Neg pcr test, toch Corona?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

tengeltje11

Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-22 12:34

Vrijdag voelde ik me niet top, direct voor de zekerheid gegaan, naar testcentrum en test laten doen. Negatief.

Zaterdag vreselijk ziek, echt alles wat op Corona wijst, koorts, hoesten, niezen, snuiten, andere smaak,… zelftest neg, dus tja, geen Corona.

Gisteren zelfde.

Vandaag nog steeds zo, al drie nachten op rij wakker door koorts, normaal heb ik zelden koorts.

Nu naar apotheek achter een zelftest en die is plots positief?

Dus nu net terug van de huisarts die een nieuwe pcr afgenomen heeft.

Ik hoop nu ergens dat die nu gewoon wel positief is, want anders blijf je denken van ‘wat dan met die Pos zelftest?’

Nog mensen dit gehad?

Niet leuk de onzekerheid, ook qua quarantaine enzo, het weekend gewoon doorgegaan dan, want geen Corona en mss is het nu wel zo?

Onali

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:37

Er bestaan meerdere ziektes dan alleen corona.

Black is the colour of my true love's hair

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:37

Het kan wel zo zijn dat het nog niet detecteerbaar genoeg was de eerste keer. Maar ik heb dit nog niet eerder gehoord. Ben benieuwd wat je tweede uitslag gaat zijn! Het kan wel zijn dat als het alleen via de neus is dat het dan niet gepakt wordt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:40

Je kunt ook de gewone Corona (= griep) variant hebben. Of je een Covid, Delta, Omikron of welke er nog volgen hebt, dat komt uit de GGD-test.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:44

Ik was ook doodziek, maar ik testte de eerste 2 dagen ook negatief. Dus ja dat kan :) Pas de 4e dag van mijn ziek zijn testte ik positief met een thuistest.

Earth het reisbureau.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:47

Vergeet ook niet dat een hoop mensen niet diep genoeg testen, of alleen neus terwijl omikron in de keel zit. En als het nog niet echt meetbaar is testen er vast veel mensen onterecht negatief.
Je hoort tenslotte vaak zat dat mensen 4 negatieve zelftesten hebben maar het bij de ggd toch vaak raak is

Spotje 10/8/1993 - 8/7/2013 † Y;( Tjedde: 02/04/2000 - 16/09/2014 † Y;( Ollie: † 19/11/2015 Y;(

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:54

Heb ik ook gehad, woonde samen met 2 mensen die corona hadden. Ik had alle symptomen maar bleef stug negatief testen. Behalve de test bij de lokale 'GGD' hier, die was positief.

De dag daarna opgenomen in het ziekenhuis omdat ik echt heel ziek was. Daar testte ik weer negatief en wilde ze me bij de niet corona patiënten voegen!

In totaal 6 tests gedaan en 1 positief. 2x pcr, 2x sneltest door een professional afgenomen en 2x een zelftest.

Ik weet het niet meer hoor.

Sterkte... Ik herken je gevoel van gewoon positief willen testen... Please!!!

Is je eigen weide toch wel duur? Wil je kosten besparen, maar wel meer gras? Beter bestand tegen de extreme weerspatronen van tegenwoordig? Look no further!! Praktische lezing weidebeheer zaterdag 28 oktober 2023 https://www.bokt.nl/markt/ad/522078/wei ... e-toekomst

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:58

Testen kloppen niet altijd. Een collega van mij deed vorige week op 1 dag 5 testen. Test 1 was zelftest die was negatief. Test 2 was ggd, die was positief, smiddags nog zelftest omdat ze de uitslag nog niet vd ggd had op dat moment. Die was positief. Daarna gaat ze naar testen voor toegang, die was negatief. Thuis nog weer zelftest ook weer negatief.
Snappen jullie het nog?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:59

Begin januari alle verschijnselen gehad die op Corona leken, test was negatief, vervolgens elke dag zelftesten ook negatief.
Nu sinds het weekend een hele lichte hoest verder niks wat op corona lijkt, zat en zon negatieve zelftest en vanmorgen voor het werk ineens wel positief. Vanmiddag testen bij GGD..
Ik was vanmorgen best verbaasd eigenlijk

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:02

mirtedl schreef:
Vergeet ook niet dat een hoop mensen niet diep genoeg testen, of alleen neus terwijl omikron in de keel zit. En als het nog niet echt meetbaar is testen er vast veel mensen onterecht negatief.
Je hoort tenslotte vaak zat dat mensen 4 negatieve zelftesten hebben maar het bij de ggd toch vaak raak is

Ik heb niet echt diep in de neus getest, maar de test was direct kei positief. Daarna ook bij de GGD positief.
Maar hoor dit wel vaker dat het alle klachten zijn van omicron en blijf maar negatief testen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:05

Onali schreef:

Dit...

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:24

Plausibel schreef:
Ik heb niet echt diep in de neus getest, maar de test was direct kei positief. Daarna ook bij de GGD positief.
Maar hoor dit wel vaker dat het alle klachten zijn van omicron en blijf maar negatief testen.

