Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:18

Kinke schreef:
wie het allemaal maar onzin vindt, dat vaccineren, moet nu ff naar Ned.1 kijken

en naar een ander topic verhuizen

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:49

rien10 schreef:
Kinke schreef:
wie het allemaal maar onzin vindt, dat vaccineren, moet nu ff naar Ned.1 kijken

en naar een ander topic verhuizen


Het is geen onzin. Ik ben heel erg voor vaccineren.
Alleen de hele discussie gaat over volwassenen, terwijl het probleem zit bij de kinderen...

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:02

Daar gaat het topic ook niet over, hier gaat het erover of je anders over mensen bent gaan denken vanwege hun standpunt m.b.t. Corona.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:49

Ik merk het wel. Ik ken een aantal mensen die voor zichzelf hebben gekozen om niet te vaccineren, maar verder hoor je hun er eigenlijk ook nooit over en dan valt het wel mee. Dat is dan natuurlijk hun eigen keuze die ze mogen maken. Maar dit zijn ook mensen die het gewoon zullen begrijpen als ze ergens niet heen mogen omdat ze geen QR code hebben, en er verder ook niks meer van maken dan 'wij willen dit (nog) niet'.

Maar ik heb ook een vriendin, en haar familie en vrienden ook, die constant anti-vaccinatie en maatregelen posts plaatsen, continu iets op haar story plaatst waarin de maatregelen of vaccinatie in negatief licht komt en dan een suggestieve emoji erbij plaatst, of dat we in een dictatuur leven etc. Plus daarboven deelt ze regelmatig borderline complottheorieën en noemt ze gevaccineerden ook vaak zat 'schapen'. Ik merk sindsdien dat ik echt anders naar haar en haar naasten (die ik ook al meer dan 10 jaar regelmatig sprak) been gaan kijken.

Wat mij vooral opvalt sinds de pandemie is hoe heftig sommige mensen kunnen reageren, soms domweg agressief. Van mensen waar ik dit ook gewoon echt niet van had verwacht.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:59

Telpeva schreef:
Daar gaat het topic ook niet over, hier gaat het erover of je anders over mensen bent gaan denken vanwege hun standpunt m.b.t. Corona.


Ja snap ik. Maar het heeft er wel mee te maken in de zin dat ik denk dat discussies niet zo gepolariseerd zouden hoeven zijn met wat meer duidelijkheid

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 00:19

Babootje schreef:
Telpeva schreef:
Daar gaat het topic ook niet over, hier gaat het erover of je anders over mensen bent gaan denken vanwege hun standpunt m.b.t. Corona.


Ja snap ik. Maar het heeft er wel mee te maken in de zin dat ik denk dat discussies niet zo gepolariseerd zouden hoeven zijn met wat meer duidelijkheid


En het is juist dat “duidelijkheid creëren” wat weer zorgt voor de discussie. Waarom toch die zendingsdrang om je standpunt te maken?
Het is hier off topic en niet van toepassing op het onderwerp, waarom voel je dan de nood om er over door te gaan?

Ik denk dat dit weer een prima voorbeeld is van wat veel mensen aan elkaar stoort, waarom moet er elke keer een discussie aangegaan worden over de inhoud?
Wat is het dat die zendingsdrang veroorzaakt als het over beide kanten van de corona discussie gaat?
Waarom de nood om mensen te overtuigen?

Het is niet dat ik het oneens met je ben, maar dit is niet de plek om die discussie te voeren, zoals meerdere mensen al meerdere keren aangegeven hebben.

Ik kwam dit ook in app groepen tegen, ondanks de afspraak om het niet over Corona, politiek of maatregelen te hebben, draaide het daar keer op keer op uit. Ook ik heb moeite om bij onjuistheden op mijn handen te gaan zitten, uiteindelijk was de enige oplossing door gewoon uit die groepen te stappen en me niet meer te begeven onder de mensen die maar blijven discussiëren en hun mening met een soort zendingsdrang te blijven verkondigen.

nps
Berichten: 1982
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:39

Daphara schreef:
Ik denk dat dit weer een prima voorbeeld is van wat veel mensen aan elkaar stoort, waarom moet er elke keer een discussie aangegaan worden over de inhoud?
Wat is het dat die zendingsdrang veroorzaakt als het over beide kanten van de corona discussie gaat?
Waarom de nood om mensen te overtuigen?


