Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 10:12

Vorige topics:
[CV] De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China
[CV] Algemeen Corona-topic #2
[CV] Algemeen Corona-topic #3
[CV] Algemeen Coronatopic #4
[CV] Algemeen Coronatopic #5
[CV] Algemeen coronatopic #6
[CV] Algemeen Coronatopic #7

Moderatoropmerking:
Regels:
- Geen flauwe opmerking of afbeeldingen delen die niks toevoegen aan het topic.
- Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is.
- Onthoud dat dit geen 'overtuig de ander'-topic is, accepteer dat er verschillende visies zijn en hou het bij inhoudelijke argumenten zonder anderen te beledigen of belachelijk te maken.

Ga er bij het lezen van berichten van andere gebruikers vanuit dat ze het goed bedoelen: de meeste ruzies online ontstaan niet doordat mensen een hekel aan elkaar hebben maar doordat ze elkaar verkeerd begrijpen. Zorg ervoor dat je eigen berichten duidelijk zijn en positief of in ieder geval neutraal overkomen. Sneren onder water, al dan niet goed verpakt sarcasme, grove of denigrerende opmerkingen, beledigingen en persoonlijke aanvallen zijn slopend voor een discussie en daarom niet toegestaan.

De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten.

Het is niet toegestaan om Bokt op welke manier dan ook te gebruiken om een ruzie uit te vechten. Net als in het echte leven kom je op Bokt mensen tegen die je niet mag, waar je al problemen mee had of waar je gewoon de zenuwen van krijgt. Gelukkig is Bokt groot genoeg om iemand te ontlopen of te negeren. Eventueel kan de foei-functie je hierbij helpen.

Klein verzoek: als je informatie deelt die voor veel onrust kan zorgen bij andere gebruikers maak dan duidelijk waar je het bericht vandaan hebt. Deel een bron als die er is en geef het aan als je niet zeker weet of de informatie klopt. Zo voorkomen we met z'n allen onnodige paniek.


Moderatoropmerking:
Ook in tijden van Corona blijven de regels van het auteursrecht gewoon gelden. Er zijn een aantal uitgevers die op voorhand verbieden om artikelen van hun sites of bladen te verspreiden, en dan mag er alleen naar die stukken gelinkt worden. Hooguit met een paar woorden uit het begin. Dat zijn bijna alle grote uitgevers: van Mediahuis (bijvoorbeeld De Telegraaf, maar ook NRC en een aantal regionale bladen) en De Persgroep (bijvoorbeeld AD, alle regionale bladen, Trouw, Parool en De Volkskrant) mogen alleen de eerste paar woorden geciteerd worden en moet daarna worden doorverwezen naar de bron. Hetzelfde geldt voor veel bladen en internetpublicaties, bijvoorbeeld horses.nl

De nieuwsredactie kent die lijst en past hem in haar artikelen ook toe. Maar ook voor elke gebruiker geldt dat je bij het plaatsen van een bericht moet bedenken of je wel het copyright hebt van wat je plaatst. Linken mag altijd, kopiëren van gegevens van een ander mag zonder expliciet gegeven toestemming niet.

Normaal gesproken is het niet zo erg als er eens iets doorglipt, maar we zien dat er nu een grotere behoefte is om informatie te delen en dat er dus ook vaker grotere stukken tekst van anderen geknipt en geplakt wordt. Vandaar dat we nu toch nog een keer duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. Vind je een stuk de moeite waard, omschrijf dan waarom dat zo is en plaats de link. Het is voor auteursrechthebbenden ook een zware tijd.


Wij houden ook dit topic scherp in de gaten en zullen waar nodig bijsturen zodat het topic voor iedereen prettig blijft verlopen.[/quote]


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:15

En we zijn alweer bij nummer 8 zonder enig uitzicht op een betere situatie.

Wat ga je nog verkopen aan het volk? Uitzichtloze situatie want de hoop op een vaccinatie is ook weg..

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:17

Vaccinaties werken wel degelijk : Afbeelding

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:17

sureido schreef:
En we zijn alweer bij nummer 8 zonder enig uitzicht op een betere situatie.

Wat ga je nog verkopen aan het volk? Uitzichtloze situatie want de hoop op een vaccinatie is ook weg..


