Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15087
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:47

Ik merk wel dat elke lockdown iets meer met me doet. Nu ook; ik kom letterlijk amper mijn huis nog uit. Ik sta er op, ga er aan het werk, doe mijn huishouden, sport er zelfs ook vaak en ga er ook naar bed.
Het voelt gewoon niet fijn en ik merk dat de behoefte aan een andere omgeving groot is. :=

Verder kunnen bijna al mijn hobby's niet plaatsvinden omdat het allemaal stil staat vanwege Corona en dat is lastig... Ik ben altijd erg druk geweest met van alles en nog wat en dat is nu al tijden niet meer zo... -O-

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd


lor1_1984

Berichten: 12012
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:40

bigone schreef:
Dat is toch mensen eigen , wanneer iets niet mag in opstand komen terwijl je er eigenlijk totaal geen last van hebt?

Dat geloof ik zo hoor. :j
Ik balanceer weleens op de grenzen van wat wel en niet mag, nooit zo dat anderen er last van hebben maar na de avondklok de container aan de weg zetten bijvoorbeeld. :')
Of gebruik maken vd avondklok en uren rondzwerven met de honden, stukje buiten de toegestane straal gaan etc. :+
Wel altijd met ruime afstand van anderen etc maar toch net ff dat stukje vrijheid pakken.
Dat maakt mij ook gelukkiger, ik wandelde voor de avondklok ook al regelmatig 's nachts hele stukken dus het is ook niet dat ik dat nu ineens doe om te schoppen zegmaar.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:52

Muurp schreef:
Ik merk wel dat elke lockdown iets meer met me doet. Nu ook; ik kom letterlijk amper mijn huis nog uit. Ik sta er op, ga er aan het werk, doe mijn huishouden, sport er zelfs ook vaak en ga er ook naar bed.
Het voelt gewoon niet fijn en ik merk dat de behoefte aan een andere omgeving groot is. :=

Verder kunnen bijna al mijn hobby's niet plaatsvinden omdat het allemaal stil staat vanwege Corona en dat is lastig... Ik ben altijd erg druk geweest met van alles en nog wat en dat is nu al tijden niet meer zo... -O-


Vindt je honden leuk? Zo ja … misschien is het een leuk idee om een oproep te plaatsen voor een uitlaathond. Ik denk dat veel mensen daar blij mee zouden zijn en persoonlijker ga ik sneller en liever met een hond wandelen dan alleen.

En laatst zag ik iemand die een verzorger zocht voor zijn/haar paard. Wie weet loont het de moeite om een oproepje te plaatsen. Ook .. of juist als je volwassen bent kan dit ik. Al is het alleen om te borstelen of even te wandelen met een pony of paard.
En je moet het natuurlijk leuk vinden en kunnen, maar misschien is het voor jou en anderen een leuk idee!?

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:55

Het is gewoon de mindfuck waar ik last van heb, het niet spontaan meer
iets kunnen doen, daar baal ik zo enorm van.

Nu overal een streep doorheen is gehaald geeft het me ergens ook wel rust. Ik was echt
enorm aan het zoeken om nog wat leuks te kunnen regelen voor mijn 10 jarige dochter, maar dat is
nu klaar ....

Gisteravond zei ik nog tegen mijn man, dat de paarden nu echt wel een soort van
redding zijn. Daar genieten we zo enorm van!

pien_2010

Berichten: 42854
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:14

Wat een leuke en bijzondere verhalen lees ik.

Vorig jaar zaten wij hier in Frankrijk in een enorme strenge lock down. Alleen met bewijs van boodschappen doen mochten we over straat naar het dichts bijzijnde dorp en 1 km rondom het huis mochten we onszelf uitlaten met certificaat op zak.
Ik heb gelijk mij voorgenomen dat ik blijf genieten van mijn leven. Ik had een jong paard en woonde buiten en heb toen heel bewust grotere rondjes gedaan als die cirkel van 1 km rondom het huis. Ik had er dus eigenlijk niet zo'n last van. Totdat mijn paard overleed aan koliek in de kliniek waar ik niet bij mocht zijn en waar ik 's nachts om 1 uur bij de politie uitleg moest geven wat ik daar op straat wel niet deed→ ik had hem weggebracht iets wat wel mocht vanwege medische hulp.

Dus toen zaten we in een strenge lockdown met nog maar een paardje→ dat vond ik toch wel heel zielig. Ik was kapot van de dood van Chico en Polie totaal niet en ik ervoer hoe zij mij heel bewust hielp→ me aantikken, mij groomen en aangeven dat ze gepoetst wilde worden om mij maar in de benen te houden.

