"Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:05

IMANDRA schreef:
'een andere waarheid' bestaat niet. Niet in deze context.

Een medicijn werkt, of het werkt niet. Ivermectine werkt bewezen niet tegen covid. Een vaccin werkt bewezen wel.

Klaar. Af. Een andere interpretatie ís er niet.

En het gaat gewoon om de hypocrisie die hier wordt geschreven, de tegenstrijdigheid. Roepen dat het vaccin nog in een testfase zit, dat het onveilig is. En dan wel een onveilig medicijn nemen wat in het begin van covid nog niet getest was, en nu bewezen niet werkt? Dat is toch ontzettend tegenstrijdig?


Beste Imandra, ik stel voor dat ook jij je eens verdiept in de materie want je praat onzin. Het werkt wel en werd al lang voorgeschreven alleen voor andere dingen. Mijn huisarts schrijft het voor en het werkt. Een vaccin werkt wel, laat me niet lachen. Vriend van me, gevaccineerd, rijdt met gevaccineerde collega die de dag erna positief blijkt. De dag daarna heeft vriend, jawel gevaccineerd, symptomen en test ook positief op een thuistest, gister testte hij bij de GGD ook positief. Een vaccin werkt wel ? Misschien tegen ernstig ziek worden maar het vaccin werkt niet om te zorgen dat je niet besmet wordt.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:07

hahahatsjoe schreef:
Een vaccin werkt wel ? Misschien tegen ernstig ziek worden maar het vaccin werkt niet om te zorgen dat je niet besmet wordt.

Jeeh, je hebt het goed begrepen :D

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:08

Brainless schreef:
hahahatsjoe schreef:
Als jij je even in de materie verdiept had, zou je weten dat Ivermectine ook aan mensen voorgeschreven wordt maar niet tegen corona. Dat doet mijn huisarts gelukkig wel ook al kan hij daar een boete voor krijgen.

Klopt, een 1malige pil tegen parasieten... niet tegen een virus :+


Mijn huisarts schrijft het dus wel voor tegen een virus want het helpt. Shoot mijn huisarts als je het er niet mee eens bent.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:10

hahahatsjoe schreef:
Ibbel schreef:
Het meest onbegrijpelijke ooit: je wilt wél een (letterlijk) paardenmiddel slikken met enorme bijwerkingen zonder dat daar enige werking van is aangetoond, maar geen goed onderzocht bewezen werkzaam vaccin.

Dat heet niet 'heel bijzonder', dat heet zelfs niet 'raar', dat noemen wij gewoon oerstom.


Als jij je even in de materie verdiept had, zou je weten dat Ivermectine ook aan mensen voorgeschreven wordt maar niet tegen corona. Dat doet mijn huisarts gelukkig wel ook al kan hij daar een boete voor krijgen.


hier moet ik dan wel om lachen. Ik vermoed dat Ibbel met paardenmiddel bedpeld een sterk medicijn met veel bijwerkingen. Niet als een middel voor paarden. :)

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:10


IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:14

hahahatsjoe schreef:
hahahatsjoe schreef:
Als jij je even in de materie verdiept had, zou je weten dat Ivermectine ook aan mensen voorgeschreven wordt maar niet tegen corona. Dat doet mijn huisarts gelukkig wel ook al kan hij daar een boete voor krijgen.


Mijn huisarts schrijft het dus wel voor tegen een virus want het helpt. Shoot mijn huisarts als je het er niet mee eens bent.


en ik hoor, ook hier in dl, meer artsen erover. Wat is waar?
Daarom vind ik het zo belangrijk dat een ieder zelf mag beslissen hoe hij voor zijn lichaam zorgt.

Het vaccin helpt niet tegen besmetting. Anderen kun je ook gewoon besmetten. Dit was de oorspronkelijke inzet.
Nu is het voorkomen dat je in zielenhuis beland, want de druk is te hoog.
Maar:is het niet vreemd dat dit bij niet gevaccineerden wordt neergelegd, terwijl er zelfs bedden verdwenen zijn? Je zou toch denken dat de overheid in een pandemie juist investeert in de zorg..

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:14


Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:20


IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:33


Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:38

Dus er zijn hier serieus mensen die elke keer een shotje anti wormenmiddel nemen :') en dan zeuren dat je van het vaccin doodgaat.

Wil ik geen gemiep horen als je later toch een of andere gekke ziekte hebt.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:47

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
'een andere waarheid' bestaat niet. Niet in deze context.

Een medicijn werkt, of het werkt niet. Ivermectine werkt bewezen niet tegen covid. Een vaccin werkt bewezen wel.

Klaar. Af. Een andere interpretatie ís er niet.

En het gaat gewoon om de hypocrisie die hier wordt geschreven, de tegenstrijdigheid. Roepen dat het vaccin nog in een testfase zit, dat het onveilig is. En dan wel een onveilig medicijn nemen wat in het begin van covid nog niet getest was, en nu bewezen niet werkt? Dat is toch ontzettend tegenstrijdig?


Beste Imandra, ik stel voor dat ook jij je eens verdiept in de materie want je praat onzin. Het werkt wel en werd al lang voorgeschreven alleen voor andere dingen. Mijn huisarts schrijft het voor en het werkt.


