Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:21

Genieten van kleine dingen. Onze honden die heerlijk samen spelen en daarna heerlijk in slaap vallen, onze konijnen die hun eten weg zitten te kauwen (zo zen, die tevreden kauwgeluiden), samen op de bank Roddelpraat kijken en onze billen uit de broek lachen.

Ik kijk geen nieuws meer. En hoewel ik me afvraag hoe lang dit nog gaat duren, probeer ik daar niet te veel bij stil te staan. Na de kerst gaan we klussen aan onze boot, wil ik het tekenen weer oppakken en gelukkig zien we onze familie nog regelmatig.

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:35

Ik heb er zelf persoonlijk wat meer moeite mee maar dat komt ook grotendeels omdat ik in een niet essentiële winkel werk wat dus betekent dat ik minder werk heb.

Maar ik probeer mezelf afentoe een schop onder me kont te geven.

Ik ben zelf vooral lekker aan het haken en het breien probeer ik ook op te pakken. Voor de rest wil ik wat meer gaan tekenen en schilderen. Films en series kijk ik al heel veel en kan ik ook oprecht van genieten.

Ik bak ook veel meer de laatste tijd dat vinden de heren op mijn vriend zijn werk totaal niet erg die eten gerust alles op :') koken vind ik ook geweldig en doe ik nu uitgebreider en meer met verse ingrediënten.

Ik probeer het nieuws ook minder te volgen anders lig ik snachts weer over alles na te denken en dat is ook niet goed natuurlijk.

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:36

Ik heb er ook weinig hinder van.

Ik merk dat ik minder "veel minder ben gaan Instagrammen" geen idee of dat daar mee te maken heeft. Maar vind dat eigenlijk positief.

Ik werk veel vanuit huis en deed dat voorheen ook al.

Wat ik wel echt minder doe is boodschappen doen. En ook bezoek ik geen bakker, slager, groenteboer. Meestal bestellen we bij picknick en juist als je veel thuis werkt is het heel fijn om juist wel even naar de winkels te gaan.


Verder geniet ik ook van onze beestjes, hondjes, kat en fretten.

En verder gaat het leven gewoon door.

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:40

lor1_1984 schreef:
Door mezelf een verwenmomentje te gunnen als ik merk dat ik ff niet lekker in mijn vel zit.
Dat hoeft niet duur/luxe te zijn ofzo, een lekkere kop thee uit je favoriete mok (evt met een koekje, een geurkaarsje en een fijn muziekje/serietje/filmpje) terwijl je je lekker op de bank nesteld onder een dekentje kan al een verwenmomentje zijn.
Ultiem geluk is het als een van mijn honden op schoot kruipt. <3

Wil je het uitgebreider doen:
Een mand met allerlei kleine cadeautjes en elke keer dat je een beetje troost nodig hebt pak je er eentje uit.
Denk aan een doosje van je favoriete thee, bolletjes wol/garen als je breit/haakt oid, een geurkaarsje, een kaartje met een troostende tekst/spreuk, een recept voor een gerecht/baksel (evt met de droge ingrediënten erbij) of een bakmix, een puzzelboekje of een kleurboek oid, een paar lekkere huissokken of bedenk maar iets.


Fijne tips Lor1, ik herken het ultieme geluk als de hond op schoot kruipt, af en toe ben ik zo " gemeen" dat ik het mandje voor de houtkachel weg haal zodat ze wel op schoot moet kruipen voor warmte :knuffel: :).

En verder verwen ik mezelf met extreem dure thee van Simon Levelt, fijne series en veel slaap!

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:43

Het lukt me uitstekend om positief te blijven tijdens de lockdown. Helaas dan wel letterlijk, dat is dan weer een beetje jammer.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:45

Sporten! Ik loop veel hard in het bos, heerlijk, de natuur verveelt nooit en altijd is er wel weer een nieuw pad te ontdekken. Vorig jaar hebben mijn vriend en ik met veel virtuele hardloopwedstrijden meegedaan en daardoor veel nieuwe mooie plekken in Drenthe en bij ons (Gelderland) in de buurt ontdekt. Verder wandelen, liefst ook in de natuur. Meer krachttraining thuis en als het goed weer is een stuk fietsen.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:05

Ik zit in quartaine momenteel. Ik kijk wat tv, af en toe nieuws niet zo vaak. Ik knutsel met kinderen (ik kan me niet afzonderen, dus hebben dit besloten). Wat huishouden, klusjes in huis die we kunnen doen. En tussendoor rust pakken omdat ik af en toe een inkak moment heb. Dinsdag mogen partner en kinderen testen. Hoop dat die negatief testen dan mogen ze weer naar buiten.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:15

Ik werk ook in de zorg dus dat gaat natuurlijk door, merk daar ook wel dat mensen helaas sneller gefrustreerd zijn. Alleen al dat mensen soms met elkaar ruziën over maatregelen/mondkapjes.

