Jongeren vaccineren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-21 10:07

Ik werk zelf in de zorg en heb me zonder twijfel laten vaccineren met AZ. Uiteraard kwamen er na mijn eerste injectie verhalen naar boven over trombose en werd de vaccinatie niet meer gegeven aan mensen van mijn leeftijd. Ik maakte me verder niet super veel zorgen en heb gewoon mijn tweede prik gehaald. Mijn man heeft zich laten inenten met Janssen. En op de dag dat hij zijn inenting kreeg werd ook deze vaccinatie afgeraden voor zijn leeftijdsgroep. Hij heeft hem overigens gewoon genomen.

Dus eigenlijk staan wij best wel relaxt in het hele vaccinatieproces.

Maar nu mogen kinderen van 12 -17 ook gevaccineerd worden. Mijn kinderen vallen in deze leeftijdsgroep ( zoon uit 2005 van nu nog 15 En dochter uit 2007 van nu nog 13). En eigenlijk doordat we beide een vaccinatie hebben gekregen die nu niet meer aangeraden wordt twijfel ik. Ik heb uiteraard met de kinderen gesproken en in eerste instantie de keuze bij hen gelaten, maar dát voelt ook een beetje als de verantwoordelijkheid afschuiven. Ik begeleid ze in bijna alle keuzes en hier zou ik dan mijn handen vanaf trekken. Ik vind het maar een lastig dilemma aan de ene kant denk ik vaccineren die hap, maar aan de andere kant denk ik dat tieners er maar zelden ziek van worden en vind ik het onethisch om jongeren te gebruiken als een soort van vaccinatieschild. Hoe gaan jullie hiermee om een wat doen jullie kinderen?


Poosje81
Berichten: 21183
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:10

Hier een dochter uit 2005 ook, die heeft de 1e Pfizer er al in zitten. In Frankrijk mocht de jeugd iets eerder dan in NL.
Was eigen keuze, ze wilde het graag. Haar eigen paard staat bij vrienden op stal en de man daar is reeds in de 80.
Als je pubers het graag willen, dan zou ik geen reden zien om t niet doen. Willen ze zelf pertinent niet, dan is het eigen keuze.
Volgens mij mogen ze het ook zelf bepalen uiteindelijk, zoiets las ik?

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

IMANDRA

Berichten: 9796
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:29

Geen kids hier, wel wat info, hoop dat dat fijn is :D. Tieners worden zelden ziek, maar het risico op long-covid is bij hen wel groter. Als je het heel analytisch en objectief bekijkt d.m.v. een risicoanalyse (risico op covid + bijwerkingen, vs. risico op bijwerkingen van vaccin), is nog steeds verstandiger de vaccinatie te nemen, ook al gaat het om jongeren en ook al kijk je puur en alleen naar het individu (en laat je het 'vaccinatieschild' even voor wat het is). Dat is wel puur en alleen vanuit de feitelijke kant bekeken, dus ik kan me goed voorstellen dat er soms wel andere aspecten meespelen die invloed hebben op de beslissing :j.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:35

Mijn kleinzonen van 16 en 17 krijgen hem absoluut niet. De "vaccinaties" zijn nog altijd experimenteel, er is nog geen een goedgekeurd, alleen voorlopig. Je maakt dus de komende jaren deel uit van een wereldwijd medisch experiment, waarvan nog niemand weet wat dat in de toekomst voor gevolgen zal hebben. Mijn man en ik zijn 70+, en ik heb astma en hartfalen, maar peins er niet over mee te doen aan dit experiment.
Hopelijk blijft het, wat de heer de Jonge ons verzekerd heeft, ook in de toekomst vrijwillig, en wordt het toch niet via slinkse maniertjes indirect verplicht. Zoals testen voor toegang b.v.

In the circle of life, you should never take more than you need....................

Bloemetje75
Berichten: 1983
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:09

Mijn dochter (2003 en nog 17) heeft zich in België op de reservelijst laten zetten dus is waarschijnlijk snel aan de beurt.

