Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:51

Excuus, het moest zijn een stam die niet meer bestaat.
Aldus viroloog Johan Neyts van de KULeuven.
Ik zou die man toch niet echt in twijfel trekken omtrent zijn kennis en kunde eerlijk gezegd :)

Citaat:
Men werkt bovendien ook aan een versie 2.0 van de vaccins”, zegt Neyts. “De vraag is dan ook of men nu holderdebolder een derde prik moet gaan uitrollen met de oorspronkelijke vaccins. Wacht men niet beter op de geüpdatete vaccins voor mensen onder 50 jaar? Het huidige vaccin is gebaseerd op een stam die niet meer bestaat. Dat is ook een element in het verhaal.” Het is niet duidelijk wanneer de vernieuwde vaccins klaar zullen zijn.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:03

996981 schreef:
IMANDRA schreef:

Overgewicht is een complexer probleem dan het wel of niet halen van een prikje.

Achter het wel of niet halen van een prikje kunnen ook andere gronden zitten dan gezond verstand.

Snap je het belang van nuance?


Vertel, wat zijn die andere gronden?
Want de kern van niet vaccineren is dat je de experts niet vertrouwd. En dat vind ik getuigen van een gebrek aan gezond verstand op dat specifieke onderwerp.

Overgewicht is niet alleen te veel eten, maar ook psychologische issues én mogelijk lichamelijke problemen die dat kunnen veroorzaken. En als je al weet waar het aan ligt en de motivatie hebt om af te vallen, is het nog een heel traject en gevecht om naar een gezond gewicht te komen.

En heel eerlijk: ik vind je beargumentatie nogal hypocriet. Je bent continu op aan het gooien dat het een probleem is dat een groot deel van de mensen op de ic overgewicht hebben. Maar je wil niet toegeven dat het een probleem is dat het overgrote deel van coronapatienten op de ic niet gevaccineerd zijn? Overgewicht is bovendien niet eenvoudig op korte termijn op te lossen. Niet gevaccineerden die op de ic komen heb je in principe grotendeels binnen 5 weken opgelost, als men dat echt wil ;).


Vayo schreef:
Ik denk wel dat het naast het vaccineren ook belangrijk is dat zorg anders ingericht gaat worden. Dat de zorg weer aantrekkelijker wordt om in te werken. Dat er gezien de vergrijzing en de bevolkingsgroei toch meer IC bedden en verpleegkundigen komen. Desnoods multidisciplinair opgeleid. Dat ze in rustige periodes gewoon op andere afdelingen aan de gang blijven. Dat er zodoende ook meer tijd komt voor patiënten.


Zeker, eens :j. Maar dat is een probleem wat in principe niet op korte termijn op te lossen (maar eens dat we daar wel eens aan mogen starten): mensen die niet vaccineren en op de ic komen in theorie wel.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:11

996981 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Alleen is overgewicht niet besmettelijk. En overgewicht veroorzaakt ook geen lockdown. Overgewicht veroorzaakt ook geen pandemie.

Nouja, drie vierde van de opnames op de IC zijn mensen met overgewicht. Wil je daar echt zo simpel overheen stappen?


In de ggz is het al lange tijd code zwart. Ik vraag me wel eens af of overgewicht (en ondergewicht) hier deels mee te maken heeft!? Als psychische zorg niet voldoende beschikbaar is en het gaat mentaal slecht, dan kan dat ongewild denk ik vaak ook een keerzijde hebben op het eetpatroon.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:15

Pandora2 schreef:
In bijv Zwitserland is de vaccinatiegraad zoveel lager dan bij ons en ze hebben eigenlijk relatief weinig nieuwe besmettingen.


Over 3 weken kiept dat gegarandeerd weer.
Vorig jaar was bij ons de piek ook 2-3 weken nadat BE/NL al geexplodeerd waren.
Het weer is echt nog heel mooi dus er is nog veel buitenleven. In NL gaat men doorgaans al sneller samen in een woonkamer zitten vanwege de koude wind.

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:32

Vayo schreef:
In de ggz is het al lange tijd code zwart. Ik vraag me wel eens af of overgewicht (en ondergewicht) hier deels mee te maken heeft!? Als psychische zorg niet voldoende beschikbaar is en het gaat mentaal slecht, dan kan dat ongewild denk ik vaak ook een keerzijde hebben op het eetpatroon.

Dat. Maar eigenlijk alle AD en AP geven gewichtstoename. En daar is 0,0 uitleg over en begeleiding bij.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:36

Overgewicht is niet simpel, en BMI zegt niet alles. Ik heb altijd een BMI van 18 gehad met een te hoog vetpercentage...... Mijn eetpatroon is niet veranderd, ik eet behoorlijk gezond, snoep niet, geen frisdranken etc maar door de overgang zit ik in 2 jaar op een BMI van net geen 25. Vetpercentage is wel gelijk gebleven. Volgens mijn voedingsopname zou ik niet aan komen, maar ja, mijn hormonen spelen ineens mee en denken hier anders over.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:50

Lughnassadh schreef:
Vayo schreef:
In de ggz is het al lange tijd code zwart. Ik vraag me wel eens af of overgewicht (en ondergewicht) hier deels mee te maken heeft!? Als psychische zorg niet voldoende beschikbaar is en het gaat mentaal slecht, dan kan dat ongewild denk ik vaak ook een keerzijde hebben op het eetpatroon.

Dat. Maar eigenlijk alle AD en AP geven gewichtstoename. En daar is 0,0 uitleg over en begeleiding bij.


Och daar heb ik niet eens aan gedacht, maar dat is zeer zeker vaak het geval ja.

Overgewicht is een complex iets idd.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:52

Sizzle schreef:
Pandora2 schreef:
In bijv Zwitserland is de vaccinatiegraad zoveel lager dan bij ons en ze hebben eigenlijk relatief weinig nieuwe besmettingen.


Over 3 weken kiept dat gegarandeerd weer.
Vorig jaar was bij ons de piek ook 2-3 weken nadat BE/NL al geexplodeerd waren.
Het weer is echt nog heel mooi dus er is nog veel buitenleven. In NL gaat men doorgaans al sneller samen in een woonkamer zitten vanwege de koude wind.


Ah op die manier :)*
Ik dacht dat jullie al onder een dik pak sneeuw bedolven waren :')

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 15:47

Welnee, ik sta in een dun truitje in de zon mijn konijnenhok te bouwen :D

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 16:41

Sizzle schreef:
Welnee, ik sta in een dun truitje in de zon mijn konijnenhok te bouwen :D

Bob de Bouwer in de Alpen :D



Citaat:
De Spaanse regering had niet de bevoegdheid in maart vorig jaar de bevolking in lockdown op te sluiten. Die beslissing had het parlement moeten nemen. Gevolg is dat 1.142.127 sancties worden geannuleerd - en terugbetaald. Vooral in Andalusië en Madrid kregen mensen boetes.

HC krijg je wat terug ? <<)

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 19:43

https://www.ad.nl/buitenland/oostenrijk ... ~ab14239b/

Ongevaccineerde Oostenrijkers krijgen te maken met uitgaansbeperkingen zodra het aantal coronapatiënten op de intensive cares aanzienlijk toeneemt.
Dat heeft de Oostenrijkse regering vrijdagavond bekendgemaakt. Ze besloot de coronamaatregelen voor ongevaccineerden aan te scherpen. Als er meer dan zeshonderd ic-bedden zijn bezet door coronapatiënten, komen er uitgaansbeperkingen. Oostenrijkers die niet volledig zijn ingeënt, mogen hun woningen dan alleen nog in uitzonderingsgevallen verlaten. Deze lockdown geldt niet voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, zoals kinderen onder de twaalf jaar.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 19:52

Zouden ze hier ook moeten doen :x

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:22

Ik had het inderdaad ook gehoord, vraag is hoe ze dat gaan controlleren en of je mensen wettelijk mag verbieden om naar hun werk te gaan.
Maar eigenlijk zou het zover niet moeten kunnen komen met de hoge dekkingsgraad.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:41

Beetje paniekvoetbal zoals dat artikel is geschreven. Dat is de vijfde fase en ze zitten nu in 1 of 2. Maar ze waarschuwen zeer op tijd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:57

Net zoals Sizzle vraag ik me ook af hoe ze dit gaan controleren en of ze daartoe bevoegd zijn.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:42

Afbeelding

We gaan gewoon weer de kant op van strengere maatregelen.

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 00:17

De collega van mijn ex kreeg na de coronavaccinatie last van een vergiftigde balzak en is nu gesneuveld.

