om ook corona te krijgen...
Mss kunnen zij de zorg voor je pony tijdelijk overnemen.

Zijn er op jouw plekje bijvoorbeeld maar 1 of 2 andere eigenaren, en kunnen zij de zorg voor jouw pony niet op zich nemen? Dan kan je mss met hen afspreken dat jij gaat, wanneer zij er niet zijn.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:08

Als je gewoon op tijden gaat dat er bijna niemand is en uit de buurt blijft van mensen, kan je mits je je daar toe in staat voelt gewoon je paard verzorgen toch?

When people see good, they expect good.. And I don't wanna have to live up to anyone's expectations..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:11

Ik vind het wel apart om te zien dat veel vragen die hier gesteld worden in de OP al beantwoord zijn.

Persoonlijk zou ik proberen een andere oplossing te zoeken, dus een stalgenoot of familielid of partner, mocht dat echt niet gaan dan zit er niets anders op.

Met handschoenen en een mondkapje op en dan enkel buiten zonder persoonlijk contact, kan het weinig kwaad denk ik.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Bibi_2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 19:15

mairead schreef:
Heb je veel stalgenoten?
En zo ja, is het vaak druk op stal? Want dan is het niet netjes om de anderen bloot te stellen aan het risico om ook corona te krijgen...

Zijn er op jouw plekje bijvoorbeeld maar 1 of 2 andere eigenaren, en kunnen zij de zorg voor jouw pony niet op zich nemen? Dan kan je mss met hen afspreken dat jij gaat, wanneer zij er niet zijn.

Ik ga ook alleen wanneer zij er niet zijn! Daarbij valt het aantal mensen op stal ook mee.
Het probleem is met iemand anders de zorg voor mijn pony te laten nemen is, is dat ik haar nog maar 4 dagen heb, dus als ik haar nu door iemand anders laat doen voor een week is ze vervolgens meer gewend aan hun dan aan mij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:18

Niet gaan.
Dat wennen valt wel mee hoor. Je stal genoot verzorgt haar een week. Jij de aankomende 15 jaar :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:21

Ik had het vorige week en ben gewoon gegaan. Ze staan wel alleen. Als het gewoon lukt, waarom niet?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:21

Citaat:
Ik ga ook alleen wanneer zij er niet zijn!
Het probleem is met iemand anders de zorg voor mijn pony te laten nemen is, is dat ik haar nog maar 4 dagen heb, dus als ik haar nu door iemand anders laat doen voor een week is ze vervolgens meer gewend aan hun dan aan mij.

Snap ik. Je weet ook nog niet hoe de pony op verschillende dingen reageert en die zal ook wel moeten wennen, dus jouw stalgenootjes zouden dan ook tegen dingen aan kunnen lopen...

Maar fijn dat je kan komen als er niemand anders is! Dat lijkt me dan idd het beste, mits je zelf niet te ziek bent...

Wij hebben het er op stal over gehad in het begin, met corona, hoe we dat zouden doen. Dus 2 jaar geleden. We hebben besproken wie evt wat zou kunnen doen met welk paard en ik ben voor een week voer klaar gaan zetten in bakjes, voorheen had ik maar voor 3 dagen bakjes staan ofzo...
Laatst bijgewerkt door mairead op 07-03-22 19:44, in het totaal 2 keer bewerkt

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:28

Hier heeft m'n enige stalgenootje de voerbeurten op zich genomen.
Werkt prima hoor. Vanaf woensdag kan ik zelf weer gaan

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:33

Ik heb een eigen stuk grond ik ben zelf gegaan, ze moeten wel verzorgd worden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:48

Bibi_2022 schreef:
mairead schreef:
Heb je veel stalgenoten?

Ik ga ook alleen wanneer zij er niet zijn! Daarbij valt het aantal mensen op stal ook mee.

Dat is dan jammer.Je hebt covid, moet een paar dagen binnen blijven.Zo moeilijk is het nieten daarna heb je nog alle tijd on elkaar te leren kennen

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:02

Ik zou gewoon gaan hoor :o
Maar goed, ik ben hier op stal zelf verantwoordelijk voor alle verzorging van de paarden… als ik niet kom, dan heeft niemand eten tenzij het door de pensiongasten gedaan wordt. En de meesten daarvan vertrouw ik zelfs nog niet met hun eigen paard, laat staan de mijne.
Wel zou ik een berichtje sturen naar de stalgenoten die ik ken. Dan kunnen ze mij ontlopen als ze willen. Al zou ik er persoonlijk weinig om gegeven hebben.

Paardengek in hart en nieren!

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:23

Ik zal het aangeven dat je Corona hebt en peilt wat de andere eigenaren er van vinden als je nu naar de paarden gaat.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:28

Waarom zou je niet kunnen gaan? Als je toch niemand tegenkomt/ opzoekt en mensen ontloopt zie ik t probleem niet

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:34

Ik zou het bespreken met je stadgenoten ipv op bokt... Het zijn immers zij die eventueel besmet kunnen raken. Hoewel ik je vraag kan begrijpen, zou ik persoonlijk als stalgenoot not amused zijn als je - zonder overleg - toch gewoon gaat terwijl je besmet bent. Jij bent er misschien niet zo ziek van, maar misschien behoren bepaalde stalgenoten wel tot een risicodoelgroep zonder dat je het weet en zijn de gevolgen voor hen bij een besmetting wel ernstig. Ik behoor zelf geloof ik niet tot een officiële risicodoelgroep, maar ondanks dat ik wel niet zal komen te overlijden bij een besmetting, kan een besmetting bij mij wel heel wat ongewenste effecten hebben.
Dat je pony een week door iemand anders verzorgd wordt is niet fijn, maar daar komen jullie vast wel overheen.