Ik heb Janssen gehad zonder problemen en mijn man de eerste Astra prik al gehad. In België mag je vanaf 16 op de reservelijst. De jongens zijn 13 en 15 en daar moeten we het nog mee bespreken. Maar die mogen nu in België nog niet gevaccineerd.

Ik vind de risico’s aan covid en zeker long covid groter dan van het vaccin.

Anastasia24

Berichten: 2700
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:39

Jap, ik neem hem ook. Mijn moeder doet het niet, dus ik heb ervoor gekozen als ik eenmaal kan het te doen. Laat je kinderen zelf bepalen, moet prima kunnen toch?

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:44

Ik neem het ook. Het is mijn eigen keuze, ik wil het wel. Ik neem Pfizer. Misschien kunnen we makkelijker naar Hongarije, waar wij in de zomervakantie dan heen kunnen.
Plus ben ik dan beter beschermd, dat wil ik wel hoor…

@linky is dat hun eigen keus?

IMANDRA

Berichten: 9796
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:45

linky schreef:
Mijn kleinzonen van 16 en 17 krijgen hem absoluut niet. De "vaccinaties" zijn nog altijd experimenteel, er is nog geen een goedgekeurd, alleen voorlopig. Je maakt dus de komende jaren deel uit van een wereldwijd medisch experiment, waarvan nog niemand weet wat dat in de toekomst voor gevolgen zal hebben. Mijn man en ik zijn 70+, en ik heb astma en hartfalen, maar peins er niet over mee te doen aan dit experiment.
Hopelijk blijft het, wat de heer de Jonge ons verzekerd heeft, ook in de toekomst vrijwillig, en wordt het toch niet via slinkse maniertjes indirect verplicht. Zoals testen voor toegang b.v.


Vergeet niet dat je kleinzonen zelf mogen beslissen hè. Vanaf 16 worden ze wbt medische beslissingen als meerderjarig beschouwd.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-jongeren

Overigens klopt het niet wat je zegt, zie: [CV] Misinformatie rondom COVID-19

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:02

linky schreef:
Mijn kleinzonen van 16 en 17 krijgen hem absoluut niet. De "vaccinaties" zijn nog altijd experimenteel, er is nog geen een goedgekeurd, alleen voorlopig. Je maakt dus de komende jaren deel uit van een wereldwijd medisch experiment, waarvan nog niemand weet wat dat in de toekomst voor gevolgen zal hebben. Mijn man en ik zijn 70+, en ik heb astma en hartfalen, maar peins er niet over mee te doen aan dit experiment.
Hopelijk blijft het, wat de heer de Jonge ons verzekerd heeft, ook in de toekomst vrijwillig, en wordt het toch niet via slinkse maniertjes indirect verplicht. Zoals testen voor toegang b.v.


Het is wel goed gekeurd.
Door meerdere landen. En er zijn al testen gedaan, en nu is het eindelijk zo ver dat jongeren een vaccinatie kunnen krijgen.
Jouw kleinzonen mogen nu zelf bepalen wat er ingespoten wordt en wat niet. Als dat niet zo is in hun thuissituatie, kunnen ze aangifte indienen.

Roodvos

Berichten: 6644
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:10

Sjong schreef:
en vind ik het onethisch om jongeren te gebruiken als een soort van vaccinatieschild. Hoe gaan jullie hiermee om een wat doen jullie kinderen?

Hebben jouw kinderen de vaccinaties gekregen uit het Rijksvaccinatieprogramma? Die vaccinaties zijn ook een "vaccinatieschild". Alleen zijn dat vaccinaties voor ziektes die al veel langer rondgaan, en waarvoor dus alleen de nieuwe generaties gevaccineerd hoeven worden. Want de oudere(n) hebben deze al gehad toen die zelf nog kind waren.
Waarom vond je het het toen wel ok om je kinderen onderdeel te maken van een vaccinatieschild, en waarom vind je het nu een probleem?

