Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:51

Ik ben nu ook verkouden en vanmiddag uit lunchen geweest. Vanochtend een zelftest gedaan en die was negatief. Voorheen ging ik met een snotneus ook gewoon de deur uit dus voor mij is dat nu niet anders.
Overigens ben ik niet aan het niezen, alleen wat snotterig.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:19

Een keer een kuch of nies of je neus ophalen is natuurlijk ook nog wel wat anders dan wanneer iemand vol overgave loopt te blaffen en rochelen en daarbij weinig moeite doet om zijn bacillen zo min mogelijk rond te strooien.

In winkels heb je toch regelmatig zo'n blaffer er tussen lopen en ik vind het best asociaal dat je dan niet:

A] wat anders regelt (online boodschappen doen kan al snel natuurlijk)
B] als het dan echt moet, dan even snel door de winkel heen ipv blaffend op je gemak alle paden door
C] in ieder geval in je elleboog hoest / niest en afstand houdt (maar dat is er vaak ook niet bij helaas)

Dat is normaal al wel zo sociaal als je het zoveel mogelijk bij jezelf houdt, maar helemaal tijdens een pandemie en een piek en gedoe waar mensen ook met jouw verkoudheid last van krijgen -O-

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:24

Als ik verkouden of niet helemaal fit ben doe ik een zelftest. Als die negatief is dan ga ik idd gewoon ergens heen of spreek met iemand af (ik zeg er nu wel bij dat ik verkouden/niet fit ben). Niemand vindt dat hier een probleem en iedereen doet het eigenlijk op deze manier. En ben ik ziek, dan blijf ik wel gewoon thuis.

nuscaniels

Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:39

Huertecilla schreef:
anjali schreef:
[
Het noro-virus is heel besmettelijk en zeer gevaarlijk voor mensen die al verzwakt zijn.


En geen probleem voor de rest.

´Goed´ voorbeeld van een volstrekt uit de hand gelopen besmettingsvrees.


Absoluut geen uit de hand gelopen besmettingsvrees, wel meerdere zieke collega's gehad doordat 1 met buikgriep kwam werken. Wie denk je dat hun werk moest doen. Sta je dan 6 dagen te maken van 10 uur per dag en de poten uit je lijf te rennen met 3 man waar je normaal met 6 ben. Dan heb ik toch liever 1 collega ziek thuis dan meerdere.
En heeft niks met hygiene te maken, degene die het virus had is al dwangneurotisch qua schoonmaak en deed ook continue na elk toiletbezoek ontsmetten.

Het leven is als een kerstmuts

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:36

nuscaniels schreef:
Absoluut geen uit de hand gelopen besmettingsvrees, wel meerdere zieke collega's gehad doordat 1 met buikgriep kwam werken. Wie denk je dat hun werk moest doen. Sta je dan 6 dagen te maken van 10 uur per dag en de poten uit je lijf te rennen met 3 man waar je normaal met 6 ben. Dan heb ik toch liever 1 collega ziek thuis dan meerdere.


1 collega?
Iedereen die wat verkouden is thuis >;)
Verder is dat niet thuis blijven +:)+ voor het afweersysteem van iedereen :)*

Ík ga weer uit vandaag. Lunchafspraak aan de kust met date. Vanavond naar dancing met ander. Auto-´vaccinatie´ *\o/*

www.homocaballus.net

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:58

Waar komt die macho drang vandaan HC dat je elke dag graag even zegt hoeveel dates je hebt ? Wat probeer je jezelf te bewijzen? Dat je goed in de markt ligt in Spanje? Fijn voor je maar dat heeft geen klap met Corona te maken, zet maar in het tindertopic .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:30

bigone schreef:
Waar komt die macho drang vandaan HC dat je elke dag graag even zegt hoeveel dates je hebt ? Wat probeer je jezelf te bewijzen? Dat je goed in de markt ligt in Spanje? Fijn voor je maar dat heeft geen klap met Corona te maken, zet maar in het tindertopic .


Uitgaan, bubbelmixen = besmettingsrisco; verkoudheid, griep, Montezuma, Covid ;) :)*

Verder een imo hoognodige tegenwicht voor de zwartkijkerij hier.
In elke draad zwartgalligheid, smetvrees, echt of vermeende gezondheidproblemen opgooien als reden voor het opleggen van beperkingen aan anderen is wel ok en *\%/* niet.

