Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
996981
Berichten: 9681
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:26

Citaat:
Een studie werpt nieuw licht op de vraag waarom sommige mensen geen Covid-19 krijgen, ook niet als ze samenleven met iemand die besmet is. De proefpersonen bleken een verhoogd aantal T-cellen te hebben — afweercellen die deel uitmaken van onze immuniteit — vermoedelijk door een eerdere infectie met een eenvoudig verkoudheidsvirus. Viroloog Johan Neyts noemt de publicatie interessant.

De studie, gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Nature, volgde een aantal gezinnen in Londen waarin iemand positief had getest op het coronavirus, met een PCR-test. “We bekeken daarop of de andere leden van het gezin ook besmet raakten of niet”, zei één van de auteurs van de studie, infectioloog Ajit Lalvani (Imperial College London), aan Sky News. “We ontdekten dat mensen met veel T-cellen negatief bléven testen. Die T-cellen waren opgewekt door een eerdere infectie met een ander coronavirus, zoals een doodgewoon verkoudheidsvirus. Onze ontdekking suggereert dat onze T-cellen ons dus effectief beschermen tegen een besmetting met Covid-19.”


https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ogle.nl%2F

Dit werd 11 januari dit jaar gepubliceerd. In de Nederlandse media heb ik er niks over gehoord. Jammer! Vind het interessante materie

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8


Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:28

Het protestkonvooi komt vandaag aan in Ottawa.

Als ik dit stukje zo lees, dan blijkt het toch niet echt te gaan om zo'n vreedzaam protest...ze vrezen rellen zoals met de bestorming van het Capitool vorig jaar. Dat waren ook niet bepaald lieverdjes }>

En er zou ook iets gelijkaardigs richting Brussel komen als ik het goed begrijp.
Zal dan wel met iets minder en kleinere trucks moeten zijn :=

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... hp&pc=U531

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:36

996981 schreef:
Er zijn verschillende commerciële aanbieders :) even Googlen om te zien welke bij jou in de buurt zit


Zou die van Biosynex die je via internet kan bestellen ook werken ? :P

Hier in BE kan je enkel antistoffen laten testen bij de HA denk ik en die mensen zijn al verzopen in alle administratieve rommel, dus die laat ik maar met rust. :D

Sizzle

Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:41

Pandora, lekker weekje naar Spanje?
Daar kun je op haast iedere straathoek een antilichaam test doen, met of zonder B-cel response.

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:44

Echt ? Het nuttige aan het aangename koppelen.
Ik zie het helemaal zitten {:} :D

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:14

Pandora2 schreef:
996981 schreef:
Er zijn verschillende commerciële aanbieders :) even Googlen om te zien welke bij jou in de buurt zit


Zou die van Biosynex die je via internet kan bestellen ook werken ? :P

Hier in BE kan je enkel antistoffen laten testen bij de HA denk ik en die mensen zijn al verzopen in alle administratieve rommel, dus die laat ik maar met rust. :D

Hier zelfs thuis via de Etos zie ik. Moet dan naar België ook wel mogelijk zijn.
https://www.etos.nl/advies/ziek/corona- ... d4EALw_wcB

Sizzle

Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:29

Pandora2 schreef:
Het groen licht voor de booster van die jongeren blijft ook achterwege lees ik net.
De Hoge Gezondheidsraad ziet er ook het nut niet van in. EMA geeft ook geen akkoord tot nu toe.


Ik ben benieuwd wat er dan nu gebeurd in Oostenrijk die net de inentingsplicht+boosterplicht goedgekeurd heeft, was dat vanaf 12 of vanaf 19 jaar?

In Duitsland moet er dan ook iets veranderen want die hebben de booster ook al verplicht voor toegang tot veel locaties, dan moeten jongeren dan continue testen.
Kortom, er is weer een ongecoordineerd zooitje gemaakt.

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:36

Nog meer mogelijkheden voor tests dus. Merci Veerledec !

Sizzle, Geen idee of het 12 of 18 was in Oostenrijk, maar ze hebben zichzelf compleet vastgereden met al die aparte regeltjes per land.
En dat zag je al lang van heel ver aankomen, geen bril voor nodig :D

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:41

Sizzle schreef:
Ongeveer 40% van de mensen zie covid gehad hebben weet dit niet kwam laatst ergens uit een onderzoek naar long-covid.