Het was prachtig weer en manlief en ik hebben toen ons leven buiten het huis gepland letterlijk bij Polie, want die moest nog 5 weken wachten want mocht niet weggebracht worden naar de kudde vanwege de lcokdown en ik vond dat heel erg fijn (egoïstisch maar zo was het gewoon). Dus 's 3x per dag aten wij buiten, wij werkten buiten , ik wandelde met Pol aan de hand 1 km rondje, en we waren hele dag buiten en 's nachts sliepen wij binnen en Polie was er 's ochtends voor ons raam. Als wij overdag een dutje deden was Polie wakend aanwezig :j als ik aan het lezen was ging zij naast me liggen en lekker slapen := .

Het was een hele verdrietige tijd, een mooie tijd en een bizarre tijd en nog nooit ben ik (geldt ook voor mijn man) zo dicht bij Polie geweest innerlijk als toen. Toen de lockdown voorbij was, is zij gelijk naar de kudde gebracht en toen was covid er normaal (gewoon strenge regels, veel dicht maar geen ophokplicht meer) had ik van de een op de andere dag een leven zonder paarden en dat viel niet mee.

Toen me aangesloten op Bokt bij een wandel foto topic waar ik welkom was en ben en toen ben ik dus veel gaan wandelen en dat is nu mijn hobby met fietsen. Voor mij is het enige echte heel verdrietige dat ik mijn kleinkinderen veel en veel te weinig zie→ nu weer niet met Kerstmis naar Nederland, maar het is wat het is. Dus gaan we hier met vrienden echt KErstmis vieren en oud en nieuw.

Whupp

Berichten: 418
Geregistreerd: 02-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:44

Ik heb een paard gekocht :+ .

Eigenlijk zou ik rond februari 1,5 maand richting Nieuw-Zeeland gaan en was het plan om daarna een paard te kopen. Maar dat gaat niet door en een eigen paard stond ook al op de planning. Ik heb dat wat naar voren gehaald en sinds 2,5 week staat ze op stal. Mijn humeur is niet kapot te krijgen, ook omdat ze echt aan alle kanten voldoet.

Daarvoor ben ik overigens begonnen met het opknappen van kozijnen hier. Ik heb echt twee linkerhanden en heb drie dagen met een dikke klodder witte verf in mijn haar rondgelopen, maar het is zo fijn om het resultaat te zien. Word ook weer elke keer blij als ik de kozijnen zie. Verder ook nog alle planten verpot en alle stekjes verzameld (ik heb veel planten, ook een hobby haha).

Ik zit deze maand tussen twee banen in, het valt samen met de lockdown. Maar er is nog wel de mogelijkheid om vrienden op te zoeken, dus dat doe ik ook af en toe. Ik merk dat ik betere gesprekken heb dan in een groep, veel meer de diepte in en daar geniet ik echt van.

lovelucydan

Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:52

Echt tip nummer 1 geen nieuws kijken of programma's die over corona gaan.

Ik kijk lekker veel onzin tv en spannende films.
Dan maar een struisvogel, ik heb er zo minder last van

my haflinger horse lucydan!

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:57

Ik blijf bewegen. Bewust pauzes nemen. Niet de hele dag én avond werken. Heb nog een paar puzzels in de bestelling. En verder lucht ik mijn hart daar waar nodig. En ook zelf het luisterend oor zijn. Zet een serie op. Bel met mensen. Maargoed, hopelijk kunnen we half januari weer meer. Want hoewel ik bezig probeer te blijven, het is mentaal wel lastig. Ik weet in ieder geval nog meer zeker dat ik never nooit niet in een cel wil belanden :+

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:03

Ik mis nu wel even het naar de winkel gaan. Ik wilde woensdag nog wat kleding kopen voor de kerst. Mijn broeken zien er echt niet meer uit :') . De kapper gaat woensdag ook niet door maar een collega bood aan ij te knippen...heeft ze wel eens vaker gedaan :')

Verder is het werk, paard en als het ff lukt nog wat sporten.
Op tv probeer ik de meeste corona oliebol te mijden maar dat is al een sport opzich. |o

Maar wat wil ik graag op vakantie......

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

imaudy
Berichten: 4958
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:10

lovelucydan schreef:
Echt tip nummer 1 geen nieuws kijken of programma's die over corona gaan.

