Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 18:19

Hebben jullie nou ook dat je heel anders tegen sommige mensen aankijkt door het standpunt dat zijn innemen t.o.v. COVID-19 en de maatregelen?

Ik heb best wel wat mensen “onvriend” op Facebook en ben uit heel wat groepschats gestapt omdat ik niet op mijn handen kan gaan zitten als er onzin verkondigd wordt.

Ook mensen waar ik eerder best tegen op keek zijn inmiddels ver in mijn achting gedaald.

Dat betreft zowel familie, vrienden, (ex)collega’s, bepaalde beroepscontacten (fysio, kapper, enz.)
Ik vraag me wel eens af hoe dat na de pandemie zal zijn, zullen die relaties ooit nog eens goed komen?

Kunnen we deze periode ooit achter ons laten of zal het in de toekomst een rol blijven spelen?
Zijn er meer mensen die hier over na denken?

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:30

Ik denk op mijn werk wel.
Mijn werk is in Nunspeet/Elspeet, veel collega's die zich niet willen laten vaccineren vanwege het geloof. (Bibelebelt)
Ook toen met de corona eerste golf toen er zoveel beperkingen waren, gingen ze massaal naar de kerk, en zongen ook tijdens de diensten.

Natuurlijk wist ik daarvoor ook al dat een aantal collega's zwaar gelovig zijn, bij de gereformeerde gemeente kerken.
Maar nu merk ik pas wat voor invloed die kerk op heel hun leven heeft.
Nu moeten we weer mondkapjes dragen sinds kort, maar tot voor kort gingen ze gewoon zonder mondkapje naar kwetsbare ouderen ook al waren ze niet gevaccineerd.

Daarom kijk ik nu wel anders naar mensen die bij zo'n zware kerk behoren, daarvoor dacht ik daar niet echt bij na, omdat iedereen zelf moet weten wat ie gelooft.
Maar veel leden van deze zware kerken kijken niet verder dan hun eigen kerk en geloof en distantiëren zich van 'de wereld'.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:01

Jazeker.
In eerste instantie heb ik geprobeerd eroverheen te lezen en ieder z'n mening te laten hebben. Maar ik werd er steeds onrustiger van dus nu ontvolg en ontvriend ik gewoon.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:04

Yep, ook al veel mensen geblokkeerd op insta.

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:05

Ik vind het ontzettend rustgevend om dergelijke mensen te ontvolgen of ontvrienden.
Ik heb geen zin om me eraan te ergeren en al helemaal niet om discussies aan te gaan. Dus dit is een prima oplossing :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:13

Nee helemaal niet en ik vind dat ook raar als mensen dat wel hebben.
(Buiten de extreme wappies die over 5g etc praten natuurlijk maar die heb ik niet in mijn omgeving. Hetzelfde geldt voor mij echter voor enorme pro vaccinatie figuren. Dat vind ik net zulke gevaarlijke idioten en wil ik ook niet in mijn omgeving.)
Maar ik heb zat mensen zonder vaccin in mijn omgeving.

Ze nemen echter wel de normale veiligheidsregels in acht en zijn gewoon dezelfde mensen als altijd, behalve dat ze de vaccins niet nemen. Waarom zou ik problemen met hen hebben.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:15

Ja, afscheid genomen van een vriendengroep omdat we te vaak botsten. Het ene individu meer als de ander uiteraard, en een aantal sprak zich ook niet of nauwelijks uit, maar elke keer als ik zag dat ik berichten had vanuit die groep dan gaf dat direct zo'n gevoel van frustratie en ergernis, boosheid.
Het is lekker rustig nu, het opdringerige gepredik en het constant ontvangen van 'grappige' doorstuur plaatjes die ik niet grappig vind mis ik totaal niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:17

Ik heb wel iemand ontvolgd die adviseerde om aluminiumfolie over de slimme energiemeter te wikkelen zodat hij geen COVID kan verspreiden :=
Volgens deze persoon is de slimme energiemeter een spionage product van de overheid en verspreidt het Corona wanneer je aan de regering twijfelt :+
En ja, hij was bloedserieus...

Edit: oh ja, en nog iemand ontvolgd die gevaccineerden continu schaapjes bleef noemen.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:25

Ik respecteer ieders beslissing en de achterliggende reden daarvan. Ik kan er van alles van vinden maar voor sommige mensen is de reden om zichzelf niet te laten vaccineren zo belangrijk. Wel hebben wij besloten, geen mensen uit te nodigen die niet gevaccineerd zijn. Ik was om medische redenen vroeg gevaccineerd en zorg goed voor mijn lijf. Ik ga geen risico's opzoeken.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 20:31

Polly schreef:
Jazeker.
In eerste instantie heb ik geprobeerd eroverheen te lezen en ieder z'n mening te laten hebben. Maar ik werd er steeds onrustiger van dus nu ontvolg en ontvriend ik gewoon.


Ik merk ook dat het mij rust gaf om uit groepschats te stappen waar in een grote groep enkele personen telkens weer de complottheorieën aanhingen.

In de familie app van 40 personen hadden we ook afgesproken het niet over corona (maatregelen) of de politiek te hebben, zodat het gewoon gezellig bleef, maar telkens hielden twee nichten zich daar niet aan, dus ik ben er uit gestapt en met mij ongeveer 10-12 anderen. De app is daarna helemaal stil gevallen vertelde mijn zus mij. In de familie is het ongeveer 50/50 verdeeld hoe er tegen Corona(maatregelen) en vaccinatie aangekeken wordt.

Nu wordt er onderling bijna niet meer gesproken of gedeeld, terwijl wij voor COVID toch echt een hele hechte familie waren.

Normaal komen we met de hele familie rond de kerst samen, vorig jaar dus niet. Dit jaar stelde één van de nichten voor weer iets te plannen, maar ik heb er geen eens zin in. Sowieso kan ik er vanuit gaan dat de helft niet gevaccineerd zal zijn en ik vind 1x Corona gehad hebben echt meer dan genoeg. Nu een jaar later heb ik er nog last van.

Ik mis mijn familie zoals het voorheen was, zonder complottheorieën, zonder een ander continu te willen overtuigen van complottheorieën, zonder “arme zielige ik, want ik mag als ongevaccineerde niets meer”.
Vooral met familie vraag ik me wel eens af of het ooit weer normaal wordt.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:32

Cayenne schreef:
Ik heb wel iemand ontvolgd die adviseerde om aluminiumfolie over de slimme energiemeter te wikkelen zodat hij geen COVID kan verspreiden :=
Volgens deze persoon is de slimme energiemeter een spionage product van de overheid en verspreidt het Corona wanneer je aan de regering twijfelt :+
En ja, hij was bloedserieus...

Edit: oh ja, en nog iemand ontvolgd die gevaccineerden continu schaapjes bleef noemen.

Ik doe niets met sociale media, is net iets na mijn tijd.
Maar om jouw verhaal kan ik al smakelijk lachen. :D Het is moeilijk voor te stellen dat dit soort mensen bestaan. Je zou er voor naar facebook gaan.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:34

In mijn directe omgeving gelukkig niet, maar ik ben op Instagram wel een aantal mensen ontvolgd vanwege hun standpunten mbt Corona die gewoon feitelijk niet kloppen. Dat trek ik niet zo goed :=

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:34

Ts., zitten jullie als gezin wel op 1 lijn? Ouders, broers/zussen en aanhang?

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:35

Daphara schreef:
Polly schreef:
Jazeker.
In eerste instantie heb ik geprobeerd eroverheen te lezen en ieder z'n mening te laten hebben. Maar ik werd er steeds onrustiger van dus nu ontvolg en ontvriend ik gewoon.


