Verjaardagsfeest en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:33

loriene, heb je Netflix. Nog een interessante docu, Lenox Hill, en dan aflevering 9

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:33

Dat hoeft ook niet want een loopneus is op zichzelf staand geen symptoom van Corona, zeker niet als je het alleen bij die bezigheid hebt.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:35

Kinke schreef:
loriene, heb je Netflix. Nog een interessante docu, Lenox Hill, en dan aflevering 9



Nee geen netflix.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:36

jammer....iets met een speciaal bouwwerk gemaakt op straat zodat de lichamen van de overledenen beter konden worden afgevoerd. Lenox Hill is overigens een ziekenhuis in New York

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:39


Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:52

Sheran schreef:
Maar even nieuwsgierig, Dorine, over de vraag in dit topic: stel, wij komen allebei op het verjaardagsfeest. Uiteindelijk komt een redelijk kleine groep. Ik ben heel voorzichtig, jij niet. Ben ik dan degene die jou uit mijn buurt moet houden, of kom jij automatisch niet in mijn buurt?

Ik had twee weken geleden een feestje waarbij het het eerste was, ik vond het vreselijk ongemakkelijk en ben snel weer weggegaan. Wel erg jammer, want ik had ook graag weer iets leuks gehad. Aan de andere kant maar goed ook, want de jarige bleek positief.


Ik vind dat als jij niet besmet wilt worden, jij niet naar dat feest moet komen eigenlijk. Want dan wordt het geen feest, maar een hysterische dettol mondkap blijf-uit-mijn-buurt bijeenkomst. Je denkt toch niet dat zo’n virus zich aan de anderhalve meter regel houdt?

En even reagerend op de anderen wb de stemmingmakerij om die jongeren... Het verhaal dat er nu relatief meer jongeren zouden zijn omdat de ouderen al volledig gevaccineerd zijn, klinkt best overtuigend enzo.. maar... hoezo zouden er nu ineens meer jongeren dan eerst in het ziekenhuis komen? Of de ouderen gevaccineerd zijn heeft toch geen invloed op de absolute getallen lijkt mij.
Tenzij de jongeren niet daadwerkelijk door corona, maar door hun eerste prik in het ziekenhuis komen. Feit blijft dat er meer vaccindoden zijn onder jongeren, dan coronadoden
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 22-07-21 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:55

Jongeren zijn bevattelijker voor de nieuwe variant :)

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:59

Sheran schreef:
Jongeren zijn bevattelijker voor de nieuwe variant :)

Ohja dat was het. Net als toen die paniekzaaierij om de Britse variant die uiteindelijk wel meeviel.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 00:00

Dorine92 schreef:
Sheran schreef:
Jongeren zijn bevattelijker voor de nieuwe variant :)

Ohja dat was het. Net als toen die paniekzaaierij om de Britse variant die uiteindelijk wel meeviel.


Je vraagt waarom er meer in het ziekenhuis komen. Ik geef antwoord. Maar blijkbaar heb je al een ander antwoord in je hoofd _O-

Overigens merkten we ook wel echt verschil bij de Britse op school.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 00:04

@Dorine92 ik neem aan dat je ook cijfers ter onderbouwing van je bewering hebt dat er meer jongeren zijn overleden door het vaccin dan door corona

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:47

Dorine92 schreef:
Sheran schreef:
Maar even nieuwsgierig, Dorine, over de vraag in dit topic: stel, wij komen allebei op het verjaardagsfeest. Uiteindelijk komt een redelijk kleine groep. Ik ben heel voorzichtig, jij niet. Ben ik dan degene die jou uit mijn buurt moet houden, of kom jij automatisch niet in mijn buurt?

Ik had twee weken geleden een feestje waarbij het het eerste was, ik vond het vreselijk ongemakkelijk en ben snel weer weggegaan. Wel erg jammer, want ik had ook graag weer iets leuks gehad. Aan de andere kant maar goed ook, want de jarige bleek positief.


Ik vind dat als jij niet besmet wilt worden, jij niet naar dat feest moet komen eigenlijk. Want dan wordt het geen feest, maar een hysterische dettol mondkap blijf-uit-mijn-buurt bijeenkomst. Je denkt toch niet dat zo’n virus zich aan de anderhalve meter regel houdt?

