Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:30

Wij vaccineren nog steeds geen 2e vaccinatie na Janssen hoor.Dit zal voor alle regio's gelden.Zorgpersoneel en op medische indicatie zullen de uitzondering zijn.De link die wordt gedeeld geeft ook helemaal niet aan dat het kan.Er staat alleen dat je voor Janssen kan kiezen of voor Pfizer.Janssen is nog steeds 1 vaccinatie.

Life is a mirror


Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:50

_Reneee schreef:
Fitzroy schreef:
Weet je dat echt zeker? Want dan zou iedereen dat toch doen met Janssen?


Ik wil echt geen andere dan Janssen.. :(


Of hopen dat Sanofi/GSK of Novafax als 3e (en 4e, 5e etc) beschikbaar komen.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:56

Mijn werk gaat een booster doen met pfizer. Ik heb dan eind april jansen gehad en nu pfizer. Hopelijk kom ik daarmee wel oostenrijk in

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:18

Laten ze eerst maar eens de landen die nog helemaal niet zo veel mensen gevaccineerd hebben deze vaccinaties geven.
Dan kun je een keer niet naar Oostenrijk om te skiën.

Wat een ongelijkheid.Volgens mij was het plan om de vaccinaties eerlijk te verdelen maar als het erop aan komt nemen de rijke landen gewoon wat ze willen.

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:37

justkid schreef:
Laten ze eerst maar eens de landen die nog helemaal niet zo veel mensen gevaccineerd hebben deze vaccinaties geven.
Dan kun je een keer niet naar Oostenrijk om te skiën.

Wat een ongelijkheid.Volgens mij was het plan om de vaccinaties eerlijk te verdelen maar als het erop aan komt nemen de rijke landen gewoon wat ze willen.

Probleem is dat Pfizer bewaard moet worden bij min 40? dat zijn speciale vriezers en die zijn hier al schaars, laat staan daar + onbetrouwbare stroomvoorziening.

En het is lang niet altijd geen vaccin wat het probleem is, maar mensen die met dank aan social media fake news geen vaccin willen. Of mensen die wel willen, maar niet naar zo'n vaccinatiepunt toe kunnen komen en middelen/geld voor prikbustour ontbreekt ook nog wel eens.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 07:53

Cil_ schreef:
Of hopen dat Sanofi/GSK of Novafax als 3e (en 4e, 5e etc) beschikbaar komen.


Novavax wordt het dan, Sanofi is niet besteld:

Afbeelding

Deze week ook gewoon een tweet gestuurd naar het account van De Jonge, maar hij doet vaag over boosters met Janssen. Het lijkt erop dat Nederland grotendeels op mNRA stuurt, al is er ook nog een vaccin dat wordt ontwikkeld door de Universiteit van Wageningen.

Best vervelend, de mensen die ik ken die niet zijn gevaccineerd zijn enkel nog niet gevaccineerd omdat ze deze vaccins niet willen. Zij wachten echt op eiwitvaccins.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:41

justkid schreef:
Laten ze eerst maar eens de landen die nog helemaal niet zo veel mensen gevaccineerd hebben deze vaccinaties geven.
Dan kun je een keer niet naar Oostenrijk om te skiën.

Wat een ongelijkheid.Volgens mij was het plan om de vaccinaties eerlijk te verdelen maar als het erop aan komt nemen de rijke landen gewoon wat ze willen.


Precies mijn gedachte. Al was natuurlijk vanaf het begin helder dat het zo zou lopen zoals het nu gaat.

Het is nu trouwens al zo dat je naar bepaalde plekken niet meer kunt gaan, als je 1 prik hebt genomen na doorgemaakte infectie bijvoorbeeld (zo heeft Duitsland de inreis regels nu flink aangeschept). Het zou zo fijn zijn als ze in Europa 1 beleid zouden hebben.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:13

_Reneee schreef:
Ik ben juist bang dat er straks geen tweede Janssen te halen valt, maar dat ik verplicht een mnra-vaccin moet. En dan wil ik dus echt niet.

Effectiviteit van vaccins nemen snel af, dus ik snap deze beslissing wel. Alleen klote als je bewust Janssen hebt gekozen en straks wellicht een andere moet.

