Meerdere keren corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Meerdere keren corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:53

Ik ga binnenkort nog een keer die antistoffen test doen en ben heel benieuwd hoe het er dan voor staat.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:24

Jep hier nu voor de 2de x corona.

Eerste keer was aug 2020. Dubbele longontsteking door de corona 4 dagen ziekenhuis en 7 maanden herstel met hulp van corona fysio.

Deze week op dinsdag met collega gewerkt die blijkbaar woensdag positief testen. Hoorde dit donderdag. In ochtend en avond zelftest gedaan beide negatief. Gister ochtend 1 gedaan die had heel licht 2de streepje dus nog maar 1 gedaan nou precies zelfde.
Gelijk afspraak gemaakt bij GGD kon gelijk terecht. En vanmorgen om half 5 uitslag in de mail dat helaas de zelftesten gelijk hadden.

Deze ronde voelt als een slechte verkoudheid. Klinkt raar maar gelukkig maar ookal haat ik het normaal om verkouden te zijn.

Ben in juni 2021 geënt. Hoefde maar 1 vaccinatie en afgelopen zaterdag 1 januari zou ik voor booster gaan maar die hebben ze als 2de vaccinatie genoteerd dus kan in april een booster halen.
Laatst bijgewerkt door Kimmiee_D op 08-01-22 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:26

Mijn baas nu 2x 1e keer weinig last, 2e keer behoorlijk ziek. Ondanks vaccinatie.


Ik heb het nu 1x gehad en ook behoorlijk ziek. Ook gevaccineerd. Heb er nog last van. Weinig/geen conditie… bouwt ook niet echt op..

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:48

Relaxed schreef:
Sunnda schreef:
Waar komt eigelijk het idee vandaan dat je maar een keer corona kunt krijgen? Je krijft toch ook geen 1 keer griep in je leven? :)


In het begin werd daar nogal hysterisch over gedaan, vandaar..



Is het niet zo dat je een variant van een virus maar 1x kan krijgen? Dus als je griep A hebt gehad, kan je geen griep A meer krijgen, maar de rest van het alfabet wel? En met corona dat je bijvoorbeeld Delta hebt gehad, je geen Delta meer kan krijgen maar wel Omikron?

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:02

raket schreef:
Gelukkig niet. 2x, maar wel beide keren in het ziekenhuis gekomen. Ik ben wel extra voorzichtig omdat ik een 3e keer niet zo zie zitten.
Vooral de ontregelen van mijn astma is een probleem.

Wel toevallig dat ik uit nieuwsgierigheid dit aanklik en genoemd wordt.


Je was ook wel een soort primeur op bokt :D
Een twijfelachtige eer wellicht maar toch een soort beroemdheid :P

Hoe bevalt je studie?

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:26

Ik had op heel veel plaatsen 2x een primeur...
Nu ga ik op in de massa.
De studie bevalt goed. Voor mij veel veiliger om geen patiëntencontact te hebben haha.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:43

Bowo schreef:
Een booster is altijd zinvol. Vrijwel alle paarden krijgen jaarlijks een influenza enting en daar twijfelt ook vrijwel niemand over. Deze corona boosters werken hetzelfde, alleen krijgen ze waarschijnlijk een kortere termijn (elk virus is natuurlijk anders en heeft net andere eigenschappen).


Nou mijn paard van 20 heeft ondertussen zo vaak de enting gehad. Het is dat het verplicht is. Liever zou ik hebben of er gekeken wordt naar de hoeveelheid antistoffen zoals ze dat nu ook kunnen doen met honden en katten, titeren zoals ze dat noemen.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 03:14

Peppertree schreef:
Ik ga binnenkort nog een keer die antistoffen test doen en ben heel benieuwd hoe het er dan voor staat.



Waar laat je zo’n test doen?

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:22

Mijn zus had het in maart zonder klachten en in december als een goede verkoudheid.

Zelf was ik in december ook de pineut maar heb mij nooit ziek gevoeld. Wat hoofdpijn en paar dagen geur en smaakverlies.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:41

Kenyada schreef:
Peppertree schreef:
Ik ga binnenkort nog een keer die antistoffen test doen en ben heel benieuwd hoe het er dan voor staat.



Waar laat je zo’n test doen?


Ik heb een testkit besteld bij homed-IQ.