Zelftest lukt niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Zelftest lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 20:07

Hebben meer mensen last van niesen door het wattenstaafje in de neus?
Het lukt mij niet correct een zelftest te doen want zodra dat stokje ook maar een tel in mijn neus zit begin ik te niesen en mijn ogen te tranen. Dus kans om te draaien oid heb ik helaas niet. Heb op deze manier al een paar zelftests verprutst. Gelukkig is het voor de zekerheid maar toch vervelend als ik mijn omgeving niet gerust kan stellen.
Is er een handige manier dat het wel lukt? Heeft er iemand tips?
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 16-11-21 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Zelftest lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:09

Ja ik ook! Ik heb geprobeerd vol te houden maar na 5 minuten explosief niezen heb ik het opgegeven :+

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Zelftest lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:14

Hoe is het als je je laat testen in een teststraat?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 20:16

M1994 schreef:
Hoe is het als je je laat testen in een teststraat?

Geen idee daar ben ik nog niet geweest

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:19

Ik test helaas iedere week al heel lang nu zelf op advies van de huisarts. Dat voorkomt een continue gang naar de ggd. Inmiddels maakt het me geen biet meer uit. :+ Maar wat ik als geniale tip kreeg van mijn huisarts. Knijp in je neus waar het staafje zit, en al draaiend met die tegendruk van de vingers terwijl ik diep zucht door mijn open mond en mijn ogen dicht. Dat voorkomt ik dat ik enorm ga niezen. Kokhalzen nog wel maar dan zit ik hoog genoeg het het staafje. :')

Maar sindsdien krijg ik geen enorme niesbuien meer. Je zorgt voor een stevige druk waardoor de kriebel eigenlijk opgeheven wordt.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:21

Ik vind het zelf voor in mijn neus ook eigenlijk nog vervelender dan achterin. Misschien kun je proberen om de test dieper te doen. Zolang je naar beneden gaat (vanaf zijaanzicht gezien richting je oorlel), kun je dan een heel stuk en op een gegeven moment wordt het bij mij dan minder gevoelig.

Probeer ook eens om je lippen een beetje van elkaar af te houden en eventueel ook nog extra te letten op een ademhaling door je mond.

De tranende ogen ga je overigens niet kunnen voorkomen, maar hopelijk helpt het wel tegen het niezen.

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Zelftest lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:24

Ik vind dat slappe kriebelstokje echt verschrikkelijk, hou het ook niet lang vol idd.
De officiƫle PCR test bij een teststraat vind ik veel minder vervelend.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Zelftest lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:30

Waarschijnlijk hou je hem dan teveel omhoog waardoor er een nies wordt uitgelokt. Probeer het stokje over de 'bodem' van je neus naar achteren te schuiven. Horizontaal richting je oorlel zegmaar :+

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Zelftest lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:55

Over de onderkant van je neus en goed door je mond ademen

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 22:04

Inmiddels gelukt bedankt voor de tips! En gelukkig ook negatief.