Ik héb me verdiept in de materie dus nee ik praat geen onzin. En er zijn diverse wetenschappelijke onderzoeken uitgevoerd om te kijken of het werkt. Maar het werkt niet. Ja, het geeft wat verschil in India en dat soort landen, maar dat komt alleen omdat het wormenmiddel de wormen in de darmen opruimt, waardoor het lichaam zich kan focussen op COVID-19. Als je geen wormen hebt maakt het dus geen verschil. Dus nee, ivermectine werkt niet tegen COVID-19. Jouw huisarts kan hoog en laag springen, het aan iedereen voorschrijven, maar daarmee is jouw huisarts
A) illegaal bezig want je mag niet zomaar medicatie voorschrijven voor iets waar het niet voor is goedgekeurd
B) dus blijkbaar niet op de hoogte van de wetenschappelijke inzichten, wat ik zeer slecht vind voor iemand die als arts werkt. Geeft nu niet bepaald vertrouwen in zijn expertise.
C) zelfs gevaarlijk bezig want ivermectine anders gebruiken dan waar het voor is bedoeld kan gevaarlijke bijwerkingen geven. Zeker bij overgebruik. Zo zijn er mensen in amerika die ook ivermectine hebben geslikt waardoor hun darmwanden helemaal naar de klote zijn gegaan, waardoor ze –ironisch toch– meer vatbaar zijn voor COVID-19.

Dat ivermectine voorgeschreven werd voor andere dingen dat klopt. Het werd voorgeschreven voor als je wormen hebt, ja, daar werkt het dan wel tegen :') .

hahahatsjoe schreef:
Een vaccin werkt wel, laat me niet lachen. Vriend van me, gevaccineerd, rijdt met gevaccineerde collega die de dag erna positief blijkt. De dag daarna heeft vriend, jawel gevaccineerd, symptomen en test ook positief op een thuistest, gister testte hij bij de GGD ook positief. Een vaccin werkt wel ? Misschien tegen ernstig ziek worden maar het vaccin werkt niet om te zorgen dat je niet besmet wordt.



Brainless schreef:
hahahatsjoe schreef:
Een vaccin werkt wel ? Misschien tegen ernstig ziek worden maar het vaccin werkt niet om te zorgen dat je niet besmet wordt.

Jeeh, je hebt het goed begrepen :D

:D.

Vaccin beschermt niet 100% tegen besmetting nee. Het vermindert de kans wel, maar niet naar 0. Vaccin is hoofdzakelijk belangrijk omdat het tegen ernstig ziek worden beschermt.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:49

We moeten niet vergeten dat Corona een virus is. Een Vaccinatie tegen besmetting met virussen is ontzettend lastig. Bijna niet te doen. Virussen veranderen heel makkelijk en heel snel, dus als er een vaccinatie is, zijn de virussen daar al heel snel weer bestendig tegen. Bij de griepprik voorkom je besmetting ook niet. Het zorgt er alleen voor dat je minder ziek wordt. De corona vaccinatie doet dat dus ook. Maar her bewijst nu al dat die vaccinatie snel is uitgewerkt. De antistoffen voor ons worden niet te lang opgeslagen, maar her virus wordt vaak ook sterker of anders. De combinatie van die twee factoren, dus ons eigen lichaam èn dat een virus zo veranderlijk is, zorgt ervoor dat efficiënt vaccineren voor lange duur bijna geen optie is. Ik denk wel dat ze uiteindelijk een vaccinatie kunnen gaan ontwikkelen waarmee je bijvoorbeeld een jaar vooruit kunt. Maar daar is tijd voor nodig.

Dar virussen en vaccineren zo moeilijk kan zijn is bijvoorbeeld ook wel bewezen in virussen zoals het HIV virus. Die is zo hardnekkig en veranderlijk dat ze er na al die jaren nog steeds amper tot niks tegen kunnen doen.

Elk virus is weer anders, maar het blijft een feit dat vaccinaties bij virussen heel lastig volledig infecties voorkomen of efficiënt te doen zijn. Het is niet onmogelijk hoor, maar wel heel lastig. Toen corona voor het eerst uitbrak vorig jaar in maart, hadden ze het op de radio al over vaccinaties. Ik liep toen stage bij een dierenarts (ik wilde assistente worden, maar moest mijn opleiding veranderen en verkorten helaas) en we zeiden met zijn allen al meteen "ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken met een virus". Maar her is gelukt. Nog niet volledig efficiënt zoals het kan zijn denk ik, maar her virus is ook nog vrij nieuw. Dus ze moeten het nog leren kennen en vanuit daar de vaccinaties verbeteren. Maar her is gelukt. Het had ook veel veranderlijker kunnen zijn. Dan was her niet gelukt. Dus daar hebben we geluk mee.

De reden dat ik er geen wil is ook omdat we nog zo in die begin fase zitten. Hoe je het ook bekijkt, we zijn uiteindelijk allemaal ietwat een beetje proefkonijnen. Nier dat ze ons dodelijke vaccinaties gaan uitproberen. Maar door middel van alls vaccinaties die zijn genomen hebben ze dus nu bijvoorbeeld ontdekt dat ze nier heel lang werken zoals ze hadden gehoopt. Volgens mij is er nu de Afrikaanse variant waarbij een vaccinatie uberhaupt niet eens werkt heb ik volgens mij of op een persconferentie of op het nieuws gehoord. Maar ik weet het niet meer precies. Allemaal die dingen moeten ze ontdekken door ons simpelweg te vaccineren. Vanuit die vaccinaties kunnen ze conclusies trekken hoe onze lichamen en het virus erop reageert en daar weer verbeteringen in maken. Dus hoe dan ook, we zijn wel ietwat proefkonijnen. Niet direct, maar wel indirect. Daarom had ik zo lang over mijn vaccinatie getwijfelt. Ik vertrouw het nog niet genoeg. Dat is niemands fout. Het heeft simpelweg gewoon tijd nodig.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:58