En even reagerend op de anderen wb de stemmingmakerij om die jongeren... Het verhaal dat er nu relatief meer jongeren zouden zijn omdat de ouderen al volledig gevaccineerd zijn, klinkt best overtuigend enzo.. maar... hoezo zouden er nu ineens meer jongeren dan eerst in het ziekenhuis komen? Of de ouderen gevaccineerd zijn heeft toch geen invloed op de absolute getallen lijkt mij.
Tenzij de jongeren niet daadwerkelijk door corona, maar door hun eerste prik in het ziekenhuis komen. Feit blijft dat er meer vaccindoden zijn onder jongeren, dan coronadoden



Stevige bewering en ik geloof het niet. Maar sta open voor serieuze bronvermelding. Heb je die niet dan is het voor mij een loze kreet.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:47

Er zijn geen vaccindoden onder jongeren. Maar jij hebt nu vast een YouTubefilmpje waarin dat wel zo is :')

BigOne
Berichten: 38256
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:41

nuscaniels schreef:
@Dorine92 ik neem aan dat je ook cijfers ter onderbouwing van je bewering hebt dat er meer jongeren zijn overleden door het vaccin dan door corona

Vast wel, nog genoeg fake news te vinden. En op vragen over hoe de familie er in staat geen antwoord.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:41

Dorine92 schreef:
Uhuh, dat is als mensen die kijken hoe iemand die vanuit een rolstoel allerlei drempels en obstakels bedwingt... en daar dan enorm naar gaan kijken hoe knap dat is... om vervolgens tegen standaard toegankelijkheid te zijn. Je vergapen aan 'inspirerende verhalen' en vooral niet mee willen werken aan algemene toegankelijkheid.

Maar voor de duidelijkheid: 'respect' hebben voor mensen die in een lastige positie zitten en dan expres niets willen doen om die situatie te veranderen is dus geen respect.


Ik doe niet niets. Ik doe alleen niet mee aan dingen die niet werken. Mondkappen maken het alleen maar erger omdat iedereen de hele dag met zijn takken in zijn gezicht zit. Avondklok werkt niet want dan gaan de mensen die op stap willen gewoon blijven logeren (en dat vind ik dan weer hypocriet dus ik ga dan gewoon over straat). Testen doe ik niet omdat ze dan weer kunnen gaan janken om “besmettingen”.
Dat is trouwens sowieso momenteel hun nieuwe tactiek. DE BESMETTINGEN
Zie bijvoorbeeld onderstaand artikel. Lezen jullie hier iets schokkends? Ik kan het namelijk niet vinden
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... amLpd19Ly8
Goed voorbeeld van paniekzaaierij. Er gaat niemand dood, er is niet eens iemand ziek, maar het klinkt allemaal wel HEEL ERG

@Sheran ik neem een hele andere maatschappelijke verantwoordelijkheid. Namelijk die van het handhaven van onze grondrechten die zonder pardon van tafel worden geveegd voor een virus die ongeveer even dodelijk is als een hele stevige griep. Voor onze rechten is hard gevochten, en die zijn JUIST bedoeld om ons in uitzonderlijke gevallen te beschermen. En dat blijkt dus niet te werken en daar maak ik me zorgen om.[/quote]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:45

Dorine92 schreef:
Majabeestje schreef:
Een middelvinger naar de zorg dit.
Mijn vriendin werkt op de IC met coronapatienten. Heeft maandenlang mensen verzorgd en zien overlijden. Van het ene bed naar het andere, mensen op hun buik draaien, zuurstof geven, zien verdrinken in hun eigen longen. Ze heeft zich kapot gewerkt, is nu op een andere afdeling geplaatst omdat ze simpelweg niet meer kon. Ze heeft dit nog nooit meegemaakt, het meest heftige griepseizoen komt niet in de buurt van deze ellende.
Maar nee, 'het is maar een griepje'. Echt, ga je kapot schamen.

Niet “een griepje”. Een hele stevige griep. Daar vallen ook veel doden. Kijk naar 2018. Alleen tegen de griep worden de kwetsbaren gevaccineerd en tegen corona toen nog niet.
Dat jouw vriendin zich kapot heeft gewerkt is erg, maar dat is natuurlijk ook veroorzaakt door de structurele bezuinigingen in de zorg. Je kunt niet eindeloos gezonde mensen hun leven beperken en tegelijkertijd nog niet eens 1 bed extra regelen in de zorg.
Ik schaam me niet. Ik denk breder dan alleen corona corona corona. Er zijn wat mensen overleden die ogenschijnlijk gezond leken maar een heel groot deel was al niet in opperbeste staat. Maar het blijft natuurlijk heel erg triest.
Alleen is dit geen reden om het land naar de knoppen te helpen. Volgend jaar zal het niet anders zijn. Dit is niet vol te houden, iedereen gaat failliet. Als ze al dat geld wat ze hebben gestoken in testen, nou eens in de zorg zouden steken, dan kwamen we nog eens ergens


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

BigOne
Berichten: 38256
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:55

Hahahatsjoe jij wou toch niet meer reageren in Corona topics ?

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:01

bigone schreef:
Hahahatsjoe jij wou toch niet meer reageren in Corona topics ?