Dan dus al goed meetbaar!
Hoor nu in mijn omgeving veel dat mensen eerst testen bij testen voor toegang en vaak negatief, vervolgens ook bij ggd en dat positief.
Dus dat er wisselende resultaten zijn bij ggd, testen voor toegang en zelftesten dat begrijp ik wel

Spotje 10/8/1993 - 8/7/2013 † Y;( Tjedde: 02/04/2000 - 16/09/2014 † Y;( Ollie: † 19/11/2015 Y;(

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-22 13:27

Kabayo schreef:
Onali schreef:

Dit...

Maar met meerdere ziektes ga je toch geen Pos zelftest doen? Die gaat toch enkel positief kleuren als er iets van covid gedetecteerd is?

Pcr test werd gedaan in het ziekenhuis, dus ik veronderstel dat die mensen toch wel weten wat ze doen en niet te oppervlakkig testen?

Het is gewoon frustrerend dat je denk van ‘ok, geen gevaar, we kunnen naar de bakker, manege met de dochter,,… want geen Corona en dan plots mss toch? Want je gaat ervan uit dat een officiële pcr test in het ziekenhuis toch sluitend is.
(Huisarts gaf aan dat het nog voorvalt, maar niet zo vaak)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:29

Ik was eerst ook negatief, daarna positief :j

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:31

Ik was ook dagen negatief eb ineens bij de ggd positief, maar toen was ik al dagen niet lekker.

Ik heb nooit een positieve zelftesten gehad terwijl ik er veel gedaan heb. Tja zolang je negatief test zal je wel niet zo besmettelijk zijn denk ik dan, weinig virusdeeltjes. Dus zou me niet druk maken dat je buiten bent geweest.

Strooigoed

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:32

Ik ben sinds dit weekend ook weer uit isolatie.. Ik kreeg 2 weken geleden op zondag hoofdpijn. Zelftest negatief. Die nacht flink liggen zweten, maandag ochtend zelftest: negatief. Aan het werk gegaan. Dinsdagochtend niet heel fit, zelftest negatief, ook weer aan het werk gegaan. In de middag kreeg ik keelpijn.. Woensdag voelde ik mij wat beter, voor het werk weer een zelftest: negatief.. Woensdag avond moest ik mij laten testen voor toegang: Positief....... :?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:48

Mijn man werd (al een jaar geleden) dinsdag getest, negatief. Kreeg op donderdag klachten, vrijdag een test, negatief. Op maandag nog een test, positief....

Ik was inmiddels alweer hersteld, dus we wisten al van te voren bijna zeker dat het corona moest zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:51

Het kan ook gewoon een ander virus zijn, in deze tijd waren er zoveel verschillende verkoudheidsvirrussen rond…

Ik zit al ruim een week thuis met corona, mijn vriend is gelijk ook gaan testen en blijven testen, inmiddels heel erg snotteren en hoesten, maar hij blijft negatief testen…
Waarschijnlijk dus gewoon een ander virusje…

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:53

Mijn man had op maandag wat lichte klachten, ggd test dinsdag negatief. Vrijdags nogmaals een ggd test (zaten in quarantaine vanwege dochter met COVID-19), en toen wel positief. Zijn klachten waren toen al weer over.
Ik had vanaf woensdag duidelijke klachten maar de zelftest bleef negatief, ggd test vrijdag wel positief.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:14

Ik ben al vanaf dinsdag onwijs verkouden en niet lekker. Tot gister waren alle testen negatief inclusief GGD test. Ik ga er dus vanuit dat ik een ander virus te pakken heb waar ik corona bovenop heb gekregen. Kan goed kloppen want m'n man is woensdag in aanraking geweest met een positief persoon.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:16

Shenavallie schreef:
Je kunt ook de gewone Corona (= griep) variant hebben. Of je een Covid, Delta, Omikron of welke er nog volgen hebt, dat komt uit de GGD-test.

Ik weet niet helemaal wat je hier bedoelt te zeggen.
Het coronavirus is geen griepvirus. Als je griep hebt, krijg je geen positieve PCR. Wel kan je griepsymptomen hebben maar Covid hebben; Coronavirus kan wel griepsymptomen veroorzaken (zoals koorts).
Covid is de naam van de ziekte, en daar heb je meerdere varianten in zoals Delta, Omikron etc. Covid is zelf geen variant.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:37

Ze bedoelt denk ik op andere coronavirussen, die weer andere (of dezelfde) klachten veroorzaken. Griep is overigens influenza.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-22 14:39

Tuurlijk kan dat, maar hoe kan een zelftest positief zijn bij bv een griep of verkoudheid? Dat lijkt me dan toch niet mogelijk….?

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:45

tengeltje11 schreef:
Tuurlijk kan dat, maar hoe kan een zelftest positief zijn bij bv een griep of verkoudheid? Dat lijkt me dan toch niet mogelijk….?

Je hebt natuurlijk wel altijd een (kleine) kans op een vals-positief resultaat.

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived