Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33024
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:22

Ik zag het inderdaad op TikTok, vet lief!

Hoe gaat het mentaal met ze? Lijkt mij een pittige vakantie op deze manier... Kunnen ze na 1 augustus nog een beetje vakantie vieren of gaan ze dan direct naar huis?

iriscap

Berichten: 207
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 12:46

Winged schreef:
Ik zag het inderdaad op TikTok, vet lief!

Hoe gaat het mentaal met ze? Lijkt mij een pittige vakantie op deze manier... Kunnen ze na 1 augustus nog een beetje vakantie vieren of gaan ze dan direct naar huis?


Het gaat mentaal wel goed! Ze waren eerst allemaal redelijk geschrokken en overstuur, maar zijn nu allemaal redelijk bekomen van de schrik. Nu is het wachten tot de verveling gaat toeslaan :D. Ze blijven na 1 augustus waarschijnlijk nog een dagje en vliegen dan weer terug naar huis.

Het enige is dat ze nu op dag drie nog steeds geen uitslag hebben van de PCR-testen die zijn afgenomen in het ziekenhuis. Sunweb is hier nu op hogere hand mee bezig. Het zou nog zo kunnen zijn dat de PCR-test van het meisje die positief is wel negatief terug komt.. dus dat is even afwachten

Winged

Berichten: 33024
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:47

En als die PCR alsnog negatief is, mogen ze dan alsnog vakantie vieren? Duimen dan maar...

iriscap

Berichten: 207
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 12:48

Winged schreef:
En als die PCR alsnog negatief is, mogen ze dan alsnog vakantie vieren? Duimen dan maar...


Ja mocht haar PCR negatief terug komen zijn ze per direct vrij om te gaan.. kans is klein maar we duimen inderdaad daarvoor. Wij vinden het sowieso al belachelijk dat het meer dan 72 uur duurt voordat ze haar uitslag hebben.

iriscap

Berichten: 207
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 12:50

sureido schreef:
Wat lief van iedereen! Ik ben er momenteel ook dus als ik iets kan betekenen mag je me pb’en..


Wat lief van je ! ik zal het onthouden :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:51

Nou, ook al is de kans klein, ik duim er voor!
Fijn dat Sunweb daar achteraan gaat, vanuit het hotel kunnen ze maar weinig druk erachter zetten.

Sabri

Berichten: 1393
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:00

Het is echt een naar bedomd hok waar ze verblijven zeg. Zo te zien ook geen luxe verblijf of een tv, een zeer klein balkon, vreselijk. Ik hoop echt voor de meiden dat de pcr test goed is en zij alsnog een heel fijne vakantie hebben!

pien_2010

Berichten: 43255
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:52

Daar duim ik ook op, dat de test goed is.
Fijn de support van de reisorganisatie. Top . Fijn dat de meiden begekomen zijn vd schrik .

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:49

Balen dat ze zolang moeten wachten. Beter wordt het wachten beloond met een negatieve test. Ik weet dat het een kleine kans is maar ik hoop het wel. Fingers crossed.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:56

Citaat:
Er wordt ook niet meer getest omdat een positief geteste nog maanden na de besmetting positief getest kan worden


Is dit echt zo? Nog nooit van gehoord eigenlijk.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:59

Ja is heel bekend iets dat zegt de GGD ook daarom testen die na besmetting ook niet meer. Je kunt maandenlang positief testen nog.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:02

Suzanne F. schreef:
Citaat:
Er wordt ook niet meer getest omdat een positief geteste nog maanden na de besmetting positief getest kan worden


Is dit echt zo? Nog nooit van gehoord eigenlijk.


Mijn man heeft vorige week corona gehad. Ggd zegt dat hij de komende 8 weken positief test vanwege de antistoffen in zijn lichaam.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:04

Je kunt daarvoor een bepaalde waarde in het bloed laten prikken en dan kan de arts-microbioloog bepalen of het om een nieuwe of oude besmetting gaat…

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:07

Op de site van de Griekse overheid staat dat de quarantaine 10dgn is en geen 14. Mogelijk kan Sunweb/gogo hier nog wat in betekenen zodat ze 4dgn eerder weg kunnen.

Mandatory isolation if they test positive for SARS-Cov-2, following a sampling test. In this case, the travelers and their travel companions are accommodated in quarantine hotels, where they will undergo further PCR testing to confirm the initial diagnosis. Guests will stay in seclusion hotels for a maximum of 10 days. The expenses of the accommodation in quarantine hotels are covered by the Greek state. (https://travel.gov.gr/#/)

De PCR kan zeker maanden positief zijn. De vraag die je wil beantwoorden is of je besmettelijk bent.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:08

Ik weet niet of het waar is, maar vandaag zei iemand dat die meiden waarschijnlijk het hotel en dergelijke zelf moeten betalen, klopt dat?