Nou ik heb nog steeds wel hoop op de vaccinaties, de cijfers zijn ook duidelijk genoeg dat ze wel werken.. We hebben alleen een waardeloze minister die code zwart niet ziet, maar liever met vingertje wijst naar ons :n

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:18

sureido schreef:
En we zijn alweer bij nummer 8 zonder enig uitzicht op een betere situatie.

Wat ga je nog verkopen aan het volk? Uitzichtloze situatie want de hoop op een vaccinatie is ook weg..


Dit gevoel deel ik niet. Ik vind het niet uitzichtloos. En als dat het wel is, alleen omdat er nog steeds zoveel niet vaccineren en de politiek geen langeretermijnverbeteringen wil en investeert in de zorg in plaats van in geld geld geld.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:18

sureido schreef:
En we zijn alweer bij nummer 8 zonder enig uitzicht op een betere situatie.

Wat ga je nog verkopen aan het volk? Uitzichtloze situatie want de hoop op een vaccinatie is ook weg..


Ik vertrouw het vaccin nog steeds hoor! Heb het nu bijna een jaar geleden gehad en ben niet ziek geworden dus ik ben tevreden.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:18

Een vaccinatieplicht moet er sowieso ‘verkocht’ worden. En op dit moment een harde lockdown. En een keer het leger inzetten om de maatregelen te handhaven ipv het overwerkte politiekorps.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Winged

Berichten: 32974
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:19

nou, ik zat even nav de opmerking 'schuldige aanwijzen' even terug te denken aan China. Als ik een schuldige aan zou moeten wijzen, dan denk ik aan de aanpak vanuit hun kant eind 2019.

China heeft volgend jaar de winterspelen. Zij gooien constant kleine lockdowns er in wanneer er besmettingen zijn. https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/02/in ... r-a4064063 Is ook een aanpak.. maar daar heeft de overheid een totaal andere controle dan hier.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:20

Ik zag gister om 21u een cafetaria nog open. Mag dat voor afhaal bv?

[o]

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:20

bigone schreef:
Vaccinaties werken wel degelijk : [ [url=m/FhXiiI.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dit heeft niet alleen met de vacinatie te maken maar ook zeker met de andere maatregelen!

Dislecties, verbeteren mag / graag zelfs, dan wel in PB!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 10:21

imaudy schreef:
Ik zag gister om 21u een cafetaria nog open. Mag dat voor afhaal bv?


Ja afhalen en thuisbezorgd enzo mag volgens mij wel gewoon.

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:21

China is inderdaad heel streng, maar het volk is wel meegaand. Al hebben die mensen geen keus je doet mee en veder niks. In zo'n land zou ik ook niet willen leven maar goed dat komt ook omdat ik gewend ben hoe wij hier leven.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:21

Sheran schreef:
sureido schreef:
En we zijn alweer bij nummer 8 zonder enig uitzicht op een betere situatie.

Wat ga je nog verkopen aan het volk? Uitzichtloze situatie want de hoop op een vaccinatie is ook weg..


Dit gevoel deel ik niet. Ik vind het niet uitzichtloos. En als dat het wel is, alleen omdat er nog steeds zoveel niet vaccineren en de politiek geen langeretermijnverbeteringen wil en investeert in de zorg in plaats van in geld geld geld.

Maar dit veranderd niet, dus ik vind het wel uitzichtloos want:
- de mensen die niet vaccineren gaan ook niet zonder verplichting
- lange termijn lijkt nog steeds niet door te dringen
- geld wordt nu besteed aan lockdowns terwijl die voorkomen hadden moeten worden.

Ik ken genoeg mensen die geen booster willen want we zijn al met zoveel gevaccineerden en moeten alsnog in lockdown dus zij denken ook waar doe ik het voor?

DuoPenotti

Berichten: 28826
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:22

Fitzroy schreef:
Een vaccinatieplicht moet er sowieso ‘verkocht’ worden. En op dit moment een harde lockdown. En een keer het leger inzetten om de maatregelen te handhaven ipv het overwerkte politiekorps.

ja maar ja maar.... onze vrijheden ons recht op bla bla alles te doen wat wij verwende kinkeltjes al altijd deden...