Kun je nagaan hoeveel last ze ervan gehad hebben _O-

Ik MOÉT meermaals besmet zijn:
Waarschijnlijk eerste keer al gelijk eind januari 2020 door een reizigster uit Wuhan. Toen wel alle symptomen doch het werd toen nog niet serieus genomen en test was nog toekomst. Huislief en zoon ook door de symptoommolen.
Na zonder twijfel meer blootstelling bij *\%/* nu met omicron het virus bij de horens gevat en moét sinds nieuwjaar minimaal drie keer besmet zijn: Direct contact met positief getestten.
Nergens last van en na herhaald zelftesten alles negatief.

Gisteren aan de kust uit eten enzo, weer op de boerderij koele ontvangst; letterlijk.
Omdat het hier ´s nachts vriest (op de kust na is Spanje een :brr: land in de winter) was er behoorlijk ´paniek´ omdat de kachel niet trekt. Hersengymanstiek voor een creatieve oplossing, paar uur lichamelijk gymnastische toeren en de boel trekt weer. Heb meer last van de koolmeuk dan van covid!

Hier diesel 1.48 bij witte pomp @Pandora2. Dat is effectief ´duurder´ dan in NL want het minimum loon is net meer dan 900 per maand. Ben nu de held hier dus een pakt gesloten met residente dame. Om brandtofkosten te drukken :D _O-
Beperkt de mobiliteit meer dan milieunormen en covidregels.

Hier in Andalucia is de QR code weer twee weken verlengd. Volstrekt loze politieke symboliek; nergens om gevraagd gister en dat was in besmettings-hotspot Teatinos!!
De cijfers mbt besmetten (getest) en doden (´met covid´) zijn in feite betekenisloos geworden. Niemand kent iemand (uitzondering blablabla) die meer dat beneden het water is van omicron. De ´vergrieping´ van covid daardoor eigenlijk algemeen. Ja, er gaan mensen dood; dat is normaal :)*
Iedereen (op de uitzonderingen na die dit bevestigen) haalt zich er nu de schouders over op. Begrijpelijk en imo terecht. Braaf masker mee/op en verder gewoon doen wat je wil doen. Dat zelfs in bekende besmettingshaarden echt nérgens om de QR code gevraagd wordt spreekt boekdelen.

@996981 híer is de T-cellen test op verzoek door een individu alleen via de private sector (één ziekenhuislab in Madrid) beschikbaar en kost dan een 500 of zo euros.
Een veel goedkopere praktijktest is zo direct mogelijk kontakt met een positief getestte en een week later een zelftest een paar dagen herhalen. Míjn t-cellen moeten inmiddels een tígdubbele blauwdruk hebben; besmetting, vaccinatie, besmettingen, booster, besmettingen, nergens last van -> superresistentie ;)

Pandora2 schreef:
Echt ? Het nuttige aan het aangename koppelen.
Ik zie het helemaal zitten {:} :D


Klopt.
Wel even heel goed nakijken waar je heen gaat want de regels/handhaving verschillen per deelstaat. Cataluña en Valencia zijn een stuk strenger dan Andalucía en Madrid het meest ontspannen. Madrid echter :brr:

www.homocaballus.net

mysa

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:51

Pandora2 schreef:
Het protestkonvooi komt vandaag aan in Ottawa.

Als ik dit stukje zo lees, dan blijkt het toch niet echt te gaan om zo'n vreedzaam protest...ze vrezen rellen zoals met de bestorming van het Capitool vorig jaar. Dat waren ook niet bepaald lieverdjes }>

En er zou ook iets gelijkaardigs richting Brussel komen als ik het goed begrijp.
Zal dan wel met iets minder en kleinere trucks moeten zijn :=

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... hp&pc=U531


Iets meer dan 100 trucks en zo'n 400 personen auto's...
Maar worden foto's gedeeld van een boerenprotest in Dld van een paar jaar geleden.
Niet erg zorgwekkend, tot nu toe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:06

Ik vind het wel ruk dat Europa niet 1 lijn trekt wbt enten en boosteren. Vooral als je jongere bent en in eigen land niet geboosterd kunt worden.

Zebrastreep

Berichten: 9732
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:08

Ik hoor in de omgeving zeer veel herbesmettingen. Voor sommigen is dit al de derde keer....