Ik heb geen kinderen trouwens, ik vraag me alleen af hoe zo'n denkproces dan werkt.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:15

linky schreef:
Mijn kleinzonen van 16 en 17 krijgen hem absoluut niet. De "vaccinaties" zijn nog altijd experimenteel, er is nog geen een goedgekeurd, alleen voorlopig. Je maakt dus de komende jaren deel uit van een wereldwijd medisch experiment, waarvan nog niemand weet wat dat in de toekomst voor gevolgen zal hebben. Mijn man en ik zijn 70+, en ik heb astma en hartfalen, maar peins er niet over mee te doen aan dit experiment.
Hopelijk blijft het, wat de heer de Jonge ons verzekerd heeft, ook in de toekomst vrijwillig, en wordt het toch niet via slinkse maniertjes indirect verplicht. Zoals testen voor toegang b.v.


Dit kan rechtstreeks in het complottopic maar toch reageer ik even. Besef je wel als doemdenker op leeftijd en waarschijnlijk je kind ook dat dat vaccinatieschild niet nodig zou zijn geweest wanneer volwassenen hun verantwoording hadden genomen?
En verder, wanneer je handig met internet bent, zoek dan eens buiten de algoritmes die je voorgeschoteld krijgt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:16

Mijn zoon is 15 en wil hem zelf graag.

shaddy82

Berichten: 1841
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:21

Onze zoon is bijna 15 en wil ook graag zelf de vaccinatie, dus zodra het kan gaan we een afspraak maken

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:28

shaddy82 schreef:
Onze zoon is bijna 15 en wil ook graag zelf de vaccinatie, dus zodra het kan gaan we een afspraak maken


Het kan sinds vandaag, als je een DigiD hebt, kan je elk moment bellen :D

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:37

Ik snap erg goed je gevoel en je twijfels. Ik heb die ook gehad en als ik me er weer in verdiep komen ze weer naar boven. Ik vind het enorm dubbel. Ik heb een dochter van 13 en zij komt in aanmerking. Maar dit jaar krijgt ze ook nog de 2e vaccinatie tegen HPV en tegen hersenvliesontsteking. Die laatste gaat ze sowieso zodra ze opgeroepen wordt halen. HPV willen we wellicht even uitstellen, omdat ik 3 vaccinaties in een paar maanden tijd veel vind voor het lijf van een opgroeiende tiener.

In eerste instantie wilde ik haar niet laten vaccineren. Kinderen en jongeren worden er nauwelijks ziek van. Ik heb meer dan 100 mensen in mijn omgeving die corona hebben gehad. Hiervan waren er 3 ernstig ziek en is 1 overleden en 2 hebben het gered, maar best even heel slecht gelegen in het ziekenhuis. De anderen varieerde van 1,5 week fikse griepklachten tot milde keelpijn, slechts een kriebelgevoel in het gehemelte tot 0,0 klachten.
Vooral de jongeren hadden geen klachten of waren mild verkouden. Ik ken één jongere die een paar dagen koorts heeft gehad. En iedereen is ook allemaal snel opgeknapt en weer fit.
Toch weet ik dat dit niet helemaal representatief is. Er schijnen ook bij de jeugd kinderen te zijn die flink ziek worden. Blijkbaar zou dit bij de Indiaanse variant meer zijn. En ook zijn er kinderen die fikse restklachten blijven houden. En wat als er een nieuwe variant komt die echt gevaarlijk wordt voor kinderen?

Dat bracht me aan het twijfelen. Kinderen krijgen pfizer en die 2 prikken heb ikzelf 4,5 maand geleden al gehad in januari en half februari. Ik heb zelf destijds ook getwijfeld en ben nu blij dat ik gevaccineerd bent. Ik heb het er hier met mijn kinderen wel over en ik vind het belangrijk dat mijn kinderen echt wel een geldende stem hierin hebben. Echter vind ik ze te jong om ze zelf 100% die keuze te laten maken.

