Wie nog steeds Corona vrij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:49

Tja, Hannah, de realiteit kan aankomen.
En je hoeft er niet tegenin te gaan want er staan bewezen zaken dus is er niets om tegenin te gaan.
[/quote]

Zo heet ik niet, maar dat even terzijde. Bewezen zaken :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :D[/quote]
Hoe is het op je werk? Ook niet testen gezien de diep donker rode kleur?
Misschien gaan ze dat daar wel invoeren, gemeente moet wel bestuurd en bemand blijven natuurlijk.[/quote]

Bigone houden we het vriendelijk!! Je bent aan het treiteren hou er mee op dit is nergens voor nodig.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:56

Oke, zal lief zijn !

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:53

@levita Ook mensen die gevaccineerd zijn kunnen corona krijgen en hoeven niet te testen, dus kunnen mensen besmetten, beetje krom in mijn ogen.

En waar is 't bewijs dat je geen long covid krijgt als je bent gevaccineerd? En op welke feiten wordt dan de neus van hahahatsjoe gedrukt? Ben ik heel benieuwd naar.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:57

Wat ik ok zo raar vind. Als je gevaccineerd bent en je hebt de QR code je overal naar binnen kan. Zonder opnieuw in te loggen. Dus kun Je zo na binnenmet corona. ( Je hebt niet altijd klachten ) Want tja je hoeft je niet te testen. ( Als je geen klachten hebt).
Dus nu krijgen de niet gevaccineerd de schuld. Maar hoe gaat het straks dan. Want de niet gevaccineerd mogen dus niet na binnen zonder QR code.
Laatst bijgewerkt door doezel2 op 18-10-21 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:01

Sorry, kan het niet laten: het is naar binnen en niet na binnen.
En wat bedoel je met ‘hoe gaat het straks’ ?

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:04

Fitzroy schreef:
Sorry, kan het niet laten: het is naar binnen en niet na binnen.
En wat bedoel je met ‘hoe gaat het straks’ ?

Nu krijgen de niet gevaccineerd de schuld. Omdat Er zich niet willen vaccineren. Maar die komen dan nergens ( sommige willen niet testen of gevaccineerd worden). Hoe gaat het dan. Als de corona vijvers omhoog gaan.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:18

doezel2 schreef:
Fitzroy schreef:
Sorry, kan het niet laten: het is naar binnen en niet na binnen.
En wat bedoel je met ‘hoe gaat het straks’ ?

Nu krijgen de niet gevaccineerd de schuld. Omdat Er zich niet willen vaccineren. Maar die komen dan nergens ( sommige willen niet testen of gevaccineerd worden). Hoe gaat het dan. Als de corona vijvers omhoog gaan.

Die komen nergens ? Dan waren de ziekenhuizen op de 10 % gevaccineerden na toch leeg?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:18

doezel2 schreef:
Wat ik ok zo raar vind. Als je gevaccineerd bent en je hebt de QR code je overal naar binnen kan. Zonder opnieuw in te loggen. Dus kun Je zo na binnenmet corona. ( Je hebt niet altijd klachten ) Want tja je hoeft je niet te testen. ( Als je geen klachten hebt).
Dus nu krijgen de niet gevaccineerd de schuld. Maar hoe gaat het straks dan. Want de niet gevaccineerd mogen dus niet na binnen zonder QR code.


Iedereen heeft een QR-code nodig om bijv. een horeca gelegen naar binnen te mogen. De niet gevaccineerden, de mensen die onlangs hersteld zijn van corona en de gevaccineerden.

Ik snap wel wat je bedoeld, maar in feite zijn besmettingen niet zo´n groot punt als iedereen gevaccineerd is. De vaccinaties beschermen erg goed tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Tegens zorgt vaccinatie ervoor dat de kans een stuk kleiner is dat je corona krijgt en hier vervolgens mensen mee besmet.

Het probleem zijn niet de mensen die gevaccineerd zijn en alsnog corona krijgen, maar juist de niet gevaccineerden omdat zij de bescherming tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname missen die gevaccineerden wel hebben.

Ergens is het natuurlijk je eigen verantwoording. Door je te laten vaccineren bescherm je jezelf en draag je bij aan het terugdringen van corona. Ook verklein je de kans dat je anderen kunt besmetten.
Het zou dan wel krom zijn als deze mensen zich moeten laten testen, omdat anderen ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren!?
Uitgezonderd de kleine groep mensen mee die zich op medische grond niet mogen laten vaccineren (door een arts bepaald en niet eigen inschatting).
Ik ben gevaccineerd en ondanks dat de echt kans heel erg klein is dat ik nog met corona in het ziekenhuis kan belanden, krijg ik het liever niet. Als mensen zich niet laten vaccineren vind ik het toch fijn dat ze dan in ieder geval de verantwoordelijkheid nemen zich te laten testen.

