Jongeren vaccineren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:19

Sheran schreef:
Serieuze vraag Goof: waarom zijn mensen bang voor verminderde vruchtbaarheid? Zijn er concrete aanwijzingen voor? Wat maakt dit vaccin anders dan de andere?


Dat kan ik niet voor je antwoorden, dat zou je aan hen moeten vragen.

Maar waar ik op doelde, als tegenhanger op jouw bericht, is dat er ook weldegelijk jongeren/ kinderen zijn die zich echt wel wat zorgen maken over het vaccin en die er echt goed over na willen denken zonder maar meteen ouders het voorbeeld van ouders te volgen.
Zelf nadenken vind ik alleen maar erg goed. Uiteindelijk heeft de leerling die ik als voorbeeld gaf met moeder de kinderarts gebeld en die heeft groen licht voor het vaccin gegeven, ze is inmiddels gevaccineerd.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:22

Jammer dat veel reacties niet meer gaan over de oorspronkelijke openingstekst. Hier ook een kind in de leeftijd die nu gevaccineerd mag worden, maar we weten nog niet wat we doen. Man en ik zijn beiden wel inmiddels 1x gevaccineerd. Kind wil zelf niet, ze vindt het nog te onduidelijk wat dit vaccin in haar lijf zou doen. Wij vinden het vooral bijzonder dat de kinderen nu gevaccineerd worden, enkel omdat volwassenen zich weigeren te vaccineren (om welke reden dan ook). Om toch de dekkingsgraad te halen worden nu de jongeren benaderd.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:23

Goof daar geef ik je groot gelijk aan. Snap ook eerlijk gezegd niet dat iemand met 100 procent zekerheid durft te beweren dat er geen bijwerkingen later kunnen optreden. Over het hebben van de juiste informatie, is voor de volwassenen al moeilijk laat staan voor kinderen.

Filmpjes met bijwerkingen van vaccinatie worden van you tube gegooid. En hoeveel mensen met inentings-schade zijn de laatste tijd in praatprogrammas geweest. Google geeft zelf toe hoe ze de informatie regelen die naar buiten mag komen. De jeugd heeft op het moment vooral te maken met bange ouders en leerkrachten, en ook doktoren. En van facebook wordt ook veel gegooid.

Ieder mens zou moeten nadenken of eenzijdige informatie wel kan kloppen. Waarom is men zo bang voor een tegengeluid. En de ouders die hun angst op hun kinderen overdragen, zodat deze onzinniger wijze ook blij zijn dan ze zich mogen laten inenten. Waarom gaat er bij niemand een lampje branden.

Druif01 ze gaan nu de mensen de schuld geven, die zich niet laten inenten. En dat is precies de bedoeling.
Ben benieuwd wat voor druk de kinderen opgelegd krijgen om zich te laten vaccineren. Belangrijkste is dat iemand de schuld krijgt. De niet maskerdragers, de niet getesten, de niet gevaccineerden, de blanken omdat ze opeeens spontaan allemaal rassistisch zijn geworden.

Ik heb geen oordeel over wat iemand doet en niemand is schuld aan dit theaterstuk. Je krijgt een onprettige sfeer in de samenleving en wederzijds begrip is ver te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 13-07-21 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:23

@Goof:Oh ja, dan ben ik het zeker met je eens.
Ik vond het gewoon een mooie uitspraak van mijn jongere. Het zijn niet alleen partybeesten, alles zit ertussen. Ook hele weldenkende, zelfstandige, kritische mensen. Die echt hun eigen afwegingen kunnen maken.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:25

Sheran schreef:
@Goof:Oh ja, dan ben ik het zeker met je eens.
Ik vond het gewoon een mooie uitspraak van mijn jongere. Het zijn niet alleen partybeesten, alles zit ertussen. Ook hele weldenkende, zelfstandige, kritische mensen. Die echt hun eigen afwegingen kunnen maken.


Ja dat! Maar dat hoeft dus niet altijd tot een vaccinatie te leiden!

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:26

Dat probeerde ik ook niet te zeggen :)
Het belangrijkste vind ik nadenken. Onderzoek doen, je goed informeren. En wat daaruit komt is altijd een goede keuze.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:28

Van 12 t/m 15 is het mogelijk om zonder volwassene je vaccinatie te halen, het is dan wel verplicht om het met de arts op locatie even te bespreken. Die spreken dan met je door of het een bewuste keuze is en of je alles goed begrepen hebt. Daar hoef je niets voor te regelen, wanneer je bij de incheckbalie komt en je identiteitsbewijs(+gezondheidsverklaring+afspraakbevestiging) laat zien, wordt (na je leeftijd checken) gevraagd of er een ouder in de auto aan het wachten is (dat is namelijk meestal het geval) en dat je anders even naar de medische indicatiebalie gestuurd wordt voor dit gesprek. Dat is vanuit de vaccinatielocatie allemaal geregeld.

