Kind besmet met corona en quarantaine gezin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:28

Maar wat is flink ziek? Hier lag mijn jongste 2 dagen ziek op de bank met koorts en spugen. Maar mijn kinderen hebben tussen hun 0 en 8 ieder jaar wel een paar keer gehad dat ze geveld waren door een virus waarbij ze nog hogere koorts hadden en alleen maar spuugden.

Hier melden ze in de klas pas aan de ouders dat er besmettingen zijn als er daadwerkelijk een positieve ggd test is. Ik heb dinsdag gelijk laten weten dat ze positief was, maar door alle drukte in de laboratoria pas vrijdagavond kunnen laten weten dat ook de ggd test positief was. De afspraak kunnen maken duurde lang en het wachten op de uitslag duurde ook nog eens 27 uur.

Het blijft gewoon lastig. Aan de ene kant heb ik iets van “stop met testen” en blijf gewoon thuis uitzieken als je ziek bent. Dat zou echt meer rust geven denk ik. Maar ja of dat verantwoord is!?

Met de strenge quarantaine eisen die nu voor kinderen en volwassenen met een booster geschrapt zijn, is de kans wel kleiner dat er teveel mensen tegelijk thuis zitten en bedrijven in grote problemen komen door te weinig personeel.

Een klasgenoot van mijn dochter komt morgen hier online school volgen. Zij is positief, maar haar moeder moet gewoon werken omdat zij vanwege de booster niet in quarantaine hoeft. Hier zijn de kinderen ook positief en de besmetting van dat vriendinnetje en mijn dochter komt uit dezelfde klas. Maar dit soort situaties krijg je ook. Zij is alleenstaand en ik ook. Nood breekt soms wet.


suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:48

Het gaat nu heel hard met de besmettingen onder de kinderen. Ik had er vorige week 7 thuis van de 24. Dubbel werk, omdat voor deze kinderen alles online klaar moet worden gezet, regelmatig videobellen om te horen of alles lukt en natuurlijk om te socializen. Daarnaast zitten wij nu, net als heel veel scholen, in de toetsperiode. Er moet dus straks heel veel ingehaald worden.

Vandag bericht dat er in een andere klas ook veel besmettingen zijn, ook deze groep hoeft niet in quarantaine.
Kinderen zijn niet tot flink ziek.
Collega's zijn echt flink ziek.

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:18

Die van mij spuugt gelukkig lang niet elk jaar *afkloppen*
Maar in het geval van de Kids van m'n collega beide 40+ koorts en malaise/hoofdpijn.

Geen idee welke omrikron of delta was, dat word niet standaard getest he

Maar ik heb in mijn werk gewoon teveel ellende gezien dus ja, ik ben heel erg bang voor corona en zou het liefst in quarantaine gaan tot alles over is.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Kind besmet met corona en quarantaine gezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-22 21:20

Hier vandaag weer een zelftest gedaan en was weer negatief voor mijn man en mij. Hier besloten dat we 5 dagen na dat de jongste uit quarantaine mag na een negatieve pcr test uit quarantaine gaan. Dat zal volgend weekend zijn. Willen nog wel van de week kijken of we een pcr test kunnen doen, maar wou kijken wanneer mogelijk zou zijn en kreeg melding dat je er niet meer dan 2 in 7 dagen mag doen. Hebben maandag en donderdag 1 gedaan.

Maar als we pas tot volgend weekend wachten en dan positief testen gaan er weer 7 dagen in.

Mijn man blijft wat keelpijn houden, ik zelf af en aan verhoging en algemeen beroerd met af en toe keelpijn en hoofdpijn, zelfse soort die ik ook had na de booster.

Bij mijn oudste op school was dinsdag 1 klasgenoot ook in quarantaine volgens oude regels woensdag mocht ze dus weer naar school donderdag thuis met corona, dus in besmettelijke periode op school geweest en kans dus meer besmet te hebben.

Hier heeft jongste taakjes gekregen geen online les zit in groep 2. Oudste in groep 4 elke dag deel online les tegelijk met de klas doet ze dan mee met uitleg en zo. Toetsen moet ze idd inhalen. Verder zelf opdrachten maken.