Verder mis ik het reizen echt enorm, dat is echt mijn passie.

Maar buitenom dat ben ik dan weer echt een huismus en vind het heerlijk dat de agenda bijna elk weekend leeg is :o

LiannePuthzy

Berichten: 6973
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:22

Ik studeer nog, en mijn motivatie zakte wel flink na het nieuws over de nieuwe lockdown. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Ik kan nu mooi voor college of direct na college naar mijn paard en hoef geen 2 uur heen en 2 uur terug te reizen naar school

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:22

Ach, ik ben best wel op mijn rust gesteld en dat is eenvoudiger in lockdown tijd.
Met een vriendin of enkele vrienden afspreken mag gewoon.
Verder meer tijd voor paarden, tuin e.d.

Baal wel van kinderen thuis van school en oudejaarsavond. Maar, daar komen we ook overheen.
We hebben het goed! Een dak boven het hoofd, eten, we mogen naar buiten, we mogen naar vrienden/familie en we hebben paarden.

Het enkele festivalbezoekje, bioscoopbezoekje, etentje dat nu niet door kan gaan, zie ik niet als een groot gemis in mn leven :D

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:23

Ik ben juist wel blij met thuisonderwijs, ik hou meer energie over en meer geld ivm het reizen. Ik zou het prima vinden om alleen voor praktijkles en toetsen te komen

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:28

Ik haal de positiviteit uit kleine dingen.

Gisteren bijvoorbeeld, even kerstkaarten rondbrengen.
Niet snel op de fiets of in de brievenbus, maar pony mee aan de hand, lopend samen. Je weet dat die kaart mensen een klein momentje van geluk geeft (ik vind het tenminste heerlijk om te ontvangen). En daarbij ben ik even buiten, pony ook. Dat soort momenten geeft een goede vibe.

Wij werken beide veel thuis. Proberen tussen de middag echt even samen te lunchen. In de avond de tijd te nemen om te eten en dan bv nog even te gaan sporten.
Op zolder een krachthonk gemaakt, paard en mtb kunnen altijd, net als wandelen.

Appen met vrienden, online bingo en pubquizen spelen. Maar vooral dankbaar zijn voor wat nog wel kan.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:38

Ik ben denk ik een vreemde eend in de bijt.
Al jaren kan ik een heleboel niet. Dus voor mij veranderd er weinig.
Het enige wat ik onhandig vind is even een niet essentiële winkel in kunnen.
Dus als ooit corona voorbij is, zit ik nog steeds in de "lockdown".

Ik begrijp dat het voor mensen die er wel graag op uit gaan anders is.
En ja uiteraard had ik zeker voor die mensen gehoopt dat corona voorbij zou zijn.
Anderzijds denk ik, we mogen nog steeds veel, dus misschien dat mensen die er moeite mee hebben kunnen bedenken dat het voor hen ooit wel weer over gaat. Ik begrijp dat ooit nu beangstigend klinkt.
Maar voor genoeg zieke mensen is er alleen een nooit.

Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:49

DuoPenotti schreef:
Ik ben denk ik een vreemde eend in de bijt.
Al jaren kan ik een heleboel niet. Dus voor mij veranderd er weinig.
Het enige wat ik onhandig vind is even een niet essentiële winkel in kunnen.
Dus als ooit corona voorbij is, zit ik nog steeds in de "lockdown".

Ik begrijp dat het voor mensen die er wel graag op uit gaan anders is.
En ja uiteraard had ik zeker voor die mensen gehoopt dat corona voorbij zou zijn.
Anderzijds denk ik, we mogen nog steeds veel, dus misschien dat mensen die er moeite mee hebben kunnen bedenken dat het voor hen ooit wel weer over gaat. Ik begrijp dat ooit nu beangstigend klinkt.
Maar voor genoeg zieke mensen is er alleen een nooit.