Haar primaire reactie zou best kunnen zijn: ´nee, want ik wil geen prik´ of ´ja, want dan kan ik een dag thuisblijven van school´. Kortom ik vind het belangrijk dat ze goed voorgelicht is en ´gedwongen´ wordt hier serieus over na te denken. Dat hebben we gedaan. Ze mag haar eigen keuze maken, maar ik wil wel dat dit een weloverwogen beslissing is.

En eergisteren toen duidelijk werd dat alle 12+ gevaccineerd mogen worden is er blijkbaar op haar school onderling veel over gesproken. Ze kwam thuis en gaf aan dat ze hem graag wilde. Ze zou zich er veiliger door voelen, maar het geeft haar vooral een veilig gevoel dat ze anderen niet meer tot nauwelijks nog kan besmetten. Dus ze heeft er goed over nagedacht en wij laten haar vaccineren. Wij staan hier overigens ook achter.

Verder gun ik haar gewoon ook een normaal schooljaar na de zomervakantie. Gewoon normaal naar school zonder mondkapje, zonder afstand en gezellig met al haar vriendinnen. Een vaccinatie zal daar in mijn ogen zeker aan bijdragen. Dus ondanks alle twijfel is het bij ons ´omgeslagen´ naar wel vaccineren.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:16

@Appeltje-1 en anderen ja, dat is gelukkig hun eigen keuze! Ook zij hebben zich goed in gelezen (PubMed, CDC, VAERS) en zijn dus niet, zoals door sommigen gesuggereerd wordt, slachtoffer van complottheorieën, net zo min als ik. En om dan gelijk maar van aangifte doen te spreken? Tjongejonge...............
En nee, deze vaccins zijn nog steeds niet goedgekeurd, nergens ter wereld, alleen voorlópig. Omdat de WHO Covid-19 de A-status verleend heeft. De evaluatie volgt pas op zijn vroegst eind 2023. De gevaccineerden zijn de laboratoriumaapjes. Want die fase mocht overgeslagen worden, dank zij die A-status.

En nee, ik ben van vóór het RVP, dus ben ook niet gevaccineerd tegen welke andere ziekte dan ook. Mijn dochter is gelukkig opgehouden met vaccineren, de 9-jaars prik hebben de jongens niet meer gehad, en ook niets daarna.
We hebben niet voor niets een ingebouwd immuunsysteem?

En voor degenen die zeggen dat je het voor een ander doet, slik jij ook paracetamol als je buurman hoofdpijn heeft? Of slik je de pil, zodat je buurvrouw niet zwanger wordt?

Wil je vaccineren prima, doen, maar ken de risico's. Maar niet willen vaccineren moet net zo prima zijn.

In the circle of life, you should never take more than you need....................

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-21 13:21

Roodvos schreef:
Sjong schreef:
en vind ik het onethisch om jongeren te gebruiken als een soort van vaccinatieschild. Hoe gaan jullie hiermee om een wat doen jullie kinderen?

Hebben jouw kinderen de vaccinaties gekregen uit het Rijksvaccinatieprogramma? Die vaccinaties zijn ook een "vaccinatieschild". Alleen zijn dat vaccinaties voor ziektes die al veel langer rondgaan, en waarvoor dus alleen de nieuwe generaties gevaccineerd hoeven worden. Want de oudere(n) hebben deze al gehad toen die zelf nog kind waren.
Waarom vond je het het toen wel ok om je kinderen onderdeel te maken van een vaccinatieschild, en waarom vind je het nu een probleem?

Ik heb geen kinderen trouwens, ik vraag me alleen af hoe zo'n denkproces dan werkt.

