Ervaringen mensen met epilepsie en coronavaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:49

Ik heb een paar jaar geleden enkele aanvallen gehad, maar sinds de start van medicatie geheel aanvalsvrij. Gevaccineerd met AstraZeneca, geen problemen gehad.

In het algemeen kan koorts een trigger zijn voor een aanval en daarmee kan dus een heel normale reactie op een vaccinatie een trigger zijn. Zal natuurlijk verschillen van persoon tot persoon hoe groot dat effect is.
Ik kreeg pas achteraf het advies van een andere arts dat het in principe voor mij nuttiger was geweest om 's avonds meteen paracetamol te nemen om koorts te voorkomen en dat het mijn geval niet zo nuttig was dat ik langer dan de standaard 15 minuten na het prikken moest blijven wachten. Maar zoals ik al schreef, ik heb geen problemen gehad.


Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ervaringen mensen met epilepsie en coronavaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-21 16:01

Echt niet fijn Hahahatsjoe voor je man :(:)

Fijn dat het bij jou goed ging Manou!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen mensen met epilepsie en coronavaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:52

Even ingevuld voor een goede vriend van ons. 31 jaar, epilepsie na een zeer ernstig ongeluk toen hij 14 was. Epilepsie is niet onder controle. Gebruikt medicatie.Heeft soms periode van langere tijd geen aanvallen en dan weer 3 per week bijvoorbeeld. Is gevaccineerd met Pfizer en heeft in zijn geval niks verandert.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Ervaringen mensen met epilepsie en coronavaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:57

Heb je veel schrik voor een vaccinatie, Anna? :)

Ik gebruik Keppra en bij mij is er niets veranderd. Geen specifieke neurologische problemen. Ik heb zowel Moderna als Pfizer gehad.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:40

Anna79 schreef:
Hallo,

Ik ben voor mijzelf op zoek naar ervaringen (liefst uit de eerste hand) van mensen met epilepsie die zich hebben laten inenten tegen corona.

Ik zou graag willen weten:
- wat voor vorm epilepsie je hebt?
-je een man of vrouw bent?
-je leeftijd?
-of de epilepsie stabiel was of niet voor de vaccinatie?
-welk vaccin je hebt gehad en hoe je erop reageerde en hoe het nu is.

Alvast heel erg bedankt!

Ps; ik heb hierover contact met mijn behandelaar, maar ik ben nog op zoek naar ervaringen.


Vorm van epilepsie: absences
Vrouw.
24 jaar.
Epilepsie is sinds 2012 gelukkig erg stabiel bij mij dankzij de medicatie(slik ethymal).
Ik heb het vaccin Pfizer gehad 2x en heb helemaal geen last gehad van mij epilepsie alleen een beurse blauwe arm.
Nu gaat het gewoon goed en situatie ook stabiel en zit ik te wachten op de boosterprik.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 12:42

Bedankt Lenaatje en Oscar.
Oscar; ja ik vind het heel spannend, ik zou het niet eens een ramp vinden als ik een aanval zou krijgen door de vaccinatie, hoewel leuk anders is. Echter de laatste keer, nu 7 jaar geleden raakte mijn schouder toen uit de kom en flink beschadigd, waarna ik 4 maanden moest revalideren. Een schouder die eens uit de kom geweest is, gaat gemakkelijker weer uit de kom, dus verhoogd risico in dat opzicht. Bovendien heb ik momenteel een peesontsteking in mijn andere schouder, dus ja, dat maakt het allemaal wat lastiger.

Fijn Nardash!

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Ervaringen mensen met epilepsie en coronavaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:30

Ik werk in de zorg met cliënten met diverse vormen van epilepsie. Epilepsie wisselend per cliënt meer of minder goed onder controle. Al naar gelang de woonplek verschillende vaccins gekregen. Ik heb nergens cliënten gezien (of gehoord van collega's) die er (meer) toevallen van kregen.

Bij mijn eerste enting was er iemand voor me met epilepsie. Die werd ook op een aparte plek in de wachtruimte na de enting gezet. Blijkbaar zaten daar allemaal mensen die extra in de gaten gehouden werden om een of andere reden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Ervaringen mensen met epilepsie en coronavaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:32

Och jee, dan begrijp ik wel dat je het spannend vindt.
'k Heb dat zelf ook wel hoor, bij mij zitten er ook nogal wat ogen en haken aan, en da's toch wel een dingetje.
Ik wens je in elk geval veel succes en hoop dat het lukt om een goede keuze te maken.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 16:14

Oscar schreef:
Och jee, dan begrijp ik wel dat je het spannend vindt.
'k Heb dat zelf ook wel hoor, bij mij zitten er ook nogal wat ogen en haken aan, en da's toch wel een dingetje.
Ik wens je in elk geval veel succes en hoop dat het lukt om een goede keuze te maken.


Dankjewel Oscar!

Fijn dat het goed ging Estja!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, aliida, Bloemetje75, Bullebeest, Gompernikkel, Hanneke1989, KleinBoefje, Laure, Lisewiesje, Marlou91, spookyskippy, WendyShet, Zira1994 en 105 bezoekers