Ik merk ook dat het mij rust gaf om uit groepschats te stappen waar in een grote groep enkele personen telkens weer de complottheorieën aanhingen.

In de familie app van 40 personen hadden we ook afgesproken het niet over corona (maatregelen) of de politiek te hebben, zodat het gewoon gezellig bleef, maar telkens hielden twee nichten zich daar niet aan, dus ik ben er uit gestapt en met mij ongeveer 10-12 anderen. De app is daarna helemaal stil gevallen vertelde mijn zus mij. In de familie is het ongeveer 50/50 verdeeld hoe er tegen Corona(maatregelen) en vaccinatie aangekeken wordt.

Nu wordt er onderling bijna niet meer gesproken of gedeeld, terwijl wij voor COVID toch echt een hele hechte familie waren.

Normaal komen we met de hele familie rond de kerst samen, vorig jaar dus niet. Dit jaar stelde één van de nichten voor weer iets te plannen, maar ik heb er geen eens zin in. Sowieso kan ik er vanuit gaan dat de helft niet gevaccineerd zal zijn en ik vind 1x Corona gehad hebben echt meer dan genoeg. Nu een jaar later heb ik er nog last van.

Ik mis mijn familie zoals het voorheen was, zonder complottheorieën, zonder een ander continu te willen overtuigen van complottheorieën, zonder “arme zielige ik, want ik mag als ongevaccineerde niets meer”.
Vooral met familie vraag ik me wel eens af of het ooit weer normaal wordt.



Jeetje wat rot voor je! Lijkt mij niet leuk om je familie op deze manier 'uit elkaar' te zien vallen. Kan mij goed voorstellen dat je er moeite mee hebt.

Ik kap het gesprek over bepaalde ideeën over corona altijd een beetje af of denk , ene oor in en andere oor uit en laat het maar over mij heen komen. Eigenlijk hebben we het er niet heel vaak maar over , maar thuis eindigt het ook wel vaak in discussies. Vaak negeer ik het of denk ik laat het maar zitten. Ik merk dat ik er vaak ook niet zoveel zin meer heb om over te praten.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:36

Daphara schreef:
Polly schreef:
Jazeker.
In eerste instantie heb ik geprobeerd eroverheen te lezen en ieder z'n mening te laten hebben. Maar ik werd er steeds onrustiger van dus nu ontvolg en ontvriend ik gewoon.


Ik merk ook dat het mij rust gaf om uit groepschats te stappen waar in een grote groep enkele personen telkens weer de complottheorieën aanhingen.

In de familie app van 40 personen hadden we ook afgesproken het niet over corona (maatregelen) of de politiek te hebben, zodat het gewoon gezellig bleef, maar telkens hielden twee nichten zich daar niet aan, dus ik ben er uit gestapt en met mij ongeveer 10-12 anderen. De app is daarna helemaal stil gevallen vertelde mijn zus mij. In de familie is het ongeveer 50/50 verdeeld hoe er tegen Corona(maatregelen) en vaccinatie aangekeken wordt.

Nu wordt er onderling bijna niet meer gesproken of gedeeld, terwijl wij voor COVID toch echt een hele hechte familie waren.

Normaal komen we met de hele familie rond de kerst samen, vorig jaar dus niet. Dit jaar stelde één van de nichten voor weer iets te plannen, maar ik heb er geen eens zin in. Sowieso kan ik er vanuit gaan dat de helft niet gevaccineerd zal zijn en ik vind 1x Corona gehad hebben echt meer dan genoeg. Nu een jaar later heb ik er nog last van.

Ik mis mijn familie zoals het voorheen was, zonder complottheorieën, zonder een ander continu te willen overtuigen van complottheorieën, zonder “arme zielige ik, want ik mag als ongevaccineerde niets meer”.
Vooral met familie vraag ik me wel eens af of het ooit weer normaal wordt.