Overigens hebben we er afgelopen week ook al 2 gehad die aangaven niet te willen, ondanks dat de ouders het wel wilden. Dan wordt de arts er ook bijgeroepen en als na zorgvuldig doorpraten nog steeds "nee" gezegd wordt, gaat er dus zeker ook geen vaccinatie in. De keuze van het kind is leidend.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:30

Druif_01 schreef:
Wij vinden het vooral bijzonder dat de kinderen nu gevaccineerd worden, enkel omdat volwassenen zich weigeren te vaccineren (om welke reden dan ook). Om toch de dekkingsgraad te halen worden nu de jongeren benaderd.


Dat is te kort door de bocht. Het gaat niet alleen om voldoende vaccinatiegraad, het gaat er ook om dat kinderen gewoon fysiek naar school kunnen (daar ontstaan veel besmettingshaarden) en als derde reden wordt het steeds duidelijker dat juist de jongeren vaker long Covid krijgen.

En dan voeg ik er nog een vierde reden aan toe: tijdens én na doormaken van Covid (en vooral ook de Delta variant) krijgt een aantal mensen diabetes.

https://directorsblog.nih.gov/2021/06/0 ... -diabetes/

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:31

Sheran hoe zie jij het voor je de juiste informatie binnen te krijgen, wanneer aantoonbaar gecensureerd wordt op Instagram, You tube, Twitter, Facebook. En de media amper tegengeluid laat horen.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:32

Dinopino schreef:
Sheran hoe zie jij het voor je de juiste informatie binnen te krijgen, wanneer aantoonbaar gecensureerd wordt op Instagram, You tube, Twitter, Facebook. En de media amper tegengeluid laat horen.


Ik kan hier moeilijk op ingaan omdat ik het hier niet mee eens ben. Ik heb concretere voorbeelden nodig.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:39

Wat voor voorbeelden ben je op zoek naar? Je geloofd niet dat er gecensureerd wordt? Echt.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:41

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:
Ja vanaf 16 jaar maar dan heb je het veelal niet meer over de juf. Daarom mijn reactie :)

Ik vind het trouwens prima dat een kind hier zelf zeggenschap in heeft.

Ik weet dat veel zorgen vanuit ouders zijn dat hun kind dat ineens zelf kan regelen (12-14) dus om dat gevoel van ouders niet te voeden deze reactie ook.

Ze moeten mevrouw tegen haar zeggen, toen ze begon als 20 jarige voelde ze zich in één klap oud :D

Herkenbaar :j

Maar voor op bokt denk ik niet.
Een 16 jarige die juf zegt is toch wel heel gek.
Je bent docent, mentor of coach maar juf toch echt niet.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:42

@Dinopino Nee ik denk niet dat er gecensureerd wordt op de manier waarop jij het stelt. Ik denk ook dat een discussie hierover beter in het viruswaanzin topic past.
Maar om het op de jongeren te houden: we leren ze op school om bronnen te beoordelen. Ik stel me zo voor dat ze in hun situatie naar experts luisteren, naar de media, en naar mensen waar ze bewondering voor hebben. En nogmaals: afhankelijk van je omgeving en je voorkeur kan hier iets anders uitkomen. Maar voor een jongere vind ik het met name belangrijk dat ze een weloverwogen keuze maken en geen anderen napraten.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 13-07-21 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:45

Dinopino schreef:
Wat voor voorbeelden ben je op zoek naar? Je geloofd niet dat er gecensureerd wordt? Echt.

Natuurlijk word er gecensureerd en terecht met al die onzin die verkondigd word.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:47

Dinopino schreef:
Wat voor voorbeelden ben je op zoek naar? Je geloofd niet dat er gecensureerd wordt? Echt.

Tja wat wil je nu horen? Jij bent zo gekleurd als mensen die pro vaccinatie zijn maar dan de andere kant op.

Net als dat jij en ik met een bepaalde reden een keuze maakt doet een jongere dat ook. Wat maakt jou keuze beter dan die van andere bokkers? Zo zet je jou eigen keuzes wel erg op een voetstuk.

Dat wat wij op school leren is handvaten om bronnen te interpreteren.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:57

linky schreef:
Mijn kleinzonen van 16 en 17 krijgen hem absoluut niet. De "vaccinaties" zijn nog altijd experimenteel, er is nog geen een goedgekeurd, alleen voorlopig. Je maakt dus de komende jaren deel uit van een wereldwijd medisch experiment, waarvan nog niemand weet wat dat in de toekomst voor gevolgen zal hebben. Mijn man en ik zijn 70+, en ik heb astma en hartfalen, maar peins er niet over mee te doen aan dit experiment.
Hopelijk blijft het, wat de heer de Jonge ons verzekerd heeft, ook in de toekomst vrijwillig, en wordt het toch niet via slinkse maniertjes indirect verplicht. Zoals testen voor toegang b.v.

Gelukkig heb jij het recht niet te bepalen wat jou kleinzonen krijgen!

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:20

Wat ik me alleen af vraag, veel mensen vaccineren zich zodat ze andere beschermen.

