Contact met een Coronapatiënt..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:43

SusanH schreef:
Ja, testen op dag 5. Maar quarantaine hoeft niet meer als je gevaccineerd bent.

Maar vaccinatie werken niet

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl


Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Contact met een Coronapatiënt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:46

Keona: Of het er nou mee eens bent of niet: het gaat nu even puur om de te volgen protocollen. Dus wat wel, wat niet.

TS: Neem even contact op het het GGD, zij kunnen je precies uitleggen wat de te volgen stappen zijn.

karijn

Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Contact met een Coronapatiënt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:50

Je moet dus in thuisquarantaine maar je mag wel werken? als je een "kantoorfunctie" binnen de zorg hebt en dus thuis kan werken, oké. Maar als je op de "vloer" staat, hoe dan? Bijzonder omschreven...

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:07

karijn schreef:
Je moet dus in thuisquarantaine maar je mag wel werken? als je een "kantoorfunctie" binnen de zorg hebt en dus thuis kan werken, oké. Maar als je op de "vloer" staat, hoe dan? Bijzonder omschreven...


Jup, op de vloer, wel werken maar met mondkapje.

Volgens onze overheid hoeft je dus niet in quarantaine en niet te testen als je volledig gevaccineerd bent.

Protocol hier is: wel werken, met mondkapje en testen op dag 5
En dus officieel niet in quarantaine.

Of dat verstandig is, is vraag 2 natuurlijk. Maar als je de richtlijnen volgt, mag je gewoon de hort op, werken met een mondkapje, maar wel testen dag 5.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Contact met een Coronapatiënt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:22

Mijn werkgever (ook zorg) wil toch weer 5 dagen quarantaine en op de vijfde dag testen, na contact met positief geteste. Ongeacht vaccinatie of niet, want ze mogen officieel helemaal niet weten/ vragen of je gevaccineerd bent.
Maar volgens de landelijke regels hoeft die quarantaine volgens mij niet inderdaad.
Zou met je leidinggevende overleggen en dat aanhouden wat betreft werken. Privé afspraken is dan aan jezelf denk ik.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:31

keona schreef:
SusanH schreef:
Ja, testen op dag 5. Maar quarantaine hoeft niet meer als je gevaccineerd bent.

Maar vaccinatie werken niet



Werkt wel want je wordt zelf niet of nauwelijks ziek :)*

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:36

lovee schreef:
En dan nog zoiets..Morgen moet ik dus werken. Mijn oudste kind moet naar het kinderdagverblijf en mijn jongste naar mijn moeder. Ze is wel ingeënt, maar vind het toch wel een beetje krom...


Maar dit is uiteindelijk toch precies waar we naar toe gaan en moeten?
Dat virus blijft toch wel, maar door de vaccinatie word jeniet of minder ziek.
Op die manier gaat alles weer normaal draaien. Prima.

Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:42

Het verschilt per zorginstelling.
Bij ons is het altijd al geweest dat je als zorgmedewerker (aan bed in ons geval) doorwerkt en op dag 5 test.
Dit was voor de vaccinaties al en nu nog steeds. Er mag ook geen onderscheid gemaakt worden tussen wel gevaccineerden en niet gevaccineerden. Je bent niet eens verplicht om dit inzichtelijk te maken.

Edit: tenzij je binnen die 5 dagen koorts ontwikkelt, dan moest je thuisblijven.
Laatst bijgewerkt door Karin_deB op 27-07-21 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

I love you to the moon and back

furious

Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:45

MarliesV schreef:
karijn schreef:
Je moet dus in thuisquarantaine maar je mag wel werken? als je een "kantoorfunctie" binnen de zorg hebt en dus thuis kan werken, oké. Maar als je op de "vloer" staat, hoe dan? Bijzonder omschreven...


Jup, op de vloer, wel werken maar met mondkapje.

Volgens onze overheid hoeft je dus niet in quarantaine en niet te testen als je volledig gevaccineerd bent.

.


Weet je dat zeker? Kan mij niet herinneren dat gehoord te hebben.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:25

furious schreef:
MarliesV schreef:

Jup, op de vloer, wel werken maar met mondkapje.