Omdat ze van die ziektes allemaal redelijk ziek kunnen worden. En de kans op ziek worden van Covid is gewoon niet zo groot. Nogmaals ik ben absoluut niet tegen vaccineren. Sterker nog ik ben er zelfs voor. Maar in dit geval vind ik het wat lastiger omdat de kans dat de kinderen ziek worden gewoon niet zo groot is. Je vaccineert vooral voor andere mensen

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:26

Begin twintigers “worden ook amper ziek van Covid”, maar hier ben ik bijna 1,5 jaar later nog steeds ziek en vanochtend gestart met een nieuwe hoge stootkuur prednison.

Ik zou dus vaccineren.

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:40

linky schreef:
We hebben niet voor niets een ingebouwd immuunsysteem?

Het immuunsysteem kan maar werken als het de nodige informatie krijgt. Die informatie kan ofwel komen van het virus zelf, ofwel van vaccinatie. Het immuunsysteem is dus vragende partij voor vaccinatie.

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:47

linky schreef:
@Appeltje-1 en anderen ja, dat is gelukkig hun eigen keuze! Ook zij hebben zich goed in gelezen (PubMed, CDC, VAERS) en zijn dus niet, zoals door sommigen gesuggereerd wordt, slachtoffer van complottheorieën, net zo min als ik. En om dan gelijk maar van aangifte doen te spreken? Tjongejonge...............
En nee, deze vaccins zijn nog steeds niet goedgekeurd, nergens ter wereld, alleen voorlópig. Omdat de WHO Covid-19 de A-status verleend heeft. De evaluatie volgt pas op zijn vroegst eind 2023. De gevaccineerden zijn de laboratoriumaapjes. Want die fase mocht overgeslagen worden, dank zij die A-status.

En nee, ik ben van vóór het RVP, dus ben ook niet gevaccineerd tegen welke andere ziekte dan ook. Mijn dochter is gelukkig opgehouden met vaccineren, de 9-jaars prik hebben de jongens niet meer gehad, en ook niets daarna.
We hebben niet voor niets een ingebouwd immuunsysteem?

En voor degenen die zeggen dat je het voor een ander doet, slik jij ook paracetamol als je buurman hoofdpijn heeft? Of slik je de pil, zodat je buurvrouw niet zwanger wordt?

Wil je vaccineren prima, doen, maar ken de risico's. Maar niet willen vaccineren moet net zo prima zijn.

Niet vaccineren is inderdaad helemaal prima, ook al geef je als reden op dat je haar groen word. Niet vaccineren en daarbij allerlei onzin uitkramen waardoor je mensen die wel vaccineren vergelijkt met laboratorium aapjes is ronduit belachelijk. Dat jullie een anti vaxx familie zijn is niet het probleem , jullie lopen het risico . En je aangeboren immuunsysteem? Besef je wel dat er ook nog een adaptief immuunsysteem is? Dat krijg je niet mee bij je geboorte.
Ik hoop dat de jongens al de bof hebben gehad op jonge leeftijd , zo niet, dan krijgen ze het ongetwijfeld wanneer ze het studentenleven in gaan. Niet erg alleen word je dan waarschijnlijk geen overgrootmoeder. Ik heb voorbeelden in mijn familie wat kinderziektes kunnen aanrichten. En leuk is anders.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:55

Of topic: De bof-vaccinatie hebben ze dan wel al gehad, die BMR booster met negen jaar is alleen voor die paar procent waarbij de eerste BMR niet voldoende was voor volledige immuniteit tegen mazelen.

Ik zou het ook een lastige vinden, de risico-afweging voor kinderen is weer anders dan voor volwassenen.

IMANDRA

Berichten: 9796
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:05

linky schreef:
@Appeltje-1 en anderen ja, dat is gelukkig hun eigen keuze! Ook zij hebben zich goed in gelezen (PubMed, CDC, VAERS) en zijn dus niet, zoals door sommigen gesuggereerd wordt, slachtoffer van complottheorieën, net zo min als ik. En om dan gelijk maar van aangifte doen te spreken? Tjongejonge...............
En nee, deze vaccins zijn nog steeds niet goedgekeurd, nergens ter wereld, alleen voorlópig. Omdat de WHO Covid-19 de A-status verleend heeft. De evaluatie volgt pas op zijn vroegst eind 2023. De gevaccineerden zijn de laboratoriumaapjes. Want die fase mocht overgeslagen worden, dank zij die A-status.