Het leven is leuk, veel te leuk om ánderen jouw angsten op te leggen. Ga er toch gewoon lekker op uit. Dat was deze draad toch?!

Zal de zon hier wel zijn {:}

www.homocaballus.net

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:56

Hc er even lekker op uit hier is een groot risico geworden voor iedereen. Er gingen tot gisteravond heel veel valse qr codes rond. En de besmettingen vliegen je om te oren, zo ook de ziekenhuis opnames. Dus nee als je een beetje gezond verstand hebt ga je hier er niet even leuk er op uit tenzij het een uitgestorven stukje natuur is.

En nee ik denk niet dat er mensen hier op bokt echt zitten te wachten op je dating avonturen :n als je dan toch zo graag besmet wil worden. Kom even hierheen zoek locatie op waar geen qr code controle is en ga daar dan heen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:57

overigens heeft HC niet gereageerd op de info dat een vaccinatie veel beter werkt dan weerstand opbouwen door corona op te lopen :D

edit: in een ander topic...
Laatst bijgewerkt door Kinke op 06-11-21 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:17

Lastig, ik heb door de gevolgen van mijn auto ongeluk best een heftige luchtweginfectie opgelopen (verkeerd/verkrampt ademen door pijn) Ik ben negatief getest en meermaals bij de huisarts geweest. Heb ook een pufje gekregen maar kreeg erg slecht lucht en hoestte de longen uit m'n lijf. Ik ben toch met die klachten gaan werken (waarbij ik contact heb met mensen) maar heb niemand aangestoken (ook thuis niet) omdat wat ik had niet aanstekelijk was.

Dus het kan ook totaal iets anders zijn natuurlijk :)

P.s: Als ik écht griepklachten zou hebben zou ik inderdaad thuis blijven.

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 11:37

Doubtless schreef:
@TS: ben je gevaccineerd?

Ja en heb ook een QR code. Maar dat is wat mij betreft geen vrijbrief om zorgeloos overal naartoe te kunnen gaan.

Zeker niet. Maar ik dacht misschien wel een reden om je wat minder zorgen te maken om de verkoudheid van een ander :)


Het is niet zozeer dat ik me zorgen maak om de verkoudheid van een ander. Alhoewel ik het afgelopen anderhalf jaar bijna niet verkouden ben geweest en dat wel prettig vond.
Het gaat mij erom dat een flink verkouden persoon door bijvoorbeeld uit te gaan of te gaan sporten een ander aan kan steken. En dat kan voor die andere persoon vervelende consequenties hebben.
Zelf kan ik in zo’n geval thuiswerken maar niet iedereen heeft die luxe.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:44

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Waar komt die macho drang vandaan HC dat je elke dag graag even zegt hoeveel dates je hebt ? Wat probeer je jezelf te bewijzen? Dat je goed in de markt ligt in Spanje? Fijn voor je maar dat heeft geen klap met Corona te maken, zet maar in het tindertopic .


Uitgaan, bubbelmixen = besmettingsrisco; verkoudheid, griep, Montezuma, Covid ;) :)*

Verder een imo hoognodige tegenwicht voor de zwartkijkerij hier.
In elke draad zwartgalligheid, smetvrees, echt of vermeende gezondheidproblemen opgooien als reden voor het opleggen van beperkingen aan anderen is wel ok en *\%/* niet.

Het leven is leuk, veel te leuk om ánderen jouw angsten op te leggen. Ga er toch gewoon lekker op uit. Dat was deze draad toch?!

Zal de zon hier wel zijn {:}


Ik vind het gewoon een beetje ranzig dat een bejaarde man op een paardenforum met jonge meiden steeds z'n seksleven moet delen. Houd gewoon op, soms zeg je namelijk best zinnige dingen maar dat wordt ondergesneeuwd door alle privézaken die je deelt.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:58

Kinke schreef:
overigens heeft HC niet gereageerd op de info dat een vaccinatie veel beter werkt dan weerstand opbouwen door corona op te lopen :D

edit: in een ander topic...

Volgens mij is HC wel gevaccineerd omdat een van zijn vriendinnen dat wilde. Dat meen ik me te herinneren uit een van zijn vroegere berichten.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:05

anjali schreef:
Kinke schreef:
overigens heeft HC niet gereageerd op de info dat een vaccinatie veel beter werkt dan weerstand opbouwen door corona op te lopen :D

edit: in een ander topic...

