Pcr test laten doen?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

dalena

Pcr test laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-22 22:38

Hallo,

Afgelopen zaterdag was na een dagje Efteling ineens mijn stem weg. De dagen erna kwam hoesten en snotteren erbij. Vooral van het hoesten heb ik nu veel last. Alle 4 de thuistesten zijn negatief. Zou ik nu toch een pcr test laten doen? Ik heb enorme emetofobie en ik moet heel snel kokhalzen. (Bij de gedachte alleen al) wat denken jullie?

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten
Odin tegen FIP: https://gofund.me/3f63ea1d

CaptainJS

Re: Pcr test laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:39

Je kan voor de zekerheid als je het echt wilt weten laten testen. Maar het kan ook de griep zijn, want die bestaat ook nog.
Als je niet laat testen misschien als het kan een paar dagen wat meer thuis blijven en uit de buurt blijven van andere mensen etc.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-22 22:57

Griep kan inderdaad ook nog. Of eerder verkouden dan. Want volgens mij geen verhoging/koorts. Ik moet komende week naar een soort dagbesteding en ik wil echt niet hebben dat ik degene ben die iedereen corona bezorgd :+

Ik heb nog nooit een pcr test laten doen. Gaan ze met het stokje ver in de keel? En via de zijkant of echt in het midden? Ik las dat via de zijkant het minste kans geeft op kokhalzen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:58

Ik zou het doen. Ik kokhals ook wel snel, maar tot braken is het nog nooit gekomen. Het risico om anderen te besmetten zou mij te groot zijn. Je kunt natuurlijk ook gewoon echt in isolatie gaan, maar dat moet je dan wel lang genoeg doen.

Wat koorts betreft: mijn zwager is IC-arts en heeft alle golven op de covid-IC gestaan. Mijn man zei een keer dat hij geen koorts had, waarop mijn zwager heel subtiel antwoordde: 'de helft van mijn patiënten ligt zonder koorts dood te gaan, dus dat zegt niks' ;)

If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:04

Als je een zelftest alleen in de neus hebt gedaan is dat met Omikron niet betrouwbaar, maar bij mij gaf de zelftest ook met keel swap een negatieve uitslag.
De GGD test was wel positief. Die zou ik dus zeker laten doen. Ze doen de keel swab aan de zijkant. Gewoon aangeven dat je het erg vervelend vind, dan wordt er echt rekening mee gehouden en geven ze tips om het zo makkelijk mogelijk te maken.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-22 23:06

Ik heb de laatste zelftest (vandaag) ook in de keel gedaan. Nou dan wordt het mijn angst overwinnen denk ik :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:26

Ik heb al heel wat PCR testen laten doen, door een peuter die steeds infecties meeneemt van de opvang loop ik gezellig mee te snotteren.
Stokje in je keel valt reuze mee, ze gaan een keer langs de zijkant van je keel en bij je eerst kok reactie is het klaar. Het is niet dat ze dan nog even doorgaan.

Zeker om te voorkomen dat je op de dagbesteding anderen besmet is het verstandig wel te testen.

Help Thea en haar jongens aan een rolstoelbus
https://www.doneeractie.nl/help-thea-aa ... ens/-81941

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:41

Je kan ook nog gewoon de griep hebben en thuis uitzieken?

When people see good, they expect good.. And I don't wanna have to live up to anyone's expectations..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:41

Ik heb afgelopen week 7 zelftesten gedaan, deze waren allen negatief. (Had hoofdpijn en lichte koorts)
Vandaag test bij de ggd laten doen (wilde mijn werk graag)
17u had ik de uitslag: positief.

Het testen zelf viel echt heel erg mee.

Edit:
Stokje in de keel ging via de zijkant.
Ik vond de neus vervelender, maar het is slecht een paar seconden.
Was voor mij vandaag ook de eerste keer.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 11-02-22 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:45

Ik neem PCR testen af, dus heb bizar veel testen afgenomen en heb nog nooit iemand gehad die daadwerkelijk moest overgeven of van mijn collega's gehoord dat dat gebeurd is :) Ook niet bij mensen met een erge kokhals reflex. :)

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:51

dalena schreef:
Griep kan inderdaad ook nog. Of eerder verkouden dan. Want volgens mij geen verhoging/koorts. Ik moet komende week naar een soort dagbesteding en ik wil echt niet hebben dat ik degene ben die iedereen corona bezorgd :+

Ik heb nog nooit een pcr test laten doen. Gaan ze met het stokje ver in de keel? En via de zijkant of echt in het midden? Ik las dat via de zijkant het minste kans geeft op kokhalzen

Ik ben positief zonder koorts tot nu toe nog steeds. Dus koorts hoef niet.