Ik wil niet echt mensen overtuigen, maar als mensen dingen tegen me zeggen die gewoon echt niet kloppen (zoals dat er bezuinigd is innde zorg) geef ik dat wel aan. Ik begin er zelf nooit over maar merk dat juist de “anti’s”, even gechargeerd hun mening spuien op social media en in app groepen en er steeds over beginnen, ook tegen mij. En ik moet dan netjes de discussie afwimpelen.

Een voorbeeldje, een collega laatst begon ook ongevraagd in een zoom meeting uit te leggen dat ze niet gevaccineerd was, haar kinderen ook niet, en maakte daarbij grapjes over dat er mensen lollig coronafeestjes (met een andere collega!) houden om elkaar te besmetten zodat ze geen vaccinatie hoefden te hebben. Wat. De. fiets. Ik moet dan dus heel professioneel blijven en kan nóway in hell zeggen wat ik er echt van vind want dan ben ík de eikel. Ik vond dat serieus heel ver gaan. Heeft geen gevolgen voor de samenwerking maar ik kijk nu wel degelijk anders naar deze twee collega’s. Al zal ik dat nooit hardop zeggen (over niks mogen zeggen gesproken ;)). Fun fact is dat dit om een overheidsorganisatie gaat.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:03

Ach je kan daar best op een nette manier een opmerking over maken toch? zolang je zelf maar niet onder de gordel gaat of gaat blijven doordrammen denk ik dan en dat laatste is voor veel mensen een kunst als ze het niet met elkaar eens zijn. Wat het gelijk heel erg vervelend maakt.

Ik moet mijn mening ook wat bijstellen, in eerste instantie keek ik niet anders tegen mensen aan maar dat is veranderd helaas. Er zijn mensen die niet kunnen nuanceren, de waarheid in pacht denken te hebben (niemand heeft dat, daar bewust van zijn siert de mens), persoonlijk menen te moeten worden, en gewoon door blijven drammen. Met deze mensen is niet op een respectvolle manier mee te kunnen communiceren en ik merk dat ik zeker anders tegen ze aan ben gaan kijken.

BigOne
Berichten: 38217
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:12

En wanneer niemand blijkbaar de waarheid in pacht heeft dan zouden de berichten uit allerlei landen toch leidend kunnen zijn? Dat vaccineren helpt, gestaafd door cijfers? Maar ook dat word terzijde geschoven.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:16

Dit is precies wat ik bedoel..er wordt alweer vanalles negatief ingevuld.

Offtopic: ik schuif helemaal niets terzijde, ik denk noch zwart/ noch wit gelukkig.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:21

Babootje schreef:
Telpeva schreef:
Daar gaat het topic ook niet over, hier gaat het erover of je anders over mensen bent gaan denken vanwege hun standpunt m.b.t. Corona.


Ja snap ik. Maar het heeft er wel mee te maken in de zin dat ik denk dat discussies niet zo gepolariseerd zouden hoeven zijn met wat meer duidelijkheid


Daphara schreef:
En het is juist dat “duidelijkheid creëren” wat weer zorgt voor de discussie. Waarom toch die zendingsdrang om je standpunt te maken?
Het is hier off topic en niet van toepassing op het onderwerp, waarom voel je dan de nood om er over door te gaan?

Ik denk dat dit weer een prima voorbeeld is van wat veel mensen aan elkaar stoort, waarom moet er elke keer een discussie aangegaan worden over de inhoud?
Wat is het dat die zendingsdrang veroorzaakt als het over beide kanten van de corona discussie gaat?
Waarom de nood om mensen te overtuigen?

Het is niet dat ik het oneens met je ben, maar dit is niet de plek om die discussie te voeren, zoals meerdere mensen al meerdere keren aangegeven hebben.

Ik kwam dit ook in app groepen tegen, ondanks de afspraak om het niet over Corona, politiek of maatregelen te hebben, draaide het daar keer op keer op uit. Ook ik heb moeite om bij onjuistheden op mijn handen te gaan zitten, uiteindelijk was de enige oplossing door gewoon uit die groepen te stappen en me niet meer te begeven onder de mensen die maar blijven discussiëren en hun mening met een soort zendingsdrang te blijven verkondigen.