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:19

Zebrastreep schreef:
Ik hoor in de omgeving zeer veel herbesmettingen. Voor sommigen is dit al de derde keer....


En?
Is niets nieuws en probleemloos (uitzondering blablabla).
Het enige is de verplichte isolering als je het officieel laat testen.

Verder is er weer die begripsverwarring over ´besmetting´. Er zijn besmet en een positief testresultaat. Het is maar wat je ´besmet´ noemt.
Besmet is/wordt momenteel iedereen met een normaal sociaal leven en wel verschillende keren/dag.

www.homocaballus.net

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:44

mysa schreef:
Pandora2 schreef:
Het protestkonvooi komt vandaag aan in Ottawa.

Als ik dit stukje zo lees, dan blijkt het toch niet echt te gaan om zo'n vreedzaam protest...ze vrezen rellen zoals met de bestorming van het Capitool vorig jaar. Dat waren ook niet bepaald lieverdjes }>

En er zou ook iets gelijkaardigs richting Brussel komen als ik het goed begrijp.
Zal dan wel met iets minder en kleinere trucks moeten zijn :=

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... hp&pc=U531


Iets meer dan 100 trucks en zo'n 400 personen auto's...
Maar worden foto's gedeeld van een boerenprotest in Dld van een paar jaar geleden.
Niet erg zorgwekkend, tot nu toe.


Vooral tot nu toe... is erg belangrijk denk ik ;) In Canada zijn ze er toch niet heel erg gerust in...
Ik zie trouwens enkel foto's en filmpjes van Canada, niet van Dld op de verschillende sites.

Zebrastreep

Berichten: 9732
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:06

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik hoor in de omgeving zeer veel herbesmettingen. Voor sommigen is dit al de derde keer....


En?
Is niets nieuws en probleemloos (uitzondering blablabla).
Het enige is de verplichte isolering als je het officieel laat testen.

Verder is er weer die begripsverwarring over ´besmetting´. Er zijn besmet en een positief testresultaat. Het is maar wat je ´besmet´ noemt.
Besmet is/wordt momenteel iedereen met een normaal sociaal leven en wel verschillende keren/dag.



Nou ik denk na 3x dat je er wel aardig zat van bent.....

--

Ik ben eigenlijk wel voor een onderzoek naar T-cellen. Ik vindt het een interessante theorie in ieder geval. Ik klop dit even flink af maar iedereen hier thuis is al eens in contact geweest met iemand met corona en soms ook vaker als 1 keer. En toch ontspringen we de dans elke keer...

Nu zal je zien volgende week allemaal corona :+

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:20

996981 schreef:
Dit werd 11 januari dit jaar gepubliceerd. In de Nederlandse media heb ik er niks over gehoord. Jammer! Vind het interessante materie

Jawel joh, dat hebben we zelfs binnen dit topic nog besproken. Zie pagina 275 waar Babootje het artikel uit de Telegraaf quote hierover.

[CV] Algemeen Coronatopic #8

Om mezelf te quoten 2 pagina's verder:
enzino schreef:
Ik kan het Telegraaf artikel niet inzien omdat het premium is, maar ik neem aan dat het artikel gebaseerd is op het volgende onderzoek:
https://www.nature.com/articles/s41467-021-27674-x

Needje schreef:
Klinkt goed. Ik ben altijd verkouden. Dus is dat misschien nog ergens goed voor :')

Misschien ook niet:
Dr. Simon Clarke, an associate professor in Cellular Microbiology at the University of Reading, who was not involved with the study, said that people who have had colds should not assume they are protected against SARS-CoV-2 because many colds are not caused by coronaviruses and further research is needed on the matter.

purny

Berichten: 27457
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:22

Zebrastreep schreef:
Ik hoor in de omgeving zeer veel herbesmettingen. Voor sommigen is dit al de derde keer....

Ik denk dat het ook een kwestie van tijd is dat iedereen die gevaccineerd en geroosterd is besmet zal zijn.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

996981
Berichten: 9681
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:24

enzino schreef:
Jawel joh, dat hebben we zelfs binnen dit topic nog besproken. Zie pagina 275 waar Babootje het artikel uit de Telegraaf quote hierover.