Volgens onze overheid hoeft je dus niet in quarantaine en niet te testen als je volledig gevaccineerd bent.

.


Weet je dat zeker? Kan mij niet herinneren dat gehoord te hebben.


Ja dat weet ik zeker. Gevaccineerd en nauw contact gehad: gewoon door, mocht je wel klachten ontwikkelen, dan pas testen.

A. Ik ben beschermd, wat moet ik doen?
U bent beschermd tegen corona en hoeft daarom niet in quarantaine. Werkt u in de zorg, overleg dan met uw werkgever of bedrijfsarts welke maatregelen u moet nemen tijdens uw werk.

Bron: https://lci.rivm.nl/covid-19-nauwe-contacten

Life is short....SMILE while you still have teeth!

furious

Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:37

MarliesV schreef:
Ja dat weet ik zeker. Gevaccineerd en nauw contact gehad: gewoon door, mocht je wel klachten ontwikkelen, dan pas testen.

A. Ik ben beschermd, wat moet ik doen?
U bent beschermd tegen corona en hoeft daarom niet in quarantaine. Werkt u in de zorg, overleg dan met uw werkgever of bedrijfsarts welke maatregelen u moet nemen tijdens uw werk.

Bron: https://lci.rivm.nl/covid-19-nauwe-contacten


Oke duidelijk. Blijkt maar weer dat ik het echt niet meer te volgen vind.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Contact met een Coronapatiënt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:40

Toevallig hetzelfde gehad.
Woensdag gewerkt en in de avond berichtje dat degene waarbij ik in de buurt ben geweest een positieve zelftest had. Donderdag werd ze officieel positief getest.
Gebeld met GGD voor de gevolgen van mij.
Ik hoefde niet in quarantaine (gevaccineerd en Corona gehad) maar mocht alleen niet mij in grote groepen begeven. Overal waar ik wel kwam
Moest ik de normale voorzorgsmaatregelen treffen, dus 1,5 meter afstand, desinfecteren.
En ik moest op dag 5 testen.

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-21 11:30

Wescha schreef:
Toevallig hetzelfde gehad.
Woensdag gewerkt en in de avond berichtje dat degene waarbij ik in de buurt ben geweest een positieve zelftest had. Donderdag werd ze officieel positief getest.
Gebeld met GGD voor de gevolgen van mij.
Ik hoefde niet in quarantaine (gevaccineerd en Corona gehad) maar mocht alleen niet mij in grote groepen begeven. Overal waar ik wel kwam
Moest ik de normale voorzorgsmaatregelen treffen, dus 1,5 meter afstand, desinfecteren.
En ik moest op dag 5 testen.


Ja zo is het bij ons denk ik ook.. Naja ik hou me wel een week rustig, ga werken. En we zien het wel. Meer kan je toch niet doen..

josien_m_
Berichten: 2402
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Contact met een Coronapatiënt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:52

Gewoon zo verstandig mogelijk ermee omgaan. Niet alles is in regeltjes te vangen en het blijft een kwestie van risico's tegen elkaar afwegen. 100 % veiligheid bestaat niet!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:57

Ik ken de regels verder niet, maar waarom moet je op dag 5 testen als je de dagen voordien toch niet in quarantaine hoeft ? * blond* :o? :')

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:08

Pandora2 schreef:
Ik ken de regels verder niet, maar waarom moet je op dag 5 testen als je de dagen voordien toch niet in quarantaine hoeft ? * blond* :o? :')


Dat is het kromme aan de regels.

Overheid zegt dus: geen quarantaine en niet testen, mits volledig gevaccineerd en geen klachten.
Werkgevers zorg hebben bijna allemaal de regel: niet in quarantaine, wel werken maar met mondkapje en wel testen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:19

san4nie schreef:
Mijn werkgever (ook zorg) wil toch weer 5 dagen quarantaine en op de vijfde dag testen, na contact met positief geteste. Ongeacht vaccinatie of niet, want ze mogen officieel helemaal niet weten/ vragen of je gevaccineerd bent.
Maar volgens de landelijke regels hoeft die quarantaine volgens mij niet inderdaad.
Zou met je leidinggevende overleggen en dat aanhouden wat betreft werken. Privé afspraken is dan aan jezelf denk ik.


