Neg pcr test, toch Corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110682
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:46

Ik heb 4 keer een neustest gedaan. 2 keer positief en 2 keer negatief :?
Vanmiddag moet ik voor een GGD test, maar ik ben bang voor een negatieve GGD test terwijl ik het misschien wel heb?
Kan dat?

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:47

Een test meet vindbare virusdeeltjes. Vindt ie niks, negatief. Soms duurt t even voor er genoeg virus in neus of keel zit. Ik testte (thuis) ook tweede dag negatief, vierde dag postitief, ggd vijfde dag ook positief. Nu weer bijna beter, joepie!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110682
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:49

Maar bij mij waren vanochtend de eerste 2 tests duidelijk positief en 3 uur later 2 tests dus negatief :o?

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:09

Is het misschien bij de omnikron variant anders qua testen ? Ik heb al dagen koppijn, spierpijn en heel erg moe. Zelftesten blijven negatief. Morgen maar naar de ggd..

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:24

Omikron schijnt in het begin van de infectie voornamelijk in de keel te zitten, waardoor een zeltest van de neus de eerste dagen vaker negatief kan zijn.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:38

Omikron schijnt inderdaad pas later in de neus aantoonbaar te zijn. Ik heb een klasgenootje wat klachten had maar steeds negatief bleef bij de zelftest alleen in de neus, toen zij ook een keer een keelswap deed was de test wel positief.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:48

Sheran schreef:
Ze bedoelt denk ik op andere coronavirussen, die weer andere (of dezelfde) klachten veroorzaken. Griep is overigens influenza.

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb het verkeerd geformuleerd.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:56

M’n man zondag ziek, negatief zelftest
Maandag positieve pcr
dinsdag pas positieve zelftest

Ik woensdag negatief pcr
Vrijdag zelftest; negatief, diezelfde vrijdag ook pcr positief.
Zondag pas een positieve zelftest

Kindlief enkele weken geleden last van luchtwegen (is hij bekend mee) thuis getest, negatief. Dus gewoon extra medicijnen en school. Want ja negatief. Die bleek na week toch positief te zijn := oeps!
Dus je kunt beter een pcr doen dan al die dure zelftesten, die spotten het eigelijk te laat

Anoniem

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:01

Mijn vader zei laatst een keer tegen mij dat hij ook wel mensen wist die mede door de drukte rondom het officieel laten testen zich niet laten testen bij klachten maar gewoon thuis blijven. Net als met de gewone griep eigenlijk.
Ik zou zeggen je bent niet lekker, je kan wel 10 testen doen maar je kan ook gewoon zeggen ik blijf thuis en ziek uit want corona of gewoon griep, je bent niet fit en als het gewoon de griep is zou je ook eerst uitzieken toch?
Ik zou me niet te druk maken om dat hele test gebeuren, of moet je dit verantwoorden naar je werkgever ofzoiets? Dan is het misschien wel handig maar anders zou ik lekker thuis blijven zolang je je ziek voelt. Er gaat ook weer gewone griep rond dus dat kan het ook zijn.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:12

Als je echt ziek voelt idd lekker thuis blijven tot dat de klachten voorbij zijn
Maar zoals in mijn geval bijna geen klachten vind ik het zonde om thuis te blijven alsh et niet nodig is.
Ik heb net de GGD test gehad, wat een hel. Dikke bloedneus erna. Vond de 3 vaccinaties minder erg dan deze test.
Nu maar wachten op de uitslag, zie er best een beetje tegenop om een week lang niks te mogen. Ik kan helemaal niet stilzitten.. Maargoed het is niet anders.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:21

Ik heb de rest van de reacties niet gelezen, maar toen ik me wat ziek begon te voelen nadat ik contact had gehad met iemand die later ook positief testte me toch ook maar laten testen, en de PCR-test was negatief. Ondertussen de rest van het gezin positief, dus ik negatief kon ik niet geloven. Nog een test laten doen en die was positief inderdaad. Dus goed dat je een tweede test laat doen!

Trouwens ook twee zelftesten gedaan, waren beide ook negatief, maar het is wel bekend dat die echt niet altijd te vertrouwen zijn.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 20:02

Positief, net bericht gehad van het labo.

Er staat positif Corona N gene.

Iemand hier die weet welke variant dit dan is? Ik vind het niet onmiddellijk online…

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:09

Shenavallie schreef:
Je kunt ook de gewone Corona (= griep) variant hebben. Of je een Covid, Delta, Omikron of welke er nog volgen hebt, dat komt uit de GGD-test.

???
Griep is een influenza virus (en dat zou je in principe onder de leden kunnen hebben, als we die ene positieve test niet mee zouden tellen).

