Booster vaccinatie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:05

Zebrastreep schreef:
En weer terug on topic denk ik :o


Even een vraagje aan iedereen hier. Ik zie dat Pfizer en Moderna nog bezig gaan met een uitbreiding van het vaccin vanwege de nieuwe variant. Nu zit ik te denken om daar in ieder geval op te gaan wachten , anders helpen straks de gezette boosters al niet eens meer lijkt mij..

Wat denken jullie? Als de booster genoeg blijkt te zijn is dat ook prima maar het schoot mij ineens te binnen.


Ik zit een beetje met hetzelfde!! Aan de ene kant wil ik de booster zsm. Aan de andere kant twijfel ik om me te laten prikken op antistoffen en bij voldoende antistoffen te wachten.
Ik merkte ook dat eer iedereen om mij heen gevaccineerd was, ik alweer twijfelde over de werkzaamheid van mijn vaccinatie en naar mijn idee er pas echt laat “plezier” van had. Klinkt stom maar het zou wel fijn voelen als ik gelijk zou lopen met vrienden en familie.

Maar volgens die Europese regel die ze willen invoeren (dacht ik) is mijn vaccinatie al verlopen. Ik heb 9,5 maand geleden mijn tweede vaccinatie gehad. Dus ergens wil ik ook gewoon dat dat op orde is.

En ik wil wel beschermd zijn. Bij mijn dochter op school beginnen besmettingen toe te nemen. Vandaag weer in 3 klassen besmettingen, maar klassen hoeven vooralsnog niet naar huis. Kind uit het groepje van mijn dochter had een positieve test en 2 anderen zitten thuis met klachten. En ze zitten maar met 5 in een groepje. Het is niet zozeer de vraag of, maar meer wanneer iemand van ons Corona krijgt denk ik.


pien_2010

Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:07

Vayo in Frankrijk geldt dat na 6 maanden je vaccinatie wat minder wordt. Na 5 maanden mag iedereen (12 ++) booster halen.
Het is dus niet dat het niets meer doet,maar wordt minder en minder.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:42

En met de booster knallen de antistoffen weer naar boven en zitten vaak weer echt hoog.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

pien_2010

Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:53

98% las ik ergens in een Frans artikel!

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:57

Mooi pien
Ik ga na 3de vaccinatie nu met Pfizer gelijk.met mijn man een 4de halen
Hij is bijna 70 en ik.mag mee
Antistoffen na de.pfizer zijn iig beter al dan na 2x AZ

Dus wie weet komt het nog goed :D

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:15

Echwel schreef:
Mooi pien
Ik ga na 3de vaccinatie nu met Pfizer gelijk.met mijn man een 4de halen
Hij is bijna 70 en ik.mag mee
Antistoffen na de.pfizer zijn iig beter al dan na 2x AZ

Dus wie weet komt het nog goed :D

Ik hoop dat ik ook met mijn man mee mag. Hij wordt binnenkort 80 maar heeft nog niets gehoord. Ik heb ook AZ gehad.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:18

Zodra hij zijn oproep heeft of wanneer je de oproep leest dan telefonisch de afspraak voor jullie tweeën maken Morrie, online blijkt niet te kunnen. Op de brief wachten is niet nodig maar wel moet er de oproep voor het geboortejaar zijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:19

Morrie ik heb al 1x pfizer over de az gehad
En mag nu een 4de voor opkrikken antistoffen
Ik had nl.niks opgebouwd door medicijnen

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:36

Vanmorgen mijn booster gehad (Pfizer)en tot nu toe geen klachten behalve een wat beurse arm. :)

Onderschrift

madeliefw

Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:57

Ik heb een uitnodiging, 13 dec. Hopelijk voor die tijd geen corona oplopen

[o]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:02

Ik hoop dat de cliënten bij ons snel geprikt worden. Ik zie gewoon nog voor me hoe het vorig jaar ging. Dat hoop ik echt niet weer mee te maken. In de verpleeghuizen loopt het alweer helemaal uit de hand. Ik vind dat echt heel erg. Er is echt niks geleerd in die bijna 2 jaar dat we in deze crisis zitten lijkt het soms wel.

Zebrastreep

Berichten: 9689
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:08

Corona komt hier steeds dichterbij in mijn omgeving.... Ik wil nu ook wel graag een booster hebben... Maar als ik pech heb nog een dikke maand volhouden , wordt wel lastiger nu.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

herr_balou
Berichten: 1430
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:59

SusanH schreef:
Ik hoop dat de cliënten bij ons snel geprikt worden. Ik zie gewoon nog voor me hoe het vorig jaar ging. Dat hoop ik echt niet weer mee te maken. In de verpleeghuizen loopt het alweer helemaal uit de hand. Ik vind dat echt heel erg. Er is echt niks geleerd in die bijna 2 jaar dat we in deze crisis zitten lijkt het soms wel.

