Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:12

De kans dat je met alleen Janssen na 8 maanden nog antistoffen hebt is erg klein...dus eigenlijk ben je dan ongevaccineerd. Of je nog antistoffen hebt kan je testen met een bloedtest (IgG en IgM). IgM zijn "acute" antistoffen die je maakt als je ziek bent. IgG zijn "herinneringsantistoffen" die hou je veel langer in je lichaam. Ik heb de test voor 55 euro per stuk gezien, maar op deze site krijg je er 10 voor 55 euro...er zit geen prikker bij dus die moet je erbij bestellen of ergens anders weghalen (huisarts?).
Ik heb de test bij een kennis gedaan die Corona had doorgemaakt en milde klachten had, zij had na 4 maanden geen antistoffen meer in haar bloed. Ik heb het na mijn vaccinatie gedaan en had ik IgG in mijn bloed. Voor mijn booster heb ik het weer gedaan en had ik nog steeds anti stoffen, maar het streepje was wel een stuk minder goed zichtbaar, dus denk dat er wel minder antistoffen aanwezig waren...

Het is een site voor medici, maar als particulier kan je hier ook bestellen....https://www.praxisdienst.nl/nl/Laborato ... tSign.html

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:19


manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:28

DuoPenotti schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.trouw.nl/binnenland/het-jan ... ~b480fb90/

Mooi bericht over de werking van Janssen.


dit zegt anders. :)


Tsja, iets is waar totdat het tegendeel is bewezen...
As je geen IgG in je bloed hebt is de kans klein dat het nog werkt...

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:31

Maar dat baseer je op 2 personen. Dat is niet echt representatief natuurlijk.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:46

DuoPenotti schreef:
Maar dat baseer je op 2 personen. Dat is niet echt representatief natuurlijk.


Nee, dat heet geneeskunde...
Van dat Janssen weet ik niet...maar als je denkt dat je daar nog antistoffen van hebt zou je een bloedtest kunnen doen.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:49

Ja duh... ik begrijp dat als je geen antistoffen hebt dat het weinig zal doen.

Maar van janssen weet je niet maar je reageert er wel op?
En je hebt jezelf en een vriendin getest en dan doe je lijken alsof je betreft janssen er van alles over weet.

Dat begrijp ik dus niet zulke uitspraken.
Maar laat ook verder maar...is wel goed zo.
Ik volg liever de artsen dan iemand die 2 tests waadevol vind

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:57

DuoPenotti schreef:
Ja duh... ik begrijp dat als je geen antistoffen hebt dat het weinig zal doen.

Maar van janssen weet je niet maar je reageert er wel op?
En je hebt jezelf en een vriendin getest en dan doe je lijken alsof je betreft janssen er van alles over weet.

Dat begrijp ik dus niet zulke uitspraken.
Maar laat ook verder maar...is wel goed zo.
Ik volg liever de artsen dan iemand die 2 tests waadevol vind


Ik zeg dat allemaal helemaal niet. Dat Janssen niet meer zou werken heb ik ook maar gelezen. En wat jij leest heb jij ook maar gelezen. Iets is waar totdat het tegendeel bewezen is, dat heet wetenschap. Ik zeg alleen als iemand zeker wil zijn of je nog antistoffen hebt je een bloedtest moet doen.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:03

De hoeveelheid antistoffen is ook niet álles van je immuunsysteem.
Zelfs als je geen actieve b cellen meer hebt die antistoffen maken is de kans groot dat je nog wel b geheugencellen hebt. En wat nuttige diverse t cellen.
Je kan daarmee wel ziek worden maar afhankelijk van je lichaam en wat geluk heb je daarmee binnen 2 tot 4 dagen weer zat antistoffen gemaakt. En dan is het hopen dat je nog geen grote hoeveelheid virus hebt.

Alsnog ben je veiliger als je immuunsysteem geboosterd wordt door een vaccin, maar het is niet niets..

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:08

manubres schreef:
De kans dat je met alleen Janssen na 8 maanden nog antistoffen hebt is erg klein...dus eigenlijk ben je dan ongevaccineerd. Of je nog antistoffen hebt kan je testen met een bloedtest (IgG en IgM). IgM zijn "acute" antistoffen die je maakt als je ziek bent. IgG zijn "herinneringsantistoffen" die hou je veel langer in je lichaam. Ik heb de test voor 55 euro per stuk gezien, maar op deze site krijg je er 10 voor 55 euro...er zit geen prikker bij dus die moet je erbij bestellen of ergens anders weghalen (huisarts?).
Ik heb de test bij een kennis gedaan die Corona had doorgemaakt en milde klachten had, zij had na 4 maanden geen antistoffen meer in haar bloed. Ik heb het na mijn vaccinatie gedaan en had ik IgG in mijn bloed. Voor mijn booster heb ik het weer gedaan en had ik nog steeds anti stoffen, maar het streepje was wel een stuk minder goed zichtbaar, dus denk dat er wel minder antistoffen aanwezig waren...

Het is een site voor medici, maar als particulier kan je hier ook bestellen....https://www.praxisdienst.nl/nl/Laborato ... tSign.html


Zelftest of test via erkend laboratorium? Schijnt nogal een verschil te zijn n.l.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 16:42

Heb inmiddels 27 december de booster gekregen met Moderna.
(Was er nog 1,5 dag grieperig van)
Ik heb een vakantiehuis geboekt in Ellmau voor de voorjaarsvakantie.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 01:42


Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:06

senna21 schreef:
https://duitslandinstituut.nl/artikel/4 ... -duitsland
Ik hoop van harte dat hier snel een oplossing voor komt. Ik kom regelmatig in Duitsland.