LoveGlove schreef:
We moeten niet vergeten dat Corona een virus is. Een Vaccinatie tegen besmetting met virussen is ontzettend lastig. Bijna niet te doen. Virussen veranderen heel makkelijk en heel snel, dus als er een vaccinatie is, zijn de virussen daar al heel snel weer bestendig tegen. Bij de griepprik voorkom je besmetting ook niet. Het zorgt er alleen voor dat je minder ziek wordt. De corona vaccinatie doet dat dus ook. Maar her bewijst nu al dat die vaccinatie snel is uitgewerkt. De antistoffen voor ons worden niet te lang opgeslagen, maar her virus wordt vaak ook sterker of anders. De combinatie van die twee factoren, dus ons eigen lichaam èn dat een virus zo veranderlijk is, zorgt ervoor dat efficiënt vaccineren voor lange duur bijna geen optie is. Ik denk wel dat ze uiteindelijk een vaccinatie kunnen gaan ontwikkelen waarmee je bijvoorbeeld een jaar vooruit kunt. Maar daar is tijd voor nodig.

Dar virussen en vaccineren zo moeilijk kan zijn is bijvoorbeeld ook wel bewezen in virussen zoals het HIV virus. Die is zo hardnekkig en veranderlijk dat ze er na al die jaren nog steeds amper tot niks tegen kunnen doen.

Elk virus is weer anders, maar het blijft een feit dat vaccinaties bij virussen heel lastig volledig infecties voorkomen of efficiënt te doen zijn. Het is niet onmogelijk hoor, maar wel heel lastig. Toen corona voor het eerst uitbrak vorig jaar in maart, hadden ze het op de radio al over vaccinaties. Ik liep toen stage bij een dierenarts (ik wilde assistente worden, maar moest mijn opleiding veranderen en verkorten helaas) en we zeiden met zijn allen al meteen "ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken met een virus". Maar her is gelukt. Nog niet volledig efficiënt zoals het kan zijn denk ik, maar her virus is ook nog vrij nieuw. Dus ze moeten het nog leren kennen en vanuit daar de vaccinaties verbeteren. Maar her is gelukt. Het had ook veel veranderlijker kunnen zijn. Dan was her niet gelukt. Dus daar hebben we geluk mee.

De reden dat ik er geen wil is ook omdat we nog zo in die begin fase zitten. Hoe je het ook bekijkt, we zijn uiteindelijk allemaal ietwat een beetje proefkonijnen. Nier dat ze ons dodelijke vaccinaties gaan uitproberen. Maar door middel van alls vaccinaties die zijn genomen hebben ze dus nu bijvoorbeeld ontdekt dat ze nier heel lang werken zoals ze hadden gehoopt. Volgens mij is er nu de Afrikaanse variant waarbij een vaccinatie uberhaupt niet eens werkt heb ik volgens mij of op een persconferentie of op het nieuws gehoord. Maar ik weet het niet meer precies. Allemaal die dingen moeten ze ontdekken door ons simpelweg te vaccineren. Vanuit die vaccinaties kunnen ze conclusies trekken hoe onze lichamen en het virus erop reageert en daar weer verbeteringen in maken. Dus hoe dan ook, we zijn wel ietwat proefkonijnen. Niet direct, maar wel indirect. Daarom had ik zo lang over mijn vaccinatie getwijfelt. Ik vertrouw het nog niet genoeg. Dat is niemands fout. Het heeft simpelweg gewoon tijd nodig.

Er zijn ook nog maar tig miljoen mensen gevaccineerd ...
Waarvan er relatief maar heel weinig serieuze bijwerkingen kregen.

Verder raad ik je aan je iets grondiger in te lezen en beter luisteren naar persconferenties, want er klopt weinig van wat je zegt.

Rocamor

Berichten: 10850
Geregistreerd: 21-11-02

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:29

Askja, op sommige zaken heeft ze toch gelijk?

Het gros van de paardeneigenaren vindt het heel normaal dat er 1 - 2 keer per jaar tegen influenza moet worden geent, omdat (als ik goed geinformeerd ben) de werkzame stoffen een maand of 9 werken.
Ook het enten tegen EHV4 heeft enkel zin als EN alle paarden op het bedrijf zijn geent EN je die enting meermaals herhaalt.
En tegen het WNV zullen "we" ook regelmatig moeten blijven enten.
En de meeste eigenaren weten dat de paarden nog steeds (heel) ziek kunnen worden, ook als ze geent zijn. Ook dat slikt het gros / heeft het gros begrip voor.

Ik snap het dan niet zo goed waarom toch een heel aantal hier het raar vindt dat wat we normaal vinden met bovenstaande vaccinaties ineens vreemd vinden bij de Covid-vaccins.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:36

Ik wist niet dat dit ook een viruswaanzin topic was...het gaat toch over ziek zijn, anders dan covid?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:02

Rocamor schreef:
Askja, op sommige zaken heeft ze toch gelijk?

Het gros van de paardeneigenaren vindt het heel normaal dat er 1 - 2 keer per jaar tegen influenza moet worden geent, omdat (als ik goed geinformeerd ben) de werkzame stoffen een maand of 9 werken.
Ook het enten tegen EHV4 heeft enkel zin als EN alle paarden op het bedrijf zijn geent EN je die enting meermaals herhaalt.
En tegen het WNV zullen "we" ook regelmatig moeten blijven enten.
En de meeste eigenaren weten dat de paarden nog steeds (heel) ziek kunnen worden, ook als ze geent zijn. Ook dat slikt het gros / heeft het gros begrip voor.