Idd leger inzetten.
Waarschuw dat iedereen die over 10 minuten nog aanwezig is bij een rel de consequenties maar moet aanvaarden...

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:23

Fitzroy schreef:
Een vaccinatieplicht moet er sowieso ‘verkocht’ worden. En op dit moment een harde lockdown. En een keer het leger inzetten om de maatregelen te handhaven ipv het overwerkte politiekorps.


Ik denk dat er super duidelijk gecommuniceerd moet worden dat NIEMAND een vaccinatieplicht wil, en dat we er dus met zijn allen voor moeten zorgen dat we niet in een situatie terechtkomen waarin dat nog maar de enige (snelle) oplossing lijkt te zijn om de ziekenhuizen "soort van" boven water te houden :(:)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:26

Is NL eigenlijk het enige land waar lockdown speelt behalve Oostenrijk?

DuoPenotti

Berichten: 28826
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:28

sureido schreef:
Is NL eigenlijk het enige land waar lockdown speelt behalve Oostenrijk?

welke lockdown?

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:30

Je voelt toch aan je water dat die vanaf begin volgende week begint … alles dicht gok ik op..

Zeker weer niet kijken naar waar we van geleerd hebben dat wel en niet werkt maar alles op één hoop.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:31

Nos live blog

Citaat:
Zelftesten toch aangeraden aan niet-kwetsbaren met klachten
Niet-kwetsbare mensen met corona-achtige verschijnselen kunnen toch een coronazelftest doen. Dat wordt vanaf uiterlijk 3 december het advies van de overheid, dat onder meer op de website van het RIVM komt te staan. Tot nu toe worden zelftesten alleen aangeraden aan mensen die geen klachten hebben, maar willen controleren of ze het virus echt niet hebben opgelopen. Dat is omdat de zelftest minder betrouwbaar zou zijn.

Maar vanwege de drukte bij de GGD's adviseert het OMT nu toch om het laagdrempeliger instrument in te zetten. "De sensitiviteit van de zelftest is lager dan de PCR-test, maar de detectiekans kan vergroot worden door de zelftest kort na het ontstaan van de klachten af te nemen en de volgende dag opnieuw te testen."

Wie met een zelftest 'positief' test, moet alsnog naar de GGD. Dat is nu ook al het geval.

Het kabinet neemt dit advies over. Het vindt zelftesten een goede aanvulling op de testmogelijkheden die er al zijn. Het zegt er uitdrukkelijk bij dat er gekeken moet worden wat de effecten zijn en dat het advies ook weer teruggedraaid kan worden.


Ik hoop dat hierdoor de testdrempel wat lager wordt. Nu moeten nog voldoende thuis testen te koop blijven

Wat betreft lockdown, er zijn meer landen die nu soort van maatregelen hebben, of avondklok, of winkels minder open, of beperkingen voor niet gevaccineerden. Alleen Gb heeft alles losgelaten geloof ik.

En is dat werkelijk van belang wat andere landen doen? de cijfers zijn gewoon belabbert slecht en lijken op geen enkele manier te verbeteren. :n

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:44

sureido schreef:
Je voelt toch aan je water dat die vanaf begin volgende week begint … alles dicht gok ik op..

Zeker weer niet kijken naar waar we van geleerd hebben dat wel en niet werkt maar alles op één hoop.

Volgens mij hebben de beleidsmakers niets geleerd de laatste anderhalf jaar, ze trappen elke keer in dezelfde valkuil.
Alle maatregelen weg en hoppa, daar gaan we weer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:47

Karuna, tuurlijk is dat van belang :') Als bij het ene land waar je kwa vaccinatiegraad een beetje hetzelfde zit, en ziet dat een bepaalde aanpak fantastisch werkt, leer je daar toch van?!

Maar dit kabinet leert alleen niet zo heel goed, dat hebben we wel gezien :+ En misschien mag er ook een bezem door het OMT.

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:50

karuna schreef:
Nos live blog

Citaat:
Zelftesten toch aangeraden aan niet-kwetsbaren met klachten
Niet-kwetsbare mensen met corona-achtige verschijnselen kunnen toch een coronazelftest doen. Dat wordt vanaf uiterlijk 3 december het advies van de overheid, dat onder meer op de website van het RIVM komt te staan. Tot nu toe worden zelftesten alleen aangeraden aan mensen die geen klachten hebben, maar willen controleren of ze het virus echt niet hebben opgelopen. Dat is omdat de zelftest minder betrouwbaar zou zijn.