We doen al jaren hormoonbehandelingen bij kanker met mRNA techniek. Exact dezelfde techniek als die we gebruiken in de vaccins en volkomen veilig gebleken. Je laat je om niets bang maken. mRNA wordt voor heel veel behandelingen juist de toekomst.

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:03

janderegelaa schreef:
_Reneee schreef:
Ik ben juist bang dat er straks geen tweede Janssen te halen valt, maar dat ik verplicht een mnra-vaccin moet. En dan wil ik dus echt niet.

Effectiviteit van vaccins nemen snel af, dus ik snap deze beslissing wel. Alleen klote als je bewust Janssen hebt gekozen en straks wellicht een andere moet.

We doen al jaren hormoonbehandelingen bij kanker met mRNA techniek. Exact dezelfde techniek als die we gebruiken in de vaccins en volkomen veilig gebleken. Je laat je om niets bang maken. mRNA wordt voor heel veel behandelingen juist de toekomst.


Oh dat geloof ik ook best, maar toch vind ik het eng. Dus als ik mag kiezen, kies ik voor wat anders. Maar als ik niet mag kiezen… tja. Mooi balen.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:40

Niet in Nederland, wel in Griekenland. Maar ik heb 2 weken geleden mijn tweede Janssen(/Johnson&Johnson) vaccinatie gehaald.

Hier zit er wel meer vaart in wat betreft booster of 3e vaccinaties. Iedereen die wilt kan een afspraak maken sinds een week of 3 en je kunt snel terecht.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 13:42

Ik zit nu in Frankrijk en overweeg als het lukt hier de booster te halen.
Wat een gedoe!
Afbeelding
De wintersport durf ik zo niet te boeken voor ons 4’en.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:46

Ja ik krijg deze week mijn booster pfizer (zorg) maar wat een gedoe voor iedereen die het niet via de zorg heeft gehad zeg. Succes ermee, als je toch in fr bent, gewoon proberen....

[o]

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:58

Denk eraan dat er in andere landen ook met een ander systeem gewerkt wordt. Ik geloof best dat het in Frankrijk redelijk goed geregeld is, maar er is dus geen garantie dat het gelijk goed gaat in de coronacheck app.Daarnaast staat zo'n vaccinatie dus niet in het systeem van de GGD en kan er dus ook niet geholpen worden met de registratie, mocht dit niet meteen goed gaan.

Ik las ook ergens dat iemand een vaccinatie wilde halen in Amerika,doe dit alsjeblieft niet.Het is een ontzettend gedoe om dat om te zetten naar een vaccinatie die in het systeem geregistreerd kan worden.

Life is a mirror

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 15:01

madeliefw schreef:
Ja ik krijg deze week mijn booster pfizer (zorg) maar wat een gedoe voor iedereen die het niet via de zorg heeft gehad zeg. Succes ermee, als je toch in fr bent, gewoon proberen....

Ik werkte tijdens de eerste vaccinatie (Janssen dus ook enige) in de zorg. Nu niet meer, helaas voor de booster.
Nathalie, ik snap wat je wilt zeggen. Toch is het fijn als je niet hoeft te wachten, als het vaccin er eenmaal in zit heb je nog tijd zat voor het regelen van de registratie. Meeste mensen gaan in februari op wintersport. Het wordt wel erg krap zo.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:07

Ik ga in februari naar Portugal op Exchange en zie best gebeuren dat ik dadelijk niet op Exchange kan omdat ik Janssen heb..

Roodvos

Berichten: 6650
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:00

_Reneee schreef:
Cil_ schreef:
Of hopen dat Sanofi/GSK of Novafax als 3e (en 4e, 5e etc) beschikbaar komen.


Novavax wordt het dan, Sanofi is niet besteld:

[ [url=m/5AUUxX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze week ook gewoon een tweet gestuurd naar het account van De Jonge, maar hij doet vaag over boosters met Janssen. Het lijkt erop dat Nederland grotendeels op mNRA stuurt, al is er ook nog een vaccin dat wordt ontwikkeld door de Universiteit van Wageningen.

Best vervelend, de mensen die ik ken die niet zijn gevaccineerd zijn enkel nog niet gevaccineerd omdat ze deze vaccins niet willen. Zij wachten echt op eiwitvaccins.