Ik snap het dan niet zo goed waarom toch een heel aantal hier het raar vindt dat wat we normaal vinden met bovenstaande vaccinaties ineens vreemd vinden bij de Covid-vaccins.

Ja dat was ook vooral mijn punt. Ik heb een dierenartsassistente opleiding gedaan. Heb alleen her examenjaar niet gedaan, omdat ik uiteindelijk in her 3e schooljaar naar niveau 3 dierenverzorging ben gegaan. In leerjaar 3 leer je de meeste theorie en in leerjaar 4 ga je de praktijk grotendeels aanpakken. In elk geval is dat bij mijn school wel zo. Je hebt in beiden jaren natuurlijk theorie en praktijk. Maar wat de overhand neemt verschilt per jaar. Dus ik weet daardoor wel het een en ander van vaccinaties etc. Dan wel bij dieren, maar virussen komen ner zo goed bij dieren voor en ze werken bij dieren ook niet anders dan bij mensen. Het verschil is dat elk dier gevoelig is voor andere virussen. De niesziekte zal een hond niet krijgen, ner zo goed dat een kat geen influenza zal krijgen. Maar her zijn wel degelijk allebei virussen dus ze zijn hetzelfde in hoe ze je lichaam aanvallen. Nouja dat is slecht gezegd maar ik weet niet hoe je het beter zegt :')

Dus bij mensen werkt het net zo goed zo. En bij corona dus ook.
Askja schreef:
LoveGlove schreef:
We moeten niet vergeten dat Corona een virus is. Een Vaccinatie tegen besmetting met virussen is ontzettend lastig. Bijna niet te doen. Virussen veranderen heel makkelijk en heel snel, dus als er een vaccinatie is, zijn de virussen daar al heel snel weer bestendig tegen. Bij de griepprik voorkom je besmetting ook niet. Het zorgt er alleen voor dat je minder ziek wordt. De corona vaccinatie doet dat dus ook. Maar her bewijst nu al dat die vaccinatie snel is uitgewerkt. De antistoffen voor ons worden niet te lang opgeslagen, maar her virus wordt vaak ook sterker of anders. De combinatie van die twee factoren, dus ons eigen lichaam èn dat een virus zo veranderlijk is, zorgt ervoor dat efficiënt vaccineren voor lange duur bijna geen optie is. Ik denk wel dat ze uiteindelijk een vaccinatie kunnen gaan ontwikkelen waarmee je bijvoorbeeld een jaar vooruit kunt. Maar daar is tijd voor nodig.

Dar virussen en vaccineren zo moeilijk kan zijn is bijvoorbeeld ook wel bewezen in virussen zoals het HIV virus. Die is zo hardnekkig en veranderlijk dat ze er na al die jaren nog steeds amper tot niks tegen kunnen doen.

Elk virus is weer anders, maar het blijft een feit dat vaccinaties bij virussen heel lastig volledig infecties voorkomen of efficiënt te doen zijn. Het is niet onmogelijk hoor, maar wel heel lastig. Toen corona voor het eerst uitbrak vorig jaar in maart, hadden ze het op de radio al over vaccinaties. Ik liep toen stage bij een dierenarts (ik wilde assistente worden, maar moest mijn opleiding veranderen en verkorten helaas) en we zeiden met zijn allen al meteen "ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken met een virus". Maar her is gelukt. Nog niet volledig efficiënt zoals het kan zijn denk ik, maar her virus is ook nog vrij nieuw. Dus ze moeten het nog leren kennen en vanuit daar de vaccinaties verbeteren. Maar her is gelukt. Het had ook veel veranderlijker kunnen zijn. Dan was her niet gelukt. Dus daar hebben we geluk mee.

De reden dat ik er geen wil is ook omdat we nog zo in die begin fase zitten. Hoe je het ook bekijkt, we zijn uiteindelijk allemaal ietwat een beetje proefkonijnen. Nier dat ze ons dodelijke vaccinaties gaan uitproberen. Maar door middel van alls vaccinaties die zijn genomen hebben ze dus nu bijvoorbeeld ontdekt dat ze nier heel lang werken zoals ze hadden gehoopt. Volgens mij is er nu de Afrikaanse variant waarbij een vaccinatie uberhaupt niet eens werkt heb ik volgens mij of op een persconferentie of op het nieuws gehoord. Maar ik weet het niet meer precies. Allemaal die dingen moeten ze ontdekken door ons simpelweg te vaccineren. Vanuit die vaccinaties kunnen ze conclusies trekken hoe onze lichamen en het virus erop reageert en daar weer verbeteringen in maken. Dus hoe dan ook, we zijn wel ietwat proefkonijnen. Niet direct, maar wel indirect. Daarom had ik zo lang over mijn vaccinatie getwijfelt. Ik vertrouw het nog niet genoeg. Dat is niemands fout. Het heeft simpelweg gewoon tijd nodig.

Er zijn ook nog maar tig miljoen mensen gevaccineerd ...
Waarvan er relatief maar heel weinig serieuze bijwerkingen kregen.

Verder raad ik je aan je iets grondiger in te lezen en beter luisteren naar persconferenties, want er klopt weinig van wat je zegt.