Oudste heeft nog steeds hoofdpijn wel minder. Jongste af en aan keelpijn en hoofdpijn. Vannacht van 2 tot 5 wakker geweest en misselijk om 5 uur bleek ze ook wat verhoging die op liep te hebben.
Vanmorgen weer vrolijk. Vanmiddag even buiten gespeeld in de tuin wonen buiten af op de boerderij/pensionstal van mijn schoonvader en de tuin is helemaal afgeschermd.
Bij binnenkomst ging de temperatuur van de jongste hard omhoog tot in de 38 graden. Met paracetamol weer naar 37.5 wat nog 1 graad verhoging is voor haar.

Oudste blijft licht hoofdpijn houden.

Wij kiezen er dus voor thuis te blijven. Gaan alleen de tuin uit om afval in de container te gooien meeste staan om het hoekje. 1 aan andere kant bij de stallen daar wachten we dus mee toe laat in de avond.

Pony staat vol pension wel aan huis dus, maar hoef ik dus niks voor te doen. Mijn zusje die haar pony's hier ook heeft staan geeft haar beweging.

Verder maar de dingen die elke keer blijven liggen gedaan dit weekend zoals de aquaria die zijn nu weer mooi schoon.

Snap als je alleenstaande bent dat het wat lastiger is allemaal en als je niet thuis kan werken dat kunnen wij gelukkig wel en werkgever van mijn man snapt nu ook wel dat voir hun niet handig is als mij man daar heen gaat en toch besmet blijft te zijn.

Boodschappen komt ah grootste deel brengen op dinsdag was al zo. Mijn moeder komen ze op donderdag dus als we wat vergeten zijn kan het daar mee komen en kan mijn zusje het hier brengen. En andere familieleden kunnen ook Boodschappen mee nemen als zij gaan.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kind besmet met corona en quarantaine gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:25

Dat continu pce testen heeft sowieso weinig zin nu denk ik
Zou het gewoon bij zelf testen houden en 5 dagen na einde quarantaine van je zoontje definitief een pcr doen

Wij zijn er mee gestopt, 0,0 klachten. Zoontje mag dinsdag weer naar school, jongste gaat morgen gewoon.

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Kind besmet met corona en quarantaine gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:48

@conejo, doe je de zelftest ook in de keel?

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-22 21:55

Suffie eerst 2 keer niet gedaan vorige week. Maar sind ik idd heb gelezen dat deze variant vooral in de keel zit doen we hem idd ook in de keel.

Joanne, zelftest is toch echt minder betrouwbaar vandaar ook de pcr test. Doen deze echt niet zo vaak als de zelf test. Maar willen tussen nu en dag 5 nog 1 keer een zelf test doen. Doen dit ook mochten we wel corona krijgen dat we op dag 5 niet pas achter komen en dan weer 7 dagen (en als we peg hebben en maar 1 van de 2 positief is nog langer) in quarantaine moeten. Wel doen we dus vaker een zelf test en bij positief zelftest uiteraard gelijk een pcr test er achter aan. Hier in de buurt kan je ook terecht zonder afspraak mocht het te lang duren.
Dit was ook het advies wat de GGD gaf.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kind besmet met corona en quarantaine gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:44

Voor je quarantaine geldt de thuistest ook
Ik hoor juist veel meer dat thuis testen vals positief aangeven ipv negatief

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

tammiebels

Berichten: 972
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:54

conejo schreef:
Hier vandaag weer een zelftest gedaan en was weer negatief voor mijn man en mij. Hier besloten dat we 5 dagen na dat de jongste uit quarantaine mag na een negatieve pcr test uit quarantaine gaan. Dat zal volgend weekend zijn. Willen nog wel van de week kijken of we een pcr test kunnen doen, maar wou kijken wanneer mogelijk zou zijn en kreeg melding dat je er niet meer dan 2 in 7 dagen mag doen. Hebben maandag en donderdag 1 gedaan.

Maar als we pas tot volgend weekend wachten en dan positief testen gaan er weer 7 dagen in.

Mijn man blijft wat keelpijn houden, ik zelf af en aan verhoging en algemeen beroerd met af en toe keelpijn en hoofdpijn, zelfse soort die ik ook had na de booster.

Bij mijn oudste op school was dinsdag 1 klasgenoot ook in quarantaine volgens oude regels woensdag mocht ze dus weer naar school donderdag thuis met corona, dus in besmettelijke periode op school geweest en kans dus meer besmet te hebben.

