Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:03

luxx schreef:
Weet ik, ik heb ook mijn tweede gehad en dat papier gekregen, wat ik bedoel is wat weerhoud mij om die qr code met iemand te delen? Iemand anders kan hem scannen in een telefoon of gewoon kopieën maken van de papieren versie en die gebruiken, papieren versie is ook gewoon geldig. Toen de dame hem aan mij gaf raadde ze me ook aan om er kopieën van te maken. Waarom precies weet ik niet maar ze zei het wel


Je geweten? :+

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 10:05

Thioro schreef:
Media is heel sturend hé.
Je hoort er hier amper iets van

Wanneer er echt iets aan de hand is verslaan de media er gewoon over. Wat jij nu zegt is typisch zo'n complotdenk zin. En dan inderdaad foto's uit een hele andere periode plaatsen met veelzeggende teksten alsof er ik weet niet wat aan de hand is...

Op mijn Facebook hebben twee mensen daar iets over gezegd, allebei mensen die altijd zitten te schelden op de politiek, Macron heel flauw beledigen, en over covid onwaarheden plaatsen

Bij 1 van die twee had ik een foto voorbij zien komen met de tekst erbij dat er een enorme demonstratie was. Heb het maar vluchtig gezien maar ik dacht gelijk al dat het nepnieuws was. Net even gekeken maar het bericht staat er niet meer op vermoed dat Facebook het verwijderd heeft

Heb in de kranten gekeken, nationaal en lokaal, lokale nieuwssite op Facebook, nergens staat er iets over. En we leven hier toch echt niet in een dictatuur (hoewel sommige mensen dat geloof ik wel vinden maar die zou ik graag neen enkeltje China geven) en de overheid beslist niet waar wel of geen artikels over verschijnen

Ik kijk geen journaals, helemaal geen Franse televee, dus wat er daar te zien is zou ik niet weten

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 10:08

Babootje schreef:
luxx schreef:
Weet ik, ik heb ook mijn tweede gehad en dat papier gekregen, wat ik bedoel is wat weerhoud mij om die qr code met iemand te delen? Iemand anders kan hem scannen in een telefoon of gewoon kopieën maken van de papieren versie en die gebruiken, papieren versie is ook gewoon geldig. Toen de dame hem aan mij gaf raadde ze me ook aan om er kopieën van te maken. Waarom precies weet ik niet maar ze zei het wel


Je geweten? :+

Theoretisch hè? Wanneer jij hieruit begrijpt dat ik van plan ben om te gaan frauderen kan ik je snel uit de droom helpen. Ik heb het alleen over de mogelijkheid om ermee te frauderen en dat me dat niet handig lijkt

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:20

luxx schreef:
Thioro schreef:
Media is heel sturend hé.
Je hoort er hier amper iets van



Op mijn Facebook hebben twee mensen daar iets over gezegd, allebei mensen die altijd zitten te schelden op de politiek, Macron heel flauw beledigen, en over covid onwaarheden plaatsen


nog niet te spreken over het plaatje van Marcon met zijn pitbulls en verbouwde hakenkruizen -O- Die wordt op mijn FB dus massaal gedeeld. Iedereen die ik het zie doen knikker ik er van af.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:37

Babootje schreef:
luxx schreef:
Weet ik, ik heb ook mijn tweede gehad en dat papier gekregen, wat ik bedoel is wat weerhoud mij om die qr code met iemand te delen? Iemand anders kan hem scannen in een telefoon of gewoon kopieën maken van de papieren versie en die gebruiken, papieren versie is ook gewoon geldig. Toen de dame hem aan mij gaf raadde ze me ook aan om er kopieën van te maken. Waarom precies weet ik niet maar ze zei het wel


Je geweten? :+


luxx schreef:
Theoretisch hè? Wanneer jij hieruit begrijpt dat ik van plan ben om te gaan frauderen kan ik je snel uit de droom helpen. Ik heb het alleen over de mogelijkheid om ermee te frauderen en dat me dat niet handig lijkt


Nee natuurlijk dacht ik dat niet :D :D

Maar het is niet dat de gevolgen van corona, zowel fysiek als economisch aan ons allemaal voorbij zijn gegaan.
Gewetenloos dus deze types. Als je dus zo'n aanbod krijgt, zou je gelijk aangifte moeten doen.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:41

luxx schreef:
Weet ik, ik heb ook mijn tweede gehad en dat papier gekregen, wat ik bedoel is wat weerhoud mij om die qr code met iemand te delen? Iemand anders kan hem scannen in een telefoon of gewoon kopieën maken van de papieren versie en die gebruiken, papieren versie is ook gewoon geldig. Toen de dame hem aan mij gaf raadde ze me ook aan om er kopieën van te maken. Waarom precies weet ik niet maar ze zei het wel