Dat is wat ik me herinner hoor. Is eventjes geleden. Ik weet wel dat die Afrikaanse versie niet in Nederland is. Maar her was besproken dat hij een stuk gevaarlijker zou zijn als de versie hier. En ze noemden de vaccinaties er ook bij. Maar ik weer niet of her was dat ze in Afrika gewoon amper konden vaccineren of dat een vaccinatie niet werkt. Maar ze noemden een vaccinatie.

Sorry dat mijn focus nier zo besr is hoor. Ik vind zo'n persconferentie in alle eerlijkheid heel saai en om dan mer ADHD mer alle man en macht te proberen concentreren op wat er gezegd wordt is bijna niet te doen. Ik moet ook heel vaak naderhand de nieuwe maatregelen lezen op internet omdat ik de focus er zo slecht bij kan houden dat ik her maar half mee krijg. Maar dat is wel natuurlijk waar ik voor kijk.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:58

LoveGlove schreef:
We moeten niet vergeten dat Corona een virus is. Een Vaccinatie tegen besmetting met virussen is ontzettend lastig. Bijna niet te doen. Virussen veranderen heel makkelijk en heel snel, dus als er een vaccinatie is, zijn de virussen daar al heel snel weer bestendig tegen. Bij de griepprik voorkom je besmetting ook niet. Het zorgt er alleen voor dat je minder ziek wordt. De corona vaccinatie doet dat dus ook. Maar her bewijst nu al dat die vaccinatie snel is uitgewerkt. De antistoffen voor ons worden niet te lang opgeslagen, maar her virus wordt vaak ook sterker of anders. De combinatie van die twee factoren, dus ons eigen lichaam èn dat een virus zo veranderlijk is, zorgt ervoor dat efficiënt vaccineren voor lange duur bijna geen optie is. Ik denk wel dat ze uiteindelijk een vaccinatie kunnen gaan ontwikkelen waarmee je bijvoorbeeld een jaar vooruit kunt. Maar daar is tijd voor nodig.

Dar virussen en vaccineren zo moeilijk kan zijn is bijvoorbeeld ook wel bewezen in virussen zoals het HIV virus. Die is zo hardnekkig en veranderlijk dat ze er na al die jaren nog steeds amper tot niks tegen kunnen doen.

Elk virus is weer anders, maar het blijft een feit dat vaccinaties bij virussen heel lastig volledig infecties voorkomen of efficiënt te doen zijn. Het is niet onmogelijk hoor, maar wel heel lastig. Toen corona voor het eerst uitbrak vorig jaar in maart, hadden ze het op de radio al over vaccinaties. Ik liep toen stage bij een dierenarts (ik wilde assistente worden, maar moest mijn opleiding veranderen en verkorten helaas) en we zeiden met zijn allen al meteen "ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken met een virus". Maar her is gelukt. Nog niet volledig efficiënt zoals het kan zijn denk ik, maar her virus is ook nog vrij nieuw. Dus ze moeten het nog leren kennen en vanuit daar de vaccinaties verbeteren. Maar her is gelukt. Het had ook veel veranderlijker kunnen zijn. Dan was her niet gelukt. Dus daar hebben we geluk mee.

De reden dat ik er geen wil is ook omdat we nog zo in die begin fase zitten. Hoe je het ook bekijkt, we zijn uiteindelijk allemaal ietwat een beetje proefkonijnen. Nier dat ze ons dodelijke vaccinaties gaan uitproberen. Maar door middel van alls vaccinaties die zijn genomen hebben ze dus nu bijvoorbeeld ontdekt dat ze nier heel lang werken zoals ze hadden gehoopt. Volgens mij is er nu de Afrikaanse variant waarbij een vaccinatie uberhaupt niet eens werkt heb ik volgens mij of op een persconferentie of op het nieuws gehoord. Maar ik weet het niet meer precies. Allemaal die dingen moeten ze ontdekken door ons simpelweg te vaccineren. Vanuit die vaccinaties kunnen ze conclusies trekken hoe onze lichamen en het virus erop reageert en daar weer verbeteringen in maken. Dus hoe dan ook, we zijn wel ietwat proefkonijnen. Niet direct, maar wel indirect. Daarom had ik zo lang over mijn vaccinatie getwijfelt. Ik vertrouw het nog niet genoeg. Dat is niemands fout. Het heeft simpelweg gewoon tijd nodig.


Voor de meeste virussen is het juist gemakkelijker om een vaccin voor te ontwikkelen dan voor bacteriën en parasieten. Parvo, hondenziekte, hepatitis, rabies zijn virussen die heel stabiel zijn. Influenza en para-influenza zijn juist zeer mutatief (influenza heeft 4 strains, waarbij de A-strain 132 subtypes heeft, en ieder subtype tientallen tot honderden varianten heeft). Bordetella en Lepto zijn bacteriën en daar zie je vaak ook een mindere weerstand tegen opgebouwd (korter en minder volledig dekkend). Malaria gaat om een parasiet, en ook dat blijkt heel lastig te zijn. Voor ebola is ondertussen een vaccinatie beschikbaar die voor ruim 95% effectief is. Ook Pokken was een virus en is dankzij vaccins ondertussen uitgeroeid. Net als dat Polio vrijwel uitgeroeid is (helaas nog niet 100%, in o.a. Afghanistan en Pakistan komt het nog voor).