En nee, ik ben van vóór het RVP, dus ben ook niet gevaccineerd tegen welke andere ziekte dan ook. Mijn dochter is gelukkig opgehouden met vaccineren, de 9-jaars prik hebben de jongens niet meer gehad, en ook niets daarna.
We hebben niet voor niets een ingebouwd immuunsysteem?

En voor degenen die zeggen dat je het voor een ander doet, slik jij ook paracetamol als je buurman hoofdpijn heeft? Of slik je de pil, zodat je buurvrouw niet zwanger wordt?

Wil je vaccineren prima, doen, maar ken de risico's. Maar niet willen vaccineren moet net zo prima zijn.



Nee. De vaccins hebben alle benodigde en vereiste fases doorlopen. Dat het onderzoek doorloopt tot 2023 is heel normaal, is namelijk bij alle vaccins en medicatie zo. Zie mijn eerder gelinkte topic, daar staat heel uitgebreid beschreven wat de feiten zijn rondom dit soort dingen.

De grote grap is: vaccins maken gebruik van jouw ingebouwde immuunsysteem. De reactie die jij op vaccins krijgt is een natuurlijke, die je ook zou doorlopen in het geval van een ziekte. Alleen dan zonder (of iig veeeeeeel minder) risico's die bij een ziekte komen kijken.

Je vergelijking slaat kant nog wal. Hoofdpijn is niet besmettelijk, zwanger worden ook niet.

En nee, niet vaccineren is niet 'prima'. Zéker niet als het gaat om jongere kinderen die zelf de beslissing niet kunnen maken. Je kan een hele discussie houden rondom de ethiek en moraliteit van maatregelen daaromheen, maar als anti-vaxxer laat je willens en wetens je kinderen bewust meer risico lopen. Vind ik toch behoorlijk 'niet prima'. Zie voorbeeld van Bigone met bof.

Is het risico bij COVID minder? Sure. Maar ook voor jongeren zijn er flinke bijwerkingen die de ziekte kan geven, die voorkomen kunnen worden door te vaccineren. Want, zoals ik al zei, bij een volledig objectieve en statistische risicoanalyse is vaccineren duizendmaal veiliger dan niet vaccineren. Ook voor jongeren. De verschillen in risico's liggen weliswaar minder ver uit elkaar dan bij volwassenen of kwetsbaren, maar er is zéker alsnog een groot verschil.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Roodvos

Berichten: 6644
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:07

Sjong schreef:
Roodvos schreef:
Hebben jouw kinderen de vaccinaties gekregen uit het Rijksvaccinatieprogramma? Die vaccinaties zijn ook een "vaccinatieschild". Alleen zijn dat vaccinaties voor ziektes die al veel langer rondgaan, en waarvoor dus alleen de nieuwe generaties gevaccineerd hoeven worden. Want de oudere(n) hebben deze al gehad toen die zelf nog kind waren.
Waarom vond je het het toen wel ok om je kinderen onderdeel te maken van een vaccinatieschild, en waarom vind je het nu een probleem?

Ik heb geen kinderen trouwens, ik vraag me alleen af hoe zo'n denkproces dan werkt.

