Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:29

bridgetF schreef:
Het blijft lastig, als ik iemand zie hoesten, ga ik ook wat meer afstand houden of een ander winkel pad nemen.


mensen kijken je dan toch aan, maar kan moeilijk een sticker op mijn kop plakken, niks aan de hand, ik ben asmatisch.



Lees je eigen post nog eens terug :+

Black is the colour of my true love's hair


Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:36

ik heb het deze week te pakken, ziek/verschrikkelijk verkouden maar gelukkig geen corona. Ik voelde het maandag op komen zetten. Uiteraard ga ik dan niet de hort op, ik wil niemand aansteken.
En typisch bokt om alle allergie voorbeelden uit de kast te halen. Lijkt me nogal logisch dat het gaat om eventuele besmettelijkheid. Heb gewoon het fatsoen om eventjes bij anderen uit de buurt te blijven.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:46

Ik blijf zeker niet bij elke snottebel of nies thuis. NIezen doe je nu eenmaal wel eens en snotteren doe ik ook het halve jaar. Zolang het niet erger word test ik ook niet. Bij hoesten ga ik wel testen, maar zodra test negatief is ga ik gewoon weer naar buiten en dingen ondernemen. Dit tijdstip van het jaar ben je nou eenmaal verkouden.

Sws vind ik dat als je test negatief is je verder kunt gaan met leven.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:47

Onali schreef:
bridgetF schreef:
Het blijft lastig, als ik iemand zie hoesten, ga ik ook wat meer afstand houden of een ander winkel pad nemen.


mensen kijken je dan toch aan, maar kan moeilijk een sticker op mijn kop plakken, niks aan de hand, ik ben asmatisch.



Lees je eigen post nog eens terug :+


Ik snap wat je bedoeld, als ik kuch probeer ik heel subtiel te zijn, (lees bijna onopgemerkt) sommige niesen en hoesten uitbundig zonder enige inhouding.
En wat ik hiermee ook wil aangeven, je weet niet wat een ander heeft. Men kan het niet aan mij zien, maar ik ook niet aan een ander.

Ik probeer het zachtjes weg te kuchen, maar sommige kun je drie straten verderop horen (bij wijze van spreken). Dat maakt ook wel een verschil. En juist bij die echt op afstand hoorbare snotterende neusophalende en hoestende mensen neem ik liever een ander gangpad. (stom he)
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 05-11-21 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:48

een kuch is natuurlijk heel iets anders dan strontverkouden de boel bij elkaar rochelen en hoesten met consumptie

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:55

Ik ben nu al sinds na de zomervakantie op en neer verkouden, dan wordt het weer erg zoals momenteel en heb ik af en aan keelpijn en dan is het weer klaar. Test vaak genoeg maar het is geen Corona, maar ben sinds Corona niet meer verkouden geweest en denk dat het daar mee te maken heeft dat het zo ontiegelijk lang doortrekt.

Ik blijf er overigens niet voor thuis en ga gewoon uiteten/naar de kroeg/naar school. Moet zo ook werken. Ik heb het geld hard genoeg nodig en de colleges ook, dan zou ik nu al heel lang thuis zitten :+ is toch geen doen.

Wij hadden trouwens 3 weken geleden tentamens en bij ons mag je geen 3e kans wanneer je Corona hebt en dus niet mag komen, er is ook geen online optie. Toen ook verkouden en ik niet alleen als ik het zo hoorde om me heen, maar ik kan goed begrijpen dat mensen gewoon gaan ondanks ze Corona hebben, dat krijg je toch met zo’n beleid!? Zelf uiteraard toen ook geen Corona.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:59

negatieve test = geen corona, dus mag je gewoon naar buiten. Heel simpel toch?

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:00

karuna schreef:
Wat mij betreft blijf je weg van openbare gelegenheden bij snot, niezen hoesten. Ongeacht de oorzaak. Een stomme nies naar iemand met een beroerde weerstand die daar vervolgens stevig ziek van wordt.

Het feit dat we in nederland het normaal vinden andere mensen te kunnen besmetten door door te lopen met iets besmettelijks heb ik nooit begrepen.

Ik ben zo n gek met ellendige weerstand een "simpele" verkoudheid wordt gegarandeerd longontsteking hier. Afgelopen jaar voor het eerst niet zo fijn
Dus eigenlijk zeg je dat heel Nederland ‘s winters maar binnen moet blijven (geen boodschappen kan doen, niet aan het werk kan) zodat jij lekker de bloemetjes buiten kunt zetten?

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:03

Levita schreef:
negatieve test = geen corona, dus mag je gewoon naar buiten. Heel simpel toch?