In de QR code zitten je verjaardag en je initialen. Als er goed op ID gecontroleerd wordt dan kan iemand anders er niets mee.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:57

pien_2010 schreef:
Thioro dat was al vanaf het begin en nog wel veel langere wachttijden. Ik heb 2 dagen geprobeerd en kon opeens heel snel in een gaatje in het ziekenhuis van het CHU in Limoges 50 km verderop. Dichtbij was allemaal 4 tot 6 weken of niets was mogelijk want geen vaccins.
In Frankrijk heeft men nu bij na 42 % dekking van mensen die minstens 1 vaccin hebben gehad. In Nederland is dat 46 % . Dus dat gaat goed.


Hier haal je het door elkaar in Nederland is 46 procent volledig gevaccineerd en 77 procent al minimaal een keer (van de 18 plussers)

https://www.nu.nl/coronavaccins/6145432 ... vid-19.amp

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 11:21

Cer schreef:
Aan de mensen die in Frankrijk wonen... is het nu echt zo erg met de rellen daar? Er worden filmpjes en fotos van demonstraties gedeeld die deze dagen in Frankrijk zouden zijn tegen het verplicht vaccineren, en dat wereldwijd de nieuwszenders dit niet in het nieuws willen brengen..

Ik vind dat zo onwaarschijnlijk.. Hoe ervaren jullie dat?


Ik denk dat er op dit moment erger nieuws is :roll:

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 11:31

Tiggs schreef:
Ik denk dat er op dit moment erger nieuws is :roll:

Hoe bedoel je dat?

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 11:33

Dat als er al demonstraties zijn, dat niet het 'belangrijkste' nieuws op dit moment is. Tegen de wappert gericht, niet tegen jou :)

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 11:35

Tiggs schreef:
Dat als er al demonstraties zijn, dat niet het 'belangrijkste' nieuws op dit moment is. Tegen de wappert gericht, niet tegen jou :)

Oh zo.. ja precies. Maar ja, die wappies hebben nu eenmaal niks beters te doen denk...
het is ook wel veel werk denk, steeds oude beelden opzoeken, framen, verkeerde informatie uitsturen.. Ik denk dat er een paar mensen zijn die dat doen, dan op een knop drukken, achterover leunen en kijken wat er gebeurt en zich verkneukelen... :n

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:08

Ik denk dat die mensen die beelden gewoon standaard op hun computer in een mapje hebben staan. Iedere keer nieuwe tekst er onder et voila.

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:41

Tja er zijn van die beroepsdemonstranten die zowel voor als tegen hetzelfde demonstreren, gewoon omdat ze van rellen schoppen houden. Het zijn hetzelfde soort mensen als voetbalvandalen. Die zitten elkaar lekker op te jutten zonder dat er enig steekhoudend argument is. Hebben niks beters te doen.
En met internet nog makkelijker, hoef je niet eens ergens heen, gewoon beelden delen die passen.

Weet je, ik zie het al mensen die rehtdoor op een rotonde willen gaan omdat "men het recht niet heeft een rotonde op mijn weg te leggen" en gewoon even vergeten dat ze daarbij zichzelf en anderen in gevaar kunnen brengen en dat zo´n rotonde in de eerste plaats is aangelegd om een situatie te verbeteren.
En ja vooral kleine rotonde zijn rot voor vrachtwagens, dus het is ook niet flawless, maar in het grotere plaatje is het toch veiliger gebleken dan kruispunten en het zorgt voor minder opstopping.
Maar vooral blijven drammen dat de rotonde er niet hoort, ze er niet aan mee willen doen en gewoon rechtdoor zullen gaan en dan ook nog anderen oproepen hetzelfde te doen of de rotonde te slopen met z´n allen....
(of de minister die beslist heeft dat er een moet komen doodsbedreigingen naar het hoofd slingeren en landverradder gaan noemen)

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 13:07

luxx schreef:
Thioro schreef:
Media is heel sturend hé.
Je hoort er hier amper iets van

Wanneer er echt iets aan de hand is verslaan de media er gewoon over. Wat jij nu zegt is typisch zo'n complotdenk zin. En dan inderdaad foto's uit een hele andere periode plaatsen met veelzeggende teksten alsof er ik weet niet wat aan de hand is...

