Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:10

Was die ene prik met Pfizer, Moderna of AZ? In dat geval kan je waarschijnlijk alsnog een tweede halen bij de priklocaties. Dat wordt niet gezien als boostervaccinatie. Sommige landen, waaronder Marokko (uit mijn hoofd gezegd) vereisen sowieso een dubbele vaccinatie en laat besmettingen niet tellen als 1e vaccinatie.

Er wordt op de Hellevoetse locatie over het algemeen wel een gesprekje gedaan met de arts, maar daarna wordt er vrijwel altijd geprikt (geen garantie en uitgezonderd kinderen die corona hebben gehad en daarna zijn gevaccineerd. Daar wisselt het per arts. Sommige artsen weigeren het, anderen raden het alleen heel sterk af. Dit omdat voor deze groep de voordelen van een 2e prik nihil zijn en het risico op echte bijwerkingen relatief reëel zijn (uit mijn hoofd gezegd 1 op de 1000 voor jongens die tijdelijk klachten krijgen, alsnog vrijwel nooit blijvend, maar dat zou ik moeten opzoeken dus pin me er niet op vast; dit gaat overigens specifieke over een dubbele vaccinatie na eerste corona te hebben gehad. Niet om een enkele vaccinatie na corona of dubbele vaccinatie zonder eerst corona te hebben gehad).

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:43

Afbeelding


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:25

Mizora schreef:
Was die ene prik met Pfizer, Moderna of AZ? In dat geval kan je waarschijnlijk alsnog een tweede halen bij de priklocaties. Dat wordt niet gezien als boostervaccinatie. Sommige landen, waaronder Marokko (uit mijn hoofd gezegd) vereisen sowieso een dubbele vaccinatie en laat besmettingen niet tellen als 1e vaccinatie.

Er wordt op de Hellevoetse locatie over het algemeen wel een gesprekje gedaan met de arts, maar daarna wordt er vrijwel altijd geprikt (geen garantie en uitgezonderd kinderen die corona hebben gehad en daarna zijn gevaccineerd. Daar wisselt het per arts. Sommige artsen weigeren het, anderen raden het alleen heel sterk af. Dit omdat voor deze groep de voordelen van een 2e prik nihil zijn en het risico op echte bijwerkingen relatief reëel zijn (uit mijn hoofd gezegd 1 op de 1000 voor jongens die tijdelijk klachten krijgen, alsnog vrijwel nooit blijvend, maar dat zou ik moeten opzoeken dus pin me er niet op vast; dit gaat overigens specifieke over een dubbele vaccinatie na eerste corona te hebben gehad. Niet om een enkele vaccinatie na corona of dubbele vaccinatie zonder eerst corona te hebben gehad).


Ik heb AZ gehad. Maar die wordt niet meer geprikt. En mijn prik is van 18 feb, dus dan is nu nog een 2e prik wel heel laat er na nog.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:47

SusanH schreef:
Ik heb AZ gehad. Maar die wordt niet meer geprikt. En mijn prik is van 18 feb, dus dan is nu nog een 2e prik wel heel laat er na nog.

Is geen probleem SusanH. Als je de eerste vaccinatie met AZ hebt gehad, dan kun je zonder bezwaar nog een tweede krijgen met Pfizer. Het maakt ook niet uit dat je eerste vaccinatie al langer geleden is. Je kunt gewoon nog 1 Pfizer vaccinatie krijgen.

BigOne
Berichten: 38223
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:47

SusanH , niet geschoten altijd mis, proberen kan geen kwaad.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:59

SusanH schreef:
Ik heb AZ gehad. Maar die wordt niet meer geprikt. En mijn prik is van 18 feb, dus dan is nu nog een 2e prik wel heel laat er na nog.


Denk dat dat prima kan
Ik heb 3de vaccinatie met Pfizer en ze zeggen daarna ook nog eens booster

Dus bel de.GGD

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:27

Booster prik komt in december lees ik net. Dus komt vanzelf goed. Kom als zorg medewerker ook in aanmerking.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:13

SusanH schreef:
Booster prik komt in december lees ik net. Dus komt vanzelf goed. Kom als zorg medewerker ook in aanmerking.


Voor iedereen die één Janssen prik heeft gekregen, en dat wilt?

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:56

Horen we volgende week dus of dat zo echt zo is, maar onze instelling geeft dat ook aan.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 20:02

Zou je dan automatisch een oproep krijgen?

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 20:05

SusanH schreef:
Booster prik komt in december lees ik net. Dus komt vanzelf goed. Kom als zorg medewerker ook in aanmerking.



Je hebt nu al recht op 2 vaccinaties en inderdaad is de astra pfizer combi nu mogelijk. De booster zou dan de 3e vaccinatie kunnen zijn dus mocht je in de gelegenheid zijn zou ik de 2e toch halen. Dan kan je daarna nog je 3e halen als je dat zou willen.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:33

Heb hier niets meer over gehoord op nieuws of heb ik iets gemist?

tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:55

Je kunt gewoon 2e prik met ander vaccin na de Janssen prik halen.
De mobiele prikposten van de verschillende GGD regio’s bieden dat aan.
Die prikposten zijn laag drempelig om in de wijk/regio mensen de kans te geven hun 1e en 2e vaccinatie te halen.
Men kan daar zonder afspraak terecht.

Kijk gewoon even op de site van de GGD in je eigen regio waar en wanneer je terecht kunt.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 00:08

Weet je dat echt zeker? Want dan zou iedereen dat toch doen met Janssen?

tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 00:10

Fitzroy schreef:
Weet je dat echt zeker? Want dan zou iedereen dat toch doen met Janssen?