Corona is gelukkig niet heel mutatief, het is ook de reden dat we na Sars (Sars-cov), de grote broer van covid19 (sars-cov-2), en mers, de neef (Mers-cov), een hele tijd geen problematische coronavirussen hebben gehad en waarom we uiteindelijk maar relatief weinig mutation of concern hebben gehad (influenza heeft er dus duizenden, ter vergelijk). Dat we er toch best wel wat hebben gehad, komt omdat officieel 250 miljoen mensen besmet zijn geweest de afgelopen 2 jaar, maar waarschijnlijk het zelfs richting (of voorbij) de miljard gaat. Dat is extreem veel om in zo'n korte tijd te besmetten en doordat het een nieuw virus is, mensen nog helemaal geen antistoffen hebben/hadden en dus lang virusdeeltjes maakten. Alle variants of concern zijn ook ontstaan in de tijd dat er nog niet gevaccineerd werd of in gebieden waar de vaccinatiegraad zeer laag is.

Deze video legt uit waarom tegen hiv nog geen vaccinatie beschikbaar is, al is Moderna daar nu wel mee bezig met een mRNA vaccin. TBC is weer een bacterie en dus geen virus waar de bescherming lastig van is. Deze video heeft het over dat er geheid nog gevaarlijke virussen gaan komen, en dat menselijk gedrag/sociaal aspect één van de lastigste invloeden is om een virus te stoppen. Covid19 wordt niet genoemd, dit is logisch, want het filmpje komt uit 2016. Dit verklaart ook de opmerking over Ebola - 2013.



Niesziekte kan overigens bij katten door 2 verschillende verwekkers komen. Namelijk FHV(irus) en Bordetella Bronchiseptica, juist ja, dezelfde bacterie die kennelhoest bij honden veroorzaakt (naast het para-influenza-virus).

De oude zuid-afrikaanse variant is de beta-variant.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:29

Mizora schreef:
LoveGlove schreef:
We moeten niet vergeten dat Corona een virus is. Een Vaccinatie tegen besmetting met virussen is ontzettend lastig. Bijna niet te doen. Virussen veranderen heel makkelijk en heel snel, dus als er een vaccinatie is, zijn de virussen daar al heel snel weer bestendig tegen. Bij de griepprik voorkom je besmetting ook niet. Het zorgt er alleen voor dat je minder ziek wordt. De corona vaccinatie doet dat dus ook. Maar her bewijst nu al dat die vaccinatie snel is uitgewerkt. De antistoffen voor ons worden niet te lang opgeslagen, maar her virus wordt vaak ook sterker of anders. De combinatie van die twee factoren, dus ons eigen lichaam èn dat een virus zo veranderlijk is, zorgt ervoor dat efficiënt vaccineren voor lange duur bijna geen optie is. Ik denk wel dat ze uiteindelijk een vaccinatie kunnen gaan ontwikkelen waarmee je bijvoorbeeld een jaar vooruit kunt. Maar daar is tijd voor nodig.

Dar virussen en vaccineren zo moeilijk kan zijn is bijvoorbeeld ook wel bewezen in virussen zoals het HIV virus. Die is zo hardnekkig en veranderlijk dat ze er na al die jaren nog steeds amper tot niks tegen kunnen doen.

Elk virus is weer anders, maar het blijft een feit dat vaccinaties bij virussen heel lastig volledig infecties voorkomen of efficiënt te doen zijn. Het is niet onmogelijk hoor, maar wel heel lastig. Toen corona voor het eerst uitbrak vorig jaar in maart, hadden ze het op de radio al over vaccinaties. Ik liep toen stage bij een dierenarts (ik wilde assistente worden, maar moest mijn opleiding veranderen en verkorten helaas) en we zeiden met zijn allen al meteen "ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken met een virus". Maar her is gelukt. Nog niet volledig efficiënt zoals het kan zijn denk ik, maar her virus is ook nog vrij nieuw. Dus ze moeten het nog leren kennen en vanuit daar de vaccinaties verbeteren. Maar her is gelukt. Het had ook veel veranderlijker kunnen zijn. Dan was her niet gelukt. Dus daar hebben we geluk mee.

De reden dat ik er geen wil is ook omdat we nog zo in die begin fase zitten. Hoe je het ook bekijkt, we zijn uiteindelijk allemaal ietwat een beetje proefkonijnen. Nier dat ze ons dodelijke vaccinaties gaan uitproberen. Maar door middel van alls vaccinaties die zijn genomen hebben ze dus nu bijvoorbeeld ontdekt dat ze nier heel lang werken zoals ze hadden gehoopt. Volgens mij is er nu de Afrikaanse variant waarbij een vaccinatie uberhaupt niet eens werkt heb ik volgens mij of op een persconferentie of op het nieuws gehoord. Maar ik weet het niet meer precies. Allemaal die dingen moeten ze ontdekken door ons simpelweg te vaccineren. Vanuit die vaccinaties kunnen ze conclusies trekken hoe onze lichamen en het virus erop reageert en daar weer verbeteringen in maken. Dus hoe dan ook, we zijn wel ietwat proefkonijnen. Niet direct, maar wel indirect. Daarom had ik zo lang over mijn vaccinatie getwijfelt. Ik vertrouw het nog niet genoeg. Dat is niemands fout. Het heeft simpelweg gewoon tijd nodig.