Maar met vaccinatie kan je het nog steeds krijgen en dus nog steeds doorgeven. Dus in hoeverre bescherm je nu iemand?

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:26

Je kunt het maar in zeer beperkte mate aan anderen doorgeven. Als je Covid onder vaccinatie krijgt, is je virusload maar een fractie van een gewone besmetting. Dus jazeker, je beschermt anderen er wel degelijk mee.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:28

Sheran dat begrijp ik niet helemaal. Omdat jij het niet geloofd, heeft dit niets te maken met kennis krijgen over vaccinaties bij jongeren. Vind het mooi dat jij ze leert welke bronnen ze moeten raadplegen. En toch geef je de jongeren totaal niet de mogelijkheden om tegengeluiden te onderzoeken. Dus wanneer bij hun resultaten altijd hetzelfde antwoord uit komt, dan vraag ik me af waar zijn de kritische geluiden. Ten eerste kan onmogelijk nu iemand weten wat de effecten zijn op jongeren over 10 jaar. Ze kunnen alleen maar vermoeden.

Wanneer jij voor de klas staat zou ik jou vooral voor de jongeren toch wel meer initiatief laten nemen om naar tegengeluiden op zoek te gaan. Want de wereld is niet zwart wit, en op het moment is die het wel. Vaccineren is het geloof en elk tegengeluid wordt onderdrukt.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:29

Dinopino schreef:
Sheran dat begrijp ik niet helemaal. Omdat jij het niet geloofd, heeft dit niets te maken met kennis krijgen over vaccinaties bij jongeren. Vind het mooi dat jij ze leert welke bronnen ze moeten raadplegen. En toch geef je de jongeren totaal niet de mogelijkheden om tegengeluiden te onderzoeken. Dus wanneer bij hun resultaten altijd hetzelfde antwoord uit komt, dan vraag ik me af waar zijn de kritische geluiden. Ten eerste kan onmogelijk nu iemand weten wat de effecten zijn op jongeren over 10 jaar. Ze kunnen alleen maar vermoeden.

Wanneer jij voor de klas staat zou ik jou vooral voor de jongeren toch wel meer initiatief laten nemen om naar tegengeluiden op zoek te gaan. Want de wereld is niet zwart wit, en op het moment is die het wel. Vaccineren is het geloof en elk tegengeluid wordt onderdrukt.

Leuk dat je op mijn reactie dan ook totaal niet reageert :D

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:29

Ik snap niet helemaal hoe je dit in mijn antwoord leest. Maar ik bedoel hetzelfde als Lenaatje.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:32

Lenaatje , dan zit jij ook vast onder de foeiknop. Dat is een zeer vaak toegepast iets, alle fanatici op Twitter en Facebook en insta passen dit toe zodra je een kritisch geluid laat horen wat niet in hun straatje past. En daarmee bedoel ik diegenen die fel tegen alles zijn.
Ze prediken liefde en hartjes enz maar ondertussen een dikke kliek die alleen meelopers wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:35

wilmatj schreef:
Wat ik me alleen af vraag, veel mensen vaccineren zich zodat ze andere beschermen.

Maar met vaccinatie kan je het nog steeds krijgen en dus nog steeds doorgeven. Dus in hoeverre bescherm je nu iemand?

Misschien je gewoon eens beter inlezen, dit is al zo vaak vermeld, ook hier op bokt. Ik snap nooit zo dat men er zo een stellige mening op na houdt, terwijl men schijnbaar zo weinig weet.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:41

bigone schreef:
Lenaatje , dan zit jij ook vast onder de foeiknop. Dat is een zeer vaak toegepast iets, alle fanatici op Twitter en Facebook en insta passen dit toe zodra je een kritisch geluid laat horen wat niet in hun straatje past. En daarmee bedoel ik diegenen die fel tegen alles zijn.
Ze prediken liefde en hartjes enz maar ondertussen een dikke kliek die alleen meelopers wil.


_O- _O-

Bokt en pro vaccins/maatregelen; Bokt verwijt ketel of zoiets ;)

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:50

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Lenaatje , dan zit jij ook vast onder de foeiknop. Dat is een zeer vaak toegepast iets, alle fanatici op Twitter en Facebook en insta passen dit toe zodra je een kritisch geluid laat horen wat niet in hun straatje past. En daarmee bedoel ik diegenen die fel tegen alles zijn.
Ze prediken liefde en hartjes enz maar ondertussen een dikke kliek die alleen meelopers wil.


_O- _O-



Bokt en pro vaccins/maatregelen; Bokt verwijt ketel of zoiets ;)

Kinderachtig, er is niemand die zegt dat je een aso bent wanneer je niet vaccineert , elke reden is een reden. Maar wanneer er leugens/onzin verspreid word is het een ander verhaal. Jij maakt je druk om angstpsychoses waar wij blijkbaar aan lijden maar er is een redelijke groep die op basis van leugens inderdaad in de angstpsychose is geschoten.