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:16

verootjoo schreef:
Je kunt daarvoor een bepaalde waarde in het bloed laten prikken en dan kan de arts-microbioloog bepalen of het om een nieuwe of oude besmetting gaat…


Nee, want ook gevaccineerd. Soms willen ze nog wel een uitspraak doen over de ct-waarde, maar dat is ook een groot grijs gebied.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:23

raket schreef:
verootjoo schreef:
Je kunt daarvoor een bepaalde waarde in het bloed laten prikken en dan kan de arts-microbioloog bepalen of het om een nieuwe of oude besmetting gaat…


Nee, want ook gevaccineerd. Soms willen ze nog wel een uitspraak doen over de ct-waarde, maar dat is ook een groot grijs gebied.


Ja CT-waarde bedoel ik idd. Daar doen ze bij ons wel uitspraken over. Ook omdat het in mijn werksetting niet handig en haalbaar is om constant iedereen in isolatie te moeten plaatsen. Bij de mensen die al corona hebben gehad recent prikken ze dan de CT-waarde en op basis daarvan geeft de arts microbioloog advies of het waarschijnlijk een nieuwe besmetting is of dat diegene nog positief test van de recente besmetting.

Maar als het een groot grijs gebied is, is het idd niet zo zinvol om dat voor iedereen te doen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:46

lucifertje schreef:
Op de site van de Griekse overheid staat dat de quarantaine 10dgn is en geen 14. Mogelijk kan Sunweb/gogo hier nog wat in betekenen zodat ze 4dgn eerder weg kunnen.

Mandatory isolation if they test positive for SARS-Cov-2, following a sampling test. In this case, the travelers and their travel companions are accommodated in quarantine hotels, where they will undergo further PCR testing to confirm the initial diagnosis. Guests will stay in seclusion hotels for a maximum of 10 days. The expenses of the accommodation in quarantine hotels are covered by the Greek state. (https://travel.gov.gr/#/)

De PCR kan zeker maanden positief zijn. De vraag die je wil beantwoorden is of je besmettelijk bent.


Dat is als ze positief getest zijn, en dat zijn ze niet, maar dus wel volgens de autoriteiten in nauw contact omdat ze hetzelfde reisgezelschap zijn. Daarom wordt er nog 4 dagen incubatietijd bij de quarantaine opgeteld.

xxxmh

Berichten: 3483
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:00

Hoe lang kan je ongeveer positief testen na besmetting?

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:17

verootjoo schreef:
Je kunt daarvoor een bepaalde waarde in het bloed laten prikken en dan kan de arts-microbioloog bepalen of het om een nieuwe of oude besmetting gaat…


Nee, want ook gevaccineerd. Soms willen ze nog wel een uitspraak doen over de ct-waarde, maar dat is ook een groot grijs gebied.[/quote]

Ja CT-waarde bedoel ik idd. Daar doen ze bij ons wel uitspraken over. Ook omdat het in mijn werksetting niet handig en haalbaar is om constant iedereen in isolatie te moeten plaatsen. Bij de mensen die al corona hebben gehad recent prikken ze dan de CT-waarde en op basis daarvan geeft de arts microbioloog advies of het waarschijnlijk een nieuwe besmetting is of dat diegene nog positief test van de recente besmetting.

Maar als het een groot grijs gebied is, is het idd niet zo zinvol om dat voor iedereen te doen.[/quote]

CT waarde prik je niet.
Het wisselt hoe lang iemand positief blijft testen.
Er is gewoon niet 1 duidelijk beleid op te maken.

In het begin werd er nog wel eens gezegd dat als je antistoffen had, de besmetting bestreden was en dus over. Maar er zijn nu veel mensen gevaccineerd en 2e besmettingen komen ook voor.

Ik vind het trouwens nogal wat op zo'n hotelkamer. Heb onmiddellijk extra boeken op mijn ereader gezet, voor de zekerheid.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:08

xxxmh schreef:
Hoe lang kan je ongeveer positief testen na besmetting?

Week of 8

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:22

Spenk schreef:
xxxmh schreef:
Hoe lang kan je ongeveer positief testen na besmetting?

Week of 8


Dit verschilt ook nog sterk per persoon, moeder van een collega die kreeg Corona in november vorig jaar en die testte in mei dit jaar nog steeds positief. Dus het kan onwijs lang in je bloed blijven zitten

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:38

Ja of ze had het weer...

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:43

Dan gaat de ggd er vanuit je herbesmetting hebt na zo'n lange tijd er staat gemiddeld een week of 8 voor.

xxxmh

Berichten: 3483
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:44

Okee dan zit ik goed. Maart corona gehad en moet volgende week zaterdag testen voor vakantie.