En de groep niet gevaccineerden is de groep die de zorg nu nog teveel belast. Zij zorgen ervoor dat de maatregelen niet helemaal losgelaten kunnen worden.
Onderstaand ziekenhuis geeft aan geplande operaties uit te moeten stellen vanwege een toestroom aan corona patiënten. Van de opgenomen corona patiënten is 90% niet gevaccineerd.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... bokt.nl%2F

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:19

doezel2 schreef:
Wat ik ok zo raar vind. Als je gevaccineerd bent en je hebt de QR code je overal naar binnen kan. Zonder opnieuw in te loggen. Dus kun Je zo na binnenmet corona. ( Je hebt niet altijd klachten ) Want tja je hoeft je niet te testen. ( Als je geen klachten hebt).
Dus nu krijgen de niet gevaccineerd de schuld. Maar hoe gaat het straks dan. Want de niet gevaccineerd mogen dus niet na binnen zonder QR code.


Iedereen heeft een QR-code nodig om bijv. een horeca gelegen naar binnen te mogen. De niet gevaccineerden, de mensen die onlangs hersteld zijn van corona en de gevaccineerden.

Ik snap wel wat je bedoeld, maar in feite zijn besmettingen niet zo´n groot punt als iedereen gevaccineerd is. De vaccinaties beschermen erg goed tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Tevens zorgt vaccinatie ervoor dat de kans een stuk kleiner is dat je corona krijgt en hier vervolgens mensen mee besmet.

Het probleem zijn niet de mensen die gevaccineerd zijn en alsnog corona krijgen, maar juist de niet gevaccineerden omdat zij de bescherming tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname missen die gevaccineerden wel hebben.

Ergens is het natuurlijk je eigen verantwoording. Door je te laten vaccineren bescherm je jezelf en draag je bij aan het terugdringen van corona. Ook verklein je de kans dat je anderen kunt besmetten.
Het zou dan wel krom zijn als deze mensen zich ook nog eens moeten laten testen, omdat anderen ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren!?
Uitgezonderd de kleine groep mensen die zich op medische grond niet mogen laten vaccineren (door een arts bepaald en niet eigen inschatting).
Ik ben gevaccineerd en ondanks dat de echt kans heel erg klein is dat ik nog met corona in het ziekenhuis kan belanden, krijg ik het liever niet. Als mensen zich niet laten vaccineren vind ik het toch fijn dat ze dan in ieder geval de verantwoordelijkheid nemen zich te laten testen.

En de groep niet gevaccineerden is de groep die de zorg nu nog teveel belast. Zij zorgen ervoor dat de maatregelen niet helemaal losgelaten kunnen worden.
Onderstaand ziekenhuis geeft aan geplande operaties uit te moeten stellen vanwege een toestroom aan corona patiënten. Van de opgenomen corona patiënten is 90% niet gevaccineerd.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... bokt.nl%2F

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:40

Geen Corona, niet gevaccineerd, 1 keer getest omdat het moest, in direct contact met een besmet persoon geweest. In het begin "netjes" gedaan wat moest maar later heb ik het losgelaten.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:52

flavlip schreef:
@levita Ook mensen die gevaccineerd zijn kunnen corona krijgen en hoeven niet te testen, dus kunnen mensen besmetten, beetje krom in mijn ogen.


Ja, als je het zo stelt IS het ook gewoon raar.
Persoonlijk vind ik het niet raar - corona krijgen nadat je ordentelijk gevaccineerd bent (2x AZ in mijn geval plus twee weken 'inwerk tijd')
is iets heel anders dan zonder injecties corona krijgen.

Het verschil zit m in de 'viral load' : na ordentelijk inenten heb je na een eventuele besmetting veel minder virus 'aan boord'.
Dus zelfs bij mooi zingen of hard schreeuwen ben je minder gevaarlijk.
Citaat:
En waar is 't bewijs dat je geen long covid krijgt als je bent gevaccineerd?

?
Geen potentiële dodelijke ziekte krijgen of doorgeven lijkt mij reden zat.