Op mijn Facebook hebben twee mensen daar iets over gezegd, allebei mensen die altijd zitten te schelden op de politiek, Macron heel flauw beledigen, en over covid onwaarheden plaatsen

Bij 1 van die twee had ik een foto voorbij zien komen met de tekst erbij dat er een enorme demonstratie was. Heb het maar vluchtig gezien maar ik dacht gelijk al dat het nepnieuws was. Net even gekeken maar het bericht staat er niet meer op vermoed dat Facebook het verwijderd heeft

Heb in de kranten gekeken, nationaal en lokaal, lokale nieuwssite op Facebook, nergens staat er iets over. En we leven hier toch echt niet in een dictatuur (hoewel sommige mensen dat geloof ik wel vinden maar die zou ik graag neen enkeltje China geven) en de overheid beslist niet waar wel of geen artikels over verschijnen

Ik kijk geen journaals, helemaal geen Franse televee, dus wat er daar te zien is zou ik niet weten


Dat heeft niets met complotdenken te maken. Media ìs gewoon heel sturend en al heel lang. Niet vanuit de overheid overigens.
Journalisten beslissen waarover ze schrijven en hoe ze dat doen. En daar kan veel verschil in zitten.
Ik ben Belg en tijdens die verkiezingscrisissen of lange periodes zonder regering moest je voor de grap eens het Vlaamse en het Waalse journaal vergelijken, zelfde nieuwsfeiten werden compleet tegenovergesteld bericht en wat aan de ene kant vermeld werd, hoorde je niet aan de andere kant, of omgekeerd.

Nu gaat het volop over de overstromingen omdat dat belangrijker nieuws is.
Over die protesten werd maar kort iets gezegd, ten tijde van de gele hesjes gingen ze op elk rondpunt interviewen bij wijze van.
Op de Franse nieuwszenders is het dik een jaar alléén over covid gegaan, de hele nieuwsuitzending lang, er was blijkbaar geen ander nieuws. Sja dan kijk ik het nieuws ook niet meer en volg op internet wel de (internationale) krantenkoppen, die waren toch iets gevarieerder qua nieuwsinhoud.

Je moet media ook niet verwarren met wat willekeurige mensen op internet blaten, dat is inderdaad al helemaal niet interessant.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 13:08

Pabie schreef:
pien_2010 schreef:
Thioro dat was al vanaf het begin en nog wel veel langere wachttijden. Ik heb 2 dagen geprobeerd en kon opeens heel snel in een gaatje in het ziekenhuis van het CHU in Limoges 50 km verderop. Dichtbij was allemaal 4 tot 6 weken of niets was mogelijk want geen vaccins.
In Frankrijk heeft men nu bij na 42 % dekking van mensen die minstens 1 vaccin hebben gehad. In Nederland is dat 46 % . Dus dat gaat goed.


Hier haal je het door elkaar in Nederland is 46 procent volledig gevaccineerd en 77 procent al minimaal een keer (van de 18 plussers)

https://www.nu.nl/coronavaccins/6145432 ... vid-19.amp


Top, nog beter. Dan zullen binnenkort de cijfers in Nederland gelukkig heel erg snel dalen. Hopelijk nog voor augustus :j zodat de grenzen en alles gewoon open kunnen blijven.

Vanochtend hoorde ik van Fransen vrienden (die zeiden dat er een piep kleine demonstratie tegen de plannen van Macron was geweest naar hun mening), dat hun Tunesische vrienden wonende in Frankrijk hals over kop van familie bezoek terug zijn gekomen, want in Tunesië is de zorg primitief en zijn er vreselijk schrijnende toestanden en enorm veel mensen zijn daar aan het overlijden aan covid en de ziekenhuizen liggen enorm vol. Dus Tunesië is geen vakantie land meer. Dit voor diegene die plannen had die richting uit.

Op de radio was vanochtend dat in de Franse ziekenhuizen van de mensen die op de IC liggen cq lagen ivm covid 97% niet gevaccineerd waren. Dat is hoog en erg bemoedigend als het gaat om het effect van het vaccineren.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:35

Schijnbaar zijn er inmiddels wel wat demonstraties in de grote steden, gisteravond was er iig wel wat over op tv. Misschien was het ook alleen maar omdat er een paar politieke figuren meeliepen :Y) die pakken ook elke gelegenheid om hun mening te verkondigen.

mysa

Berichten: 10467
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:45

Meer dan 100.000 las ik op nos.nl
Op een totaal van? 70 miljoen inwoners ongeveer?