Omdat ze van die ziektes allemaal redelijk ziek kunnen worden. En de kans op ziek worden van Covid is gewoon niet zo groot. Nogmaals ik ben absoluut niet tegen vaccineren. Sterker nog ik ben er zelfs voor. Maar in dit geval vind ik het wat lastiger omdat de kans dat de kinderen ziek worden gewoon niet zo groot is. Je vaccineert vooral voor andere mensen

Maar daar zit het verschil tussen de statistiek en het individu. De groep "jeugd" wordt er misschien niet zo ziek van, maar er zijn zeker wel jongeren die langdurig-covid oplopen. Ook, of juist, na er nauwelijks ziek van te zijn geweest.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -onderzoek

En de pest is, je weet niet van tevoren bij welke groep je hoort. Dit virus is een soort Russisch roulette. De ene heeft nergens last van, een ander gaat er dood aan. En alles er tussenin. Dus als de intrinsieke motivatie moet zijn "ik vaccineer voor mijzelf en niet voor de groep" dan moet je, of in dit geval dus je kinderen, bij zichzelf te rade gaan welk risico zij voor zichzelf aanvaardbaar vinden.
Nemen ze de gok bij de grote groep te horen en vaccineren niet. Met het risico dat je er te laat achterkomt dat je blijkt te horen bij de groep die langdurig (of wellicht blijvend) klachten houdt. Of willen ze voor zichzelf het risico op die hele long-covid ellende uitsluiten en dus vaccineren.

Ik ben het dan ook niet eens met "je vaccineert voor andere mensen". Ja, ook, maar zeker ook voor jezelf.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:21

Je vaccineert jongeren niet alleen maar voor anderen. Hoewel jongeren vaak niet ernstig ziek worden, zie je juist bij jongeren wel meer langdurige vermoeidheid ontstaan. Die reageren vaker sterk op virussen met vermoeidheid. En het is ook echt niet tof om maanden uitgeschakeld te zijn door vermoeidheid.
Ik vaccineer mijn kinderen iig met alle aanbevolen vaccins. Of adviseer ze dat te doen als ze de leeftijd krijgen dat ze zelf mogen kiezen.

[o]

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:25

linky schreef:
@Appeltje-1 en anderen ja, dat is gelukkig hun eigen keuze! Ook zij hebben zich goed in gelezen (PubMed, CDC, VAERS) en zijn dus niet, zoals door sommigen gesuggereerd wordt, slachtoffer van complottheorieën, net zo min als ik. En om dan gelijk maar van aangifte doen te spreken? Tjongejonge...............
En nee, deze vaccins zijn nog steeds niet goedgekeurd, nergens ter wereld, alleen voorlópig. Omdat de WHO Covid-19 de A-status verleend heeft. De evaluatie volgt pas op zijn vroegst eind 2023. De gevaccineerden zijn de laboratoriumaapjes. Want die fase mocht overgeslagen worden, dank zij die A-status.

En nee, ik ben van vóór het RVP, dus ben ook niet gevaccineerd tegen welke andere ziekte dan ook. Mijn dochter is gelukkig opgehouden met vaccineren, de 9-jaars prik hebben de jongens niet meer gehad, en ook niets daarna.
We hebben niet voor niets een ingebouwd immuunsysteem?

En voor degenen die zeggen dat je het voor een ander doet, slik jij ook paracetamol als je buurman hoofdpijn heeft? Of slik je de pil, zodat je buurvrouw niet zwanger wordt?

Wil je vaccineren prima, doen, maar ken de risico's. Maar niet willen vaccineren moet net zo prima zijn.


Die fase is niet overgeslagen, de laatste fase van een nieuw ontwikkeld medicijn is ALTIJD de marktfase. Er is getest op een hele grote groep mensen. En veilig bevonden om te gaan inzetten. En in deze laatste fase, waarin het medicijn bij een enorm grote groep wordt ingezet, staat het nog helemaal onder controle. En dat is heel normaal, en ook megalogisch, én noodzakelijk.

Ik vraag me trouwens af wat je op PubMed hebt gelezen wat je doet geloven dat de vaccins niet veilig genoeg zouden zijn?

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, karinmanon, Labby1, linda2008, marleen_88, moeshie, mvdende, MyrtheJ, Nicjuh_, purny, redbutton, Rox87, Rupser, Vaiqua en 169 bezoekers