Ik heb geen mening, anders dan dat ik denk dat de hele discussie tussen volwassen gevaccineerden en ongevaccineerden onnodig energie verspillen is. Heb ook gezegd waarom ik dat denk.
Toch zonde dat families zo uit elkaar vallen.

nps
Berichten: 1982
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:39

Elisa2 schreef:
Ach je kan daar best op een nette manier een opmerking over maken toch? zolang je zelf maar niet onder de gordel gaat of gaat blijven doordrammen denk ik dan en dat laatste is voor veel mensen een kunst als ze het niet met elkaar eens zijn. Wat het gelijk heel erg vervelend maakt.

Ik moet mijn mening ook wat bijstellen, in eerste instantie keek ik niet anders tegen mensen aan maar dat is veranderd helaas. Er zijn mensen die niet kunnen nuanceren, de waarheid in pacht denken te hebben (niemand heeft dat, daar bewust van zijn siert de mens), persoonlijk menen te moeten worden, en gewoon door blijven drammen. Met deze mensen is niet op een respectvolle manier mee te kunnen communiceren en ik merk dat ik zeker anders tegen ze aan ben gaan kijken.


Ik heb er een grapje van gemaakt en ben daarna gewoon verder gegaan, maar ik zit totáál niet te wachten op deze informatie, ik hoef dit gewoon echt niet te weten. Ze zat het ook een soort trots te vertellen, bijna alsof ze een reactie wilde uitlokken. Dan ben ik toch echt degene die moet inbinden om de discussie (en relatie) gezond te houden zeg maar want ik kan (en mag) maar op 1 manier reageren - begripvol. Ook al vind ik het écht belachelijk wat ze doet, ik spreek dat absoluut niet uit. Ik hoor hier ook verhalen over mensen die ineens met deze discussie zitten opgescheept bij de kapper of in de familie app groep waar ze totaal niet op zitten te wachten. Of die mensen blokkeren op facebook omdat ze maar continu dingen blijven spammen.

Ik heb het trouwens ook het idee dat respectvol discussieren ook heel anders beleefd wordt door mensen. Wat de ene als inhoudelijk ziet ziet de ander al snel als een persoonlijke aanval. Voor mijn gevoel willen mensen soms niet discussieren maar vooral een beetje hun mening en gevoel spuien - ze zitten helemaal niet te wachten op een weerwoord of een discussie. Het werkt alleen als je openstaat voor elkaar en luistert. Dat gaat beide kanten op.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:45

-O- fijn covid, een koor voor bejaarden dat al 96 jaar bestaat moet stoppen als ze niet snel een dirigent vinden die wel gevaccineerd is. Een absolute eis ivm de hoge leeftijd en kwetsbaarheid van de koorleden. Maar het lijkt een onmogelijkheid te zijn er een te vinden. Voor veel leden hun einige sociale uitje nog dat ze hebben. Eens per week een avondje zingen. ;( moeten stoppen om deze reden. Gewoon zuur -O-

Nielojram

Berichten: 7798
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:56

karuna schreef:
-O- fijn covid, een koor voor bejaarden dat al 96 jaar bestaat moet stoppen als ze niet snel een dirigent vinden die wel gevaccineerd is. Een absolute eis ivm de hoge leeftijd en kwetsbaarheid van de koorleden. Maar het lijkt een onmogelijkheid te zijn er een te vinden. Voor veel leden hun einige sociale uitje nog dat ze hebben. Eens per week een avondje zingen. ;( moeten stoppen om deze reden. Gewoon zuur -O-


Waarom is de huidige dirigent niet gevaccineerd dan?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:59

Omdat hij dat niet wilde, en ook niet openstond voor andere beschermende maatregelen. -O-

Zoolgangster

Berichten: 9575
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:36

princequillo schreef:
Ik merk het wel. Ik ken een aantal mensen die voor zichzelf hebben gekozen om niet te vaccineren, maar verder hoor je hun er eigenlijk ook nooit over en dan valt het wel mee. Dat is dan natuurlijk hun eigen keuze die ze mogen maken. Maar dit zijn ook mensen die het gewoon zullen begrijpen als ze ergens niet heen mogen omdat ze geen QR code hebben, en er verder ook niks meer van maken dan 'wij willen dit (nog) niet'.

Maar ik heb ook een vriendin, en haar familie en vrienden ook, die constant anti-vaccinatie en maatregelen posts plaatsen, continu iets op haar story plaatst waarin de maatregelen of vaccinatie in negatief licht komt en dan een suggestieve emoji erbij plaatst, of dat we in een dictatuur leven etc. Plus daarboven deelt ze regelmatig borderline complottheorieën en noemt ze gevaccineerden ook vaak zat 'schapen'. Ik merk sindsdien dat ik echt anders naar haar en haar naasten (die ik ook al meer dan 10 jaar regelmatig sprak) been gaan kijken.