Ik kijk lekker veel onzin tv en spannende films.
Dan maar een struisvogel, ik heb er zo minder last van


Volgens mij helpt het ook niet (algemeen bedoeld) om de hele dag corona topics te lezen. Er wordt zoveel geschreven en dan moet je eerst 15 pagina's bijlezen :P

[o]

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:55

Opzich lukt het mij tijdens een lockdown best goed om positief te blijven, enige waar ik echt van baal is dat de zwembaden dicht zijn, in de zomer niet zo erg want dan hebben we een grote in de tuin maar nu geen alternatief... Voor de rest vermaken we ons prima eigenlijk.

Het is meer de realisatie dat dit waarschijnlijk niet de laatste lockdown zal zijn en de angst dat we nooit meer van die klote mondkapjes afkomen... Daar heb ik het wel moeilijk mee...

Ballard_L

Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:22

Bij een aankondiging van een lockdown voel ik me echt even rot. Voornamelijk omdat ik dan niet meer kan werken en thuis zit. Toch haal ik wel plezier uit de paarden en ben ik blij dat ik een trailer heb gekocht en ik de vrijheid heb om daar lekker mee weg te gaan. Daarnaast heb ik een klushuis, dus altijd wat te doen. Dus als ik na de persconferentie een nachtje heb geslapen, relativeer ik weer en kan ik weer door.

Ik moet zeggen dat ik ook zo mij mogelijk nieuws probeer te lezen, dat helpt me echt om rustiger in mijn hoofd te worden.

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

MyWishMax

Berichten: 25086
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:32

Ik vind het lastig. Niet dat ik normaal veel kan vanwege chronische ziekte, maar wel wat leuke dingen af en toe waardoor ik ook even mijn gedachte kan verzetten en ik niet alleen maar beperkt/ziek ben. Op dit moment ben ik dat wel, want de enige dingen die ik doe zijn medische dingen.
Helpt ook niet dat paard alweer jaar geblesseerd is en jaar daarvoor ook maar paar maanden normaal heb kunnen rijden. Ontspanning bij paard is er dus ook veel minder.

En onbegrip van 'vrienden' wat kennissen bleken te zijn. Dat ik het niet moeilijk kan hebben want ik doe al niets in normale tijden. Of dat ze niet snappen waarom ik voorzichtig ben. (Omdat ik er niet op zit te wachten nog minder te kunnen)

Dus positief is lastig op dit moment, woon ook alleen, dus zijn best lange dagen zonder contact met mensen. Zelf kiezen voor een dag alleen met niks omdat dat nodig is voor gezondheid is heel wat anders als verplicht langere tijd. :+

Ik lees dus mee of er nog iets langs komt wat ik ook kan :D en soms is het al 'fijn' om te lezen dat je niet alleen bent.

Edit, ik volg het nieuws niet meer zoveel en eigenlijk helemaal geen social media meer. Vooral dat laatste werkt redelijk, ondanks dat ik weet dat het of geklaag is om even te luchten of juist alleen goede momenten waardoor hun leven perfect lijkt, vind ik het moeilijk om allemaal te zien en lezen. Dus doe ik de struisvogel

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

BigOne
Berichten: 38068
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:57

Mywishmax, in tijden van tegenspoed leer je je vrienden kennen. En dit zijn voor veel mensen tijden van tegenspoed.
Een luisterend oor, helpende hand, even een kopje koffie bij iemand doen, desnoods met deken om in de tuin of park.
Veel mensen zouden dit al fijn vinden maar vaak word dat niet gezien.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Suzanne F.

Berichten: 49001
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:25

Nou het is niet eens de lockdown waar ik last van heb, maar meer het gevoel dat het zo uitzichtloos is. Weer een lockdown… en wat voorspelt dit voor volgende winter? Is dit onze toekomst voorlopig? Elke winter een lockdown? Dat is wat me een beetje sip maakt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:37

Ik begin mijn positieve kijk ook langzamerhand kwijt te raken. Ik vermaak me op zich prima hoor: werk, telefoontjes en losse bezoekjes. Maar ik heb verdorie de vriendengroep in de afgelopen 2 jaar slechts 2x bij elkaar gezien en dat begint er nu toch wel in te hakken. Heel voorzichtig begonnen te over kerstplannen, om tweede kerstdag toch misschien bij elkaar te komen (wat we al 20 jaar doen), maar helaas: afgelopen weekend heeft er weer voor gezorgd dat het niet gaat. En door al deze drempels is er ondertussen wel een flinke berg voor me ontstaan. Ja, ik zie en spreek de mensen echt wel. Maar het is zo, zó vreselijk anders dan gewoon gezellig een feestje met z'n allen bij elkaar.