Wel keelpijn en hoesten.

Stokje in mijn mond amper gevoeld, maar neus is ramp.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 [HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:15

Ik heb voor mijn werk ook veel testen afgenomen en ook bij mensen met een sterke kokhalsreflex. Niemand die moest braken, leg het gewoon even uit dan houden ze er gewoon rekening mee :)

Joker's Valentine

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:50

Ben al vaak getest, maar nog nooit hoeven kokhalzen. Neus ook geen enkel probleem. Zal per persoon verschillen, maar vaak hoor je alleen de nare verhalen. De "normale" ervaringen zijn toch niet spannend genoeg om te vertellen :+

Tarico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 05:30

Ik zou testen inderdaad. Mijn man en ik hebben een aantal weken geleden Corona gehad en onze zelftesten waren (en bleven) negatief.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 06:09

Tja, wil je perse weten welk virus het is? Ik had vorige week verkoudsheidsklachten en ben een week in quarantaine gegaan. Als je echt geen test wilt doen kun je ook gewoon thuisblijven.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 06:41

Ik heb t zelfde als jij, ga heel snel kokhalzen. De laatste keer bij de test heb ik gevraagd of ze alleen via m’n neus konden doen. Erbij gezegd dat ik dr anders helemaal onder zou spugen. Ze maakten een notitie en de test ging alleen via m’n neus.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 07:37

Als je 4 zelftesten negatief bent heb je gewoon een griepje.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 07:42

Ik heb ook emetofobie en voor mijn eerste PCR heb ik een nacht wakker gelegen. Inmiddels, na 14x, niet bang meer.
Heb wel gekokhalst, maar ik heb nooit ook maar enigszins gedacht dat ik zou gaan overgeven of misselijk was. Velen kokhalzen zelfs helemaal niet. Ik vond het een vreselijk idee, maar ik ben nu wel erg trots op mezelf dat ik dit kan.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 07:55

Indi_Vito schreef:

Nou, niet per se dus, zie de berichten van ClaudiaHS en Tarico hierboven.

Oy with the poodles, already

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:11

Hilary schreef:
Indi_Vito schreef:

Nou, niet per se dus, zie de berichten van ClaudiaHS en Tarico hierboven.

Ja zelf ook ervaring, nooit positieve gehad, tot ik wel daadwerkelijk corona had. Dus ze zijn gewoon betrouwbaar. En dan nog, laat heel NL het gehad hebben. Zijn we er des te sneller weer vanaf

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:18

Hier ook ervaring met negatieve zelftesten maar positieve PCR test. Zowel mijn man als ik hadden meerdere negatieve zelftesten, ook keel meegenomen. En beide toch een positieve PCR test.

Dus zou zeker voor zekerheid wel een PCR test laten doen.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:54

Hier bij vriend op het werk 3 weken geleden 12 coronabesmettingen, iedereen minstens 3 zelftesten gedaan (inclusief keel). Maar een iemand heeft een positieve zelftest gehad.

Ik zou voor de zekerheid dus gewoon laten testen of thuisblijven.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:56

Ik heb precies het zelfde gehad, en was “gewoon” griep, zelf testen negative en ggd test ook

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:58

Zeker gaan testen ik moet ook weer vandaag eraan geloven na een positieve zelftest net 0 klachten. Ik doe die zelftesten puur voor controle dus dit is zeker even een baal moment zeker omdat ik gisteren nog heb gewerkt in de zorg. Ben vorige week ook al geweest voor een test had toen ook een positieve zelftest en klachten en in contact geweest met iemand maar die was negatief

Het valt echt mee het testen hoofd verachterover en wenkbrauwen heel ver omhoog en zeggen dat je achterin je neus weinig ruimte hebt.

Ik heb er de vorige keer amper wat van gevoeld bleef zelfs stilzitten

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:10

Ik moet dus ook kokhalzen van het stokje in m'n keel en ben dus ook daadwerkelijk over m'n nek gegaan.
Toen ik laatst dus weer moest heb ik dat aangegeven, dan konden ze vast een bakje klaarzetten.
De GGD mevrouw gaf aan dat ze ook veel kinderen testte en dat ze de tip gaf om, terwijl het stokje in je keel zit, heel overdreven AAAAA te doen. En dat hielp echt. Dus die tip kan ik je meegeven.
Succes!

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)