Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat heb je liever?

Doe mij maar een lichte lockdown, ik wil op vakantie!
156 (23%)
Ik maak me zorgen om mijn vakantie maar ik word chagrijnig als er weer beperkingen komen.
98 (14%)
Het boeit mij niet, ik ga toch niet op vakantie, wel hier naar het restaurant of de kroeg
154 (23%)
Ik ga niet op vakantie en zou het wel fijn vinden als er weer beperkingen opgelegd worden.
163 (24%)
Yolo, corona is een hoax!
42 (6%)
Anders, nl....
55 (8%)

Totaal aantal stemmen: 668


Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:37

Niet verstandig? Is in een Nederlands pretpark hutjemutje staan, op de Nederlandse campings, Nederlandse stranden etc. verstandig? Applaus voor iedereen die binnen de grens blijft, maar ik weet oprecht niet of het verstandiger is dan de grens over gaan. ;)

Ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken en hardop zeggen dat ik heel verstandig met de maatregelen om ga, vanaf de start van de pandemie. Ik werk in de zorg en ben tot op heden niet besmet geweest. Ik heb me direct laten vaccineren, test keurig en meteen bij verkoudheid. Oh dat is één keer voorgekomen, want dankzij al het gezonde verstand heb ik afgelopen jaar ook nagenoeg geen andere virussen opgelopen, terwijl het normaal lopende band is binnen de zorg, die kwetsbare kids brengen ieder virusje mee.
Dus ik vind niet dat ik onverantwoord omga met de regels / maatregelen, ook niet als ik in het naseizoen met mijn auto en tentje achterin richting de alpen rijd. Mijn gezond verstand houdt niet op zodra ik die grens over rijd.

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:39

Nee bij jou misschien niet.... maar heel veel mensen laten alle remmen los op vakantie.
En ja zo gaat het al de hele tijd, de slechte voor de kwade.
Maar ik heb geen zin om weer met een smoelluier te moeten gaan lopen omdat andere perse naar Portugal moeten om de beest uit te hangen.
Ik ben er ook klaar mee, net als iedereen!!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:42

Tja, de piek nu in de besmettingen komt echt niet door vakantiegangers. Dat komt omdat alle clubs weer open zijn … hoeveel clusters zijn daar nu al niet uit voortgekomen?

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:43

Dan zijn we het daar over eens ;) maar ik loop liever met een mondkapje dan dat de horeca weer moet lijden onder onterechte sluitingen.
Begin bij de clubs en festivals (zegt de festivalganger, daar zal ik me voorlopig echt nog niet heen wagen). Houd die 1,5 meter vast. Eventueel die mondkapjes. Maar alsjeblieft geen grenzen sluiten of strengere lockdown.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:44

Fitzroy schreef:
Tja, de piek nu in de besmettingen komt echt niet door vakantiegangers. Dat komt omdat alle clubs weer open zijn … hoeveel clusters zijn daar nu al niet uit voortgekomen?

Eens, schijnt dat je super makkelijk kunt zorgen dat de app ook een goede uitslag toont oid dus strenger controleren kan ook alleen als het systeem beter werkt, tot die tijd de clubs weer dicht zou ik denken

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:44

Mri schreef:
Ik vind dat alles veel te snel is opgeheven. Laat de regels maar wat langer gelden, mondkapjes terug op etc.
Eerst zorgen dat de ondernemers, die al zo hard zijn getroffen, weer hun omzetten kunnen draaien.
Liever een kleine lokale ondernemer waar 10 mensen in de winkel kunnen komen met mondkapje van 3 zonder (en dus een " wachtrij" waardoor minder klandizie).

De regels verder vond ik prima, lekker rustig. Jammer met verjaardagen, maar daar kom je wel overheen.