Maar dat zie je niet aan die persoon van de buitenkant.
Bij de kapper liep ook een medewerker rond die enorm aan het hoesten was. En dat bij oude mensen in de buurt. Ze worden dagelijks met een zelftest getest gaf de leidinggevende aan. Ja aan de ene kant snap ik het wel, anders heb je geen personeel meer over natuurlijk. Aan de andere kant in deze tijden misschien niet zo handig.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:10

@TS: ben je gevaccineerd?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:10

Suzanne F. schreef:
Levita schreef:
negatieve test = geen corona, dus mag je gewoon naar buiten. Heel simpel toch?


Maar dat zie je niet aan die persoon van de buitenkant.
Bij de kapper liep ook een medewerker rond die enorm aan het hoesten was. En dat bij oude mensen in de buurt. Ze worden dagelijks met een zelftest getest gaf de leidinggevende aan. Ja aan de ene kant snap ik het wel, anders heb je geen personeel meer over natuurlijk. Aan de andere kant in deze tijden misschien niet zo handig.


Heb je helemaal gelijk in, en een zelftest is niet betrouwbaar genoeg. Dus dan is het handiger als deze medewerker thuis blijft tot de ergste klachten over zijn. En de medewerker moet zich laten testen bij de GGD.

Maar bij alleen een verkoudheid en wellicht af en toe een kuchje, vind ik, dat je als je je netjes laat testen en het is negatief onzin om thuis te blijven zitten.

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:16

Ik hoest chronisch, en nee, ik ben niet van plan de rest van mijn leven thuis te blijven :wave:
Als ik enigszins het idee heb dat mijn hoest anders/erger is dan normaal, laat ik me testen. Inmiddels ben ik dus al 16x negatief getest, en tot de testuitslag binnen is blijf dik keurig binnen. Maar daarna ga ik weer verder met mijn leven.

Ik werk overigens in de zorg met erg kwetsbare patiënten, dat is nu wel onhandig. Ik ben dan immers niet besmettelijk, maar dat weten mensen niet, en dat veroorzaakt logischerwijs angst. Daarom is het nu de afspraak dat ik, op dagen dat het hoesten erg is en ik het echt niet in kan houden, andere taken verricht.
Echter, als ik dit in mijn dagelijks leven ook ga toepassen, ga ik daar zelf aan onderdoor. Nee dank je...

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:27

Ik heb hooikoorts en ben enorm gevoelig voor parfum ed. Iemand hoeft maar iets met net een verkeerd geurtje te hebben en ik nies alles bij elkaar. Ik ga echt gewoon wel mn ding doen hoor.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:37

2 weken geleden ben ik ook flink verkouden geweest. Ik ben thuis gebleven, eerste een zelftest gedaan en negatief, daarna heb ik me alsnog door de GGD laten testen, ondanks dat ik alle vaccins heb gehad. Ik was gelukkig negatief. Ik ben dat weekend gewoon naar een festival geweest. Ik voelde me al stukken beter, had mijn QR van het vaccin, maar ik was ook negatief getest. Na de negatieve testuitslag was er geen reden meer om thuis te blijven van het werk.

Ik zou persoonlijk geen reden meer zien om niet naar een restaurant te gaan of naar een festival. Dat ik beter niet op bezoek bij opa/oma op bezoek kan gaan snap ik wel, dat deed ik voor corona ook al niet.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Ibbel

Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:43

Het is in een restaurant wat lastig, maar de Japanse gewoonte om zélf een mondkapje op te doen als je verkouden bent, gaat mogelijk hier alsnog ook een beetje landen.
Getest, negatief maar wel hoesten? Gewoon mondkapje voor je bakkes. Kleine moeite, en mensen hoeven je niet als de pest te mijden. Als dat ook hier eenmaal een gewoonte wordt, is het ook meteen duidelijk wat er aan de hand is.

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:44

Wanneer de hoestende klant een negatieve pcr test heeft prima, echter, wie zegt dat dat zo is. Blijkbaar is de testbereidheid flink gezakt de laatste week. Ook onder gevaccineerden en dus kun je daar niet vanuit gaan en ze dus daar gewoon positief zitten te blaffen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:49

Ook de mensen in een restaurant die niet niezen kunnen gewoon corona hebben: iedereen die gevaccineerd is namelijk. Ik heb de entingen en hoef alleen maar die QR code te laten zien, ongeacht of ik nou wel of geen corona zou hebben, want dat wijst die code niet uit. Het is allemaal weer lekker krom.