Hier ook, behalve als de druk op de bezetting dan te hoog komt. Dus dat betekent altijd gewoon werken haha

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-21 12:37

Het is ook gewoon krom.. Ga morgen testen en gewoon werken.
Gelukkig hebben we personeel zat, dus als er nou een uitbraak komt, kunnen we de afdeling wel sluiten

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:46

Ja, dat is niet zomaar een klein beetje krom :x . Wie bedenkt zoiets ... :=
Ik dacht al dat het weer aan mij lag dat ik het niet begreep ofzo :')

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-21 13:30

Pandora2 schreef:
Ja, dat is niet zomaar een klein beetje krom :x . Wie bedenkt zoiets ... :=
Ik dacht al dat het weer aan mij lag dat ik het niet begreep ofzo :')



Ze moeten ook wel, we hebben al zo drastisch personeel tekort.. Als iedereen moet thuis blijven in quarantaine, dan hebben ze nog meer problemen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:46

Pandora2 schreef:
Ja, dat is niet zomaar een klein beetje krom :x . Wie bedenkt zoiets ... :=
Ik dacht al dat het weer aan mij lag dat ik het niet begreep ofzo :')


Heeft met vaccineren te maken. Als je gevaccineerd bent hoef je in NL niet meer in thuisisolatie na contact met besmet persoon. Volgens sommige werkgevers dus wel zo blijkt nu. Maar volgens de GGD niet meer. Als je niet gevaccineerd bent moet je wel in isolatie. Bij beiden geldt testen op dag 5.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:26

Goof schreef:
lovee schreef:
En dan nog zoiets..Morgen moet ik dus werken. Mijn oudste kind moet naar het kinderdagverblijf en mijn jongste naar mijn moeder. Ze is wel ingeënt, maar vind het toch wel een beetje krom...


Maar dit is uiteindelijk toch precies waar we naar toe gaan en moeten?
Dat virus blijft toch wel, maar door de vaccinatie word jeniet of minder ziek.
Op die manier gaat alles weer normaal draaien. Prima.




Euhmm... dit is niet waar. Ook met gevaccineerd kan je ziek of overlijden. Dit in mij directe omgeving meegemaakt. 2 prikken gehad,2 maanden erna covid en 2 weken later overleden.

De waarheid is het makkelijkst, die hoef je namelijk niet te onthouden...

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:28

Werk ook in de zorg. Bij mijn werkgever doen we gewoon als zoiets is gebeurd eerst sneltesten en op dag 5 PCR test. Als je het niet vertrouwd bij aankomst op je werk even sneltest doen. En ondertussen let je zelf goed op en zorg je dat je zo weinig mogelijk contacten hebt. Dat laatste is niet verplicht maar ik doe het zelf wel.

Tja, that's life & werken in de zorg momenteel...
Onderhand al zo vaak meegemaakt -O- >;)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:35

Maar vaccinatie werken niet[/quote]


Werkt wel want je wordt zelf niet of nauwelijks ziek :)*[/quote]

98% wordt niet of nauwelijks ziek zonder vaccinatie! Dus je kunt niet zeggen dat vaccinatie werkt want je weet niet hoe ziek je zou zijn geworden als je corona had gekregen!
On topic de regels zijn krom want met of zonder vaccinatie je kunt het gewoon doorgeven dus raar als je dan toch moet doorwerken!

http://www.perfectenjoy.nl. Australian Shepherds ❤️

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:37

Switch2016 schreef:
98% wordt niet of nauwelijks ziek zonder vaccinatie! Dus je kunt niet zeggen dat vaccinatie werkt want je weet niet hoe ziek je zou zijn geworden als je corona had gekregen!
On topic de regels zijn krom want met of zonder vaccinatie je kunt het gewoon doorgeven dus raar als je dan toch moet doorwerken!


*80%

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Froukje, lindo, Natascha_Kn en 166 bezoekers