Hier heeft jongste taakjes gekregen geen online les zit in groep 2. Oudste in groep 4 elke dag deel online les tegelijk met de klas doet ze dan mee met uitleg en zo. Toetsen moet ze idd inhalen. Verder zelf opdrachten maken.

Oudste heeft nog steeds hoofdpijn wel minder. Jongste af en aan keelpijn en hoofdpijn. Vannacht van 2 tot 5 wakker geweest en misselijk om 5 uur bleek ze ook wat verhoging die op liep te hebben.
Vanmorgen weer vrolijk. Vanmiddag even buiten gespeeld in de tuin wonen buiten af op de boerderij/pensionstal van mijn schoonvader en de tuin is helemaal afgeschermd.
Bij binnenkomst ging de temperatuur van de jongste hard omhoog tot in de 38 graden. Met paracetamol weer naar 37.5 wat nog 1 graad verhoging is voor haar.

Oudste blijft licht hoofdpijn houden.

Wij kiezen er dus voor thuis te blijven. Gaan alleen de tuin uit om afval in de container te gooien meeste staan om het hoekje. 1 aan andere kant bij de stallen daar wachten we dus mee toe laat in de avond.

Pony staat vol pension wel aan huis dus, maar hoef ik dus niks voor te doen. Mijn zusje die haar pony's hier ook heeft staan geeft haar beweging.

Verder maar de dingen die elke keer blijven liggen gedaan dit weekend zoals de aquaria die zijn nu weer mooi schoon.

Snap als je alleenstaande bent dat het wat lastiger is allemaal en als je niet thuis kan werken dat kunnen wij gelukkig wel en werkgever van mijn man snapt nu ook wel dat voir hun niet handig is als mij man daar heen gaat en toch besmet blijft te zijn.

Boodschappen komt ah grootste deel brengen op dinsdag was al zo. Mijn moeder komen ze op donderdag dus als we wat vergeten zijn kan het daar mee komen en kan mijn zusje het hier brengen. En andere familieleden kunnen ook Boodschappen mee nemen als zij gaan.



Als je belt kun je wel een afspraak maken, online kan inderdaad (maar) 2x pw

Déjà Vu (v. Jazz x Havidoff x Aktion), bevallen van Tsunoda B, hengst v. My Blue hors Santiano, 8 mei 2023

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Kind besmet met corona en quarantaine gezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-22 11:15

Nou GGD is niet eenduidig in zijn advies. Donderdag gebeld wanneer wij uit quarantaine mochten omdat jongste verhoging blijf houden. Kreeg ik dus weer te horen pas als zij 24 uur klachten vrij is en dan dagen later pcr test. Of als zij 14 dagen in quarantaine heeft gezeten. Wand daar is de max duur quarantaine als je besmet bent geweest daarna ben je natuurlijk niet meer besmettelijk ondanks eventueel klachten.

Dit zou betekenen dat wij tot max volgend weekend na negatieve pcr test er uit mogen.
Was werkgever van mijn van niet blij mee. Dus hun ook GGD gebeld en kregen heel wat anders te horen. Omdat wij een booster hebben hoeven we niet in quarantaine als we geen klachten hebben of als we 24 uur klachten vrij zijn (als je negatief test, met milde klachten volstaat een zelftest). Dat werd dus een discussie wand hij moest maandag weer komen met elke dag een zelftest (op hun kosten gelukkig)

Ik weer GGD gebeld en kreeg toen idd ook dit advies en zij had door afwezigheid net paar dagen eerder goed uitgezocht wat nu de regels zijn.

Ik ben dus 2 keer verkeerd voorgelicht. Gelukkig heeft dat er niet voor gezorgd dat we langer in quarantaine zaten omdat mijn man en ik wel klachten hadden.

Nu was mijn man donderdag klachten vrij en ben ik sinds gisteren klachten vrij. Vandaag nog 1 kerr temperaturen bij mijn dochter en ik een zelftest en dan mogen wij allemaal uit quarantaine.

Wel was advies voor mijn man en mij elke dag als we ergens heb gaan een zelftest te doen gedurende een week. En kwetsbare 10 dagen nog voorzichtig mee te zijn.

Zijn bijna 2 weken in quarantaine geweest.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna


Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kind besmet met corona en quarantaine gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:12

Ik zou hetzelfde gedaan hebben! Ik snap niet dat je als werkgever dat risico wil lopen.