Hier moet ik de laatste tijd ook meer aan denken. Er zijn ook mensen zoals jij als voorbeeld te noemen die door een ziekte of beperking eigenlijk altijd in een soort lockdown zitten ook voor en na corona. Ik werk ook met mensen die dat hebben , en sindsdien is mijn beeld er wel heel erg in veranderd en heb ik mij neergelegd bij hoe de situatie nu is. Ik kan mij nu wel heel goed inbeelden hoe het is om thuis te zitten als je lichaam niet meewerkt.

Motiveerd mij wel weer om in de toekomst wat te gaan doen met of voor die mensen.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:53

Precies en dan kan ik nog weer heel veel, als ik dan een baaldag heb denk ik weer aan de mensen die nog veel minder kunnen dan ik. In een verpleeghuis zitten bijvoorbeeld.
Ik zie nu elke week jonge mensen met Huntington. Verschrikkelijk... laat mij dan maar hebben wat ik heb....

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:55

Ik heb er ook weinig hinder van. Ik heb thuis onze eigen accommedatie met de paarden en kan dus gewoon door gaan. Ben daar ook druk mee 7 dagen in de week maar ik mis wel het even een middagje naar de stad als afleiding of even een hapje gaan eten. Even onder de mensen zijn. Ik woon buitenaf en dat is vooral best eenzaam en eenzaam zijn is niet gezond heb ik al gemerkt.
Verder kijk ik ook weinig nieuws en geen talkshows. Word moe van dat gespeculeer over hoe en wat.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:09

Voor mij veranderd er ook niet zo veel. Behalve dat ik geen verantwoording meer af hoef te leggen waarom ik in het weekend of ‘s avonds niet af wil spreken omdat ik er de energie niet voor heb :+

Ik werk gewoon op locatie en verder doe ik leuke dingen met de hond en kan ik er enorm van genieten om niks te moeten. ‘s Avonds uit werk lekker met de hond op de bank of in bed kruipen en een serie kijken of een boek lezen <3 ik vermaak me wel. Of ik stap achter de naaimachine oid om wat te knutselen.

Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat mn afspraken bij de GGZ niet doorgaan, maar dat zie ik volgende week wel. Als dat het enige is…

Ik denk vooral veel aan de kleine ondernemers en mensen in de horeca, hoe zij wederom een week voor kerst dicht moeten… vind het zó erg voor hun. Dan vind ik dat ik niet mag zeuren.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:16

Dat heb ik dus niet, dat ik mij beter voel, omdat ik mij besef dat er andere mensen zijn die het slechter hebben qua gezondheid, geld of wat dan ook.
Vind het heel naar hoor voor een ander, maar dat besef helpt mij niet.

Ik wordt vandaag bijvoorbeeld wel blij van het zonnetje wat doorbreekt hier. Ondanks een slechte nacht, straks in de pauze even naar buiten, dat soort dingen haal ik energie uit.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:20

Boras schreef:
De boel een beetje relativeren en zegeningen tellen.

Dit is ook mijn motto. Met alles in het leven. En dat werkt voor mij goed.
Ik probeer een beetje weg te blijven uit het negatieve. Zoek mensen en dingen op waar ik energie van krijg. Ook nu ik nog maar weinig mensen i.r.l. zie heb ik leuk contact, mooie gesprekken en lol. Verder geniet ik van mijn huis, mijn huisdieren en paarden, een leuke serie, een mooie wandeling, lekker eten, etc.

En natuurlijk heb ik er wel eens de balen van. Dan spui ik het even en laat ik het los.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:22

Ik gamede altijd al veel, dat doe ik nu nogsteeds :') Hetgeen wat mij vooral verandert is minder vaak uit eten, maar dat doen we dan met bestellen. Minder vaak vrienden zien of uitjes, we spreken nogsteeds in mindere mate af bij iemand thuis, same met familie. Proberen te denken in oplossing ipv beperkingen. Lekker wandelen, fietsen of andere hobby's oppakken. Genoeg series en films om te bingen.

Verder, probeer ik wat liever voor andere te zijn. Niet altijd maar in gesprek gaan over corona want daar ben ik ook zo klaar mee, elke dag hetzelfde liedje

Ben ook erg blij met de optie om naar het (voor mij bijrijd)paard te gaan. Haalt je toch thuis weg en even de deur uit, even in een coronavrije wereld :j

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:27

Ik lees mee.