Mensen met langdurige covid-19 (ik speel efkes de taalpurist) zijn in een aantal gevallen opgekalefaterd na hun injectie.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:18

Vaccineren verlaagd significant de kans op besmetting en raak je besmet is er 33 x minder kans om in het ziekenhuis te belanden.
De virusload is wel even groot, echter, doordat je lichaam het virus herkent gaat het meteen in de aanval om het onschadelijk te maken. Dus veel minder kans om het te verspreiden.
Bij ongevaccineerden die besmet worden met delta komt er zoveel virus binnen en een vreemd virus zodat je immuunsysteem eerst moet beginnen met afweerstoffen aan te maken. Dat duurt een week ongeveer. Heb je mazzel blijft het bij die week, heb je pech word je behoorlijk ziek. Bij veel gevallen hoor je na een week dat de toestand verergert en dat gebeurt omdat je immuunsysteem het niet meer aan kan. Het gaat in de overdrive en dan krijg je de storm die door je lichaam raast waarbij je immuunsysteem alles aanvalt( ook lichaamseigen delen) want het virus zit dan overal. Even heel simpel maar duidelijk genoeg.

Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:38

Het ging hier over de vraag wie nog steeds corona vrij !!!
Dit is geen vaccinatie discussie topic daar zijn er al genoeg van.
Dus graag on topic doorgaan :j

hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:42

Levita schreef:
Je kunt al besmettelijk zijn 2 dagen voor je symptomen krijgt, dus die vlieger gaat niet op dat als je geen symptomen hebt dat je dus geen corona bij je draagt.

Ik stel voor dat je met mensen gaat praten die op de IC werken, of mensen die long Covid hebben opgelopen en nu nog aan het revalideren zijn. Dat ga je niet doen, want dan wordt je met de neus op de feiten gedrukt.

Ik ben overigens niet bang voor mezelf, maar wel om iemand te besmetten in mijn omgeving die wel op de IC kan belanden door corona. Of iemand die long covid krijgt en dik een jaar aan het revalideren is, of wel langer.


Datzelfde geldt voor gevaccineerden... schoonvader van kennis uit appgroep: 2x gevaccineerd, IC, coma. Collega van nieuwe werk: 2x gevaccineerd, ziekenhuis. Als je tot die minder dan 3% behoort die er goed ziek van wordt is het echt erg, kan het echt erg zijn, dat weet ik, dus kijk ik uit als ik te maken krijg met kwetsbare mensen, hou ik afstand ook al hoeft dat niet, in de supermarkt hou ik afstand, in het algemeen hou ik afstand, alleen niet bij familie en vrienden. En voor wat je verder zegt, angst is geen goede raadgever, ga aan je weerstand bouwen met goed voedsel en supplementen. Ik ben niet bang, mijn moeder van 82 is niet bang, mijn tante van 93 is niet bang. En ja, gevaccineerden mogen straks ook gewoon in lockdown volgens meneer liegbeest De Jonghe. Weet je nog dat hij ooit zei dat het kabinet voor indirecte vaccinatieplicht zou gaan liggen ? Moet je nu eens zien. En vaccinatie zou alles oplossen, moet je nu eens zien. Sluit je ogen niet voor de werkelijkheid zou ik zeggen. Nogmaals, degene die mijn mini's beleerd voor de kar (38 jaar) heeft hartspierontsteking gekregen van vaccinatie, net als de schaatser Kjeld Nuis. Dochter van kennis uit dezelfde appgroep heeft menstruatiestoornissen gekregen, een vriendin/voormalige collega was door de overgang heen, heeft jaren niet gemenstrueerd, nu ineens weer wel. Maar daar is dit het topic niet voor, dus wat mij betreft is deze discussie gesloten. Ik heb geen corona gehad, ben niet gespoten, ga dat ook niet doen en ga me ook niet testen tenzij ik symptomen heb, kaartje concert staat in de verkoop. Ik wacht wel tot ooit.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:24

Het zijn altijd kennissen van kennissen.
Het klopt zonder meer dat oudere gevaccineerden alsnog in het ziekenhuis kunnen belanden, iets met ouder minder goed werkend immuunsysteem.
Menstruatie klachten is ook bekend, lichaam reageert met stressreactie op vaccinatie en aangezien menstruatie vaak reageert op stress kan dit voor komen. Word ook onderzoek naar gedaan en is bijna altijd na korte tijd weer normaal. Hart spier ontsteking of myocarditis is een bewezen bijwerking die in enkele gevallen optreed en onschuldig in bijna alle gevallen. Elke infectie kan dit veroorzaken , met Corona zelfs 35 keer meer. Los van andere problemen die er dan nog bijkomen.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:27

Hartspierontsteking afdoen als iets onschuldigs vind ik wel erg ver gaan in het promoten van je vaccin.

Dat de kans erg klein is en je het van vele oorzaken kan krijgen ben ik mee akkoord, maar een hartspierontsteking is wel serieus.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:33

Poekkie schreef:
Hartspierontsteking afdoen als iets onschuldigs vind ik wel erg ver gaan in het promoten van je vaccin.