De manier waarop jij over niet-gevaccineerden spreekt in dit bericht zorgt voor die verdeeldheid waar we nu mee te maken hebben. Als iedereen elkaar gewoon in z'n waarde laat is er niets aan de hand. Kijk eens naar het echte probleem, dat zit hem niet in het niet vaccineren maar in de zorgcapaciteit waar geen geld in wordt gestoken. Het "zielig doen" waar je het over hebt, omdat je niets meer mag zonder QR-code heeft vaak niet eens te maken met het niet gevaccineerd zijn maar beperking van vrijheid door zoiets is natuurlijk gewoon van de zotte. Ik hoor steeds meer mensen die wel gevaccineerd zijn maar niet mee willen werken aan het hele QR gebeuren.

Om nou te zeggen dat je "1x corona hebt gehad en dat meer dan genoeg vindt" met oog op het niet bij niet-gevaccineerden willen zijn vind ik nogal naïef. Als je nu nog niet snapt dat het vaccin je daar niet tegen beschermd, dan ga je het denk ik ook niet begrijpen :o

Gevaccineerd of niet-gevaccineerd: we willen allemaal hetzelfde. Ons leven weer terug. Daar mag je je eigen denkwijze bij hebben maar alsjeblieft, heb gewoon respect voor elkaar en loop niet naar elkaar te wijzen :z
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 02-11-21 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:36

Ik vind dat iedereen mag vinden wat hij vindt, geen probleem :) Bepaalde berichten reageer ik gewoon niet op. Wel heb ik wat facebook'vrienden' ontvolgd omdat deze meerdere keren per dag een bericht plaatsten m.b.t. Covid en dan ook zeer negatief. Ik hoef dat niet te zien, ik vind het leuk om positieve berichten te lezen op facebook, daarom heb ik facebook. Noem het 'je kop in het zand steken' maar nee, gewoon soms even niet :) Ik vind het ook jammer voor die mensen dat ze er zo mee bezig lijken, net alsof er niets meer in het leven is om van te genieten. Neemt niet weg dat ze nog steeds recht hebben op hun mening :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:42

Daphara schreef:
Polly schreef:
Jazeker.
In eerste instantie heb ik geprobeerd eroverheen te lezen en ieder z'n mening te laten hebben. Maar ik werd er steeds onrustiger van dus nu ontvolg en ontvriend ik gewoon.


Ik merk ook dat het mij rust gaf om uit groepschats te stappen waar in een grote groep enkele personen telkens weer de complottheorieën aanhingen.

In de familie app van 40 personen hadden we ook afgesproken het niet over corona (maatregelen) of de politiek te hebben, zodat het gewoon gezellig bleef, maar telkens hielden twee nichten zich daar niet aan, dus ik ben er uit gestapt en met mij ongeveer 10-12 anderen. De app is daarna helemaal stil gevallen vertelde mijn zus mij. In de familie is het ongeveer 50/50 verdeeld hoe er tegen Corona(maatregelen) en vaccinatie aangekeken wordt.

Nu wordt er onderling bijna niet meer gesproken of gedeeld, terwijl wij voor COVID toch echt een hele hechte familie waren.

Normaal komen we met de hele familie rond de kerst samen, vorig jaar dus niet. Dit jaar stelde één van de nichten voor weer iets te plannen, maar ik heb er geen eens zin in. Sowieso kan ik er vanuit gaan dat de helft niet gevaccineerd zal zijn en ik vind 1x Corona gehad hebben echt meer dan genoeg. Nu een jaar later heb ik er nog last van.

Ik mis mijn familie zoals het voorheen was, zonder complottheorieën, zonder een ander continu te willen overtuigen van complottheorieën, zonder “arme zielige ik, want ik mag als ongevaccineerde niets meer”.
Vooral met familie vraag ik me wel eens af of het ooit weer normaal wordt.