Dit en zo serieus hoeven we hahahatsjoe ook niet te nemen. Die fantaseert er toch op los.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:06

Dorine92 schreef:
Sheran schreef:
Maar even nieuwsgierig, Dorine, over de vraag in dit topic: stel, wij komen allebei op het verjaardagsfeest. Uiteindelijk komt een redelijk kleine groep. Ik ben heel voorzichtig, jij niet. Ben ik dan degene die jou uit mijn buurt moet houden, of kom jij automatisch niet in mijn buurt?

Ik had twee weken geleden een feestje waarbij het het eerste was, ik vond het vreselijk ongemakkelijk en ben snel weer weggegaan. Wel erg jammer, want ik had ook graag weer iets leuks gehad. Aan de andere kant maar goed ook, want de jarige bleek positief.


Ik vind dat als jij niet besmet wilt worden, jij niet naar dat feest moet komen eigenlijk. Want dan wordt het geen feest, maar een hysterische dettol mondkap blijf-uit-mijn-buurt bijeenkomst. Je denkt toch niet dat zo’n virus zich aan de anderhalve meter regel houdt?

En daar komt je vreselijk verwende egoïsme weer eens om de hoek kijken. Omdat jij geen zin hebt om fatsoenlijk afstand te houden, moet een ander dus maar thuisblijven? Heb je zelf ook niet in de gaten wat een belachelijke redenering dat is?
Hoe lastig is het nou om een klein beetje rekening met een ander te houden? Zodat gewoon iedereen naar dat feestje kan?

BigOne
Berichten: 38256
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:03

Misschien kunnen Dorine, Loriene en Hahahatsjoe wel een eigen topic openen:
Feestje op de deel , alleen voor niet gevaccineerden en verplicht knuffelen.
Er zijn er nog wel meer die zich aanmelden, misschien Willem uitnodigen voor een dansles en hopelijk ook het virus ( dat toch niet gevaarlijk is ) dan zijn jullie allemaal in één klap immuun en geen direct gevaar meer voor de maatschappij.
Dus dames, open je eigen topic, succes verzekerd.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:15

:+ :+ :+

Roodvos

Berichten: 6659
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:31

Sheran schreef:
Jongeren zijn bevattelijker voor de nieuwe variant :)

Hmm, ja, ik denk dat dit de samenvatting is, maar ik vraag mij af of dit volledig correct is.

Delta is 51% besmettelijker dan Alpha. Delta hecht makkelijker aan de celreceptoren en er worden veel meer virusdeeltjes geproduceerd. Dat betekent dat:
- de virusload die je verspreidt als je besmettelijk bent, en ontvangt als je in de nabijheid van een besmettelijke persoon bent, veel groter is
- je krijgt meer virusdeeltjes binnen, dus nog grotere kans op succes voor het virus om aan een cel te hechten, nog bovenop de betere hechting
- het afweersysteem van jongere(n) is actiever dan van oudere(n). Bij de eerdere varianten kon het jeugdige afweersysteem kennelijk nog (net?) op tijd in actie komen maar wordt het nu overrompelt doordat er door Delta veel meer virusdeeltjes geproduceerd worden en er dus veel meer cellen aangevallen worden.

https://www.ad.nl/binnenland/zeven-vrag ... gle.com%2F
Citaat:
Mensen die besmet zijn met de deltavariant hebben ongeveer duizend keer zoveel virusdeeltjes in hun keel en neus dan mensen die besmet waren met het oorspronkelijke Sars-CoV-2-virus, [....].

Uit een aantal laboratoriumstudies blijkt dat de deltavariant beter bindt aan longcellen van mensen, verklaart viroloog Marion Koopmans (Erasmus MC).


Dit is trouwens allemaal hardstikke off-topic als het om een verjaardag gaat. Tenzij je doel is iemand Delta cadeau [&] te doen.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:50

bigone schreef:
Misschien kunnen Dorine, Loriene en Hahahatsjoe wel een eigen topic openen:
Feestje op de deel , alleen voor niet gevaccineerden en verplicht knuffelen.
Er zijn er nog wel meer die zich aanmelden, misschien Willem uitnodigen voor een dansles en hopelijk ook het virus ( dat toch niet gevaarlijk is ) dan zijn jullie allemaal in één klap immuun en geen direct gevaar meer voor de maatschappij.
Dus dames, open je eigen topic, succes verzekerd.



Waarom?
Gevaccineerden zijn hier welkom hoor.
Geen problemen mee.
Iedereen moet zelf weten wat ze doen.
Maar ga het mij niet opdringen.

BigOne
Berichten: 38256
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:26

Niemand dringt je wat op, dat is puur je eigen gevoel wat dat doet. Maar zou toch prettig zijn om een feestje zonder Corona zeik gezeur te vieren en je je nergens druk over hoeft te maken?

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:53

Dorine92 schreef:
Feit blijft dat er meer vaccindoden zijn onder jongeren, dan coronadoden


Hoe kom je daarbij?

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:53