♥ Rewrite the Stars ♥

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:53

Gisteren met eten in Duitsland werd bij ons enkel gegeken of je iets van een code had, of hij ook geldig was vonden ze weinig boeiend.
Bij ons in het dorp zelfde verhaal, enkel QR check maar niet scannen.
Ik heb geen idee of dat onwetendheid of desinteresse is of gewoon gebrek aan een scanner :+

Ibbel

Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:58

Personeelsgebrek is de grootste reden.

Voorbeeld: Zwembond die piept dat je niet aan de deur kunt checken of iedereen een QR heeft want dan kan de zwemlesgever geen lesgeven en 'zij zijn toch bezig om verdrinken te voorkomen'.
Oplossing: eerste de beste ouder die z'n kind komt afleveren duw je een scanner in z'n handen: jij hebt vandaag deurdienst tijdens de les van je kind en als compensatie hoef je de les van je kind vandaag niet te betalen. Klaar.
Maar oplossingsgericht denken schijnt moeilijk te zijn :+

Ibbel

Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:01

En verder zie ik een business opportunity voor bedrijven die toegangspoortjes voor winkels, NS-perrons, boarding passes op Schiphol en zo maken. Hang er een QR scanner in, iedereen scant z'n eigen telefoon en het poortje gaat open.

Appie heeft het hekje al, je hoeft er alleen nog maar een scanner aan toe te voegen. De zelfscanners hebben ze trouwens ook al :))

anjali
Berichten: 15041
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:08

Kinke schreef:
ik heb het deze week te pakken, ziek/verschrikkelijk verkouden maar gelukkig geen corona. Ik voelde het maandag op komen zetten. Uiteraard ga ik dan niet de hort op, ik wil niemand aansteken.
En typisch bokt om alle allergie voorbeelden uit de kast te halen. Lijkt me nogal logisch dat het gaat om eventuele besmettelijkheid. Heb gewoon het fatsoen om eventjes bij anderen uit de buurt te blijven.

Helemaal mee eens. Ik heb een enorme hekel aan mensen die snotterend en hoestend gewoon overal naartoe gaan.Dat vond ik al asociaal toen er nog geen corona bestond.En nee,het gaat niet om hooikoorts en allergieen want die zijn niet besmettelijk.

Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:10

anjali schreef:
Kinke schreef:
ik heb het deze week te pakken, ziek/verschrikkelijk verkouden maar gelukkig geen corona. Ik voelde het maandag op komen zetten. Uiteraard ga ik dan niet de hort op, ik wil niemand aansteken.
En typisch bokt om alle allergie voorbeelden uit de kast te halen. Lijkt me nogal logisch dat het gaat om eventuele besmettelijkheid. Heb gewoon het fatsoen om eventjes bij anderen uit de buurt te blijven.

Helemaal mee eens. Ik heb een enorme hekel aan mensen die snotterend en hoestend gewoon overal naartoe gaan.Dat vond ik al asociaal toen er nog geen corona bestond.En nee,het gaat niet om hooikoorts en allergieen want die zijn niet besmettelijk.


En hoe kon jij zien dat het geen allergieën waren?

Black is the colour of my true love's hair

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:14

Maar dat zie je toch gewoon niet aan iemand?

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:15

Yv_ schreef:
Ook de mensen in een restaurant die niet niezen kunnen gewoon corona hebben: iedereen die gevaccineerd is namelijk. Ik heb de entingen en hoef alleen maar die QR code te laten zien, ongeacht of ik nou wel of geen corona zou hebben, want dat wijst die code niet uit. Het is allemaal weer lekker krom.

Klopt maar dat was de vraag van ts niet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:16

bigone schreef:
Yv_ schreef:
Ook de mensen in een restaurant die niet niezen kunnen gewoon corona hebben: iedereen die gevaccineerd is namelijk. Ik heb de entingen en hoef alleen maar die QR code te laten zien, ongeacht of ik nou wel of geen corona zou hebben, want dat wijst die code niet uit. Het is allemaal weer lekker krom.

Klopt maar dat was de vraag van ts niet.

Klopt, maar dat zijn alle antwoorden op deze hele pagina ook niet :).
Daarbij vind ik het behoorlijk relevant, want nogmaals: als ik geen symptomen heb maar wél besmet ben en dus een heel restaurant kan aansteken, mag ik alsnog zonder problemen naar binnen. Wat dat betreft zijn de mensen die geen vaccinaties hebben veiliger, want die moeten iig nog testen.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 05-11-21 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Rewrite the Stars ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, bora, Lanoca, Pieneappel, pluisje88, Unoo en 124 bezoekers