De GGD test niet iedereen op 'welke variant van covid-19 is dit', dat is een uitgebreidere test dan 'is dit covid-19 of niet'.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:13

melissa_93 schreef:
Ik heb net de GGD test gehad, wat een hel. Dikke bloedneus erna. Vond de 3 vaccinaties minder erg dan deze test.
.


Mocht je ooit nog eens moeten testen, dit zeker vermelden. Ik had ook een slechte ervaring en kneep hem enorm voor de GGD test, maar kreeg goede tips en dit keer voelde ik mijn neus al niet meer toen ik weer buiten stond. Vorige keer had ik zeker een dag last van mijn neus.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:28

Mijn dochter heeft op vrijdag contact gehad met iemand die de volgende dag positief testte. Op die zelfde dag heeft ze toevallig ook haar booster gehad, die was dus nog niet ingewerkt.
De week erna een kuchje en iedere dag een zelftest, negatief tot donderdag avond, zelftest positief. Dag erna GGD test ook positief.
Haar zoontje begon ook te hoesten dus die zaterdag laten testen, negatief.
Ondertussen zit ik met hoofdpijn, gewrichtspijn, spierpijn en pieken met verhoging en tussendoor normale temp, sinds vandaag doen mijn darmen ook mee en af en toe een kuchje. Zondag PCR negatief.

Toch heb ik het idee dat ik binnen een paar dagen positief test, met een peuter van 2,5 is het ondoenlijk om ons helemaal te isoleren. Peuter was vanavond ook zieker maar nog wel een negatieve zelftest.

Wij hebben ons met zijn drieën in quarantaine geplaatst en wachten af.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 20:53

Het kan dus wel. Hier dus ook vrijdag neg(pcr test in het ziekenhuis, dus geen zelftest) en nu dus wel zo’n positieve test!

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:38

Ik begreep dat de opkomende Omikron BA2 variant moeilijker te detecteren is met een test, misschien dat het daaraan ligt.

Bron https://youtu.be/I5r6UJsgqLw

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:12

Jahoor, hier vanaf de maandag klachten.
Dinsdag, donderdag en vrijdag negatief getest, zowel zelftests als pcr.
Pas op zondag! direct positief op beide tests.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:17

Onali schreef:
Er bestaan meerdere ziektes dan alleen corona.


Dit. Ik had in november vrijwel alle klachten van corona. Ik ben drie keer getest. En elke keer negatief.

xPabloBokt

Berichten: 9398
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:22

Ik heb hier neus zelftest gedaan, negatief.
Keel zelftest was vanmiddag wel positief.

Dus vanavond gelijk een date met de GGD gehad.
Morgen hopelijk uitslag..

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:41

Sharani schreef:
melissa_93 schreef:
Ik heb net de GGD test gehad, wat een hel. Dikke bloedneus erna. Vond de 3 vaccinaties minder erg dan deze test.
.


Mocht je ooit nog eens moeten testen, dit zeker vermelden. Ik had ook een slechte ervaring en kneep hem enorm voor de GGD test, maar kreeg goede tips en dit keer voelde ik mijn neus al niet meer toen ik weer buiten stond. Vorige keer had ik zeker een dag last van mijn neus.

Dankje voor de tip! Waarschijnlijk gewoon domme pech of net wat onhandig afgenomen. Gister wel last van gehad nu gelukkig niet meer.

Hier de uitslag vannacht binnen, en zoals verwacht wel positief.
Mocht ik zaterdag klachtvrij zijn dan mag ik weer uit isolatie. Heb nu al bijna geen klachten dus als het niet erger wordt komt dat vast goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110682
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:48

Hier was de GGD test ook positief.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 16:21

Dus veel positieve lotgenoten op dit moment….

Julie fel ziek?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:48

Wat ik niet begrijp, je geeft aan op zaterdag en zondag echt doodziek te zijn geweest en dat je gewoon alles door hebt gedaan? Dat kan ik niet rijmen.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 17:43

tja, dat zal dan een andere mentaliteit zijn…. Hier beiden zelfstandig, dus geen baas die betaalt om ziek thuis te zitten, dus zolang het gaat(met bv ibuprofen), doe je dan door, en dat doet menig mens die voor zichzelf werkt…..
Daarnaast laat je je kind ook niet thuis van hobby’s omdat jij je ziek voelt(en neen, man kan niet overnemen, die is ook zelfstandige en werkt ook op zaterdag en vaak zelfs ook een deel op zondag), en dat is hier behoorlijk standaard en daar ben ik echt niet de enige van….
Ok dat je dit niet meer doet bij bevestigde Corona, maar dat was het dus eerst niet.