Dit dus!
Had het er gister nog met m’n moeder over dat het te snel ging en teveel in 1 keer.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:47

DuoPenotti schreef:
Nee bij jou misschien niet.... maar heel veel mensen laten alle remmen los op vakantie.
En ja zo gaat het al de hele tijd, de slechte voor de kwade.
Maar ik heb geen zin om weer met een smoelluier te moeten gaan lopen omdat andere perse naar Portugal moeten om de beest uit te hangen.
Ik ben er ook klaar mee, net als iedereen!!

En daarin denken we uiteindelijk dus toch wel hetzelfde ;) . Mensen die laveloos in elkaars armen hangen in een bomvolle kroeg - ik snap het niet. Mensen die alle remmen losgooien en sch*t hebben aan de regels of oprecht denken dat het gewoon weer moet kunnen - ik begrijp ze niet.
Maar naar onszelf kijkend: continu alle regels volgen, afstand houden, Skypen in plaats van gezellig afspreken met vrienden/familie, niet knuffelen met mijn ouders, mondkapje om (nog steeds!) in de supermarkt, enzovoorts enzovoorts. Dan steekt het een beetje als er hier door sommigen geïnsinueerd wordt dat ik zwaar onverantwoordelijk ben als ik met mijn gezin in de auto naar een rustige streek in het buitenland ga om daar in de natuur te genieten van een vakantie waar we zo hard aan toe zijn. En wat nu mogelijkerwijs tóch niet door gaat en waar we dan enorm van zullen balen...

Dus ja, ongeacht de hele discussie wel/niet buitenland: het is gewoon verrot dat de goede lijden onder de kwaden...

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:51

Leo schreef:
Dan zijn we het daar over eens ;) maar ik loop liever met een mondkapje dan dat de horeca weer moet lijden onder onterechte sluitingen.
Begin bij de clubs en festivals (zegt de festivalganger, daar zal ik me voorlopig echt nog niet heen wagen). Houd die 1,5 meter vast. Eventueel die mondkapjes. Maar alsjeblieft geen grenzen sluiten of strengere lockdown.

Ik vind grenzen dicht geen strenge lockdown....
Clubs en festivals, zeker binnen , weer stoppen lijkt me heel verstandig en was ook onbezonnen dat dit weer kon.

Mondkapjes ik doe ze niet meer op, behalve als het verplicht wordt goede te dragen zoals bijvoorbeeld in Duitsland. Oke dan werkt het nog niet optimaal met hoe mensen ze gebruiken maar beter dan die nep dingen hier.
Doe het niet meer, gewoon niet!

Die 1,5 meter.... niet in een bubble, wel in het openbaar.
Horeca hoeft verder van mij zeker niet dicht, maar daaar gaan we wel weer heen als we zo stom blijven doen...ja juist vaak op vakantie want dan bestaat corona ineens niet meer of zo :?

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:53

Ik ga niet op vakantie en werk zelfs door. Wil geen extra maatregelen voor mensen die volledig gevaccineerd zijn. Mensen zonder vaccin mogen van mij wel beperkingen krijgen.
Ik kan nu niet naar mijn moeder omdat zij niet gevaccineerd wil worden en mijn niet gevaccineerde collega onbeschermd op werk liep en nu doodziek thuis zit met corona. Ik heb geen zin mezelf te laten testen, ben volledig gevaccineerd en corona gehad en wil mijn moeder zo beschermen ondanks haar bewuste keuze niet te vaccineren. Mijn bewuste keuze is nu haar vermijden als ik weet mogelijk corona door te kunnen geven.
Vind de hele situatie erg lastig....