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:46

mysa schreef:
Meer dan 100.000 las ik op nos.nl
Op een totaal van? 70 miljoen inwoners ongeveer?


67 milj

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:59

Pabie schreef:
pien_2010 schreef:
Thioro dat was al vanaf het begin en nog wel veel langere wachttijden. Ik heb 2 dagen geprobeerd en kon opeens heel snel in een gaatje in het ziekenhuis van het CHU in Limoges 50 km verderop. Dichtbij was allemaal 4 tot 6 weken of niets was mogelijk want geen vaccins.
In Frankrijk heeft men nu bij na 42 % dekking van mensen die minstens 1 vaccin hebben gehad. In Nederland is dat 46 % . Dus dat gaat goed.


Hier haal je het door elkaar in Nederland is 46 procent volledig gevaccineerd en 77 procent al minimaal een keer (van de 18 plussers)

https://www.nu.nl/coronavaccins/6145432 ... vid-19.amp


Het is nog anders las ik net. Sorry ik heb dyslexie en soms lees ik niet goed in et Frans of Engels. In Frankrijk is ongeveer 44% volledig gevaccineerd. Dus echt 2x ipv 1x wat ik dacht. Gelukkig gaat dat dus beter als ik zelf gelezen dacht te hebben en lopen de Fransen bijna gelijk op met de Nederlanders.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:15

Ja en nee, Frankrijk zit met de volledige vaccinatie flink in de buurt (3%. minder), maar loopt met de eerste vaccinatie wel ruim achter (10%. minder). De kans is daardoor groot dat ze op een veel lager volledig gevaccineerd percentage komen. Want degene die gevaccineerd willen worden hebben in de meeste gevallen hun eerste vaccinatie binnen. In Nederland loopt dat grotendeels nog op door de jongeren van 12-15 die nu zo mogen. Hoe dat in Frankrijk zit weet ik niet.

Frankrijk heeft 54% van de volledige populatie 1 of 2x gevaccineerd. Terwijl Nederland 67% van de populatie 1 of 2x heeft gevaccineerd.

https://ourworldindata.org/explorers/co ... LD~GBR~FRA

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:46

pien_2010 schreef:
Pabie schreef:


Hier haal je het door elkaar in Nederland is 46 procent volledig gevaccineerd en 77 procent al minimaal een keer (van de 18 plussers)

https://www.nu.nl/coronavaccins/6145432 ... vid-19.amp


Het is nog anders las ik net. Sorry ik heb dyslexie en soms lees ik niet goed in et Frans of Engels. In Frankrijk is ongeveer 44% volledig gevaccineerd. Dus echt 2x ipv 1x wat ik dacht. Gelukkig gaat dat dus beter als ik zelf gelezen dacht te hebben en lopen de Fransen bijna gelijk op met de Nederlanders.


Klopt Nederland loopt ongeveer gelijk met volledig gevaccineerden op de rest van Europa. Meende wel dat we uitlopen met enkel gevaccineerde (waarschijnlijk dus door de hogere vaccinatie bereidheid).

Met de nieuwe regels in Frankrijk zal er ook meer animo komen voor de vaccinaties, dus dat wordt vanzelf hoger

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:06

Vraagje: als het over een x percentage gevaccineerden gaat, naar welke groep wordt dan gekeken?

De groep die gevaccineerd mag worden of iedereen ouder dan 18 danwel 12?

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:52

Tiggs schreef:
Vraagje: als het over een x percentage gevaccineerden gaat, naar welke groep wordt dan gekeken?

De groep die gevaccineerd mag worden of iedereen ouder dan 18 danwel 12?

Het nu artikel praat over 18+ idd goed om te kijken naar hoe je het vergelijkt :)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:44

Heb ergens gelezen dat er een vakbond is, die zich achter de verplegers plaatst. Mensen die ontslagen worden, omdat ze zich niet laten inenten.

Heb ook filmpjes gezien van o.a. ook Frankrijk. Daar waren een stel... mensen,demonstrante, ik weet het niet, het regeringsgebouw ingetrokken en verscheurde demonstratief de foto van Macron.

Ook een filmpje gezien van een mestwagen die een gebouw vol met mest bespoot.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:48

Ik heb zelf een zeer interessante podcast geluisterd over de walkways in Minneapolis, aanrader!