Maar vanwege de drukte bij de GGD's adviseert het OMT nu toch om het laagdrempeliger instrument in te zetten. "De sensitiviteit van de zelftest is lager dan de PCR-test, maar de detectiekans kan vergroot worden door de zelftest kort na het ontstaan van de klachten af te nemen en de volgende dag opnieuw te testen."

Wie met een zelftest 'positief' test, moet alsnog naar de GGD. Dat is nu ook al het geval.

Het kabinet neemt dit advies over. Het vindt zelftesten een goede aanvulling op de testmogelijkheden die er al zijn. Het zegt er uitdrukkelijk bij dat er gekeken moet worden wat de effecten zijn en dat het advies ook weer teruggedraaid kan worden.


Ik hoop dat hierdoor de testdrempel wat lager wordt
. Nu moeten nog voldoende thuis testen te koop blijven

Wat betreft lockdown, er zijn meer landen die nu soort van maatregelen hebben, of avondklok, of winkels minder open, of beperkingen voor niet gevaccineerden. Alleen Gb heeft alles losgelaten geloof ik.

En is dat werkelijk van belang wat andere landen doen? de cijfers zijn gewoon belabbert slecht en lijken op geen enkele manier te verbeteren. :n

Ben bang dat dat ijdele hoop is Karuna.
Dat mensen de centen kunnen en willen uitgeven om te testen heb ik toch vraagtekens bij.
Zag ik in eerdere berichten al voorbij komen, als ik het zelf moet betalen doe ik dat niet.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:52

Ik las ook dat je straks met klachten ook 2 dagen achter elkaar een zelftest mag doen om de druk op ggd te verminderen. Advies van omt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:54

Iedereen gewoon thuis blijven en alleen noodzakelijk de deur uit zou al schelen.
Niet van hot naar haar kleppen, ook niet als het ergens rustig is, is toch altijd meer mensen dan je thuis zou treffen

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:54

pmarena schreef:
Fitzroy schreef:
Een vaccinatieplicht moet er sowieso ‘verkocht’ worden. En op dit moment een harde lockdown. En een keer het leger inzetten om de maatregelen te handhaven ipv het overwerkte politiekorps.


Ik denk dat er super duidelijk gecommuniceerd moet worden dat NIEMAND een vaccinatieplicht wil, en dat we er dus met zijn allen voor moeten zorgen dat we niet in een situatie terechtkomen waarin dat nog maar de enige (snelle) oplossing lijkt te zijn om de ziekenhuizen "soort van" boven water te houden :(:)


Van mij hoeft niemand zich te vaccineren. Maar ik vind niet dat je hospitalisatieverzekering nog moet tussenkomen bij Corona dan, of ze kunnen zoals de reisverzekering vragen dat je dan extra betaalt.

Als je rookt betaal je voor je schuldsaldo verzekering op je huis ook een pak meer.

Heb je een ziekte betaal je ook meer voor je hospitalisatie (en dat is dan nog meestal compleet buiten je eigen invloed om).

Ik zou dat persoonlijk wel een goede oplossing vinden.

Verder vaccineren in bepaalde beroepen gewoon verplichten. Er bestaat al verplichting op vaccinaties tegen andere ziektes voor deze groepen, ik zie niet in waarom je het coronavcaccin niet zou meenemen?

Edit: die mensen kunnen dan uiteraard kiezen om ander werk te gaan doen. Dus verplicht zijn ze niet, het hoort dan gewoon wel bij je beroep.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Alocasia, Anoukjuuuhh, ARCTN, Bowo, Brandje_04, brennie85, carina, corinadrenth, Dennenboom, Firegirl, Ghazella, Hootje, ingvdh, Inney, Jade91, Larissajulia, Lieuwkje_90, lina1998, Lisa_22, mirriejj, Petra_O, Phen, pluklief, Prairy, Tucktuck, Vjestagirl, xPearl, ynskek en 67 bezoekers