Niet alleen wonen zou in dit geval voor mij al zoveel schelen. Dan hoef je niet te bellen, maar heb je gewoon gelijk aanspraak zodra je thuiskomt. Nu merk ik toch wel dat ik een beetje in dezelfde bubbel zit met mensen die ik spreek en zie en na bijna 2 jaar ben ik gewoon ontzettend toe aan weer spontane dingen. Spontane contacten. Even bellen en een half uurtje later een drankje doen in een café. Lekker uit eten... Die ontspannende dingen mis ik gewoon echt heel erg en wat hierboven al wordt aangehaald helpt ook niet mee om de positieve vibe terug te krijgen: hoe lang gaat dit nog zo door?

Ook zit in midden in een verbouwing en dat de bouwmarkten nu dicht zijn, geeft ook niet echt een lekker gevoel _O-. Het meest is wel online te bestellen, maar houtwerk vind ik toch wel een dingetje :'). Maarja.. "het is niet anders". Had ik maar eerder moeten beginnen en net als half Nederland gewoon tijdens de eerste lockdown rigoreus moeten gaan verbouwen :').

Het enige échte positieve aan het gehele coronagebeuren is dat ik al 2 jaar geen stomme babyshowers en kraamvisites heb hoeven doen :D :D

♥ Rewrite the Stars ♥

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:02

K heb nog geen antwoorden gelezen maar eerlijk heb ik niets gemist en mis k nog steeds niets .

Voor mij is er niet echt iets veranderd en ik leef sowieso dag voor dag :j

Voor ieder die wel moeite heeft met de lockdowns sterkte wellicht kan wandelen in natuur wat helpen?

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:07

Behalve dat ik niet ff snel naar de winkel kan, kan ik verder overal heen :') werken, paarden, wandelen met de honden, naar strand, speeltuin met de kinders .

Anastasia24

Berichten: 2684
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:08

Ik heb der niet zo veel last van, sterker nog, vind de stilte overal heerlijk. Ik ga nooit uit, amper naar de winkel dus mis het gewoon niet.
Wilde wel graag naar de efteling, stond geplant voor morgen met m'n vriend maar dat gaat niet meer door, naja, gaan we toch lekker wandelen in het bos?
Het is niet anders, corona nieuws ontwijk ik ook. Vermaak me prima hoor. :)

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

DJZ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:40

Het is dat mijn werk gewoon door gaat en ik daardoor vrijwel dagelijks onder de mensen ben (ik loop achter de vuilniswagen aan :D), mijn paarden niet aan huis staan en ik er 1 daarvan op half pension heb staan, waardoor ik iig 3 a 4 dagen in de week de stallen moet mesten, hooi moet voeren en zorgen dat de waterbakken gevuld zijn.. Daarnaast heb ik een aantal verschillende huisdieren die aandacht en verzorging nodig hebben.. .

Ik heb nu 1 keer een week in quarantaine moeten zitten en toen heb ik mij vooral vermaakt met lekker lang in bed blijven liggen, filmpjes in elkaar gezet, lekker met alles en iedereen aan de telefoon gehangen.. Gewoon ff lekker helemaal niks moeten.. Het scheelt ook dat het weer grijs, grauw en nat is, waardoor ik eigenlijk het liefst in een winterslaap zou willen gaan :P Als het zonniger en droog was geweest, was ik waarschijnlijk wat actiever geweest met de paarden :P

Als de temperaturen het toe zouden laten, was ik wellicht lekker gaan shooten in cosplay met een paar fotografen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:51

Ik kom normaal doordeweeks in de avond enkel een keer in de sportschool. Maar het idee dat ik niet naar de kroeg, restaurant, bioscoop kan. Je hersenen zijn maar raar op dat vlak :+

Hier elke lunch wandelen en erna eten. Niet gehaast een half uurtje pauze zoals op kantoor. En na het avondeten ook wandelen en kerstversiering bekijken. Het buitengebied hebben we nu wel zo'n beetje gehad, dus morgenavond pakken we de fiets richting centrum om daar te wandelen. Ook om even echt weg van huis te zijn, want inderdaad anders zit je alleen binnen: werk, pauze, werk, eten, sporten, slapen ..

Verder naar stal en in de weekenden ofwel lekker netflixen en uitgebreid eten of lekker veel naar buiten.