Volgens mij is HC wel gevaccineerd omdat een van zijn vriendinnen dat wilde. Dat meen ik me te herinneren uit een van zijn vroegere berichten.

Klopt Anjali, hij is ook niet tegen vaccineren maar blijft volhouden dat natuurlijke immuniteit beter is dan immuniteit door vaccinatie. En komt met deze stelling zonder enig bewijs. Terwijl er al diverse onderzoeken gedeeld zijn maar dat is blijkbaar de propaganda van de onderdrukte zwartkijkers :')

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:09

Niet gaan natuurlijk.

Ik zat laatst in een vergaderruimte met verkouden negatief geteste collega's.

Mooi dat ik daarna de griep kreeg. Hoewel negatief getest, wel ronduit vervelend. Nu 3 weken later nog steeds niet fit.

M1+10

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:14

Iemad die verkouden is kan jou niet aansteken met de griep

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:15

absque_dubio schreef:
Ik ben ook zo ongeveer chronisch verkouden en hoest. Echt niet dat ik daarvoor thuis blijf. :=
Ik let er wel op dat als ik écht extreem verkouden/ziek ben, ik niet uiteten ga. Daar heb je dan toch ook geen zin in?

Dit heb ik ook. Als ik echt ziek ben blijf ik thuis, maar ik ben ongeveer 300 dagen per jaar verkouden. Dan ga ik dus echt niet thuisblijven.

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:50

MarcoBorsato schreef:
Ik vind het gewoon een beetje ranzig dat een bejaarde man op een paardenforum met jonge meiden steeds z'n seksleven moet delen. Houd gewoon op, soms zeg je namelijk best zinnige dingen maar dat wordt ondergesneeuwd door alle privézaken die je deelt.



Precies dit. Ik vind het trouwens naast ranzig ook iets heel zieligs hebben.

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:53

Ik vind het ook een lastige kwestie. Mijn dochter en ik pikken nu elk virusje op, heel vervelend. Nou hadden we vanmiddag afgesproken met vrienden, blijkt dat hij en hun zoon beide verkouden zijn. Net een negatieve test gekregen dus willen gewoon langskomen. Ik zit daar eigenlijk niet op te wachten, ben ik straks wéér verkouden.. Dus weer thuiswerken, testen etc.
Zij vinden het maar stom.
Vervelende situaties..

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:33

Majabeestje schreef:
Ik vind het ook een lastige kwestie. Mijn dochter en ik pikken nu elk virusje op, heel vervelend. Nou hadden we vanmiddag afgesproken met vrienden, blijkt dat hij en hun zoon beide verkouden zijn. Net een negatieve test gekregen dus willen gewoon langskomen. Ik zit daar eigenlijk niet op te wachten, ben ik straks wéér verkouden.. Dus weer thuiswerken, testen etc.
Zij vinden het maar stom.
Vervelende situaties..

Ik zeg het bezoek dan af.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:36

Majabeestje schreef:
Ik vind het ook een lastige kwestie. Mijn dochter en ik pikken nu elk virusje op, heel vervelend. Nou hadden we vanmiddag afgesproken met vrienden, blijkt dat hij en hun zoon beide verkouden zijn. Net een negatieve test gekregen dus willen gewoon langskomen. Ik zit daar eigenlijk niet op te wachten, ben ik straks wéér verkouden.. Dus weer thuiswerken, testen etc.
Zij vinden het maar stom.
Vervelende situaties..

Vrienden van mij die dit maar stom vinden dat je kiest voor je eigen gezondheid schuiven bij mij naar het vakje kennissen ipv vrienden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:45

Balou_k schreef:
Sinds mijn kleine weer naar school gaat vanaf september ben ik ook op en af verkouden. Dat zou betekenen dat ik niks zou mogen, niet uit eten, maar ook niet gaan werken?

Ik laat mij braaf testen en hou mij aan normale gedragsregels. Hoesten in de elleboog, neus snuiten op het toilet en daarna handjes wassen.

Ik ben vorige week uit eten geweest, ondanks een vervelende kriebelhoest. Een half uurtje van te voren laten testen, veiliger kan niet denk ik.


Met een zelf test? Want een echte pcr duurt 24u.


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:24

Ik zou thuisblijven....stel dat je ook nog eens de corona oppikt ben je dubbel zo ziek!.
Eerst herstellen stappen komt later weer!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Facebook, lisawouda93, minkehell, Muggebeet, x_Ilse_x en 32 bezoekers