Wat mij vooral opvalt sinds de pandemie is hoe heftig sommige mensen kunnen reageren, soms domweg agressief. Van mensen waar ik dit ook gewoon echt niet van had verwacht.


Mijn Facebook wordt ook verpest door zulke mensen, ik word er echt niet vrolijk van, wat voor onzin ze de héle tijd posten. De boze overheid bla bla bla... maar wel een uitkering/pensioen van diezelfde boze overheid accepteren, dat dan wel. :')
Ik ben ze via via tegengekomen, en ze wilden vriend worden, maar ik ga ze maar ontvrienden, want met zulke "vrienden" hoef je geen vijanden meer te zoeken. :D

BigOne
Berichten: 38217
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:07

Misschien is het soms wel goed om anders tegen mensen aan te kijken door hun standpunt. Kennissen zijn besmet door schoonzoon, fanatieke FvD er en anti prikker. Voor de lieve vrede hebben kennissen er nooit iets van gezegd want ja, schoonzoon. Dochter ook niet geprikt.
Nu alle vijf , schoonouders, schoonzoon dochter en hun baby Corona . En de eerste was de schoonzoon die met een vervalste QR vrolijk overal heenging. En dus ook gewoon geen verantwoordelijkheid nam . Kennissen gelukkig weinig last want gevaccineerd maar de schoonvader heeft al gezegd dat hij hoopt dat schoonzoon er flink last van heeft.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:52

Maar dat heeft niets met gevaccineerd of ongevaccineerd te maken, maar met iemand die geen verantwoordelijkheid neemt. Daar kan ik ook slecht tegen, en ik zie het aan beide kanten.

BigOne
Berichten: 38217
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:56

Elisa2 schreef:
Maar dat heeft niets met gevaccineerd of ongevaccineerd te maken, maar met iemand die geen verantwoordelijkheid neemt. Daar kan ik ook slecht tegen, en ik zie het aan beide kanten.

Klopt Elisa maar het is redelijk kleine groep die dus elke verantwoordelijkheid ontloopt. Dezelfde figuren staan ook te protesteren en op Twitter oproepen om het gif en gen therapie niet te nemen en als enige te vechten voor “ onze” vrijheid.
Wat mij betreft word deze politicus en partij aangeklaagd wegens poging tot doodslag , wanneer er echt wat voor een tribunaal moeten komen zijn zij als eerste aan de beurt.
En ja, ook gevaccineerden gedragen zich onverantwoord wanneer ze met symptomen niet gaan testen en er op uit gaan.

rensju

Berichten: 1592
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:03

Poging tot doodslag omdat ze niet willen vaccineren? 8)7

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:06

rensju schreef:
Poging tot doodslag omdat ze niet willen vaccineren? 8)7

Klinkt heftig hè?
Maar denk eens in. (Hypothetisch). Iemand die niet gevaccineerd is en de regels aan zijn laars lapt, besmet de vader van een jong gezin. De man sterft en laat een jonge weduwe met kleine kinderen achter.
Dat is gewoon een grote bak met ellende.

rensju

Berichten: 1592
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:09

Dan moet je zeggen, straf als iemand de regels aan zijn laars lapt. Kan beide gebeuren. Jullie maken hierin een onnodige scheiding wat mij betreft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:11

rien10 schreef:
rensju schreef:
Poging tot doodslag omdat ze niet willen vaccineren? 8)7

Klinkt heftig hè?
Maar denk eens in. (Hypothetisch). Iemand die niet gevaccineerd is en de regels aan zijn laars lapt, besmet de vader van een jong gezin. De man sterft en laat een jonge weduwe met kleine kinderen achter.
Dat is gewoon een grote bak met ellende.

Dan eerder dood door schuld.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:11

rien10 schreef:
rensju schreef:
Poging tot doodslag omdat ze niet willen vaccineren? 8)7

Klinkt heftig hè?
Maar denk eens in. (Hypothetisch). Iemand die niet gevaccineerd is en de regels aan zijn laars lapt, besmet de vader van een jong gezin. De man sterft en laat een jonge weduwe met kleine kinderen achter.
Dat is gewoon een grote bak met ellende.


Dat is het zeker, maar kan dezelfde uitwerking hebben als een gevaccineerde de regels aan zijn laars lapt

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:22

Zeker waar.