VogeltjeM

Berichten: 3735
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:03

Er is geen oorlog, geen honger, we leven in veiligheid en er is een goede gezondheidszorg. Er mag ook nog vreselijk veel wél, inclusief bezoek ontvangen. Het is belangrijk om je zegeningen te tellen. Het is een direct gevolg van de enorme welvaart die wij kennen, dat wij ons druk maken om een terrasje waar we niet heen kunnen of een winkel waar we niet in kunnen.

Voor de getroffen sectoren die hun bedrijf en/of pensioen zien verdampen is het natuurlijk verschrikkelijk, dat gaat over levensonderhoud.

Verder komt het heus wel een keer goed. Dit kan niet eindeloos blijven duren. Straks gaat alles weer open. Tot die tijd ben ik dankbaar dat m'n dierbaren en ikzelf in relatief goede gezondheid zijn en dat we elkaar hebben.

Instagram: lusitano_roux

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:11

Ik vind het niet moeilijk om positief te blijven. Wij hebben beide een baan die niets met corona maatregelen te maken heeft. Gaat dus gewoon door. Wel even lastig met thuiswerken scholen dicht maar opa en gastouder vangen toch aardig wat dagen op.

Visite krijgen we gewoon en gaan met kerst naar familie. oud en nieuw vieren we met vrienden. Zat leuke dingen. :j

Enige wat ik jammer vind is dat ik met kids niet even naar de bios of andere uitstapjes kan maken maar ja als dat alles is. :D

xrobbiee

Berichten: 299
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:27

Ik vind het ondertussen erg lastig worden om positief te blijven, ik ben voor de 2e keer mijn inkomen kwijt en dan is het nog maar afwachten of mijn contract verlengd gaat worden als werk nog steeds dicht is. School online is echt ontzettend moeilijk te volgen dus daar mis ik een hoop van, en dan keldert de motivatie ook naar een nieuw dieptepunt.
Mijn uitlaatklep was altijd echt mijn vriendinnen, en samen uit gaan. Dit was voor mij de manier om het gedoe van de week even los te laten en weer fris door te gaan, maar dat kan ook al heel lang niet.
Waar ik wel erg blij mee ben is een hele fijne sportschool, die nu buiten sporten aanbied. Dat doe ik nu dus 4 keer in de week, en dan heb ik natuurlijk nog de paarden maar ik vind het erg lastig daar echt van te genieten als ik verder voor mijn gevoel niet zoveel meer heb.

VogeltjeM

Berichten: 3735
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:58

xrobbiee schreef:
Ik vind het ondertussen erg lastig worden om positief te blijven, ik ben voor de 2e keer mijn inkomen kwijt en dan is het nog maar afwachten of mijn contract verlengd gaat worden als werk nog steeds dicht is. School online is echt ontzettend moeilijk te volgen dus daar mis ik een hoop van, en dan keldert de motivatie ook naar een nieuw dieptepunt.
Mijn uitlaatklep was altijd echt mijn vriendinnen, en samen uit gaan. Dit was voor mij de manier om het gedoe van de week even los te laten en weer fris door te gaan, maar dat kan ook al heel lang niet.
Waar ik wel erg blij mee ben is een hele fijne sportschool, die nu buiten sporten aanbied. Dat doe ik nu dus 4 keer in de week, en dan heb ik natuurlijk nog de paarden maar ik vind het erg lastig daar echt van te genieten als ik verder voor mijn gevoel niet zoveel meer heb.


Superheftig van je inkomen, ik hoop dat je contract verlengd wordt. Maar verder: gedachten/je mindset bepalen heel veel. Je leeft in een land met veel welvaart, een veilige maatschappij met een goede gezondheidszorg. Je mag je vrienden zien wanneer je wil (alleen niet allemaal tegelijk), krijgt onderwijs en je gaat 4 (!!) keer per week buiten de deur sporten en ook nog naar de paarden! Los van dat je natuurlijk alle recht hebt op minder fijne emoties, hoop ik dat je ook kan zien hoeveel je wél hebt en doet, en dat dat helpt om deze periode te relativeren. Ik pik deze reactie er even uit maar ik denk het bij meer mensen (en ook bij mezelf). Downs horen erbij maar we mogen niet vergeten hoe ontzettend priviliged wij ook nu nog zijn.

Instagram: lusitano_roux


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: don110, GrapeshotBot, Muggebeet, ontherun, sandra1312, shaddy82, Yipee en 28 bezoekers