Voor de meeste virussen is het juist gemakkelijker om een vaccin voor te ontwikkelen dan voor bacteriën en parasieten. Parvo, hondenziekte, hepatitis, rabies zijn virussen die heel stabiel zijn. Influenza en para-influenza zijn juist zeer mutatief (influenza heeft 4 strains, waarbij de A-strain 132 subtypes heeft, en ieder subtype tientallen tot honderden varianten heeft). Bordetella en Lepto zijn bacteriën en daar zie je vaak ook een mindere weerstand tegen opgebouwd (korter en minder volledig dekkend). Malaria gaat om een parasiet, en ook dat blijkt heel lastig te zijn. Voor ebola is ondertussen een vaccinatie beschikbaar die voor ruim 95% effectief is. Ook Pokken was een virus en is dankzij vaccins ondertussen uitgeroeid. Net als dat Polio vrijwel uitgeroeid is (helaas nog niet 100%, in o.a. Afghanistan en Pakistan komt het nog voor).

Corona is gelukkig niet heel mutatief, het is ook de reden dat we na Sars (Sars-cov), de grote broer van covid19 (sars-cov-2), en mers, de neef (Mers-cov), een hele tijd geen problematische coronavirussen hebben gehad en waarom we uiteindelijk maar relatief weinig mutation of concern hebben gehad (influenza heeft er dus duizenden, ter vergelijk). Dat we er toch best wel wat hebben gehad, komt omdat officieel 250 miljoen mensen besmet zijn geweest de afgelopen 2 jaar, maar waarschijnlijk het zelfs richting (of voorbij) de miljard gaat. Dat is extreem veel om in zo'n korte tijd te besmetten en doordat het een nieuw virus is, mensen nog helemaal geen antistoffen hebben/hadden en dus lang virusdeeltjes maakten. Alle variants of concern zijn ook ontstaan in de tijd dat er nog niet gevaccineerd werd of in gebieden waar de vaccinatiegraad zeer laag is.

Deze video legt uit waarom tegen hiv nog geen vaccinatie beschikbaar is, al is Moderna daar nu wel mee bezig met een mRNA vaccin. TBC is weer een bacterie en dus geen virus waar de bescherming lastig van is. Deze video heeft het over dat er geheid nog gevaarlijke virussen gaan komen, en dat menselijk gedrag/sociaal aspect één van de lastigste invloeden is om een virus te stoppen. Covid19 wordt niet genoemd, dit is logisch, want het filmpje komt uit 2016. Dit verklaart ook de opmerking over Ebola - 2013.

[ Video ]

Niesziekte kan overigens bij katten door 2 verschillende verwekkers komen. Namelijk FHV(irus) en Bordetella Bronchiseptica, juist ja, dezelfde bacterie die kennelhoest bij honden veroorzaakt (naast het para-influenza-virus).

De oude zuid-afrikaanse variant is de beta-variant.

wat je zegt klopt. Maar over het algemeen worden bacteriën op een hele andere manier behandeld naar mijn weten. Bijna nooit via vaccinaties. Een heel simpel en makkelijk voorbeeld is antibiotica _O-
maarja dat werkt ook lang niet tegen alle bacteriën natuurlijk.

Ja ik had het over her virus wat niesziekte veroorzaakt, gezien we her over virussen hadden en nier bacteriën :P
Maar je hebt wel gelijk

Parasieten kunnen echt grote drama's zijn. Naar mijn idee nog erger dan virussen :n
Maar ja als je het weer hebt over zoiers als wormen of teken zijn ze makkelijk te behandelen. Zou je ze niet behandelen, dan zie je wel weer meteen dat de effecten van die parasieten heel heftig kunnen zijn. Gelukkig maar dat ze te behandelen zijn.

Maar, erg bedankt voor de verdere info. Je hebt ook even wat dingen opgefrist die ik was vergeten die ik ook heb geleerd, omdat ik er bijna 2 jaar niks meer mee heb gedaan :') . Ben vooral mer dierenverzorging bezig geweest :D

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:36

Askja schreef:
Er zijn ook nog maar tig miljoen mensen gevaccineerd ...
Waarvan er relatief maar heel weinig serieuze bijwerkingen kregen.

Verder raad ik je aan je iets grondiger in te lezen en beter luisteren naar persconferenties, want er klopt weinig van wat je zegt.


Droom maar lekker verder
https://dailytelegraph.co.nz/news/pfize ... -vaccine/#

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:04

storrum schreef:

Je weet wie dat stuk heeft geschreven? En dat het geen echte wetenschap/journalistiek/onderzoek betreft maar een eigen mening van een man die nogal bijzonder is...
Hij verkondigd dingen over het mRNA vaccin die nogal.. eh niet kloppen.

Even vertaald:
Citaat:
Uit de studie bleek dat het spike-eiwit zich in de kern lokaliseert en het herstel van DNA-schade remt door de toegang van belangrijke DNA-reparatie-eiwitten te belemmeren. De bevindingen onthullen een mogelijke moleculaire route waardoor het covid-spike-eiwit adaptieve immuniteit zou kunnen belemmeren. Ze onderstrepen de mogelijke bijwerkingen van de op spikes gebaseerde mRNA-vaccins van volledige lengte.

Men weet nu toch wel dat het spike eiwit ook aan de buitenzijde van het virus zelf zit.. dus in zijn ogen blijkbaar gevaarlijk is voor je DNA.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:16

storrum schreef:
Askja schreef:
Er zijn ook nog maar tig miljoen mensen gevaccineerd ...
Waarvan er relatief maar heel weinig serieuze bijwerkingen kregen.

Verder raad ik je aan je iets grondiger in te lezen en beter luisteren naar persconferenties, want er klopt weinig van wat je zegt.