Deze snap ik niet.
mRNA = reeks aminozuren = eiwit

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:16

Roodvos schreef:
Deze snap ik niet.
mRNA = reeks aminozuren = eiwit


In mRNA-vaccins maakt je lichaam de nep-virusspike-eiwitten aan, in eiwit-vaccins worden de nep-virusspike-eiwitten ingespoten.

Volgens de fabrikant:
Citaat:
recombinant nanoparticle protein-based COVID-19 vaccine with Matrix-M™ adjuvant

https://ir.novavax.com/2021-11-24-Novav ... -Singapore

Het is dus een ander vaccinbasis.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Blacky94

Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 19:45

Nathalie18x schreef:
Denk eraan dat er in andere landen ook met een ander systeem gewerkt wordt. Ik geloof best dat het in Frankrijk redelijk goed geregeld is, maar er is dus geen garantie dat het gelijk goed gaat in de coronacheck app.Daarnaast staat zo'n vaccinatie dus niet in het systeem van de GGD en kan er dus ook niet geholpen worden met de registratie, mocht dit niet meteen goed gaan.

Ik las ook ergens dat iemand een vaccinatie wilde halen in Amerika,doe dit alsjeblieft niet.Het is een ontzettend gedoe om dat om te zetten naar een vaccinatie die in het systeem geregistreerd kan worden.

Je kan dat in Utrecht "gewoon" laten registreren. Dat is idd wel een gedoe en gaat niet bij iedereen vlekkeloos maar ook genoeg NLe expats of andere buitenlanders die in het buitenland een vaccinatie gehad hebben en dat daar in Utrecht laten registreren om o.a. de QR code te kunnen krijgen.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 19:48

Blacky94 schreef:
Nathalie18x schreef:
Denk eraan dat er in andere landen ook met een ander systeem gewerkt wordt. Ik geloof best dat het in Frankrijk redelijk goed geregeld is, maar er is dus geen garantie dat het gelijk goed gaat in de coronacheck app.Daarnaast staat zo'n vaccinatie dus niet in het systeem van de GGD en kan er dus ook niet geholpen worden met de registratie, mocht dit niet meteen goed gaan.

Ik las ook ergens dat iemand een vaccinatie wilde halen in Amerika,doe dit alsjeblieft niet.Het is een ontzettend gedoe om dat om te zetten naar een vaccinatie die in het systeem geregistreerd kan worden.

Je kan dat in Utrecht "gewoon" laten registreren. Dat is idd wel een gedoe en gaat niet bij iedereen vlekkeloos maar ook genoeg NLe expats of andere buitenlanders die in het buitenland een vaccinatie gehad hebben en dat daar in Utrecht laten registreren om o.a. de QR code te kunnen krijgen.




Dat weet ik.Ik weet ook dat het niet altijd goed gaat en extra werk kost. Ik zou gewoon aanraden om te wachten tot je aan de beurt bent :j

Life is a mirror

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 14:43

sureido schreef:
Ik ga in februari naar Portugal op Exchange en zie best gebeuren dat ik dadelijk niet op Exchange kan omdat ik Janssen heb..

Oei wat vervelend!
Ik wil ook graag nog naar Portugal, ook graag al in januari.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 20:06

En ik ga a.s. dinsdag naar Madeira. Superonduidelijk of ik moet testen NAAST de coronapas. :(

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 08:01


madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 08:24

Ik heb gisteren de booster pfizer gehad. Tot nu toe geen klachten, heel ander gevoel dan na janssen.

[o]

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-21 01:12

madeliefw schreef:
Ik heb gisteren de booster pfizer gehad. Tot nu toe geen klachten, heel ander gevoel dan na janssen.

Mooi zo! En houden zo!

Ik hoef idd niet te testen voor Madeira! Heb zo’n zin in een weekje weg. Hopelijk snel ook de booster in januari hier of evt nog in Frankrijk.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:02

madeliefw schreef:
Ik heb gisteren de booster pfizer gehad. Tot nu toe geen klachten, heel ander gevoel dan na janssen.



Ik heb hem de 29e gehad en inderdaad een ander gevoel dan bij Janssen. Wel even 2 dagen hoofdpijn en een beetje dikke arm.

Ik moest hem in de corona check app wel ophalen, zodat hij zichtbaar is als 2e vaccinatie. Net als met een herstel bewijs en negatieve test zeg maar.

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JitskeJeldau, Lau07, lobkew, RenskeFrea, Sannens, Suliko en 120 bezoekers