Ik vind het wel een heel bizarre eis van Duitsland. Gelukkig gaan we in mei naar Frankrijk op vakantie, maar Duitsland staat wel op de planning deze zomer.
Overigens ben ik goed ziek geweest van Pfizer als booster.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:11

Ik baal er echt steeds meer van. 2 maanden letterlijk hoofdpijn gehad door janssen. De booster met pfizer gelukkig zonder problemen. Nou steek die 2e booster er nou ook maar in en dan wil ik er klaar mee zijn.
Woon aan de grens met noordreinwestfalen maar daar geldt het nu gelukkig niet. Maar wat een gedoe.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:26

Oh. Dus mag toch naar Kramer. :D

Nee ga geen 3e prik halen. Janssen werd goed bevonden. Hadden ze die nooit moeten toelaten.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:29

Ik had niet eens een keus.Het stond al in de oproepbrief dat ik Janssen kreeg.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:39

DuoPenotti schreef:
Oh. Dus mag toch naar Kramer. :D

Nee ga geen 3e prik halen. Janssen werd goed bevonden. Hadden ze die nooit moeten toelaten.


Ik woon ook aan de grens met NRW en als ik het goed heb begrepen is jouw 2e (hier in Nederland de booster)vaccinatie 90 dgn geldig en moet je dan voor je booster.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:43

Ja zo heb ik het ook begrepen :j

We zien wel.
Ga daarvoor iig geen prik halen.
Ik deed het zodat de kans op ziekenhuis opname klein is.
Ik ga niet boosteren voor de Qr.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:43

Ik herken het probleem en ik heb deze week uitgebreid gebeld met de GGD Zuid-Limburg.

Janssen met booster wordt in de deelstaat NRW ter coulance gezien als volledig gevaccineerd. In de rest van o.a. Duitsland heb je pech.

Het boostervaccin van Pzifer heeft exact dezelfde inhoud als de tweede vaccinatie Pfizer. Je zou dus voor Nederlands begrip een booster kunnen halen en voor Duits begrip je 2de vaccinatie. Het coronatoegangsbewijs maakte volgens de medewerker geen onderscheid tussen die twee.

Ik weet nu nog niet exact hoe lang je tussen 2 vaccinaties moet wachten en wat er te regelen is met de GGD over die wachttijd. Als het gaat om 3 weken zou je over 5 weken volledig gevaccineerd kunnen zijn voor Duits begrip. Als je die 3 maanden aan moet houden duurt het natuurlijk langer.

Ik lees overigens op de site van de overheid ook dat het kabinet een houdbaarheidsdatum op vaccinatie wil plakken: vanaf 1 feb zou je 9 maanden na je laatste vaccinatie geen geldige QR code meer krijgen. Dit is echter nog niet definitief.

N4N4
Berichten: 1107
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:16

Heb 3 vaccinaties gehad , alle 3 van Pfizer .
Maar ga ook zeker niet meer verder boosteren voor enkel een QR code

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:25

Ik had voor mijn gevoel ook geen keuze. Zorgmedewerker. Het leek toen mijlenver weg dat andere Nederlanders in mijn leeftijd ook gevaccineerd zouden worden. Nog altijd spijt van, want amper een paar weken na de janssen bleek dat heel Nederland heel snel met pfizer geprikt werd.

Overigens deze week corona gehad, zonder klachten, dus ben nu ook genezen. Dat scheelt.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 13:56

madeliefw schreef:
Ik baal er echt steeds meer van. 2 maanden letterlijk hoofdpijn gehad door janssen. De booster met pfizer gelukkig zonder problemen. Nou steek die 2e booster er nou ook maar in en dan wil ik er klaar mee zijn.
Woon aan de grens met noordreinwestfalen maar daar geldt het nu gelukkig niet. Maar wat een gedoe.


Ik kreeg geen tweede booster bij de GGD!
Irritant!

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:47

Afbeelding

Dit zou wel heel mooi nieuws zijn voor de Janssen prikkers, want ik voel weinig voor nog een prik. Helemaal omdat ik netjes heb gedaan wat mij is gevraagd en ik geen andere keuze had.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:21

Werd ook tijd dat ze die poppenkast omtrent dat Janssen vaccin ( en die andere :P ) gingen stoppen. :D
Wel zo jammer dat hiervoor een rechtszaak nodig was.
Dit heeft helemaal niks meer met gezondheid en volksgezondheid te maken.

nicole_floor

Berichten: 3234
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:55

Ooh dit zou wel fijn vinden. Mijn vriend heeft Janssen gehad en gaat in mei zijn vrienden naar Düsseldorf. Nu viel dit wel in noordrein westfalen, maar hij kneep hem wel even. Naja misschien is in die tijd de coronapas er ook al af in Duitsland.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:04

Ik hoop het zo dat dit waarheid gaat zijn en ook Janssen gewoon weer geldig gaat zijn. Met of zonder coronapas maakt mij persoonlijk niet zo veel uit. Hopelijk kan ik straks ook weer Duitsland in zonder een route uit te stippelen die van teststraat naar teststraat loopt.