[CV] Algemeen Coronatopic #8

Een premium artikel van een B-krant. Van dit nieuws zou je toch mogen verwachten dat het breder uitgemeten wordt in de media als NU.nl en NOS?

Zal aan mij liggen

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Needje

Berichten: 19199
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:30

purny schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik hoor in de omgeving zeer veel herbesmettingen. Voor sommigen is dit al de derde keer....

Ik denk dat het ook een kwestie van tijd is dat iedereen die gevaccineerd en geroosterd is besmet zal zijn.

Vaccineren ok. Besmet raken. Het moet maar. Maar roosteren ga ik mezelf niet hoor _O-

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:34

purny schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik hoor in de omgeving zeer veel herbesmettingen. Voor sommigen is dit al de derde keer....

Ik denk dat het ook een kwestie van tijd is dat iedereen die gevaccineerd en geroosterd is besmet zal zijn.


Maak daar meer iedereen, punt van. Geroosterd of niet ;)

Wij hier nu 3.000 per 100.000 geregistreerde nieuwe gevallen /dag.
Dat is 3 op 100.
Maak daar maar 3 keer zoveel van in werkelijkheid.
9 op 100.
10 dagen besmettelijk. maar maak daar de huidige 7 van:
63 op de 100.
Daar blijft hoeveel van thuis? De rest loop rond. Kom je tegen.

Hier is die 3.000 al een gedaald cijfer; een neerwaardse trent. Imo heeft iedereen het nu wel gehad. Actief, merkbaar of afgegleden.

www.homocaballus.net

purny

Berichten: 27457
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:11

Damn you... autocorrect

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:15

Coby schreef:
BigBen schreef:
Hoeft niet. Een simpele luchtzuiveraar met hepa-filter (± 500 euro) haalt in een lokaal van 100 vierkante meter nagenoeg alle virussen uit de lucht.


Uit eigen ervaring is een aanpassing aan de ramen kosten per lokaal a 160 euro al te veel.
Besturen zijn gewend het geld in onderwijs te besteden. Steen/gebouwen is niet prioriteit. Helaas nu ook niet.

Hier kan ik me echt verschrikkelijk aan ergeren. Het is toch echt belachelijk. Zet een luchtzuiveraar in ieder klaslokaal, en je kunt die telkens terugkerende besmettingen sterk beperken. Maar neen, die 500 euro is er teveel aan.

il faut d'abord durer

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:27

Huertecilla schreef:
BigBen schreef:
Vertel dat maar aan de 382 doden/dag in Spanje.
Op 2 december waren dat er 42.

Doden waaraan? Grote vraag. Antwoord is meer dan tweederde aan iets anders maar toevallig ook mét covid. Daarbij ook nog eens meerderheid met fors overgewicht.
Je weet dat er 48 miljoén zijn in Spanje? Grijzer dan in NL?

Dood aan corona.

In België worden alleen mensen gestorven aan corona meegenomen in de cijfers. Dat zal in Spanje niet anders zijn. Natuurlijk worden er fouten gemaakt, zowel in de ene als in de andere richting, maar al bij al zullen de cijfers redelijk accuraat zijn.

Je hebt gelijk dat het percentage tov de totale bevolking nog erg laag ligt, maar het absolute cijfer gaat wel snel omhoog. Dat is trouwens ook in het VK, in Frankrijk, en in België het geval.

il faut d'abord durer

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:30

Huertecilla schreef:
Ik MOÉT meermaals besmet zijn:
Waarschijnlijk eerste keer al gelijk eind januari 2020 door een reizigster uit Wuhan. Toen wel alle symptomen doch het werd toen nog niet serieus genomen en test was nog toekomst. Huislief en zoon ook door de symptoommolen.
Na zonder twijfel meer blootstelling bij *\%/* nu met omicron het virus bij de horens gevat en moét sinds nieuwjaar minimaal drie keer besmet zijn: Direct contact met positief getestten.
Nergens last van en na herhaald zelftesten alles negatief.

Nu ben je jezelf aan het wijs maken dat je tóch besmet bent geweest.
Grappig vind ik dat.

il faut d'abord durer

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:31

Echt hè? Nergens last van, zelftesten negatief... maar nee, hij moet besmet zijn geweest. :')


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Gea99, Pytje en 144 bezoekers