Yup.
Eerder dit jaar lukte het - na wat opstartproblemen - om per week 1 miljoen prikken te zetten. Dat zou nu toch minstens de helft moeten kunnen zijn...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 07:49

Het is ook veel makkelijker nu want er hoeft maar 1 afspraak per keer gepland te worden. Burgemeester van het Westland zat gisteren bij Nieuwsuur die zei ik ga het zelf doen, als in: zelf organiseren. Dan gaat het een stuk sneller allemaal.

pien_2010

Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 08:41

Ja het is heel jammer en ik snap het ook niet echt wat nu eigenlijk het probleem is. Er is een heel leger van doktersassistentes, gepensioneerde verpleegkundigen en artsen, studenten en die mogen allemaal prikken. Zo moeilijk is het niet intramusculair prikken. Dus hoppakee gaan met die banaan, want die mensen willen dit echt wel doen.
Als , een normaal zo slecht georganiseerd land als Frankrijk dit zo goed kan organiseren, dan moet het altijd zo goed georganiseerde Nederland dat met twee vingers in de neus nog beter kunnen doen. Het frustreert gewoon dat zoveel vrienden van ons de booster nog niet hebben gehad met deze cijfers op het moment wereldwijd.

Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 08:58

Volgens de minister blijken veel minder beroepen te mogen vaccineren dan dat daar bekend is. Daar gaat het al fout in de organisatie.

pien_2010

Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:34

Hier mag iedereen die 12++ is die langer als 5 maanden geleden ingeënt zijn. De 65++ en de zieken hebben eerst de kans gehad. Vanaf eind november mag iedereen die aan bovenstaande criteria voldoet. Dat maakt het heel erg simpel, want je prikt gewoon weg wat je kan, elke dag weer. Zowel met afspraak als priklocaties zonder afspraak kunnen mensen zich laten enten en je krijgt gelijk op papier je QR code mee, die je binnen kunt halen in je covid app zodat je pass sanitair groen vinkje geeft bij controle.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:41

Dat zouden ze hier ook moeten doen maar nee, eerst een brief sturen, dan naderhand door ggd die gegevens weer invoeren en dan krijg je je QR code. Het kan zoveel simpeler en zeker administratief tijd besparend.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:43

Toen vorig jaar aflopend op leeftijd werd geprikt zat daar logica achter: er waren niet zoveel vaccins, en hoe ouder hoe meer risico. Nu is die beperking van hoeveelheid vaccins er niet, hooguit van hoeveel personeel er is. Daar kom je vanzelf achter als je belt lijkt me.

Overigens is het in dit geval misschien ook wel weer beter wat langer te moeten wachten, met een beetje geluk kun je dan een booster met een omikron of delta specifiek vaccin krijgen. Dat zou dan weer een voordeel zijn van het trage gedoe hier :D

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:11

Ja wij als personeel balen ook. Er wordt vanuit het management aangegeven dat we niet genoeg mankracht hebben.Dit is echt onzin, in iedergeval voor onze regio. We hebben regelmatig een halve dienst vrij weinig te doen.Voor mijn gevoel spelen er teveel organisaties een rol, die eigenlijk niet van elkaar weten hoe het ervoor staat.

Life is a mirror

pien_2010

Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:31

Dat dacht ik ook Ibbel jouw opmerking over de vaccinatie waarin de omikron variant is opgenomen. Zo heeft ieder nadeel toch weer zijn voordeel.

tienus63

Berichten: 11742
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:20

Aan de andere kant denk wanneer je de griepspuit krijgt, de variant die dat seizoen rond gaat, zit ook niet altijd in de spuit.

Ik heb zoiets jas me de booster er maar in.

Ik vraag me af hoe de rest van Europa en de wereld omgaat met de boosters die hier gezet worden; de ene heeft ze binnen 5 maanden na volledige vaccinatie, de ander pas na maand of 9.
Hoe geldig is je QR dan nog als je naar een land wilt waar beleid is dat iedereen binnen 6 of 7 maanden de booster ontvangt?
Of zal dat dan tzt net zo gaan als de verplichting vaccinaties voor bepaalde landen?

#trotsoponzeboeren

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:24

Ik denk dat we aardig richting paardeninfluenza-schema gaan :))
Drie basisentingen, daarna jaarlijks herhalen (hoewel de antistoffen eigenlijk maar 9 maanden op peil blijven). En doe je FEI wedstrijden (lees: wil je naar bepaalde buitenlanden), dan ent je dus 2x per jaar (vanwege die 9 maanden werking) :+

sterregoud
Berichten: 1799
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:24

pien_2010 schreef:
Ja het is heel jammer en ik snap het ook niet echt wat nu eigenlijk het probleem is. Er is een heel leger van doktersassistentes, gepensioneerde verpleegkundigen en artsen, studenten en die mogen allemaal prikken. Zo moeilijk is het niet intramusculair prikken. Dus hoppakee gaan met die banaan, want die mensen willen dit echt wel doen.
Als , een normaal zo slecht georganiseerd land als Frankrijk dit zo goed kan organiseren, dan moet het altijd zo goed georganiseerde Nederland dat met twee vingers in de neus nog beter kunnen doen. Het frustreert gewoon dat zoveel vrienden van ons de booster nog niet hebben gehad met deze cijfers op het moment wereldwijd.


Ja, het is opvallend hoe traag Nederland is in dit opzicht. Zowel Frankrijk als België doen het beduidend beter. In België worden mensen met Janssen naar voren gehaald, om alvast hun booster te krijgen, terwijl wij hier als 50 + ( met Janssen) moeten wachten tot waarschijnlijk februari ?
Voorzichtig aan doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:11

Probleem hier in NL is dat er eindeloos overlegd moet worden en men eerst de kat uit de boom kijkt. Dat moet je in een crisis nu net niet doen. Er is voorraad genoeg. En mensen die mogen prikken zijn er ook zat. Het gaat mis in de aansturing.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, GrapeshotBot, SemrushBot en 18 bezoekers