Misschien een stom idee, maar wij hadden daar in het begin in een groepsapp ook last van: mensen die steeds maar weer over de corona begonnen terwijl je er al mee doodgegooid werd.
Eruitstappen is dan wel heel rigoreus en zorgt denk juist voor scheve gezichten. De een maakt zich nu eenmaal meer zorgen dan de ander en wil het er meer over hebben. Bij ons werkte een aantal keer aangeven dat er niet op gereageerd zou worden en daarna gewoon negeren perfect. Iedereen tevreden. :)

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 20:43

Lindaonline schreef:
Ts., zitten jullie als gezin wel op 1 lijn? Ouders, broers/zussen en aanhang?


Familie is in mijn geval de 7 kinderen van mijn grootouders, hun partners, de 21 kleinkinderen van mijn grootouders inclusief aanhang en achterkleinkinderen. Een echt grote familie dus, maar mijn grootouders leven inmiddels niet meer.

Ik heb zelf een broer, zus en moeder die niet gevaccineerd zijn, maar hun partners wel. In het gezin is het dus evenredig verdeeld. Ze hebben bij mij gezien hoe ziek ik er van geweest ben en hoeveel restklachten ik nog heb. Bij ons kan er redelijk normaal over gepraat worden met respect voor elkaars mening en geen complottheorieën. Maar ik merk dat vooral mijn moeder wel beïnvloed wordt door de complottheoristen in de familie, ze vertrouwt het allemaal niet zo. Ze onderzoekt zelf niets, dus is ze heel beïnvloedbaar.
Waarom mijn broer niet gevaccineerd is weet ik niet, mijn zus weet ik wel, maar ik weet ook dat zij zich minstens 1x per week laat testen en daar zit geen complot idee achter het niet vaccineren.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:44

Ja ik merk het wel dat je toch anders tegen bepaalde mensen gaat aankijken. Zeker als ze met rare websites komen aanzetten ter onderbouwing bijvoorbeeld. Soms denk ik echt: Dat had ik nou nooit van jou verwacht.

Ik heb geen social media dus daar heb ik geen last van.

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:47

Tot nu toe pas 1 kennis die ik toch al eigenlijk nooit zag 'kwijt geraakt'. Ze staat nogal heftig voor de maatregelen en zij vond dan zelf dat wij niet meer bij elkaar passen qua vriendschap. Prima, dat mag ik respecteer dat. Gelukkig is verder 100 % in mijn omgeving hetzelfde denkend.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:48

Suzanne F. schreef:
Ja ik merk het wel dat je toch anders tegen bepaalde mensen gaat aankijken. Zeker als ze met rare websites komen aanzetten ter onderbouwing bijvoorbeeld. Soms denk ik echt: Dat had ik nou nooit van jou verwacht.

Ik heb geen social media dus daar heb ik geen last van.


Idem hier en ook bepaalde Bokkers die ik in het verleden aardig hoog had zitten en ik nu echt niet meer serieus kan nemen :o :=

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 20:48

Rianne_ schreef:
Daphara schreef:

Ik merk ook dat het mij rust gaf om uit groepschats te stappen waar in een grote groep enkele personen telkens weer de complottheorieën aanhingen.

In de familie app van 40 personen hadden we ook afgesproken het niet over corona (maatregelen) of de politiek te hebben, zodat het gewoon gezellig bleef, maar telkens hielden twee nichten zich daar niet aan, dus ik ben er uit gestapt en met mij ongeveer 10-12 anderen. De app is daarna helemaal stil gevallen vertelde mijn zus mij. In de familie is het ongeveer 50/50 verdeeld hoe er tegen Corona(maatregelen) en vaccinatie aangekeken wordt.

Nu wordt er onderling bijna niet meer gesproken of gedeeld, terwijl wij voor COVID toch echt een hele hechte familie waren.

Normaal komen we met de hele familie rond de kerst samen, vorig jaar dus niet. Dit jaar stelde één van de nichten voor weer iets te plannen, maar ik heb er geen eens zin in. Sowieso kan ik er vanuit gaan dat de helft niet gevaccineerd zal zijn en ik vind 1x Corona gehad hebben echt meer dan genoeg. Nu een jaar later heb ik er nog last van.