Yep!!

Dit is niet mijn ggd regio, willekeurig aan geklikt,
zoekterm mobiele vaccinatielocatie ggd.

https://www.ggdnog.nl/corona/corona-vac ... r-de-regio
Als ik bij deze regio de dat controleer, prikken ze nog steeds.

Regio IJsselland heeft het er zelfs duidelijk bij staan; enige prik.

Afbeelding

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 00:32

Ik heb in mei Janssen gekregen en krijg volgende week nog een Pfizer. (ziekenhuis)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 01:46

Je kunt idd nu gewoon voor je 2de prik gaan.

Ik krijg morgen mijn booster via het ziekenhuis. 3de keer pfizer.
Ben er blij mee, wij zijn in eerste ronde van januari gevaccineerd en valt nu ineens veel personeel uit met corona :=

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 02:35

gomir schreef:
Je kunt idd nu gewoon voor je 2de prik gaan.

Ik krijg morgen mijn booster via het ziekenhuis. 3de keer pfizer.
Ben er blij mee, wij zijn in eerste ronde van januari gevaccineerd en valt nu ineens veel personeel uit met corona :=



Waarom die := ??


We worden van links naar rechts gemanipuleerd, zijn onder grote druk massaal gevaccineerd opdat we niet beperkt hoeven te worden, van het eerst zo verwelkomde (blijkbaar niet bijzonder effectieve) AZ horen we niets meer, Janssen is gaan dansen, nu begint het vaccinverplichten overnieuw en jij gniffelt???

karrij
Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 05:55

Huertecilla schreef:
gomir schreef:
Je kunt idd nu gewoon voor je 2de prik gaan.

Ik krijg morgen mijn booster via het ziekenhuis. 3de keer pfizer.
Ben er blij mee, wij zijn in eerste ronde van januari gevaccineerd en valt nu ineens veel personeel uit met corona :=



Waarom die := ??


We worden van links naar rechts gemanipuleerd, zijn onder grote druk massaal gevaccineerd opdat we niet beperkt hoeven te worden, van het eerst zo verwelkomde (blijkbaar niet bijzonder effectieve) AZ horen we niets meer, Janssen is gaan dansen, nu begint het vaccinverplichten overnieuw en jij gniffelt???



Joh niet overal zo zwaar aan tillen,

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 07:37

Fitzroy schreef:
Weet je dat echt zeker? Want dan zou iedereen dat toch doen met Janssen?


Ik wil echt geen andere dan Janssen.. :(

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 07:52

tienus63 schreef:
Fitzroy schreef:
Weet je dat echt zeker? Want dan zou iedereen dat toch doen met Janssen?

Yep!!

Dit is niet mijn ggd regio, willekeurig aan geklikt,
zoekterm mobiele vaccinatielocatie ggd.

https://www.ggdnog.nl/corona/corona-vac ... r-de-regio
Als ik bij deze regio de dat controleer, prikken ze nog steeds.

Regio IJsselland heeft het er zelfs duidelijk bij staan; enige prik.

[ [url=m/EZ7cHE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hieruit lees ik niet dat je na janssen nog een prik mag halen hoor. Het valt natuurlijk te proberen, maar ik vraag me af of dat echt de bedoeling is.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:01

Huertecilla schreef:
gomir schreef:
Je kunt idd nu gewoon voor je 2de prik gaan.

Ik krijg morgen mijn booster via het ziekenhuis. 3de keer pfizer.
Ben er blij mee, wij zijn in eerste ronde van januari gevaccineerd en valt nu ineens veel personeel uit met corona :=



Waarom die := ??


We worden van links naar rechts gemanipuleerd, zijn onder grote druk massaal gevaccineerd opdat we niet beperkt hoeven te worden, van het eerst zo verwelkomde (blijkbaar niet bijzonder effectieve) AZ horen we niets meer, Janssen is gaan dansen, nu begint het vaccinverplichten overnieuw en jij gniffelt???


Mijn Astra doet het tot nu toe goed zijn werkt lijkt het. Of ik ben gewoon een geluksvogel.
Heb jij het nu over Spanje met dat 'links rechts gemanipuleer', of maak je je op ruime afstand druk over zaken die jouw niet raken, nl de Nederlandse situatie? Lijkt me zonde van tijd en emotie.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:05

Trouwens, over Spanje gesproken: Kom je aan op Gran Canaria keurig je spaanse qr code etc. Wordt je met passagiers van 8 vluchten nagenoeg tegelijk de aankomsthal in geperst, schouder aan schouder, neus aan neus, en na twee uur! eindig je bij 4!!! lieve dames die de hele meute moeten controleren. Dat waren toch zo''n 1300 personen op een kluitje.
Zo is er altijd wel iets, overal ter wereld, dat je denkt: Ok?! en nu?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:13

madeliefw schreef:
Fitzroy schreef:
Weet je dat echt zeker? Want dan zou iedereen dat toch doen met Janssen?



Hieruit lees ik niet dat je na janssen nog een prik mag halen hoor. Het valt natuurlijk te proberen, maar ik vraag me af of dat echt de bedoeling is.


Dat lees ik er ook niet uit. Er wordt ook gecontroleerd of je al gevaccineerd bent, dus ik denk dat je zo weggestuurd wordt.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:23

:= is geen gniffelsmiley maar een Oeps, nagelbijt smiley, Eem gespannen stress smiley dus.
Zo ken ik hem tenminste.
Misschien verheldert dat iets? Ik zie niks raars aan die post namelijk.