Ik probeer alle nieuws te ontlopen dat met corona te maken heeft. Niet makkelijk en misschien niet handig, maar het helpt wel iets.

Verder moet ik het nog even zien hoe ik het ga doen. Ik moet zeggen dat ik er echt wel veel last van heb de laatste tijd en erg down en verdrietig ben. Ook omdat er andere dingen gebeuren die ik een plekje moet geven. Ik weet rationeel dat ik het prima heb, me niet zo moet aanstellen want ik mag ergens niet klagen. Maar momenteel is dat toch lastig dat voor me te zien. Komt vast wel weer.

Ik probeer toch leuke dingen te ondernemen. Misschien niet slim, misschien niet handig. Maar om mijzelf op te vrolijken wel nodig. Zo ga ik vandaag een dagje weg met m'n zus, misschien duiken we over de grens nog een winkel in en anders alleen wandelen. En de lunch die morgen niet door kan gaan met m'n 2 collega's doen we of lopend in het bos met een afhaalbroodje of bij een van ons thuis.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:37

Moet zeggen, afgelopen zaterdag hakte het nieuws er wel even hard in. Baalde er zo erg van, weer een nieuwe lockdown. Dan helpt een bezoek aan familie toch even als verzetje, ipv thuis te blijven.

Ook ik volg bijna geen nieuws meer. Ik merk ook echt aan mezelf dat ik het niet meer op kan en wil nemen. Alleen het hoognodige lees ik nog.

Gelukkig gaat mijn werk gewoon door, dus mijn ritme verlies ik niet. In de weekenden en avonden vermaak ik mij met het lezen van luchtige boeken (zware boeken lukt momenteel ook niet zo), sporten, pilates, barre of yoga. Daarnaast lekker een potje Simsen, daar kan ik mezelf ook in verliezen.

Ben sinds kort ook begonnen met waterverven, via Studio Cremers. Vind dat echt mega tof om te doen. Laagdrempelig heel creatief bezig zijn heb ik gemist afgelopen jaren.

Oh en komende januari begint het YouTube kanaal Yoga With Adrienne met een 30 dagen yoga journey (haar woorden, niet de mijne haha). Het thema is Move. Voor iedereen geschikt, ook voor de personen die yoga niet kennen.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:43

Sowieso kijk ik geen NOS meer. Wat een gezeur over Corona en als ik behoefte aan een update heb lees ik Ad.nl

Ik heb geen last van deze strenge maatregelen, buiten dat het vervelend is, maar ik geniet daardoor juist van lekker op de bank hangen ( want, wat moet je anders? :)) ) of een goed boek lezen waar ik voorheen nóóit aan toe kwam of mezelf de rust voor gunde. Heerlijk de kaarsjes aan in huis, lekker geurtje door het huis en het gezellig maken met elkaar <3 <3

Nu met de aangescherpte maatregelen lukt het helaas ook niet meer om fysiek naar een sportschool te gaan. Daar baal ik wel van, maar gelukkig biedt de sportschool materiaalhuur aan, dus daardoor kun je je lijf ook bijhouden, verlies je geen kracht en dat doet mij goed. Energiek en fit in je velletje *\o/*

Verder vind ik het allemaal wel prima. Vond de winkelstraten toch al te druk, dus online shoppen is hier toch al het nieuwe shoppen en lekker genieten in en rondom huis doe je mij rond deze dagen plezier mee. Leren omgaan met het nieuwe ''nu'' en de rest gaat vanzelf :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:43

Ik probeer elke dag een flinke ronde te wandelen met de honden en ik probeer ook op vrije dagen op tijd op te staan. Wat voor mij heel veel scheelt itt vorige lockdown is dat ik halve dagen werk ipv hele.
Ik werk in de zorg dus ik blijf vanuit huis aan het werk en ga bij sommige cliënten nog steeds op bezoek.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:46

Hier ook geen nieuws volgen op 1. Het proberen los te laten van de woede door de oneerlijkheden voor ondernemers. Nu maar verstand op nul en gaan. Ik heb een aantal diamond paintings in huis liggen om te maken en wil graag een begin maken aan de albums voor mijn puppies. Ook mag ik met hun nog lekker trainen bij de hondenschool dus ga ik dat ook zeker doen. Verder probeer ik te denken ik doe vandaag waar ik zin in heb en niks te plannen.