Ik mis mijn familie zoals het voorheen was, zonder complottheorieën, zonder een ander continu te willen overtuigen van complottheorieën, zonder “arme zielige ik, want ik mag als ongevaccineerde niets meer”.
Vooral met familie vraag ik me wel eens af of het ooit weer normaal wordt.


De manier waarop jij over niet-gevaccineerden spreekt in dit bericht zorgt voor die verdeeldheid waar we nu mee te maken hebben. Als iedereen elkaar gewoon in z'n waarde laat is er niets aan de hand. Kijk eens naar het echte probleem, dat zit hem niet in het niet vaccineren maar in de zorgcapaciteit waar geen geld in wordt gestoken. Het "zielig doen" waar je het over hebt, omdat je niets meer mag zonder QR-code heeft vaak niet eens te maken met het niet gevaccineerd zijn maar beperking van vrijheid door zoiets is natuurlijk gewoon van de zotte. Ik hoor steeds meer mensen die wel gevaccineerd zijn maar niet mee willen werken aan het hele QR gebeuren.

Om nou te zeggen dat je "1x corona hebt gehad en dat meer dan genoeg vindt" met oog op het niet bij niet-gevaccineerden willen zijn vind ik nogal naïef. Als je nu nog niet snapt dat het vaccin je daar niet tegen beschermd, dan ga je het denk ik ook niet begrijpen :o

Gevaccineerd of niet-gevaccineerd: we willen allemaal hetzelfde. Ons leven weer terug. Daar mag je je eigen denkwijze bij hebben maar alsjeblieft, heb gewoon respect voor elkaar en loop niet naar elkaar te wijzen :z


Serieus, ik ben het probleem volgens jou?
Ik denk dat je beter in een ander topic je visie kunt delen, dit topic gaat niet over QR code’s of de zin of onzin van vaccineren.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:49

Ik heb eigenlijk alleen maar verstandige mensen om me heen :D
Familie, vrienden, collega's, kapper, schoonmaakster; iedereen heeft zich laten vaccineren.

Op Bokt ben ik wel anders tegen bepaalde mensen aan gaan kijken.. In negatieve zin, maar ook in positieve!

Ik denk dat ik wel anders tegen mensen in mijn omgeving aan zou kunnen kijken als zij zich niet zouden laten vaccineren. Gewoon omdat ik vaccineren in dit geval zó belangrijk vind en ik geen reden zie om het niet te doen. Ik vind het een morele verplichting naar de maatschappij toe. Maar goed, dit speelt gelukkig niet in mijn directe omgeving.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:53

Fitzroy schreef:
Suzanne F. schreef:
Ja ik merk het wel dat je toch anders tegen bepaalde mensen gaat aankijken. Zeker als ze met rare websites komen aanzetten ter onderbouwing bijvoorbeeld. Soms denk ik echt: Dat had ik nou nooit van jou verwacht.

Ik heb geen social media dus daar heb ik geen last van.


Idem hier en ook bepaalde Bokkers die ik in het verleden aardig hoog had zitten en ik nu echt niet meer serieus kan nemen :o :=

Hier op bokt is het eigenlijk nog het ergst. :D Maar ik lees dat facebook en insta nog erger zijn.

Vind beiden extreme kanten (pro- en antivaccinatie) echt verschrikkelijk hier. Ik heb een bloedhekel aan extremen en het lijkt wel of iedereen in dat kamp zit momenteel. Of het nu links of rechts is.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:55

Nee het interesseert mij niet echt of een ander gevaccineerd is of niet.
Heb een alleen keer aangegeven in een groepschat dat ik de schaapmemes niet zo leuk vond, dat ik hen ook in de hun waarde liet.
Daarna was dat ook prima.