Papieren bewijs geldig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Papieren bewijs geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 16:31

Er zijn wat testaabieders in de buurt maar niet allemaal geven ze een code voor de Qr app erbij, toevallig lees ik over diegene die het wel geeft weer slechtere reviews. Is het verplicht om het in de app te hebben of is een papieren bewijs ook een geldig bewijs? Volgens mij als je buiten Europa vliegt geldt in sommige landen de app ook weer niet maar betekend dat dat binnen Europa je ook met een papieren reiscertificaat mag?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 17-12-21 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Papieren bewijs geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 16:35

Nederland of Belgie?

En met welk doel? Verwacht dat het per 'ontvanger' verschilt of het wel of niet wordt geaccepteerd.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 16:36

MarliesV schreef:
Nederland of Belgie?

En met welk doel? Verwacht dat het per 'ontvanger' verschilt of het wel of niet wordt geaccepteerd.


NL, de luchtvaartmaatschappij geeft aan de richtlijnen van Nederland wereldwijd te volgen maar daar vind ik het ook niet zo duidelijk

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Papieren bewijs geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 16:39


pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:56

moonsparkle schreef:
Er zijn wat testaabieders in de buurt maar niet allemaal geven ze een code voor de Qr app erbij, toevallig lees ik over diegene die het wel geeft weer slechtere reviews. Is het verplicht om het in de app te hebben of is een papieren bewijs ook een geldig bewijs? Volgens mij als je buiten Europa vliegt geldt in sommige landen de app ook weer niet maar betekend dat dat binnen Europa je ook met een papieren reiscertificaat mag?


Als jij je geldige QR code maar kunt laten zien, hetzij telefoon, hetzij op papier. Je QR code wordt gescand en die persoon krijgt dan dat het OK is op zijn telefoon. Maakt niets uit. Maar met een geel boekje wordt het lastiger. Het gaat echt om de code die gescand kan worden.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Papieren bewijs geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:16

Met een test krijg je geen papieren bewijs (aangezien die maar 24u geldig is), tenzij het een PCR test is. Maar dat is alleen nodig om in het vliegtuig enz te stappen. Wil je ergens uiteten oid zal je een QR-code moeten tonen, die je alleen op papier kan hebben als het herstelbewijs of vaccinatiebewijs, niet met een negatieve pcr.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:20

Ik ben recent vanuit Nl naar buiten de EU gereisd en weer terug. Ik heb voor vertrek in NL een pcr test gedaan. Ik kreeg van hen een mail met een document waar ook een qr code opstaat. Dit is niet gelinkt met de Corona app. Daar kunnen ze in het buitenland niet zoveel mee. Wel heb ik mijn uitgeprinte vaccinatie en testbewijs regelmatig nodig gehad. Waar ga je heen?