Afbeelding

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 00:28

Electra63 schreef:
[ [url=m/sytSQj.jpg]Afbeelding[/url] ]

We gaan gewoon weer de kant op van strengere maatregelen.



Bah, ik vrees er ook voor. Alleen is het zo duidelijk dat het probleem vooral ligt bij de groep die niet gevaccineerd is. Ik zeg de kwetsbaren en ouderen een booster en alleen maar extra maatregelen voor de ongevaccineerden.

Kom even, iedereen om me heen is gevaccineerd en ik kom met niemand in contact die extra kwetsbaar is of waarbij er aanwijzingen zijn dat de vaccinatie minder of niet werkt. Toevallig had ik het er met vrienden over en niemand is meer van plan om zich aan maatregelen te houden vanwege bovenstaande.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 01:07

Exitium schreef:
De collega van mijn ex kreeg na de coronavaccinatie last van een vergiftigde balzak en is nu gesneuveld.

[ [url=m/XAf2el.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je zal hier mee over straat gaan. :D


Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 01:26

Electra63 schreef:
Exitium schreef:
De collega van mijn ex kreeg na de coronavaccinatie last van een vergiftigde balzak en is nu gesneuveld.

[ [url=m/XAf2el.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je zal hier mee over straat gaan. :D


[ [url=m/3UMMA6.jpg]Afbeelding[/url] ]



Arme auto :') maar die deuk ook..

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 08:22

Exitium schreef:
De collega van mijn ex kreeg na de coronavaccinatie last van een vergiftigde balzak en is nu gesneuveld.

[ [url=m/XAf2el.jpg]Afbeelding[/url] ]


De stagiaire van mijn friend with benefits verbrijzelde zijn dunne darm en is nu een Golden retriever. :D

Daar klopt weinig van. Maar ik snap de humor.
Ik ken niemand met vaccinatieschade maar wel iemand met long covid en dat is echt heel sneu. Ze kan amper wat.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 08:42

Die auto… jeetje dan ben je er wel druk mee.
Hier wel ervaring met vaccinatieschade maar wel vaccinatieschade die blijkbaar na iedere vaccinatie kan plaats vinden maar een ontsteking van je ruggenmerg is niet erg grappig. Dat is natuurlijk wel heel zeldzaam. En voor mij ook gewoon toeval dat ik toevallig 2 mensen ben tegengekomen :+
Ken hier 1 iemand met long covid, dat is ook heftig. Zij heeft verder ook een auto immuun ziekte en dat lijkt elkaar echt heel negatief te versterken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 08:59

De zwager van mijn dealer kreeg na de coronavaccinatie last van een beschimmelde oogbol en is nu een familiebericht in de krant

Ik ken ook mensen met long covid, allemaal wel van voor vaccineren.
Auto immuun ziektes kunnen inderdaad veel impact hebben. Daarom ook bang voor als mijn schoonmoeder Corona krijgt. Ze is wel gevaccineerd maar geen idee of het vaccin ook heeft gewerkt.
Een tante van mij mocht niet zomaar de vaccinatie krijgen, heeft ook allerlei ziektes onder de leden. Bloedwaardes moesten goed zijn voor de vaccinatie. Ze is volledig gevaccineerd maar vaccin heeft geen effect. Zij leeft dus nog altijd in isolatie.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:11

Kwam deze net tegen: https://www.rfi.fr/en/france/20211022-e ... d-by-covid

EU scientists reveal long-term brain damage caused by Covid
A European study has found that Covid-19 can affect blood vessels in the human brain in a study that has raised more questions about the long-term consequences of the disease.

Research by French, Spanish and German scientists published Thursday in the scientific journal Nature Neuroscience reveals that, in addition to attacking the lungs, the virus can also can kill certain brain cells.

They're known as endothelial cells and are located around the brain, protecting the cerebellum and facilitating blood flow.“

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

996981
Berichten: 9691
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:12

Dat is al veel langer bekend bij griep. Mensen die na een griep infectie een IQ test moeten maken scoren beduidend lager dan voor die besmetting

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, aniek_joefy, Apacheshadow, Buffelduke, Christina, Danseresje, Eliana, elske_, Eskimo, noviceh, Pellelilly, RuNi, TessaxQuincy en 152 bezoekers