Droom maar lekker verder
https://dailytelegraph.co.nz/news/pfize ... -vaccine/#


Het is een artikel die door deze meneer is geschreven: https://www.smashwords.com/profile/view/Ghatchard

Niet bepaald een viroloog, zelfs al zal hij best kennis in huis hebben, hoewel waarschijnlijk gezien zijn voorliefde voor natural medicine wel gekleurd.

Het werkelijke rapport is deze (.pdf): https://phmpt.org/wp-content/uploads/20 ... rience.pdf

Er waren eind februari 2021 wereldwijd (en daar wordt in dit bestand naar gekeken) 250 miljoen vaccinaties geplaatst en in vrijwel alle landen is dit van oud naar jong gegaan + zorgmedewerkers. Dit zie je ook terug in de man-vrouw verdeling qua gemelde klachten. 75% klachten zijn door vrouwen gemeld (er zijn meer oudere vrouwen + meer vrouwelijke zorgverleners).

Het hoge aantal gemeldde sterftes na vaccinatie sluit daarbij aan. De groep zeer kwetsbare ouderen is sterk oververtegenwoordigd in deze vaccinatiegroep, dit is namelijk de groep die als eerste gevaccineerd is. Bij deze groep kan een paar dagen koorts, diarree of algehele malaise al fataal zijn. Dit bleek ook uit het Nederlandse onderzoek door Lareb, ook uit de beginperiode. Waarbij de meeste sterftes ongerelateerd waren (overleden na vaccinatie i.p.v. door vaccinatie) of minimale bijwerkingen voor sterfte geleid bleken te hebben (dus niveau van een paar zinnen terug beschreven).

Verdere bijwerkingen zijn ook grotendeels in het onschuldige vlak, alleen klinken met de officiele termen veel heftiger.
De 32% van de bijwerkingen bestaan uit de groep koorts, rillerig, zwelling op de plaats van injectie, algehele malaise. dit valt onder de categorie: "General disorders and administration site conditions"

De volgende grote categorie is "Nervous system disorders" met 16%: voor het leeuwendeel bestaat dit uit hoofdpijn en duizeligheid. Ook tintelingen, al dan niet tijdelijk, komt voor.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 08:29

tja, en hier gaat het al scheef. Die kwetsbare groep waarvan het onderzoek stelt dat ze niet door vaccinatie overleden zijn, maar dat paar dagen malaise (die ze dus hadden door vaccinatie) ze fataal zijn geworden.

Stel ze warwn aan corona overleden werden die gewoon bij de cijfers aan corona overleden opgeteld.

Dus prikje waarbij ze ziek worden en sterven doordat ze te zalwak zijn is prikje geen schuld
corona waarbij ze ziek worden en sterven omdat ze te zwak zijn is corona wel schuld?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 10:24

Waar lees jij dat in het onderzoek?

Mizora zegt toch in principe ook gewoon 'door vaccinatie'?
Mizora schreef:
Het hoge aantal gemeldde sterftes na vaccinatie sluit daarbij aan. De groep zeer kwetsbare ouderen is sterk oververtegenwoordigd in deze vaccinatiegroep, dit is namelijk de groep die als eerste gevaccineerd is. Bij deze groep kan een paar dagen koorts, diarree of algehele malaise al fataal zijn. Dit bleek ook uit het Nederlandse onderzoek door Lareb, ook uit de beginperiode. Waarbij de meeste sterftes ongerelateerd waren (overleden na vaccinatie i.p.v. door vaccinatie) of minimale bijwerkingen voor sterfte geleid bleken te hebben (dus niveau van een paar zinnen terug beschreven).


En nee dat prikje is niet de schuldige. Op zo'n moment is het een afweging: gaan we de vaccinatie riskeren of wachten we af tot er COVID-19 besmettingen er zijn waarbij diegene sowieso sterft gezien de gezondheid van diegene? Ja, de 'algehele malaise' komt door het vaccin, maar de slechte gezondheid van de persoon is uiteindelijk de hoofdreden waarom deze overlijdt. Niet het vaccin. Maar voor zover ik weet wordt dat gewoon als 'sterfgeval door vaccinatie' geregistreerd (althans, ik heb nog niet anders gelezen). Maar het vaccin is daardoor niet slecht, niet gevaarlijk.

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:05

Zebrastreep schreef:
Dus er zijn hier serieus mensen die elke keer een shotje anti wormenmiddel nemen :') en dan zeuren dat je van het vaccin doodgaat.

Wil ik geen gemiep horen als je later toch een of andere gekke ziekte hebt.


Als je je verdiept had in de materie had je geweten dat dit middel in pilvorm gewoon aan mensen voorgeschreven wordt, alleen niet voor c.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:08

hahahatsjoe schreef:
Zebrastreep schreef:
Dus er zijn hier serieus mensen die elke keer een shotje anti wormenmiddel nemen :') en dan zeuren dat je van het vaccin doodgaat.

Wil ik geen gemiep horen als je later toch een of andere gekke ziekte hebt.


Als je je verdiept had in de materie had je geweten dat dit middel in pilvorm gewoon aan mensen voorgeschreven wordt, alleen niet voor c.


Misschien moet je op de reacties reageren die op jouw vorige posts zijn gekomen. Daar wordt dit gewoon uitgelegd.

Want ja, het wordt gewoon aan mensen voorgeschreven tegen wormen. Het werkt niet tegen COVID-19 en zou dus ook niet tegen COVID-19 moeten worden voorgeschreven. Dat mag ook niet, officieel.