Dat de kans erg klein is en je het van vele oorzaken kan krijgen ben ik mee akkoord, maar een hartspierontsteking is wel serieus.

Zoek de onderzoeken er maar bij, het onderzoek in Amerika waarbij het bij 1 op de 1000 jonge mannen voor zou komen hebben ze al weer in moeten trekken op basis van foutieve gegevens. Ja het kan en ja het kan ernstig zijn maar elke verkoudheidje kan dit veroorzaken.
Dat betekend niet dat het voor diegene die het treft niet vervelend is.
En het komt in Nederland veel vaker voor , niet door vaccinatie maar door een infectie.
In Nederland zonder Corona komt het 10 tot 100 keer voor per miljoen mensen.
Onderzoek usa 450 per miljoen onder mannen van 12 tot 17 die Corona hebben gehad. 67 per miljoen uit die groep die gevaccineerd zijn.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:51

bigone schreef:
Poekkie schreef:
Hartspierontsteking afdoen als iets onschuldigs vind ik wel erg ver gaan in het promoten van je vaccin.

Dat de kans erg klein is en je het van vele oorzaken kan krijgen ben ik mee akkoord, maar een hartspierontsteking is wel serieus.

Zoek de onderzoeken er maar bij, het onderzoek in Amerika waarbij het bij 1 op de 1000 jonge mannen voor zou komen hebben ze al weer in moeten trekken op basis van foutieve gegevens. Ja het kan en ja het kan ernstig zijn maar elke verkoudheidje kan dit veroorzaken.
Dat betekend niet dat het voor diegene die het treft niet vervelend is.
En het komt in Nederland veel vaker voor , niet door vaccinatie maar door een infectie.
In Nederland zonder Corona komt het 10 tot 100 keer voor per miljoen mensen.
Onderzoek usa 450 per miljoen onder mannen van 12 tot 17 die Corona hebben gehad. 67 per miljoen uit die groep die gevaccineerd zijn.


Die cijfers moet je mij niet geven, ik reageer puur op het feit dat je hartspierontsteking afdoet als iets onschuldigs. Dat is het gewoon helemaal niet.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:53

Poekkie, ik schrijf in BIJNA alle gevallen. Niet bij iedereen, ook niet in pre Corona tijd.

Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:56

On topic !!!

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:59

https://www.newscientist.nl/nieuws/hart ... accinatie/

Net als bij alle bijwerkingen van het vaccin die mogelijk kunnen optreden, is de kans groter dat deze optreden wanneer je besmet raakt. Er wordt door de anti-kant vaak gesmeten met menstruatiestoornissen en inderdaad myocarditis, maar deze komen vaker voor wanneer men de ziekte doorloopt dan wanneer men vaccineert. Dit neemt uiteraard niet weg dat iemand met een zwak hart de keuze kan maken om zich dan niet te vaccineren en hoopt niet besmet te raken.

LaPluche

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:02

Ik ben niet geënt, ga ik ook niet doen, ik heb me nog niet laten testen en ben ook niet ziek geweest. In mijn omgeving ken ik nu 1! persoon die ziek is geweest.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:40

Ik heb geen corona gehad, wel twee keer getest. Een keer vanwege een verkoudheid en een keer omdat ik in de buurt ben geweest van iemand die positief was. Een aantal collega's van mij zijn wel besmet geweest en zijn echt langdurig ziek geweest, allemaal ergens tussen de twee weken en drie maanden. Zodra het kon heb ik me dan ook laten vaccineren, ben best geschrokken van hoe ziek mijn collega's zijn geweest. Geen van allen zijn ze opgenomen, maar wel echt lang ziek thuis terwijl het allemaal verder gezonde mensen zijn.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:38

Switch2016 schreef:
On topic !!!

Dat werkt niet meer zo op Bokt ;)

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 21:31

2x pfizer geënt en manlief ook. In Nederland sliepen we bij mijn zoon, ik was met hem in het autootje naar de dochter gegaan zondag en maandag kreeg hij keelpijn en heeft hij zich gelijk laten testen. Bingo covid positief gestest Zoon was 2 weken van te voren 1ste keer geënt met pfizer en heeft nergens last van gehad.
Dus wij gelijk, halsoverkop naar Frankrijk terug gereden zonder overnachting en in isolatie gegaan en in overleg met de huisarts na paar dagen test gedaan. Beiden waren negatief. Tot 2 weken daarna zijn we voorzichtig geweest en thuis gebleven. In de teststraat werd gevraagd naar reden en notitie gemaakt dat we in isolatie waren gegaan met duim omhoog van goed gedaan.

Tjonge wat waren wij blij met volledige vaccinatie.