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:54

Ik vind het best lastig.
Zelf ga ik niet op vakantie, maar ik snap best dat er veel mensen zijn die daar wel erg naar uitkijken, zeker mensen die bv familie in het buitenland hebben zitten.
Maar ik vind dat je 'op vakantie willen gaan' niet als reden moet gebruiken om de maatregelen te verzwaren of versoepelen. Het doel van de maatregelen is toch vanaf het begin al de ziekenhuizen en IC bedden niet overvol laten raken. Inmiddels liggen er haast alleen nog ongevaccineerden en mensen die pas een prik hebben gehad in het ziekenhuis. En alle ouderen en risicogroepen hebben de mogelijkheid gehad om zich te laten vaccineren. Voor de rest is corona minder gevaarlijk en voor de oudere mensen die zich bewust niet laten vaccineren vind ik het ook niet nodig dat de rest van Nederland zich moet aanpassen, dat is hun eigen keuze op een enkeling na die echt niet gevaccineerd kán worden.
Een nieuwe lockdown zou ik dus overdreven vinden. Mondmaskers, liever niet, maar dat zou ik dan nog kunnen begrijpen.
Ik hoop vooral dat ze flink door kunnen gaan met vaccineren, desnoods meer locaties, langere werktijden.. en hopelijk daalt het aantal besmettingen daardoor snel weer.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:06

Grenzen dicht lijkt me positief voor beperking nieuwe varianten en omdat je gewoon geen onderscheid kan maken tussen verantwoordelijke en niet verantwoordelijke mensen. Je kunt ze geen trackers meegeven. Dus dan zul je toch een lijn moeten trekken en het is ontzettend naar dat de verantwoordelijken dan lijden onder de ontkenners.

Ik begrijp daarom zelf ook niet dat losgaan in een kroeg op hoger niveau wordt gezet dan binnen 1,5m van familie en vrienden komen. Heeft iedereen niet liever een bubbel met dierbaren? Het zal wel zo zijn dat de feestgangers dan sowieso al niet doen, maar heel veel mensen ook nog wel. En die willen ook wel weer eens op een normale manier mensen kunnen zien.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:10

Ik ga niet op vakantie, maar ik denk als het zo door gaat dat ze beter clubs en festivals wel dicht kunnen gooien :=

Veel mensen komen met een foutieve test oid binnen. Helaas hier ook de dupe van. Mijn broer is zaterdag negatief getest, zondag naar een festival geweest en nu positief getest.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:17

Hikarii schreef:
Ik ga niet op vakantie, maar ik denk als het zo door gaat dat ze beter clubs en festivals wel dicht kunnen gooien :=

Veel mensen komen met een foutieve test oid binnen. Helaas hier ook de dupe van. Mijn broer is zaterdag negatief getest, zondag naar een festival geweest en nu positief getest.


Inderdaad, clubs en festivals sluiten en thuis max 6 of 8 personen.
Hier ook geen vakantie hoewel het erg kriebelde maar voelde de bui al hangen.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:23

Ik vind het een lastige kwestie; snap heel goed waarom het zo aangepakt is maar misschien is het toch net wat te snel en te veel qua loslaten.
Hoewel ik super enthousiast in het loslaten van de maatregelen mee ga (nee nog niet uit geweest, maar in principe staat er dit weekend wel een festival op de planning), kan ik me voorstellen dat ze het misschien deze zomer nog beter bij alles op 1,5e meter hadden kunnen houden.
Nu grote feesten afblazen is echt killing voor de evenementen industrie, maar misschien is door gaan ook geen optie..
Mijns inziens zouden ze misschien weer terug moeten naar de situatie buiten vrij en binnen alles op 1,5 meter. De meeste besmettingen lijken door kroegen en clubs binnen te komen als ik het zo lees.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:27

Citaat:
Veel mensen komen met een foutieve test oid binnen. Helaas hier ook de dupe van. Mijn broer is zaterdag negatief getest, zondag naar een festival geweest en nu positief getest.


Tja, wat heet.
Ik ben dinsdag geprikt (2e AZ) en heb inmiddels
volstrekt legaal
en volstrekt idioot
de qr code 'dat ik veilig zou zijn' op mijn telefoon.
Ik doe er niets mee en houd voor mijzelf minstens twee weken aan.

Ook 'dansen met Janssen' kan pas veilig na (zoiets als) twee weken.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:21

Er zijn wel weer heel veel besmettingen bijgekomen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:29

Ik vind het zo'n gezeik..
We deden dit toch om de ziekenhuizen niet te overspoelen?
Eerst moet je allemaal geeent en doet iedereen dat en dan ga je zeuren over de besmettingen terwijl de ziekenhuizen leeglopen.
Zo kunnen we eeuwig aan de gang blijven.

Hoe denk je dat het vorig jaar zomer was. Precies zo natuurlijk.
Het is allang bekend dat het een wintervirus is net als griep e.d.

Bovendien wordt er natuurlijk maximaal getest dus als je zoveel meer test komen er ook meer besmettingen..heel logisch.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:38

Allemaal? Volgens mij is nog geen derde van de bevolking volledig ingeënt. Je zou gelijk hebben als dat er 14 miljoen waren.

Ze zijn gewoon echt dom bezig geweest door alle maatregelen in 1 x los te laten.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:39

Ik vind het niet heel spannend zolang de zorg niet overbelast raakt en dan wil je de economie ook een beetje draaiend houden. Op rood/donkerrood betekent echter niet alleen dat we zelf niet op vakantie naar het buitenland kunnen, maar ook dat we toeristen mislopen en dat is voor veel bedrijven toch weer een beste strop. In andere landen wordt veel getest en ligt het percentage positieve testen veel lager, dus ik vind Nederland hier wel degelijk negatief uitspringen.

Er is nog geen groot deel van de bevolking volledig ingeënt, dus deze nieuwe golf van besmettingen komt te vroeg.

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:44

Als Nederlanders dan kiezen voor vakantie in eigen land, de eigen economie draaiende houden hebben we ook geen snotteraars uit het buitenland nodig.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:45

Ik denk dat ze het ook lager willen hebben zodat inderdaad ook toeristen komen en wij ook als toerist ergens naartoe kunnen gaan. Er wordt inderdaad veel gekeken naar de besmetting cijfers en minder naar het aantal ziekenhuisopnames maar is dat ook niet zo omdat dat in andere landen ook zo gaat? Daarbij zijn er echt nog veel mensen die net de eerste prik hebben gehad of nog geen. Het komt minder voor maar ook hun kunnen alsnog veel klachten krijgen van covid, ik hoor veel om me heen dat ze nog lang vermoeidheidsklachten hebben bijvoorbeeld.

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:48

Er word nu vooral naar code rood gekeken, niet eens erg naar de ziekenhuizen.
Want ja code rood, moet je dan eens de mensen horen.... 14 dagen in quarantaine, vakantie voorbij.
Maar hey, geeft niks hoor, geen extra maatregelen willen, gewoon zo door gaan :j

Maar door de mensen die maar menen dat corona voorbij komen nu wel weer Nederlandse ondernemers in de problemen....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:52

Fitzroy schreef:
Allemaal? Volgens mij is nog geen derde van de bevolking volledig ingeënt. Je zou gelijk hebben als dat er 14 miljoen waren.

Ze zijn gewoon echt dom bezig geweest door alle maatregelen in 1 x los te laten.


Nee, ze zijn dom bezig geweest door niet veel meer in te zetten op ventilatie en lucht kwaliteit. Alle haarden zijn nu 1 op 1 terug te voeren naar disco's en nachtclubs. Doorgaans bedompte ruimtes met weinig ventilatie. Alle activiteiten buiten zijn absoluut geen probleem. Maar binnen en met slechte ventilatie dat moeten we niet willen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:52

Ik kan geen touw aan je laatste post vastknopen, DP.

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:07

https://www.ed.nl/eindhoven/horeca-woed ... ~a984e936/

dit is wat ik zeg, "grappig" dat ik er nu een artikel van tegen kom.

Ik bedoelde dat ik het idee heb dat ze maar een beetje kijken nu naar de ziekenhuizen, omdat dit inderdaad (nog) niet erg oploopt.
Maar ze hebben het continue over code rood en wat dat toch gaat doen met de vakanties.

En ja sarcastisch zei ik daarop bovenstaande.